Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Alles over de Jupiler Pro League, buitenlandse en Europese competities, enz.
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Bericht door Dreke »

Clement? Ik moet hem niet? Maar wat valt er over hem te zeggen in deze zaak van wat we kunnen weten? Toch niks?
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Bericht door stvvilvoorde »

Dit is wat er de beklaagden ten laste gelegd wordt:

1) verdoken commissielonen bij transfers voor D.V. (Dejan Veljkovic)

2) M.B. (Mogi Bayat) manipuleerde transfers met oog op maximalisatie eigen makelaarsvergoeding

3) D.V. (Dejan Veljkovic) in samenspraak met 4 bestuursleden KV Mechelen: private omkoping in het kader van de redding van de club.
2 journalisten bevestigen dit als getuige.

Als dit allemaal waar is gaat Mechelen twee reeksen zakken en zie ik Leko afgedankt worden bij Brugge.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Bericht door Jacques »

Leko vrijgelaten zonder voorwaarden wat er mijns inziens op lijkt te wijzen dat er hem niets ten laste wordt gelegd op dit moment.

@Clement: is blijkbaar ook samen met veljkovic in de bewuste garage in Aalst gepasseerd om een Audi te kopen zoals Delferiere. Foto circuleert op Facebook. Idem trouwens voor Maes. De moeite waard om te bekijken maar als we iedereen die de voorbije jaren zaken gedaan heeft met Veljkovic meteen schuldig gaan verklaren, kunnen we de competitie morgen opdoeken.
Overdrijven is een kunst
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Bericht door Jan Bulder »

Natuurlijk valt het allemaal niet goed te keuren, maar is dit nu allemaal zo wereldschokkend?
Bayat die constructies opzet om minder btw te betalen en die horloges uitdeelt? (Tom Boonen bv heeft ook belastingen ontdoken)
Ploegen die op degraderen staan die tegenstanders omkopen? (Laten we zeker hier niet heiliger zijn dan de paus, en het is al zeker geen louter Belgisch probleem)

Het meest opzienbarende nieuws is dat van de 2 scheidsrechters. En dan nog, verwondert het ons? Het is eerder al in Europese topcompetities gebeurd.

Belastingen ontduiken, manipulatie en matchfixing, het was er vroeger, het is er nu en het zal altijd gebeuren in kringen waar geld en prijzen te winnen vallen. Bedriegers zijn van alle tijden. Tuurlijk moet je het bestrijden, maar je zal het er nooit uitkrijgen.

Laten we er vooral niet het failliet van het Belgisch voetbal van maken.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Bericht door tesneusdoek »

Er zitten toch sancties aan te komen blijkbaar...anders begrijp ik de beslissing niet om de volgende speeldag in 1B uit te stellen. Ik denk dat ze in Mechelen serieus nerveus aan het worden zijn... wel klote om momenteel supporter te zijn van KVM... :roll:


17:45
De 10e speeldag in 1B wordt dit weekend uitgesteld. "De aangepaste kalender zullen we zo snel mogelijk bekendmaken", meldt de Pro League.

"In overleg met de kalendermanager en met een totaal akkoord van de KBVB beslist de Pro League om de eerstkomende speeldag (speeldag 10) van de Proximus League uit te stellen", luidt de mededeling van de Pro League. "De aangepaste kalender zal zo snel mogelijk meegedeeld worden."

Normaal stonden zaterdag OH Leuven - Lommel SK en Roeselare - Westerlo op het menu. Zondag stonden normaal Union - Beerschot Wilrijk en Tubeke - KV Mechelen op het programma.

De speeldag wordt nu uitgesteld, wellicht naar aanleiding van het onderzoek naar fraude en matchfixing in het Belgische voetbal, waarbij ook aanwijzingen zijn van private omkoping in het kader van de redding van KV Mechelen vorig seizoen.

https://sporza.be/nl/2018/10/11/pro-lea ... t-weekend/
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Bericht door BoemBoem »

Dreke schreef:Clement? Ik moet hem niet? Maar wat valt er over hem te zeggen in deze zaak van wat we kunnen weten? Toch niks?
Als ge als trainer ne auto cadeau krijgt van je makelaar van sommige van uw spelers zal er ook wel stront aan de knikker hangen hoor..

Al is het om sommige anderen niet op te stellen..
Achja.. natte vingerwerk en speculatie.. we zien wel
Laatst gewijzigd door BoemBoem op 11 okt 2018, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Bericht door BoemBoem »

Jacques schreef:Leko vrijgelaten zonder voorwaarden wat er mijns inziens op lijkt te wijzen dat er hem niets ten laste wordt gelegd op dit moment.

@Clement: is blijkbaar ook samen met veljkovic in de bewuste garage in Aalst gepasseerd om een Audi te kopen zoals Delferiere. Foto circuleert op Facebook. Idem trouwens voor Maes. De moeite waard om te bekijken maar als we iedereen die de voorbije jaren zaken gedaan heeft met Veljkovic meteen schuldig gaan verklaren, kunnen we de competitie morgen opdoeken.
Een vrijlating zonder voorwaarden wil niet zeggen dat er niets ten laste kan gelegd worden he..
Hij heeft een vast adres in Belgie, werk hier, heeft hier een vrouw, is een bekend persoon.. dus geen vluchtgevaar, waardoor een opsluiting minder opportuun is..

