Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Jan Bulder »

Toen ik het bericht vanmorgen las dacht ik meteen aan 1 ding: 3 miljoen voor een speler die bijna letterlijk meer in de lappenmand gelegen heeft dan dat hij gespeeld heeft? Dan moeten ze op Stayen wel heel erg veel vertrouwen hebben in zijn fysieke evolutie om die 3 miljoen te weigeren. Dit is gewoon ongelooflijk veel geld voor iemand die niet eens zoveel wedstrijden speelde, en dus niet eens een langere periode consistent gepresteerd heeft op het hoogste Belgische niveau. Het lijkt me dan ook sterk dat een statisticus als Duchatelet zo een bod langs zich neer legt.

Het is trouwens op dit moment een seizoen waar je niets meer te winnen of verliezen hebt. Met nog 6 wedstrijden te gaan en 3 winstmatchen voorsprong op de degradatieplaats, ga je echt niet meer degraderen. Dat weet Duchatelet maar al te goed. Waarom dan een speler waar je 3 miljoen voor krijgt absoluut willen houden? Om hem in de toekomst voor nog meer geld te verkopen? Het lijkt me gezien het verleden van Boli vrij risicovol. En, het is al na 2 wedstrijden duidelijk dat Vetokele/Boli minder complementair is dan bv. Vetokele/Wolke, dus het is niet eens zeker dat Boli de resterende wedstrijden op een basisplaats kan rekenen.

Bovendien weet ik dat ze op Stayen druk bezig zijn met het proberen “terugwinnen” van de supporters. Een van de grootste kritieken van de fans vorig jaar was dat de beste spelers tijdens de winterstop van de hand gedaan werden. Het lijkt me vooral een zelf uitgevonden “primeur” waar vooral dit zinnetje belangrijk is: “Als bestuur hebben we een duidelijk signaal aan de fans gegeven dat we vooruit willen en niet elk jaar onze beste spelers laten vertrekken. Bovendien willen we deze groep nog laten groeien.”

Ik denk dan ook dat “3 miljoen voor Boli” veel geblaat maar weinig wol is. Zoals de uitspraken van Bormans vorig seizoen dat Dompé, Schoofs en Junior onhaalbaar waren voor Belgische clubs. Enkele weken later speelden ze allen voor een appel en een ei bij die Belgische clubs.

Met Duchatelet, Onkelinx en Bormans loopt op Stayen het kruim van de Haspengouwse luchtbakkers rond. Laat u niks wijsmaken en denk gewoon redelijk na.

Voor de rest zal het me allemaal worst wezen, want de eventuele miljoenen worden toch niet in het sportieve geïnvesteerd.
Laatst gewijzigd door Jan Bulder op 02 feb 2017, 11:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door tesneusdoek »

Sorry, maar ik denk dat de kritiek op de "gemiste" transfer van Boli (ofschoon begrijpbaar o.v. de argwaan door de gebeurtenissen van de laatste jaren) een beetje overdreven is.

Als hij weg was gegaan, was er nu zeker kritiek op het feit dat we onze sterkhouder (dat was hij toch gedurende maanden, voordat Vetokele begon te scoren) voor een (te) laag bedrag hadden weggedaan, dat hij nog jong was, fysiek sterker ging worden, groeimarge had... Er werd hier de laatste weken in het algemeen gepleit om de huidige kern bij elkaar te houden en daarop verder te bouwen. Als de sportieve directie dat nu doet en bovendien zegt dat de club genoeg financiele slagkracht heeft, geef ze dan tenminste het voordeel van de twijfel en kijk wie er tijdens de zomer aan deze kern wordt toegevoegd, zonder dat één van de basispionnen vertrekt. Ik denk trouwens dat ze af en toe een blik werpen op dit forum om te polsen hoe hun beleid gewaardeerd wordt, en als ze nu lezen dat de "gemiddelde supporter" (ook al is dat misschien niet waar voor de forumleden) voor verkopen was, dan draaien ze misschien opnieuw hun kar en zijn in de zomer alle spelers die ze met voldoende meerwaarde kunnen verkopen, weer weg.

