Simon Mignolet

Alle info over onze ex-spelers
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Simon Mignolet

Bericht door Tompie »

Schitterende wedstrijd inderdaad! Voetbal is emotie, dat is duidelijk. :)

Ook nog dit: een dikke pluim voor de scheidsrechter! Liet voetballen wanneer het kon, was doorgaans onopvallend wat voor een scheidsrechter het grootste compliment moet zijn.

Toegegeven, de spelers hadden door het razende tempo niet eens tijd om te mekkeren. ;)
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
STVV-fan
Berichten: 6012
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Simon Mignolet

Bericht door STVV-fan »

Jones schreef:
stvv'er schreef:De eerste keer in jaren dat ik eens op TV naar een match van de Europa League kijk... en dan krijg ik direct dit!
Prachtige match, pure passie op en ook naast het veld. Unieke ervaring als je gisteren op Anfield zat.

Maar ik ben niet jaloers, want wij hebben Play-off 2, nah ! :lol:
Hier identiek hetzelfde meegemaakt. Dat is voetbal ! Nooit opgeven. Zo krijgt een grijs seizoen van the reds toch nog kleur.
Eerste helft ondermaats maar die tweede !
Wanneer Lovren die laatste maakt, wens je toch dat in dat stadion zit hoor, wat een sfeer, wat een emotie, daar doe je het voor
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Simon Mignolet

Bericht door Geel-Blauw »

We zien nu ook allemaal hoe Courtois het doet zonder een goede verdediging voor hem.
Nie zievere, speile!
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Simon Mignolet

Bericht door Bartman »

Amai, mooie woorden van Filip Joos voor Simon Mignolet !
Meer dan terecht uiteraard, maar wij zien dat al veel langer
Jones
Berichten: 3179
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Simon Mignolet

Bericht door Jones »

Geel-Blauw schreef:We zien nu ook allemaal hoe Courtois het doet zonder een goede verdediging voor hem.
Met Atletico had hij dit wel. Dat was zijn geluk. Klasse heeft hij maar op dit moment is hij niet beter dan Simon. Zou Simon een kans krijgen in de komende oefenmatchen van de duivels ?
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Simon Mignolet

Bericht door Since '54 »

Bartman schreef:Amai, mooie woorden van Filip Joos voor Simon Mignolet !
Meer dan terecht uiteraard, maar wij zien dat al veel langer
Inderdaad Bartman maar hij had ook al positieve kritiek bij zijn reportage tijdens de wedstrijd zelf. En ook waar, zoals Bartman terecht stelt : 'Wij wisten al langer tot wat Simon Mignolet in staat is' ;)
Jones
Berichten: 3179
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Simon Mignolet

Bericht door Jones »

Stel :
Liverpool wint de Europa-league en Mignolet pakt een goede match. Moet hij dan de voorkeur krijgen op Courtois ? Wat vinden jullie ?
Dreke
Berichten: 3644
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Simon Mignolet

Bericht door Dreke »

Jones schreef:Stel :
Liverpool wint de Europa-league en Mignolet pakt een goede match. Moet hij dan de voorkeur krijgen op Courtois ? Wat vinden jullie ?
Wilmots heeft destijds bij zijn aanstelling krediet gekocht door Mignolet te vervangen door de populairdere (God weet waarom) Courtois. Ik stond toen niet achter die keuze. Maar Mignolet heeft een dipje gehad in zijn vorm na die beslissing waardoor Courtois toen gewoon terecht in doel stond. Moest ik bondscoach zijn, ik zou niet veranderen. Hoe rot het ook is voor Mignolet. Na MPH hebben we geen keeper meer gehad van dit niveau. Nu plots twee. Dat is spijtig voor één van beiden.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Simon Mignolet

Bericht door stvvilvoorde »