Welke voorwaarden zou je Leko kunnen geven ivm een fraudezaak?
Tussen 22u en 6u zijn woning niet verlaten?
Geen contact met de andere beklaagden? (Kan hij meteen uit het voetbal stappen) ..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Bericht door enrique »

Om u ziek te lachen is het
Ze hebben allemaal niks misdaan... :grappig:
Het parket lult maar wat uit zijn nek
Bayat is schandalig behandeld door politie
Zijn Servische compaan is slachtoffer van een opzettelijke lek
Advocaten...
Nieuwe truc van Timmermans
KVM als club heeft niks gedaan
Het zijn die 4 bestuurders alleen geweest
Ja, zo zijt ge natuurlijk altijd onschuldig
We zullen zien welke bewijzen boven komen
Ik denk dat de uefa er ook niet zal mee lachen, moest blijken dat Standard, Brugge en Genk gesjoemeld hebben
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Bericht door Dreke »

BoemBoem schreef:
Dreke schreef:Clement? Ik moet hem niet? Maar wat valt er over hem te zeggen in deze zaak van wat we kunnen weten? Toch niks?
Als ge als trainer ne auto cadeau krijgt van je makelaar van sommige van uw spelers zal er ook wel strond aan de knikker hangen hoor..

Al is het om sommige anderen niet op te stellen..
Achja.. natte vingerwerk en speculatie.. we zien wel
Op het moment dat ik postte, was er enkel de melding dat Clement een auto kocht in dezelfde garage. Zonder meer.
A loyal football fan only supports the shirt...
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Bericht door BoemBoem »

Dreke schreef:
BoemBoem schreef:
Dreke schreef:Clement? Ik moet hem niet? Maar wat valt er over hem te zeggen in deze zaak van wat we kunnen weten? Toch niks?
Als ge als trainer ne auto cadeau krijgt van je makelaar van sommige van uw spelers zal er ook wel strond aan de knikker hangen hoor..

Al is het om sommige anderen niet op te stellen..
Achja.. natte vingerwerk en speculatie.. we zien wel
Op het moment dat ik postte, was er enkel de melding dat Clement een auto kocht in dezelfde garage. Zonder meer.
Dat is wat Clement zelf ook beweerd he.. zonder meer..
Kan natuurlijk volledig waarheid zijn he..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Bericht door Vouch »

De boel opkuisen aub, maar maak u geen illusies, binnen een goeie 10 jaar komt er weer zo'n schandaal boven.
In de jaren 60 had je de omkoping tussen Cercle en Lierse, waarbij Cercle naar 3e! klasse werd terug gezet.
In de jaren 80 had je dan het geval Waterschei - Standard en het geleende geld van Constant.
In de jaren 90 verschillende zaken, maar veel vrijspraken. Alleen onze Coen Burg en Marc Cox werden wel schuldig bevonden.
In de jaren 00 Yé
Nu Bayat en Veljkovic.

Ik laat dan nog veel minder bekende zaken achterwege, en voor de jaren 70 moet ik nog eens googlen :) .

Hoeveel keer wordt er door de supporters niet geïnsinueerd dat een match verkocht is? Je hoopt natuurlijk altijd wel dat het niet waar is, al is het maar voor je geloof in de sport. Maar niet alles is toeval, een verkeerde inschatting of de zon in de ogen natuurlijk...
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Bericht door Vouch »

BoemBoem schreef:
Dreke schreef:
BoemBoem schreef:
Dreke schreef:Clement? Ik moet hem niet? Maar wat valt er over hem te zeggen in deze zaak van wat we kunnen weten? Toch niks?
Als ge als trainer ne auto cadeau krijgt van je makelaar van sommige van uw spelers zal er ook wel strond aan de knikker hangen hoor..

Al is het om sommige anderen niet op te stellen..
Achja.. natte vingerwerk en speculatie.. we zien wel
Op het moment dat ik postte, was er enkel de melding dat Clement een auto kocht in dezelfde garage. Zonder meer.
Dat is wat Clement zelf ook beweerd he.. zonder meer..
Kan natuurlijk volledig waarheid zijn he..
Natuurlijk, en je bent onschuldig tot het tegendeel bewezen is!

Maar eerlijk gezegd... Wat is de kans dat een Antwerpenaar een auto gaat kopen in Aalst? En hij had gehoord dat hij daar een %'tje kon krijgen, je moet niet vragen hoe bekend de autohandelaar is/was in het voetbalwereldje.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Bericht door Brusselmans »

Trainers hebben toch allemaal een auto van de club !
Extra bij jobke in de autohandel ?
Zal nodig zijn, met zo een klein salaris !
:vomit:
Mobius
Berichten: 281
Lid geworden op: 20 okt 2010, 10:53

Re: Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Bericht door Mobius »

Brusselmans schreef:Trainers hebben toch allemaal een auto van de club !
Extra bij jobke in de autohandel ?
Zal nodig zijn, met zo een klein salaris !
:vomit:
Autoke voor de vrouw?
Ik snap niet dat ge voor 1% extra korting (zoals die autoverkoper zegt) u zo kunt laten kennen (in het geval van de scheids). Jongens, jongens.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Bericht door enrique »

En als nu ipv 1% korting, de factuur betaald is door de makelaar ?
Toink ...
Als dat waar is, zal het ook nog wel boven komen ...
Maar
Wat telt is, wat heeft de makelaar in return gekregen ?
Maar om dat te bewijzen ...
Plaats reactie