Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door stvvilvoorde »

STimVV schreef:Gisteren speelde de belofteploeg hun match tegen Antwerp.
STVV begon aan de match met oa: Antunes, Boli, Abrahams, Acolatse, Ayala, Bourard, Opdenakker (traint nu ook mee met de A-kern) Matarrese. Het viel me op dat ze met al die A-kern spelers in de ploeg toch verloren met 1-2... (Vandersmissen scoorde op corner)
Een aanval bestaande uit Acolatse-Abrahams-Bourard-Boli wist dus niet te scoren tegen de B-ploeg van Antwerp.
Geen conclusies, just a fact.
Bij Antwerp speelden ook 9 a-kern spelers mee he (oa susic, jaadi, arslanagic, mendy ghandri).
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Halenaar »

Wat er voor mij bij mag, gelet op de grote prestaties en dito budgetverhoging van de Japanners. En dat sommigen terug meer Belgen in de kern willen:

Keeper: Pirard laten gaan, en Truienaar Ruud Boffin naar hier halen. Is een zeer degelijke ervaren doelman, en zit momenteel op de bank bij zijn club. Lijkt mij alle vakjes aan te vinken die nodig zijn bij onze club.

Verdediging: Goutas, Ayala, Matarrese en Antunes mogen beschikken. Kitsiou is een meer dan degelijke back voor ons, hem zou ik proberen te houden. We hebben hier vooral een extra CV nodig en linksback (Odoi zou idd top zijn, blijf ook fan van Kingsley Madu).

Middenveld: Charisis zou ik echt proberen te houden, zijn aankoopoptie lijkt me voor iemand van zijn talent niet overdreven veel. Is voor mij persoonlijk ook beter dan pakweg een Schoofs. Ik zou nog een verdedigende middenvelder halen, en dan kijk ik vooral naar El Messaoudi, moest KV Mechelen degraderen. Houdt als één van de weinigen nog stand daar, en heeft volgens mij alles om het te maken op de positie van CVM. Moest Eupen degraderen zou ik ook zeker eens gaan kijken naar Lazare, een zeer talentvolle speler. De rest van het middenveld lijkt me degelijk ingevuld met Bezus, Asamoah en De Sart.

Flankspelers: Ik zou Botaka houden als bankzitter, als zijn contract tenminste niet te zwaar zijn. Met zijn flitsen kan hij soms wel voor een opening zorgen, als één van de weinige flankspelers bij ons. Bourard is te plat en Acolatse zijn verhaal is jammer genoeg over bij ons (had er veel van verwacht), en Legaer bracht ook veel te weinig. En van Ceballos is het nog maar de vraag of het ooit nog goed komt. Dit lijkt me vooral het grootste werkpunt te zijn.

Ik zou dan ook gaan voor Ocansey, blij om te zien dat sommigen hier nog aan hem denken. Kan een buitenkans zijn voor ons als Eupen degradeert. Ook Benson zou een meerwaarde voor ons zijn. Ampomah is een ruwe diamant maar zou wel een zeer goede transfer zijn voor ons, maar daar zit ook een groot prijskaartje aan vast.

Spitsen, tsja...grote teleurstelling dit seizoen. Gueye heeft vooral veel pech gehad met zijn blessures, en Vetokele is toch ook geen rasechte afwerker. En het is en blijft waanzin dat Abrahams geen enkele kans krijgt. Boli mag van mij vertrekken, heeft ondertussen wel kansen genoeg gehad, en heeft er bijzonder weinig mee gedaan. Verschrikkelijk jammer, want hij heeft talent genoeg. Maar als je dan nog vandaag leest dat hij niet in de selectie zat bij Gent omwille van zijn mentaliteit, dan weet je het wel. Vetokele en Abrahams zou ik houden, Gueye zal afwachten worden. Maar we hebben vast en zeker een nieuwe aanvaller nodig.

Kortom zou ik zeker koopjes doen bij de degradant, Malinwa of Eupen, beiden hebben interessante spelers voor ons. Lang geleden dat er nog redelijk wat talent zat bij een degradatie kandidaat.

Concluderend is voor mij zeker nodig: keeper, centrale verdediger, back, cvm, twee echt kwalitatieve flanken en een goede spits.
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Positivo »

Halenaar schreef:.