Als we in de zomer Boli, Peeters en Bezus (op wiens doorbraak ik blijf hopen) voor een appel en een ei verkopen, trek ik mijn woorden terug en geef ik toe dat ze met Boli en de 3 miljoen van Fullham de bal volledig missloegen. Maar als de huidige kern blijft, Vetokele kan aangetrokken worden en Mechele en/of Boli Bolingoli blijven, terwijl Proschwitz door een meer kwaliteitsvolle speler vervangen wordt en er nog een beetje (liefst locale) kwaliteit bijkomt (bijv. Lucas Schoofs, Ruud Boffin...), dan denk ik echt dat we de goede weg op zijn en dan ben ik niet te beroerd om de sportieve directie daarvoor te feliciteren en hen aan te moedigen om verder te gaan op de ingeslagen weg.

Willen we niet al lang af van het etiket van revalidatie- en opleidingscentrum voor jonge spelers of spelers die om één of andere reden in een dipje zitten en die hier wegggaan zodra ze 5, 6 goede matchen na mekaar spelen?

Ieder zijn mening en ik respecteer de mensen die daar een andere kijk op hebben, maar dit moest toch even van mijn hart af. :toppie: :stvv:
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Brusselmans »

1 april ?
Tsja, wie dit wil geloven, mij best ....

Mijn piste :
Er moeten supporters terug gewonnen worden.
We gaan eens een straffe stoot lanceren, zodat de mensen zien dat we het goed voorhebben.

Geld is trouwens nooit een probleem aan de Tiense, als RD wil koopt hij zelf heel Fulham leeg ....
den ief
Berichten: 1346
Lid geworden op: 25 nov 2010, 11:25

Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door den ief »

Brusselmans schreef:1 april ?
Tsja, wie dit wil geloven, mij best ....

Mijn piste :
Er moeten supporters terug gewonnen worden.
We gaan eens een straffe stoot lanceren, zodat de mensen zien dat we het goed voorhebben.

Geld is trouwens nooit een probleem aan de Tiense, als RD wil koopt hij zelf heel Fulham leeg ....
Probeer nu toch eens een mogelijk persoonlijk vermogen los te zien van een vennootschap. Het is vrij kinderlijk om constant te refereren naar het persoonlijk vermogen van de man. Nv of vzw stvv is een aparte rechtspersoon dus dat populistische geblaat heeft echt weinig meerwaarde en wordt ook gewoon vervelend.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Brusselmans »

Het is maar te zien van wie het populistisch geblaat komt ...
Ik geloof er echt geen reet van ...
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Brusselmans »

tesneusdoek schreef: Ik denk trouwens dat ze af en toe een blik werpen op dit forum om te polsen hoe hun beleid gewaardeerd wordt, en als ze nu lezen dat de "gemiddelde supporter" (ook al is dat misschien niet waar voor de forumleden) voor verkopen was, dan draaien ze misschien opnieuw hun kar en zijn in de zomer alle spelers die ze met voldoende meerwaarde kunnen verkopen, weer weg.
Mis !!!!
Aan de Tiense denken ze averechts ...
Als iedereen zegt houden, dan zeggen zij verkopen ...

Goed bezig dus !!!!

Hopelijk ga ik binnenkort overal lezen dat iedereen Peeters en de huurlingen absoluut weg wil !!!
Dreke
Berichten: 3623
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Dreke »

Twee pagina's (en misschien nog wat meer) vollullen over iets wat niet is. Laat staan dat er ook maar één iemand het fijne van weet. :roll:
A loyal football fan only supports the shirt...
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door STVV-fan »

Die 3 miljoen zou nog eens niet zo onnozel zijn als de 2 grootste ridders hier beweren.

Voor zelfs een ploeg uit de championship is 3 miljoen niets.
Wat is waar, wat is niet waar? Laat dat in het midden en begin dan niet van: "Ik denk dit, dat, zus zo".

Uiteindelijk maakt het geen reet uit wat jullie denken, of beweren te denken.
Over Rolandos geld, moet ik Mikman weer loslaten? Het privévermogen van een persoon en het vermogen van zijn vennootschap zijn quasi volledig gescheiden. Het bestaat dus dat de NV straatarm kan zijn, terwijl Roland zwemt in het geld. Geen nood om hier te discussiëren, dit is gewoon zo.

