Zomertransfers 2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Renard
Berichten: 209
Lid geworden op: 29 jun 2015, 10:27

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Renard »

STVV-fan schreef:1,5 miljoen voor een speler uit Braziliaanse 2de klasse en direct voor 5 jaar vastleggen.

Daar moet ge nondedju toch zeker van zijn ze
Vorig jaar 21x in de Serie A als 18 jarige... Progressiemarge sowieso...
Risico waard lijkt mij wel als investering, was Endo dan groter trouwens ?
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door STimVV »

STVV-fan schreef:1,5 miljoen voor een speler uit Braziliaanse 2de klasse en direct voor 5 jaar vastleggen.

Daar moet ge nondedju toch zeker van zijn ze
Is inderdaad toch weer een risicogeval, waar we weinig over kunnen inschatten. Het kan een nieuwe Tomi zijn die we later verkopen voor veel geld, of het kan een nieuwe Thallyson zijn.
Ik vraag me af wie hem gescout heeft om daar zo zeker van te zijn.
Mijn 1e gedacht is dat we voor dat geld minder grote risicos hadden kunnen gaan halen waarvan je weet wat je er aan hebt, en niet hebt, en meteen onzetbaar zijn. Genre: Hairemans , Peeters, Saief, etc
Maar voor hetzelfde geld is het een potentieele wereld topper, you never know.

Ik heb effe opgezicht: vorig seizoen speelde hij 18 van de 38 matchen in de hoogste braziliaanse competitie. Die eindigde in december.
Zijn club degradeerde, en sinds ze in 2e klasse spelen kwam hij enkel in juni en juli 8 minuutjes en 14 minuutjes aan de bak. In 2019 speelde hij dus nog geen match.
Hij zal dus ook sowieso een ruime aanpassingsperiode nodig hebben. Iets wat we ons eigenlijk niet kunnen permitteren.
Als hij al komt...
Elgromi
Berichten: 419
Lid geworden op: 19 dec 2018, 17:20

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Elgromi »

Der hebben mensen al is gelachen bij dat ik iets van football manager vergeleek met echte leven, maar die mannen die werken hard voor zo goed mogelijk statistieken te gaan en grote coaches hebben ookal toegegeven dat het een medium is waar ze soms ook talenten op vinden. Anyway die jhonny ziet er niet slecht uit op fm en alsde op filmkes afgaat is jong dus kan potentieel grote meerwaarde meebrenge.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Vouch »

STimVV schreef:
STVV-fan schreef:1,5 miljoen voor een speler uit Braziliaanse 2de klasse en direct voor 5 jaar vastleggen.

Daar moet ge nondedju toch zeker van zijn ze
Is inderdaad toch weer een risicogeval, waar we weinig over kunnen inschatten. Het kan een nieuwe Tomi zijn die we later verkopen voor veel geld, of het kan een nieuwe Thallyson zijn.
Ik vraag me af wie hem gescout heeft om daar zo zeker van te zijn.
Mijn 1e gedacht is dat we voor dat geld minder grote risicos hadden kunnen gaan halen waarvan je weet wat je er aan hebt, en niet hebt, en meteen onzetbaar zijn. Genre: Hairemans , Peeters, Saief, etc
Maar voor hetzelfde geld is het een potentieele wereld topper, you never know.

Ik heb effe opgezicht: vorig seizoen speelde hij 18 van de 38 matchen in de hoogste braziliaanse competitie. Die eindigde in december.
Zijn club degradeerde, en sinds ze in 2e klasse spelen kwam hij enkel in juni en juli 8 minuutjes en 14 minuutjes aan de bak. In 2019 speelde hij dus nog geen match.
Hij zal dus ook sowieso een ruime aanpassingsperiode nodig hebben. Iets wat we ons eigenlijk niet kunnen permitteren.
Als hij al komt...
Talysson kwam dan wel uit de 4e klasse, natuurlijk!

Heeft die dit jaar nog geen match gespeeld? Hoe kan zoiets nu weer.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door STimVV »

Tja, zijn club speelt er nu in de zogezegde 2e klasse. (Nadat ze degradeerden uit de hoogste competitie)
Deze competitie begon in April, en is nu 15 matchen ver. Van die 15 matchen zat hij slechts 4x in de selectie , waarin hij slechts 2x een korte invalbeurt kreeg.