Dreke schreef:
Jones schreef:Stel :
Liverpool wint de Europa-league en Mignolet pakt een goede match. Moet hij dan de voorkeur krijgen op Courtois ? Wat vinden jullie ?
Wilmots heeft destijds bij zijn aanstelling krediet gekocht door Mignolet te vervangen door de populairdere (God weet waarom) Courtois. Ik stond toen niet achter die keuze. Maar Mignolet heeft een dipje gehad in zijn vorm na die beslissing waardoor Courtois toen gewoon terecht in doel stond. Moest ik bondscoach zijn, ik zou niet veranderen. Hoe rot het ook is voor Mignolet. Na MPH hebben we geen keeper meer gehad van dit niveau. Nu plots twee. Dat is spijtig voor één van beiden.
Jup voor de aanstelling van Wilmots was er veel wind in de pers omtrent Courtois.
Journalisten aan beide zijden van de taalgrens (Joos & Raes incluis) begrepen niet waarom een keeper van Sunderland voorrang zou moeten krijgen op een keeper die net de UEFA Cup gewonnen had.
Wilmots kocht dus wat sympathie door van Courtois zijn vaste nr1 te maken.
Geen van beiden heeft ooit al ontgoocheld in doel van de duivels, dus het was wel wat zuur om Simon zo op het achterplan geschoven te zien worden.
Een heel goed seizoen in Engeland en een MOTD-award als keeper van het jaar 2013 veranderden daar weinig aan. Het leek alsof Simon ide eeuwige nr 2 van de duivels zou worden. In de voorbereiding van het wk en het wk zelf werd hemj geen minuut gegund, maar het grootste dieptepunt moest nog komen. Op de vooravond van de thuismatch tegen andorra werd een lichtgeblesseerde Courtois toch nog in allerijl klaargestoomd om de plek tussen de palen in te nemen voor deze 'belangrijke' match. Dagelijks volgde een persupdate hoe het met Courtois gesteld was... Dat vond ik echt wansmakelijk. Iets of wat fatsoenlijke trainer had toen bij aanvang gezegd, we hebben twee goede keepers, eentje heeft een hersenschudding, uit voorzorg speelt Simon. Heel wat andere keepers met de status van Simon zouden het dan voor bekeken houden.

Het is inderdaad een luxe die we sinds Pfaff en Preud'homme niet meer gehad hebben, twee keepers van zulk niveau. Courtois kan ik zeker als mens minder smaken, maar ik ben er ook niet zo van overtuigd dat die als keeper zo veel beter is. In twee seizoenen Engeland (toch wel de moelijkste competitie voor doelmannen schat ik) heeft ie zich nog niet echt kunnen onderscheiden en de pers over het kanaal is er ook lang niet meer zo lyrisch over. Bij Simon zijn ze dat in zijn liverpoolperiode nooit echt geweest, maar schrijven ze enkel iets als het minder is.
Ik zou graag een eerlijke competitie tussen beiden zien voor de plek in doel, maar kan begrijpen dat Courtois er in zal blijven.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Simon Mignolet

Bericht door Vouch »

stvvilvoorde schreef:
Dreke schreef:
Jones schreef:Stel :
Liverpool wint de Europa-league en Mignolet pakt een goede match. Moet hij dan de voorkeur krijgen op Courtois ? Wat vinden jullie ?
Wilmots heeft destijds bij zijn aanstelling krediet gekocht door Mignolet te vervangen door de populairdere (God weet waarom) Courtois. Ik stond toen niet achter die keuze. Maar Mignolet heeft een dipje gehad in zijn vorm na die beslissing waardoor Courtois toen gewoon terecht in doel stond. Moest ik bondscoach zijn, ik zou niet veranderen. Hoe rot het ook is voor Mignolet. Na MPH hebben we geen keeper meer gehad van dit niveau. Nu plots twee. Dat is spijtig voor één van beiden.
Jup voor de aanstelling van Wilmots was er veel wind in de pers omtrent Courtois.
Journalisten aan beide zijden van de taalgrens (Joos & Raes incluis) begrepen niet waarom een keeper van Sunderland voorrang zou moeten krijgen op een keeper die net de UEFA Cup gewonnen had.
Wilmots kocht dus wat sympathie door van Courtois zijn vaste nr1 te maken.
Geen van beiden heeft ooit al ontgoocheld in doel van de duivels, dus het was wel wat zuur om Simon zo op het achterplan geschoven te zien worden.
Een heel goed seizoen in Engeland en een MOTD-award als keeper van het jaar 2013 veranderden daar weinig aan. Het leek alsof Simon ide eeuwige nr 2 van de duivels zou worden. In de voorbereiding van het wk en het wk zelf werd hemj geen minuut gegund, maar het grootste dieptepunt moest nog komen. Op de vooravond van de thuismatch tegen andorra werd een lichtgeblesseerde Courtois toch nog in allerijl klaargestoomd om de plek tussen de palen in te nemen voor deze 'belangrijke' match. Dagelijks volgde een persupdate hoe het met Courtois gesteld was... Dat vond ik echt wansmakelijk. Iets of wat fatsoenlijke trainer had toen bij aanvang gezegd, we hebben twee goede keepers, eentje heeft een hersenschudding, uit voorzorg speelt Simon. Heel wat andere keepers met de status van Simon zouden het dan voor bekeken houden.

Het is inderdaad een luxe die we sinds Pfaff en Preud'homme niet meer gehad hebben, twee keepers van zulk niveau. Courtois kan ik zeker als mens minder smaken, maar ik ben er ook niet zo van overtuigd dat die als keeper zo veel beter is. In twee seizoenen Engeland (toch wel de moelijkste competitie voor doelmannen schat ik) heeft ie zich nog niet echt kunnen onderscheiden en de pers over het kanaal is er ook lang niet meer zo lyrisch over. Bij Simon zijn ze dat in zijn liverpoolperiode nooit echt geweest, maar schrijven ze enkel iets als het minder is.
Ik zou graag een eerlijke competitie tussen beiden zien voor de plek in doel, maar kan begrijpen dat Courtois er in zal blijven.
Courtois gaat het zich heel gemakkelijk maken. Volgend jaar wordt het Barca, Real of PSG. Géén lastige hoge ballen meer, nog max. 4 topmatchen per jaar waarin je kritiek kunt krijgen (in het geval van PSG zelfs 0 topmatchen meer). "Automatisch" ver geraken in de Champions League en ieder jaar minstens bij de eerste 3 zijn in de competitie.