Ik lees hier en op Facebook nu dat sommigen Boli voor 3 miljoen wouden verlappen, serieus?
Een gans seizoen gezaag over een leegloop in januari.
Een gans seizoen geblaas om eindelijk eens een basis te leggen en verder te bouwen
En dan lees je nu dat sommigen je aanvalsleider, je tank vooraan voor 3 miljoen naar Fulham willen zien gaan?
Op het einde van de markt, wanneer je niet of niemand meer kan aantrekken? :gek:

Het feit dat ze niemand meer op het oog hadden als eventuele vervanging is voor mij het bewijs dat ze standvastig waren om deze kern bij elkaar te houden in de winter en enkel de onnodige ballast te verwijderen
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Jan Bulder »

STVV-fan schreef:
Wat is waar, wat is niet waar? Laat dat in het midden en begin dan niet van: "Ik denk dit, dat, zus zo".
Begint gij dan maar met uw account hier te deleten :mrgreen:
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door BoemBoem »

STVV-fan schreef:Die 3 miljoen zou nog eens niet zo onnozel zijn als de 2 grootste ridders hier beweren.

Voor zelfs een ploeg uit de championship is 3 miljoen niets.
Wat is waar, wat is niet waar? Laat dat in het midden en begin dan niet van: "Ik denk dit, dat, zus zo".

Uiteindelijk maakt het geen reet uit wat jullie denken, of beweren te denken.
Over Rolandos geld, moet ik Mikman weer loslaten? Het privévermogen van een persoon en het vermogen van zijn vennootschap zijn quasi volledig gescheiden. Het bestaat dus dat de NV straatarm kan zijn, terwijl Roland zwemt in het geld. Geen nood om hier te discussiëren, dit is gewoon zo.

Ik lees hier en op Facebook nu dat sommigen Boli voor 3 miljoen wouden verlappen, serieus?
Een gans seizoen gezaag over een leegloop in januari.
Een gans seizoen geblaas om eindelijk eens een basis te leggen en verder te bouwen
En dan lees je nu dat sommigen je aanvalsleider, je tank vooraan voor 3 miljoen naar Fulham willen zien gaan?
Op het einde van de markt, wanneer je niet of niemand meer kan aantrekken? :gek:

Het feit dat ze niemand meer op het oog hadden als eventuele vervanging is voor mij het bewijs dat ze standvastig waren om deze kern bij elkaar te houden in de winter en enkel de onnodige ballast te verwijderen
Klopt,

Maar Fulham zal niet van het 1e moment op het andere zomaar een bod van 3milj. Hebben uitgebracht he..

Anticiperen kunt ge lang vooraf doen. Reageren kan altijd nog moest ge zo een bod binnenkrijgen..

Nuja, zullen nooit weten hoe of wat het geweest is..
Feit is dat er nu niets gewonnen/verloren is ;)..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door STVV-fan »

BoemBoem schreef:
STVV-fan schreef:Die 3 miljoen zou nog eens niet zo onnozel zijn als de 2 grootste ridders hier beweren.

Voor zelfs een ploeg uit de championship is 3 miljoen niets.
Wat is waar, wat is niet waar? Laat dat in het midden en begin dan niet van: "Ik denk dit, dat, zus zo".

Uiteindelijk maakt het geen reet uit wat jullie denken, of beweren te denken.
Over Rolandos geld, moet ik Mikman weer loslaten? Het privévermogen van een persoon en het vermogen van zijn vennootschap zijn quasi volledig gescheiden. Het bestaat dus dat de NV straatarm kan zijn, terwijl Roland zwemt in het geld. Geen nood om hier te discussiëren, dit is gewoon zo.

Ik lees hier en op Facebook nu dat sommigen Boli voor 3 miljoen wouden verlappen, serieus?
Een gans seizoen gezaag over een leegloop in januari.
Een gans seizoen geblaas om eindelijk eens een basis te leggen en verder te bouwen
En dan lees je nu dat sommigen je aanvalsleider, je tank vooraan voor 3 miljoen naar Fulham willen zien gaan?
Op het einde van de markt, wanneer je niet of niemand meer kan aantrekken? :gek:

Het feit dat ze niemand meer op het oog hadden als eventuele vervanging is voor mij het bewijs dat ze standvastig waren om deze kern bij elkaar te houden in de winter en enkel de onnodige ballast te verwijderen
Klopt,

Maar Fulham zal niet van het 1e moment op het andere zomaar een bod van 3milj. Hebben uitgebracht he..