Concluderend is voor mij zeker nodig: keeper, centrale verdediger, back, cvm, twee echt kwalitatieve flanken en een goede spits.
Allez, een halve ploeg, zelfs méér.
En heeft er hier iemand, iemand van de Japanners zelf, het woord budgetverhoging al horen uitspreken ? Of is het wat internet- en kranten praat ?
En wat zoals ik al eerder stelde, er niet direct sponsors in het thuisland gevonden worden ?

Ik heb al wel uitspraken gehoord in de zin van.... "jeugd laten doorstromen"
Ook uitspraken in de zin van ..... "Stap voor stap" en "spelers van het thuisland inpassen" . Dat is héél wat anders hé mannen.

Wordt er wel geluisterd naar wat onze Japanse eigenaars écht zeggen ? Ik heb toch het gevoel van helemaal niet !
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door zipke373 »

Positivo schreef:
Halenaar schreef:.

Concluderend is voor mij zeker nodig: keeper, centrale verdediger, back, cvm, twee echt kwalitatieve flanken en een goede spits.
Allez, een halve ploeg, zelfs méér.
En heeft er hier iemand, iemand van de Japanners zelf, het woord budgetverhoging al horen uitspreken ? Of is het wat internet- en kranten praat ?
En wat zoals ik al eerder stelde, er niet direct sponsors in het thuisland gevonden worden ?

Ik heb al wel uitspraken gehoord in de zin van.... "jeugd laten doorstromen"
Ook uitspraken in de zin van ..... "Stap voor stap" en "spelers van het thuisland inpassen" . Dat is héél wat anders hé mannen.

Wordt er wel geluisterd naar wat onze Japanse eigenaars écht zeggen ? Ik heb toch het gevoel van helemaal niet !
Financieel manager David Yajima gaf meer uitleg over de financiële plannen. "“Wij willen van STVV een financieel stabiele club maken. Wij hebben gemerkt dat de meeste Belgische clubs enkel kunnen overleven, als ze regelmatig hun beste spelers van de hand doen. Wij hopen in de toekomst niet meer afhankelijk te zijn van uitgaande transfers om te overleven. Wat de huidige wintermercato betreft, moeten de fans niet vrezen dat we nog spelers gaan verkopen", zegt hij aan Het Belang van Limburg.

Toekomstig algemeen manager Takayuki Tateishi gaf er nog meer uitleg over. "Kijk, als een speler zich kan verbeteren en bijvoorbeeld naar Anderlecht kan trekken, gaan we die niet tegenhouden. Maar het is niet de bedoeling om de selectie te verzwakken. Wel integendeel. Op dit ogenblik heeft STVV een budget van iets minder dan 10 miljoen euro. Dat is een pak lager dan bijvoorbeeld Anderlecht, bijna 50 miljoen, of Genk, 30-35 miljoen. Het is niet ons opzet om met hen in concurrentie te gaan. De top vijf, laat staan de landstitel, is te hoog gegrepen. Maar net onder de G5 willen wij stap voor stap wel onze stek veroveren.” “Dat impliceert een budgetverhoging”, pikt Yajima in. “In welke orde van grootte? Daarover kunnen we nog geen uitspraken doen. Maar stel dat we het budget verdubbelen, wat toch al fors zou zijn. Dan nog zullen we niet concurreren met de top in België, zo realistisch moeten we wel zijn."


De verhoging komt er, de grootte orde er van staat echter niet vast en de ambities zijn uitgesproken.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door lindoke »

Positivo schreef:
Halenaar schreef:.

Concluderend is voor mij zeker nodig: keeper, centrale verdediger, back, cvm, twee echt kwalitatieve flanken en een goede spits.
Allez, een halve ploeg, zelfs méér.
En heeft er hier iemand, iemand van de Japanners zelf, het woord budgetverhoging al horen uitspreken ? Of is het wat internet- en kranten praat ?
En wat zoals ik al eerder stelde, er niet direct sponsors in het thuisland gevonden worden ?

Ik heb al wel uitspraken gehoord in de zin van.... "jeugd laten doorstromen"
Ook uitspraken in de zin van ..... "Stap voor stap" en "spelers van het thuisland inpassen" . Dat is héél wat anders hé mannen.