De competies zitten daar regionaal nogal ingewikkeld in elkaar, maar Thallyson kwam niet uit 4e klasse.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jones »

Ze zijn wel inventief onze Japanners : Aziaten binnenhalen en Brazilianen met Europese namen : Daniel Schmidt, Johnny Lucas. Zo schijnt het alsof we EU-spelers binnenhalen. :mrgreen:

Suzuki niet op het trainingsveld daarnet, geen spoor van Lee en Ito, geen Garcia, Boli die de training vroeger verlaat. Wel Colidio en Sankhon. STVV traint overigens met Nike-ballen deze week, waarschijnlijk dezelfde als waar Antwerp mee speelt
panter
Berichten: 570
Lid geworden op: 05 dec 2010, 18:53

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door panter »

StellaWADASWAD schreef:
lindoke schreef:
vdl schreef:
supporter viktor schreef:Volgens stvv. Eng op Instagram heeft stvv een bod gedaan op jhonny Lucas. Een talentvolle 19 jarige verdedigende middenvelder. Heeft al een aantal caps bij de u19 van Brazilië. Het zou om een bod gaan van 1 miljoen euro.


https://www.transfermarkt.nl/jhonny-luc ... ler/540990
Wij scouten echt op lengte geloof ik, alles boven de 1.80m word afgescout
Inderdaad, een verdedigende middenvelder van 1m70!?!?! Komaan zeg, waar zijn die sjarels mee bezig?!?!
N'Golo Kanté - 1m68
Marco Verratti - 1m65
Lucas Torreira - 1m68
Claude Makélélé - 1m74
Lothar Matthäus - 1m74

Als je wil kan ik nog wel even verder gaan hoor? Maar wat is exact je punt? Dat er geen boomlange spelers op ons veld staan? Het is niet dat je per definitie een betere verdedigende middenvelder bent omdat je 1m89 bent. Het beeld dat hier heerst is een beer van een vent die iedereen aan de kant zet, wat me nu ook niet lijkt te stroken met het voetballende idee dat Brys hier wil hanteren. Is dit een overblijfsel van die verloren wedstrijden tegen Gent toen hun middenveld ons kopje onder duwde? Want vergeet niet dat die mannen ook wel aardig konden voetballen, maar als mensen graag de Secks of Seth De Wittes ons middenveld zien belopen moeten ze niet klagen als die geen bal kunnen controleren of voor de zoveelste keer rood pakken...
het punt is je hebt bijna nergens geen lengte en daar door ga je regelmatig doelpunten binnenkrijgen!
Ook op stilstaande fase gaan we weinig brokken maken!
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jacques »

Duelkracht, nog meer dan pure lengte, speelt een belangrijke rol in het moderne voetbal dat vaak op omschakeling gericht is. Een bal heroveren of een bal knullig verliezen in het middenveld leidt vaak een kans/doelpunt in. Dat die verloren wedstrijden tegen Gent zijn blijven hangen, is normaal. Twee belangrijke matchen die beiden kansloos verloren gingen omdat je in het middenveld geen poot aan de grond kreeg. Vadis en Esiti zijn geen slechte voetballers, maar de oorzaak was toch vooral hun surplus aan fysieke kracht gekoppeld aan De Sart die als een seut liefst in een grote boog om beiden heen ging. Na nieuwjaar verloren we met Bezus bovendien een pak duelkracht in het middenveld, die is tot nader order niet vervangen. Ergo, er valt zeker wat te zeggen om meer duelkracht op het middenveld. En een beetje lengte zou ook niet misstaan, al moet die wel gekoppeld zijn aan goede voeten om in ons systeem te fungeren. Ik denk dat Sankhon die rol goed zou kunnen vervullen, maar dan moet er achteraan nog zeker 1 basisspeler bij. Een Vanlerberghe had voor mij best gekund, maar die zit intussen matchen te fiksen in de keuken van Mechelen. El Messaoudi kan ook, maar die lijkt op weg naar Groningen. En sowieso doen wij (quasi) niets op de binnenlandse markt. Dus zal het wel weer van elders moeten komen. Van deze Braziliaan? On verra, lengte niet meteen, maar duelkracht kan wel. Al hoop ik dat ze niet vergeten dat er ook nog zoiets is als een minimum aantal Belgen op het blad.

