Simon Mignolet

Alle info over onze ex-spelers
Mikman
Berichten: 3675
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Simon Mignolet

Bericht door Mikman »

Tompie verwoordt het perfect. Het gaat er in deze niet om wie de beste doelman is, dat is Courtois, wel hoe je als bondscoach het heel zaakje runt. Deze groep is talentvol genoeg om zelf successen af te dwingen, het kan het zich tegen Andorra zelfs permitteren om niks klaar te maken uit stilstaande fases omdat de bondscoach het nog altijd niet nodig acht om daarop te trainen.

Het was niet aan Courtois om te beslissen of hij wou spelen, want iedere speler wil altijd spelen. Haantjesgedrag, premies, winnaarsmentaliteit, of om het even wat daar bij komt kijken. De richtlijn van de FIFA inzake hoofdblessures is dat de speler pas na 5 dagen terug kan trainen, en na 6 dagen een mach spelen. Courtois voldeed daar dus niet aan. Het is een richtlijn, geen dwang. Maar ze is er niet zomaar, want ook in het voetbalwereldje dringt langzaam maar zeker door dat hoofdblessures geen gewone blessures zijn. Natuurlijk gaat een speler niet afzeggen voor een interland omdat hij een beetje hoofdpijn voelt, desnoods zorgen pijnstillers en de adrenaline ervoor dat hij er geen last van heeft ( cfr Kompany tegen Servië ). Het gaat erom welke de gevolgen op langere termijn kunnen zijn en vooral -zelfs wanneer de speler geschikt wordt verklaard na neurologische tests- welk voorbeeld dat je zo als bondscoach geeft. Naar de andere spelers in de kern, want wie zal in het vervolg durven zeggen dat hij nog hoofdpijn voelt? En vooral, naar de buitenwereld toe. Want het voetbalwereldje roemt zich toch zo vaak op zijn voorbeeldfunctie, om belastingsvermindering te krijgen bijvoorbeeld? Het risico op neurologische gevolgen is veel te groot om dit zomaar onder de mat te vegen als een persoonlijke vete tegen Wilmots. Wanneer je als bondscoach een emmer ijs over je kop laat kappen omdat je tegen ALS wil strijden, maar een maand later één van je spelers onnodig blootstelt aan een sterk verhoogd risico daarop, dan ben je gewoon een populistische hypocriet. Dat is niet eens een persoonlijke mening, maar in dit geval een objectief vaststaand feit.
Dat er dan 45.000 man in het stadion 'Wilmots gelijk geven' zoals iemand het hierboven stelt, bewijst dan vooral dat die 45.000 voorlopig nog allemaal even grote idioten zijn, en dat er nog veel werk voor de boeg is qua sensibilisering.
Als de pers moord en brand schreeuwt omdat Defour naar zijn kruis grijpt en dit kopieergedrag bij jonge voetballertjes kan veroorzaken, welk voorbeeld stel je dan door een speler met een hoofdblessure wel te laten spelen?


Het gaat mij in dit geval niet om de persoon of de speler Courtois. Ik had hetzelfde gezegd als het over Mignolet, Gillet of over een speler van STVV ging ( in het verleden bijvoorbeeld bij Deferm ).

Zelfs vanuit niet-medisch standpunt was de beslissing van Wilmots verwerpelijk. Een speler zal inderdaad nooit zelf beslissen dat hij niet wil spelen. Bovendien kreeg Hazard wel uit voorzorg rust. Voor een pijnlijke teen dan nog. Wanneer je niet iedereen op gelijke voet behandelt, komen daar geheid problemen van. Je voelt nu al onderhuids van alles borrelen binnen de spelersgroep. Zolang er resultaten zijn, blijft dat onder controle. Maar wanneer de klasse van de spelersgroep op zich straks niet meer volstaat om resultaten af te dwingen, barst de vulkaan uit. En zou het zeer jammer zijn vast te stellen dat de meest talentvolle lichting ooit van successen gebarreerd werd door de eigenzinningheid en het ego van deze bondscoach.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Simon Mignolet

Bericht door Jacques »