Wordt er wel geluisterd naar wat onze Japanse eigenaars écht zeggen ? Ik heb toch het gevoel van helemaal niet !
Koken kost geld. Maw een deftige ploeg bijeen kopen kost veel geld. Degraderen kost nog een pak meer.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door miel »

lindoke schreef:
Positivo schreef:
Halenaar schreef:.

Concluderend is voor mij zeker nodig: keeper, centrale verdediger, back, cvm, twee echt kwalitatieve flanken en een goede spits.
Allez, een halve ploeg, zelfs méér.
En heeft er hier iemand, iemand van de Japanners zelf, het woord budgetverhoging al horen uitspreken ? Of is het wat internet- en kranten praat ?
En wat zoals ik al eerder stelde, er niet direct sponsors in het thuisland gevonden worden ?

Ik heb al wel uitspraken gehoord in de zin van.... "jeugd laten doorstromen"
Ook uitspraken in de zin van ..... "Stap voor stap" en "spelers van het thuisland inpassen" . Dat is héél wat anders hé mannen.

Wordt er wel geluisterd naar wat onze Japanse eigenaars écht zeggen ? Ik heb toch het gevoel van helemaal niet !
Koken kost geld. Maw een deftige ploeg bijeen kopen kost veel geld. Degraderen kost nog een pak meer.
De duurste gerechten smaken niet altijd het beste
Vraag het maar eens aan Anderlecht :lol:
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STimVV »

Ja ja Miel.... Als ik mag kiezen om met €15 te gaan eten (in de frituur dan) of met €200 in het Hof Van Cleve weet ik toch waar ik zit en waar de kans het grootste is dat ik top zal eten. Het verwachtingspatroon zal groter zijn, en dan kan het al eens tegenvallen, maar de kwaliteit zal toch altijd beter zijn.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door miel »

STimVV schreef:Ja ja Miel.... Als ik mag kiezen om met €15 te gaan eten (in de frituur dan) of met €200 in het Hof Van Cleve weet ik toch waar ik zit en waar de kans het grootste is dat ik top zal eten. Het verwachtingspatroon zal groter zijn, en dan kan het al eens tegenvallen, maar de kwaliteit zal toch altijd beter zijn.
Dat kan zijn , hopelijk hou je nog 15 euro over om achteraf een friet te gaan halen wanneer uw maag maar half gevuld is ;)
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Iniesta »

miel schreef:Dat kan zijn , hopelijk hou je nog 15 euro over om achteraf een friet te gaan halen wanneer uw maag maar half gevuld is ;)
Wat een achterhaald idee dat je in een toprestaurant met honger zou buiten komen. :roll:

Meestal heb je minstens 4 gangen en meestal nog wat meer of kan je deze bijbestellen. Een grote eter kan bijvoorbeeld voor een dessert met kazen gaan, iets dat zeker goed vult. Zelf ben ik iedere keer meer dan voldaan na een bezoek aan een goed restaurant. Het gaat dan ook om de kwaliteit en niet om de kwantiteit in zo'n zaken. De trend is trouwens naar lichtere keuken en niet meer de romige sauzen van weleer. Dat is ook de reden waarom fastfoodketens en frituren wat problemen hebben, de meeste mensen hebben ondertussen wel begrepen dat je beter wat gezonder eet.

Maar on topic: koken kost inderdaad geld. In een toprestaurant betaal je veel maar veel zaken maken amper winst omdat de producten ook erg duur zijn en je elke avond genoeg klanten moet hebben. Ook het personeel moet top zijn en dat moet je betalen. Dat geldt ook voor clubs, op langere termijn kan je niet meedoen met ploegen die een budget van x keer het jouwe hebben, net zoals zelfs de beste frituur niets kan presenteren dat maar in de buurt van Hof van Cleve komt. In voetbal ligt het gelukkig iets dichter bij elkaar en kan je toch nog eens een uitschieter hebben en een verrassing op het veld. Tel daarbij dat in het voetbal het amateurisme van 5-sterrenniveau is :lol:

Als je met het budget van RSCA niet beter kan doen dan wat ze nu presteren dan ben je echt wel heel slecht bezig. Vroeger stond Anderlecht toch nog verheven boven de rest maar wat hebben ze nu nog zoveel meer dan de rest van de top 6? (schulden reken ik niet mee)

De Japanners hebben gelijk, willen ze meedoen dan moet het budget omhoog en zal er ook extra kwaliteit moeten komen. Om die kwaliteit te halen moet er goed sportief beleid zijn en moeten de keuzes zo juist mogelijk zijn. Het gaat ook niet altijd om de beste of duurste speler maar wel die speler die jouw team het meest kan bijbrengen en die past in het systeem dat de coach wil spelen. Als je ziet dat ook in topclubs verschillende bestuursleden hun spelers willen halen dan valt dit plan al in duigen. Nadien is het vechten met de coach welke lieveling mag spelen.

Bij Gent loopt er ook zo ene rond. Steekt zich een ganse match weg maar was +3.000.000 EUR waard, zogezegd. De Witte dan maar zeveren over zijn progressie terwijl hij bij ons zelfs moeilijk in de ploeg zou komen :lol:

Ik ben benieuwd wat de Japanners gaan doen want momenteel zijn het enkel woorden, ze zullen geconfronteerd worden met hun daden. Toch verdienen ze een eerlijke kans en ik hoop dat ze die meteen grijpen. De ploeg gericht versterken zou ook een signaal zijn aan de afhakers en bijhorende resultaten doen dan de rest. Yen, we can!
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Halenaar »

Blijkbaar volgen er hier een paar mensen de competitie niet goed, het verbaasd me ook niet van sommigen.

Zal het even kort samenvatten zodat sommigen weer voor even mee zijn.

Zeven zomeraanwinsten is alles behalve groots uitpakken, en zou zelfs weinig zijn in vergelijking met de rest. Als je dat teveel vind hoor je niet thuis in eerste klasse. Een paar cijfers: Club Brugge haalde 19 spelers vorige zomer, AA Gent 20, Zulte-Waregem 21 spelers en STVV 15 spelers.

Maar wat men beter kan doen, is eens kwalitatieve spelers halen. Spelers een paar keer scouten, en pas na een paar maanden scoutingswerk hen een contract geven zou al héél veel doen in plaats van het amateuristische beleid van RD en co. Dan hadden we momenteel geen zeven nieuwe spelers nodig, want iedereen met een beetje kennis van zaken kon al ruim op voorhand inschatten dat pakweg Ayala en Antunes gingen floppen.

En nieuwe spelers moeten niet bepaald duur zijn, bij de degradant zal je al een paar koopjes kunnen doen. Pakweg een Odoi gaat natuurlijk geld kosten, maar dat is meer dan gerechtvaardigd met zijn talent, goede mentaliteit en ervaring.
Smurf
Berichten: 384
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Smurf »