Anticiperen kunt ge lang vooraf doen. Reageren kan altijd nog moest ge zo een bod binnenkrijgen..

Nuja, zullen nooit weten hoe of wat het geweest is..
Feit is dat er nu niets gewonnen/verloren is ;)..
Het feit dat ze dat niet gedaan hebben sterkt mij in mijn overtuiging dat ze niet van plan waren om Boli te verkopen
scoormachine
Berichten: 174
Lid geworden op: 31 okt 2016, 12:35

Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door scoormachine »

Als famillieclub zonder ambitie 3 miljoen laten vliegen is toch maar een raar verhaal.....zullen het fijne er nooit van weten.....en is maar beter zo.
Boli is er nog......en das is zowel voor hem als voor stvv een goede zaak.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door BoemBoem »

STVV-fan schreef:
BoemBoem schreef:
STVV-fan schreef:Die 3 miljoen zou nog eens niet zo onnozel zijn als de 2 grootste ridders hier beweren.

Voor zelfs een ploeg uit de championship is 3 miljoen niets.
Wat is waar, wat is niet waar? Laat dat in het midden en begin dan niet van: "Ik denk dit, dat, zus zo".

Uiteindelijk maakt het geen reet uit wat jullie denken, of beweren te denken.
Over Rolandos geld, moet ik Mikman weer loslaten? Het privévermogen van een persoon en het vermogen van zijn vennootschap zijn quasi volledig gescheiden. Het bestaat dus dat de NV straatarm kan zijn, terwijl Roland zwemt in het geld. Geen nood om hier te discussiëren, dit is gewoon zo.

Ik lees hier en op Facebook nu dat sommigen Boli voor 3 miljoen wouden verlappen, serieus?
Een gans seizoen gezaag over een leegloop in januari.
Een gans seizoen geblaas om eindelijk eens een basis te leggen en verder te bouwen
En dan lees je nu dat sommigen je aanvalsleider, je tank vooraan voor 3 miljoen naar Fulham willen zien gaan?
Op het einde van de markt, wanneer je niet of niemand meer kan aantrekken? :gek:

Het feit dat ze niemand meer op het oog hadden als eventuele vervanging is voor mij het bewijs dat ze standvastig waren om deze kern bij elkaar te houden in de winter en enkel de onnodige ballast te verwijderen
Klopt,

Maar Fulham zal niet van het 1e moment op het andere zomaar een bod van 3milj. Hebben uitgebracht he..

Anticiperen kunt ge lang vooraf doen. Reageren kan altijd nog moest ge zo een bod binnenkrijgen..

Nuja, zullen nooit weten hoe of wat het geweest is..
Feit is dat er nu niets gewonnen/verloren is ;)..
Het feit dat ze dat niet gedaan hebben sterkt mij in mijn overtuiging dat ze niet van plan waren om Boli te verkopen
Of dat slim is laat ik in het midden..

3milj. Voor Boli is énorm en er waren nochtans wat goede spitsen (oa. Perbet) die speelgelegenheid zochten..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Vouch »

Charlton heeft 7,5 miljoen gekregen voor Lookman, misschien dat Roland denkt dat hij via Charlton meer geld kan vangen dan 3 miljoen en gaat Boli in de zomer richting Charlton? (Al weet ik wel dat Lookman staat aangeschreven als een groot talent.)

Soit, allemaal gissingen... Feit is dat hij blijft, wat er in de zomer gebeurd zien we dan wel. Lange termijn denken in het voetbal bestaat niet meer.
StvvBoy
Berichten: 1178
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: Wintertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door StvvBoy »

Vouch schreef:Charlton heeft 7,5 miljoen gekregen voor Lookman, misschien dat Roland denkt dat hij via Charlton meer geld kan vangen dan 3 miljoen en gaat Boli in de zomer richting Charlton? (Al weet ik wel dat Lookman staat aangeschreven als een groot talent.)

Soit, allemaal gissingen... Feit is dat hij blijft, wat er in de zomer gebeurd zien we dan wel. Lange termijn denken in het voetbal bestaat niet meer.
Blijft gokken maar denk niet dat Boli in de 3de klasse zal willen spelen. Dus tenzij dat ze promoveren zie ik die niet gebeuren.
Plaats reactie