In de marge: ik krijg al een paar weken de kriebels telkens ik de naam Saief zie opduiken. Bayat, Van Holsbeeck en Heintje zijn de enige redenen dat die een Anderlechtshirt mocht aantrekken. Een zeer middelmatige voetballer waar je mij geen plezier mee zou doen. Laat ze die maar parkeren in Nantes of een ander opvangtehuis voor afgedankte Mogi-spelers.
Laatst gewijzigd door Jacques op 15 aug 2019, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
bor
Berichten: 192
Lid geworden op: 29 nov 2010, 11:05

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door bor »

StellaWADASWAD schreef:
lindoke schreef:
vdl schreef:
supporter viktor schreef:Volgens stvv. Eng op Instagram heeft stvv een bod gedaan op jhonny Lucas. Een talentvolle 19 jarige verdedigende middenvelder. Heeft al een aantal caps bij de u19 van Brazilië. Het zou om een bod gaan van 1 miljoen euro.


https://www.transfermarkt.nl/jhonny-luc ... ler/540990
Wij scouten echt op lengte geloof ik, alles boven de 1.80m word afgescout
Inderdaad, een verdedigende middenvelder van 1m70!?!?! Komaan zeg, waar zijn die sjarels mee bezig?!?!
N'Golo Kanté - 1m68
Marco Verratti - 1m65
Lucas Torreira - 1m68
Claude Makélélé - 1m74
Lothar Matthäus - 1m74

Als je wil kan ik nog wel even verder gaan hoor? Maar wat is exact je punt? Dat er geen boomlange spelers op ons veld staan? Het is niet dat je per definitie een betere verdedigende middenvelder bent omdat je 1m89 bent. Het beeld dat hier heerst is een beer van een vent die iedereen aan de kant zet, wat me nu ook niet lijkt te stroken met het voetballende idee dat Brys hier wil hanteren. Is dit een overblijfsel van die verloren wedstrijden tegen Gent toen hun middenveld ons kopje onder duwde? Want vergeet niet dat die mannen ook wel aardig konden voetballen, maar als mensen graag de Secks of Seth De Wittes ons middenveld zien belopen moeten ze niet klagen als die geen bal kunnen controleren of voor de zoveelste keer rood pakken...
Het punt is dat je een gezond evenwicht nodig hebt. Niemand heeft een probleem met een kleine speler. Zelfs niet met meerdere. Maar we hebben al ongeveer de, letterlijk, kleinste kern en al wat genoemd wordt als versterking is 1m70 of kleiner. Zo bouw je geen evenwichtige kern uit. Al die namen die je opnoemt zijn prima. Maar die speelden niet allemaal samen in één ploeg maar maakten deel uit van een geheel waar evenwicht moet zijn in creativiteit, werkkracht, snelheid, lengte en voetballend vermogen en inzicht.
bink
Berichten: 84
Lid geworden op: 06 jul 2012, 10:38
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door bink »

danel sianni 1,85m

louis verstrate 1,86m en belg
Dario del fabrio 1,89m
en nog een degelijke spelmaker...…
dan is het huiswerk af
als dat nie mogelijk is
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door voetballiefhebber »

Hier grijpen we dus wellicht ook langs:

https://www.gva.be/cnt/dmf20190815_0455 ... d-als-beet
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jan Bulder »

Vorige week protest. 3 punten rijker, op basis van veel inzet en wat geluk.

Ondertussen zijn we weer een week verder, komt er een nieuwe wedstrijd aan en is er nog een polyvalente middenvelder minder beschikbaar, want ook alweer verlapt.

García weken out, de 2 Aziatische aanvallende flanken komen niet, volgens Truineer.

Inkomend: 1 aanvaller die nog nooit in een A-ploeg speelde.

Tateishi heeft volgens Brys een plan. Wachten op Godot?
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jones »

https://www.truineer.be/nl/sint-truiden ... to-in-slop
We staan dus nog nergens. Die 2 namen lieten ze gewoon vallen om ons te sussen. Nog steeds minimum 4 transfers te gaan.
Welk feit zou roet in het eten gegooid hebben bij de aanwervingen van Lee en Ito ? De stem van Brys die zich laat gelden ?
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door STimVV »

voetballiefhebber schreef:Hier grijpen we dus wellicht ook langs:

https://www.gva.be/cnt/dmf20190815_0455 ... d-als-beet
En ook Marcus Rohden ging niet in op het voorstel van STVV.


"Marcus Rohden kwam in juli in beeld bij STVV. De Zweedse middenvelder tekende nu een contract bij Frosinone.

De 28-jarige middenvelder had een aflopend contract bij de Italiaanse tweedeklasser Crotone. Volgens lokale media kreeg Rohden een aanbieding van STVV. Dat wordt het zeker niet. Hij gaat bij Frosinone aan de slag."


Ondertussen moet Tateishi zich dus focussen op plan B, plan C, of misschien wel plan D. Laat de paniekaankopen maar komen! :roll:
Renard
Berichten: 209
Lid geworden op: 29 jun 2015, 10:27

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Renard »

voetballiefhebber schreef:Hier grijpen we dus wellicht ook langs:

https://www.gva.be/cnt/dmf20190815_0455 ... d-als-beet
Was daar dan ooit sprake van?
Plaats reactie