Ik ben het grotendeels eens met Halenaar. Wat Botaka en Boli betreft ben ik een andere mening toegedaan.
Charisis en Kitsiou zou ik proberen te houden. Ze zijn inderdaad niet goedkoop, maar ik vind ze meer dan degelijk. Prioriteit: volwaardige flanken. Dat wil zeggen, actie, snelheid, deftige voorzet en eventueel ook scorend vermogen. Dat gaat wel een Japanse noot kosten uiteraard. Wat dat betreft schiet Botaka (zelfs als bankzitter) ruim tekort, wat mij betreft. Voor mij is dat de eerste die mag beschikken. Ampoma en Boljevic (of zoiets, of is dat een spits?) van Beveren, vind ik erg goed. Maar waarom zouden die naar ons komen? Tenzij ze merken dat Beveren kaal geplukt wordt.
Boli mag hier volgens sommigen ook andere oorden opzoeken. Dat snap ik dus echt niet. Dat is verdorie onze topschutter. Inderdaad 'maar' 6 doelpunten, maar de hier geprezen Perbet heeft er ook 'maar' 6 of 7 naargelang de bron. Er zijn slechts 3 spelers die meer dan 10 doelpunten maken voorlopig. En met 6 doelpunten doet Boli beter dan ondermeer Mpoku, Schrijvers, Vossen, Limbombe, Teodorczyk, Pedersen, Baby, De sutter (2!) en even goed als Dennis, Yaremchuk, Harbaoui en Leya Iseka.
Niet vergeten waar Boli vandaan komt. Werkt (net als Vetokele) enorm hard. Bij STVV is het moeilijker dan bij de topploegen om te scoren. En uiteraard moet hij (net zoals Vetokele) meer scoren met de kansen die hij krijgt, maar voor STVV is dit echt een waardevolle spits, die mits vertrouwen echt wel kan ontploffen. Uiteraard mag er een echte killer bijkomen. Maar voor de zoveelste keer: niemand kan garanderen dat een bepaalde spits er in België elk jaar 15 binnen legt. En als je dat wel kan zeggen van een speler, dan is die onbetaalbaar (en niet alleen voor STVV).
Boli en Vetokele houden. En misschien kunnen onze Japanners eens gaan polsen bij Kubo. Dat loopt blijkbaar redelijk stroef bij Gent. Persoonlijk blijf ik Jorn Van Camp interessant vinden.
De Petter zou ik na het huidige seizoen ook houden (eventueel als back up).
Hoe sommigen De Sart afbreken op dit moment is weer tekenend voor de kortzichtigheid die vaak heerst op dit forum en in de huidige voetbalwereld in het algemeen. Die jongen (ja jongen) speelt enkele fantastische maanden, maar verzuipt daarna mee in het moeras. Maar als je dat talent niet ziet... Maar sommigen zouden hem samen met Boli en Vetokele waarschijnlijk in geschenkverpakking gaan weggeven. Maar ondertussen wel klagen dat we onze spelers voor te zachte prijzen laten vertrekken. Ook Texeira werd hier door iemand met de grond gelijk gemaakt op basis van z'n laatste twee wedstrijden. Terwijl dat voor mij veruit de beste speler van het seizoen is.
Bezus werd hier ook langs alle kanten afgeschreven. Die begint nu ook (ja het heeft lang geduurd) zijn draai te vinden. Weeral een voorbeeld (hallo Sidibe) van te snel veroordelen.
Los van de transfers lees ik hier ook dat Eupen en Mechelen op dit moment beter voetbal brengen dan STVV. Mechelen? Dat is toch die ploeg die hier enkele weken geleden geen bal geraakt heeft? En dan spelen ze deftig tegen Anderlecht (die bende zieke kippen) en inderdaad winnen ze van Eupen. Proficiat! Maar als ik me niet vergis, komt dit van dezelfde mensen die ons na 45 (niet gezeverd) minuten voetbal in seizoen 2017-2018 veroordeelden tot 2de klasse. Kansloos waren we. En KV Mechelen was PO1 kandidaat.
Afijn, een linksback mag er ook nog bij. Pirard en Steppe zijn mekaar zo'n beetje waard, al gaat mijn voorkeur nog wel uit naar Pirard. Boffin heb ik geen idee over, maar als je Pirard of Steppe laat gaan, moet er wel een degelijke keeper bij komen. Ik vermoed dat we daar best eens een Japanner te zien kunnen krijgen.
Tot slot een creatieve Japanse 10 en dan zullen de centjes al lang op zijn zeker. En Abrahams, die zal in PO2 wel weer z'n gang mogen gaan zeker...
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Positivo »

@ zipke373

Geef toe : Weinig echt concreet.
Ik heb het al herhaaldelijk geschreven : Hun businessplan
Valt of staat met het binnenhalen van partners. Niks mis mee als ze daar in slagen .
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door zipke373 »

Positivo schreef:@ zipke373

Geef toe : Weinig echt concreet.
Ik heb het al herhaaldelijk geschreven : Hun businessplan
Valt of staat met het binnenhalen van partners. Niks mis mee als ze daar in slagen .
Als ge met weinig concreet cijfers bedoelt dan moet ik U inderdaad gelijk geven. Maar de uitspraak staat er...budgetverhoging.
bink
Berichten: 84
Lid geworden op: 06 jul 2012, 10:38
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door bink »

je moet niet te veel verwachten op versterkingen in de zomer periode,geloof me
en wat vele zien in abraham begrijp ik ook niet
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STVV-fan »

Contract van Ayala loopt af
Huurcontracten van 6 spelers lopen af.

Zal wel moeten dat er iets beweegt
Plaats reactie