Mikman schreef: Zelfs vanuit niet-medisch standpunt was de beslissing van Wilmots verwerpelijk. Een speler zal inderdaad nooit zelf beslissen dat hij niet wil spelen. Bovendien kreeg Hazard wel uit voorzorg rust. Voor een pijnlijke teen dan nog. Wanneer je niet iedereen op gelijke voet behandelt, komen daar geheid problemen van. Je voelt nu al onderhuids van alles borrelen binnen de spelersgroep. Zolang er resultaten zijn, blijft dat onder controle. Maar wanneer de klasse van de spelersgroep op zich straks niet meer volstaat om resultaten af te dwingen, barst de vulkaan uit. En zou het zeer jammer zijn vast te stellen dat de meest talentvolle lichting ooit van successen gebarreerd werd door de eigenzinningheid en het ego van deze bondscoach.
Inderdaad. Wilmots begint ook meer en meer uit zijn nek te lullen of wordt daar meer en meer op betrapt.*

Als het gaat om een selectie voor Praet of Tielemans, kijkt hij neer op de Belgische competitie. Op zich verdedigbaar, want onze competitie stelt internationaal niks voor, maar wat je dan met gepatenteerde suggelkl*ten als Proto, Van Damme, Gillet, Simons of Ciman in je selectie doet/deed, is me een raadsel. De sneer naar de Belgische competitie gaf hij dan nog middels een lofzang op PSG-Monaco, een match die zowel door Sporza, Le Monde als the Guardian beschouwd wordt als een zwakke topper...je vraagt je af of hij überhaupt wel wat gezien heeft...


Nee, het verhaal-Wilmots is ten einde en ik vond het spijtig dat hij niet naar Schalke trok. Chapeau dat hij deze ploeg aan het winnen bracht, wat zijn voorgangers met dezelfde maar jongere kern niet lukte, maar hij is onderhand de zwakste schakel in de ketting, meer blok aan het been dan meerwaarde. Zijn people-management is dramatisch inconsequent en verstoken van de vriendjespolitiek. Iets dat toppers, die inderdaad hyper-competitief ingesteld zijn zoals Jan Bulder al aanhaalde, ook maar matig kunnen appreciëren. Zie in dat geval naar Nainggolan, niet omhooggepijpt door pers en trainers, maar een staatvechter, met een moeilijk verleden die zijn weg naar de top helemaal zelf afgedwongen heeft en daardoor ook veel scherper in zijn bewoordingen. Die geneert zich er niet voor om gewoon te zeggen dat hij mee moest naar Brazilië, en gelijk heeft hij. Niet dat ik Simon dat dan ook maar moet doen, net zoals ik helemaal ook niet vind dat hij maar moet afzeggen, want dan zet je jezelf gewoon buitenspel, maar het zegt wel wat over de onderhuidse spanningen. Dat is niet verkeerd, toppers zijn winnaars met ego's, die hoeven niet de beste vrienden te zijn zolang ze elkaar maar naar omhoog stuwen. Maar dat is net waar people-management echt belangrijk wordt.
Tijd om te veranderen dus, liefst nog in deze kwalificatiecampagne die we zelfs met een zak patatten op de bank nog met de vingers in de neus moeten winnen. Het zou zonde zijn, moest een tornooi verloren gaan.

* Edit: Volgens HNB verhuist Mertens vanavond naar de bank en het haalt daarvoor de volgende opvallende quote van Wilmots aan “Ik wil ­altijd zes spelers die meer dan competitief zijn op stilstaande fases”. Heeft hij het nu over die stilstaande fases waar hij nooit op traint?
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Simon Mignolet

Bericht door Tompie »

Big Si vanavond oog in oog met C. Ronaldo! Toch een affiche om naar uit te kijken.
Hopelijk herpakt Liverpool zich wat. De wedstrijd in QPR was, ondanks de overwinning, echt dramatisch slecht langs Liverpoolzijde.
Vooral Balotelli liet absoluut niets zien. Het zou typisch supermario zijn om er vanavond plots 1 of 2 binnen te knallen. :)
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Mikman
Berichten: 3675
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Simon Mignolet

Bericht door Mikman »

Als ik het goed heb een duel tussen twee clubs met in totaal 14 Europacup I / Champions League-eindzeges?

Twee van de meest iconische clubs uit het Europese voetbal dus. Mooi dat daar dan een nuchtere Haspengouwer tussen staat.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Simon Mignolet

Bericht door Jack »

Balotelli is gewoon een zwaar overschatte spits. Een paar flitsen per seizoen, niks meer niks minder. Dat Liverpool daar zijn hoop op gevestigd had om Suarez te vervangen is gewoon triest.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Simon Mignolet

Bericht door Tompie »

Pijnlijke avond op Anfield Road. Hoge pressing van Real en Liverpool dat geen voetballend vermogen heeft om eruit te komen. Grote gaten tussen de linies en Real profiteert maximaal.