Ik stel het misschien heel simpel voor, maar in mijn ogen is een verhuis terug naar Spanje (of godbetert naar PSG) niet meer dan "the path with the least resistance." Topkeeper hoor!!!! Maar als mens moet ik hem niet.

Uw stelling over de cinema voor de match tegen Andorra kan ik enkel ondersteunen!
enerkey
Berichten: 2095
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Simon Mignolet

Bericht door enerkey »

Courtois heeft het voordeel dat alles met zijn slungellichaam een pak spectaculairder lijkt. Maar als je het neutraal bekijkt denk ik dat er niet echt superveel verschil is tussen de 2. Ze hebben allebei de concentratie om bij een topploeg te spelen. Waardoor ze er staan als ze die ene onverwachte moeilijke bal moeten pakken.
Courtois heeft dit seizoen voor het eerst in een slechte ploeg gespeeld. Dan zie je dat dit al heel wat anders is. Nu pas kan je ze echt vergelijken.
Waar Mignolet zich in mijn ogen echt onderscheid is de rust in 1 tegen 1 situaties. Waar Courtois bvb dit seizoen 2 keer rood pakte. Courtois heeft dan misschien iets meer présence op hoge ballen. Al zijn die fouten er ook natuurlijk. Het is een blijft Engeland. In andere landen is de keeper meer of overbeschermt.

Ik zou Courtois laten staan. Dat is wat het merendeel van voetbalminnend België wil. Daar moeten we ons bij neerleggen denk ik. Ook al omdat Courtois zeer zeker een topkeeper is.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Simon Mignolet

Bericht door stvvilvoorde »

Spijtig voor Simon gisteren.
Eerste helft was voor Liverpool en het hzd mss wel 2-0 moeten staan bij de rust. Tweede helft was liverpool nergens meer, konden geen weerwerk meer bieden na de zeer snelle tegentreffer.
Een match die me erg deed denken aan een match die ik zo'n twee jaar geleden op Staaien zag.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Simon Mignolet

Bericht door Jacques »

Same old story: Weggelopen in het middenveld en fouten opstapelen achterin. Je moet eens nagaan hoeveel kansen van Sevilla er komen door zwak en foutief (uit)verdedigen bij Liverpool. Bij de 1-1 staan ze nog te slapen, bij de 2-1 gaat niemand fysiek een duel aan en bij de 3-1 staat de man aan de 2de paal moederziel alleen. Daar sta je dan als doelman. Daarnaast had Mignolet nog een reflex nodig nadat ze Gameiro nog maar eens vergeten waren bij de 2de paal en naar het eind v.d. 1ste helft toe zijn ze erin geslaagd om op een eigen inworp zo te klungelen dat het finaal een corner voor Sevilla werd. Als je de kansen zo cadeau doet aan de tegenstander...Engelse clubs verdedigen (dit seizoen) sowieso al erg middelmatig, maar die van Liverpool moet zowat het niveau van een Nederlandse amateurclub zijn. Echt schandalig slecht. Zo kan je niet winnen. Best eens dit EK naar het Italië van Conte kijken voor een masterclass positiespel, nuchter verdedigen en gecontroleerd uitvoetballen. Dag en nacht verschil met deze knoeiboel.

Oorzaak? Te weinig aandacht voor verdedigen (Engeland in het algemeen) maar finaal ook gewoon gebrek aan leiderschap en kwaliteit. Als je prijzen wil pakken, mogen spelers als Touré, Milner of Lovren hoogstens op je bank zitten. Te veel subtoppers en middelmaat, weinig of geen echte toppers, is de kern van het probleem van Liverpool, zoals ik al schreef in februari na de verloren League Cup finale. De gevolgen zijn ernaar: in een seizoen waarin Man Utd en Chelsea ondermaats presteerden en Man city wisselvallig was, eindigt Liverpool amper 8ste en slaagt er nog niet eens in EL-voetbal af te dwingen voor komend seizoen. Dan heb je als club zwaar gefaald over de ganse lijn.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1429
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Simon Mignolet

Bericht door zipke373 »

smol
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Simon Mignolet

Bericht door smol »

Simon zal dus niet in actie komen tijdens de volgende 3 oefenmatchen van de Rode Duivels, Wilmots weigert te roteren met zijn doelmannen .... wat een keikop toch die Wilmots
Plaats reactie