Mignolet in de fout bij de 0-3, dat begint toch te wegen. Hij heeft ook los zand voor zich. Toch zou een periode op de bank mss niet slecht zijn, om sterker terug te komen erna. Een andere doelman zou het wellicht niet beter doen, en Mignolet kan momenteel niets goed meer doen.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Simon Mignolet

Bericht door Bartman »

Jack schreef:Balotelli is gewoon een zwaar overschatte spits. Een paar flitsen per seizoen, niks meer niks minder. Dat Liverpool daar zijn hoop op gevestigd had om Suarez te vervangen is gewoon triest.
Een zieke hin zoals men hier pleegt te zeggen Afbeelding
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Simon Mignolet

Bericht door Bartman »

Tompie schreef:Pijnlijke avond op Anfield Road. Hoge pressing van Real en Liverpool dat geen voetballend vermogen heeft om eruit te komen. Grote gaten tussen de linies en Real profiteert maximaal.

Mignolet in de fout bij de 0-3, dat begint toch te wegen. Hij heeft ook los zand voor zich. Toch zou een periode op de bank mss niet slecht zijn, om sterker terug te komen erna. Een andere doelman zou het wellicht niet beter doen, en Mignolet kan momenteel niets goed meer doen.
Simon zakt helemaal mee weg met de ploeg naar de middelmaat. Op dit ogenblik maakt zelfs Anderlecht kans om tegen Liverpool punten te rapen.
Gebruikersavatar
Cremasco
Berichten: 2674
Lid geworden op: 29 sep 2010, 00:18
Supporter van: STVV

Re: Simon Mignolet

Bericht door Cremasco »

Liverpool heeft de centen weggegooid aan slechte transfers, matige voetballers en Sturridge die al even uit is. Er moet een patron in elfe linie bij en waarom geen Valdez ? Een beetje concurrentie van Simon kan geen kwaad.
Ze hadden ipv een overroepen Ballotelli een Falcao moeten inhalen.
Als er niks verbetert of de trainer vliegt niet dan zou ik eieren voor mijn geld kiezen als ik Simon was.
omeloe
Berichten: 1164
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Simon Mignolet

Bericht door omeloe »

Bartman schreef:
Tompie schreef:Pijnlijke avond op Anfield Road. Hoge pressing van Real en Liverpool dat geen voetballend vermogen heeft om eruit te komen. Grote gaten tussen de linies en Real profiteert maximaal.

Mignolet in de fout bij de 0-3, dat begint toch te wegen. Hij heeft ook los zand voor zich. Toch zou een periode op de bank mss niet slecht zijn, om sterker terug te komen erna. Een andere doelman zou het wellicht niet beter doen, en Mignolet kan momenteel niets goed meer doen.
Simon zakt helemaal mee weg met de ploeg naar de middelmaat. Op dit ogenblik maakt zelfs Anderlecht kans om tegen Liverpool punten te rapen.
Zwijg maar over Anderlecht , de manier waarop die arm schapen de match nog verliezen is ongelofelijk . Ze verprutsen op een lullige manier een drietal kansen op een 2-0 . En de laatste minuten geven de zieke hinnen het helemaal weg .
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Simon Mignolet

Bericht door Since '54 »

Ik vind dat Simon niks te verwijten valt in de drie goals. Bij de derde doet hij een paar stappen naar voor en de bal valt, na wat bots- en stuntwerk, net voor de voeten van Benzema.

Liverpool is momenteel geen partij voor Real Madrid maar welke ploeg(en) zijn dat wel? Ze zijn voor 't ogenblik op één hand te tellen.
simon
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 sep 2012, 18:56
Supporter van: STVV

Re: Simon Mignolet

Bericht door simon »

Cremasco schreef:Liverpool heeft de centen weggegooid aan slechte transfers, matige voetballers en Sturridge die al even uit is. Er moet een patron in elfe linie bij en waarom geen Valdez ? Een beetje concurrentie van Simon kan geen kwaad.
Ze hadden ipv een overroepen Ballotelli een Falcao moeten inhalen.
Als er niks verbetert of de trainer vliegt niet dan zou ik eieren voor mijn geld kiezen als ik Simon was.
Inderdaad Cremasco de transfers zijn voorlopig matig tot zwak uitgevallen. Doet mij wat aan de Spurs denken na de verkoop van Bale. Enkel Lovren is een meerwaarde toz van vorig seizoen. De Spaanse backs zijn goed maar niet super. In het aanvallend compartiment is Suarez een zeer groot gemis net als het uitvallen van Sturridge. Hier vallen in mijn ogen Markovic, Lambert, Lallana en Balotelli toch wel door de mand.
Inzake Bi Si ben ik niet akkoord. Waarom eieren voor zijn geld kiezen ? Hij zit toch bij een Engelse topclub....dit is toch wel de limiet voor Simon. Bij Liverpool elke week onder de lat staan, daar zouden er toch wel héél veel voor tekenen mijn gedacht. Niks mis mee integendeel. Ik zie hem toch niet bij Real, Bayern, Barcelona, ... onder de lat gaan staan. Waar zou hij dan naar toe moeten volgens u?
Gebruikersavatar
Cremasco
Berichten: 2674
Lid geworden op: 29 sep 2010, 00:18
Supporter van: STVV

Re: Simon Mignolet

Bericht door Cremasco »

simon schreef:
Cremasco schreef:Liverpool heeft de centen weggegooid aan slechte transfers, matige voetballers en Sturridge die al even uit is. Er moet een patron in elfe linie bij en waarom geen Valdez ? Een beetje concurrentie van Simon kan geen kwaad.
Ze hadden ipv een overroepen Ballotelli een Falcao moeten inhalen.
Als er niks verbetert of de trainer vliegt niet dan zou ik eieren voor mijn geld kiezen als ik Simon was.
Inderdaad Cremasco de transfers zijn voorlopig matig tot zwak uitgevallen. Doet mij wat aan de Spurs denken na de verkoop van Bale. Enkel Lovren is een meerwaarde toz van vorig seizoen. De Spaanse backs zijn goed maar niet super. In het aanvallend compartiment is Suarez een zeer groot gemis net als het uitvallen van Sturridge. Hier vallen in mijn ogen Markovic, Lambert, Lallana en Balotelli toch wel door de mand.
Inzake Bi Si ben ik niet akkoord. Waarom eieren voor zijn geld kiezen ? Hij zit toch bij een Engelse topclub....dit is toch wel de limiet voor Simon. Bij Liverpool elke week onder de lat staan, daar zouden er toch wel héél veel voor tekenen mijn gedacht. Niks mis mee integendeel. Ik zie hem toch niet bij Real, Bayern, Barcelona, ... onder de lat gaan staan. Waar zou hij dan naar toe moeten volgens u?
Misschien een andere subtopper in Engeland of Duitsland. Maar ik zou even wachten hoe Liverpool reageert in de winterstop op transfergebied. Ik weet ook niet in welke mate de trainer onder druk staat.
Nog even afwachten dus.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Simon Mignolet

Bericht door Jacques »

Lovren, Ballotelli, Lallana en Markovic hebben in principe voldoende talent om voor LFC uit te komen. Is Diego Costa een zoveel betere spits dan Ballotelli? Volgens mij niet en wat bij bv. Arsenal en Spurs in de punt loopt is al zeker niet beter. Ballo is een beetje simpel in zijn bovenkamer en mist zijn Belgisch liefje, da's alles. :P
Het is imo geen kwestie van te weinig talent, maar momenteel vinden ze geen winnend recept. Fout van de trainer? Maybe, maar ik ben fan van Rodgers en zie momenteel geen beter alternatief, dus zie ik ook niet waarom je hem op straat zou gooien.
Overdrijven is een kunst
omeloe
Berichten: 1164
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Simon Mignolet

Bericht door omeloe »

Jacques schreef:Lovren, Ballotelli, Lallana en Markovic hebben in principe voldoende talent om voor LFC uit te komen. Is Diego Costa een zoveel betere spits dan Ballotelli? Volgens mij niet en wat bij bv. Arsenal en Spurs in de punt loopt is al zeker niet beter. Ballo is een beetje simpel in zijn bovenkamer en mist zijn Belgisch liefje, da's alles. :P
Het is imo geen kwestie van te weinig talent, maar momenteel vinden ze geen winnend recept. Fout van de trainer? Maybe, maar ik ben fan van Rodgers en zie momenteel geen beter alternatief, dus zie ik ook niet waarom je hem op straat zou gooien.
Ik vind Diego Costa veel beter dan Balotelli ! Verleden seizoen was hij super bij Atletico en dit jaar heeft hij al 9 keer gescoord op 7 wedstrijden . Balotelli is niet alleen simpel in zijn hoofd maar hij speelt te nonchalant en soms ook irritant .
Plaats reactie