Zomertransfers 2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jones »

lindoke schreef:
Jones schreef:Liever Gerkens dan Peeters hoor. Peeters is een houten Klaas. Ik zou eens een gokje wagen op Jelle Vossen. Zit in zijn laatste contractjaar. In een deal met Tomiyashu betrekken ?
Dat kan je niet menen. Je zou Tomi naar een Belgische ploeg laten gaan - maximaal 4 miljoen schat ik dan - en "meneer ik laat me graag vallen in de 16" er als pasmunt erbij willen? Dan zou die een kapitaal van zo'n slordige 5 a 6 miljoen vertegenwoordigen. Zo'n deal zou voor Brugge ongeveer de deal van de eeuw zijn.

Dus neen, absoluut niet!
Nee wel een miljoen of 7 voor Tomi en daar Vossen bij he
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jones »

Mikman schreef:Er ís de voorbije weken gesproken met Vossen, maar of dat tot iets concreet leidt is de vraag natuurlijk. Bij Brugge krijgt hij een nieuwe trainer, wordt hij buiten het veld sterk gewaardeerd omwille van zijn leiderskwaliteiten ( Mannaert: "Vossen heeft Openda 15% beter gemaakt, hij is heel belangrijk voor ons" ) en verdient een stevig loon. Anderzijds: hier heeft hij meer speelkansen, hij heeft nog maar één jaar contract én zijn vrouw is zwanger van een tweede kindje terwijl het eerste bijna schoolgaand is. Dan ga je niet snel een buitenlands avontuur meer aan, en kan het handig zijn om dicht bij je familie in Limburg te wonen.

Negatieve uitlatingen? Vossen zei dat hij het altijd leuk vond om als Limburger tegen STVV te scoren, ik weet niet wat daar mis mee is. Toen er indertijd sprake was om hem als jong snaakje uit te lenen aan STVV was hij toch positief over STVV. Ik denk wel dat hij zijn uitstraling niet mee heeft. Ziet er uit alsof hij altijd ongelukkig en arrogant is, maar ik lag vorig jaar in hetzelfde hotel als hem en bleek echt wel een vriendelijke en joviale kerel zonder vedetten-allures. Compleet het omgekeerde van wat je zou verwachten.
Een ervaren aanvaller die vlot de weg naar doel weet te vinden ( iemand moet de goals van Kamada en waarschijnlijk ook Boli compenseren he ) is altijd welkom.


Als Peeters het niveau kan halen dat hij hier voordien haalde, is hij zeker welkom. De combinatie van zijn linker en de plannetjes van Verbiest zijn inderdaad een gouden wapen. Dan kan je slecht in een wedstrijd zitten en toch nog winnen.

Diagne zou momenteel medische tests afleggen en dan een meerjarig contract tekenen. Kan met zijn 1,88m ook op het middenveld spelen, maar ik verwacht hem toch in de eerste plaats als verdediger, en Sankhon op het middenveld. Sankhon is veel te goed in balbezit om de hele match achteraan te staan.

Over de andere namen kan ik niks zeggen wegens mij onbekend. Maar het is wel positief dat ze bij STVV lijken te anticiperen op vertrekkers ipv achter de feiten aan te lopen zoals vroeger vaak het geval was. Maar zolang er niks concreet is, blijven het maar geruchten natuurlijk.
Voila, STVV heeft dus toch al gepolst. Als ze hem halen zegt iedereen : een goeie transfer. Antwerp haalde afgelopen seizoen ouderdomsdekens Rafaelov en Mbokani en speelt wel europees he. Wedden dat Vossen naar Antwerp of Gent gaat of een andere subtopper. Leiders kan je altijd gebruiken. Sommigen schieten al direct. Van zulk kaliber heb je nodig hoor als je wil groeien. Met flutcontracten haal je geen toppers.
Kanarie1987
Berichten: 255
Lid geworden op: 08 jun 2019, 14:10

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Kanarie1987 »

Zouden
Ze nog altijd interesse hebben in owusu? Is einde contract.. Mag er van
Mij wel bijkomen, kan met z'n snelheid wel
Iets forceren op ons kunstgras...
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door STVV-fan »

Jones schreef:
Mikman schreef:Er ís de voorbije weken gesproken met Vossen, maar of dat tot iets concreet leidt is de vraag natuurlijk. Bij Brugge krijgt hij een nieuwe trainer, wordt hij buiten het veld sterk gewaardeerd omwille van zijn leiderskwaliteiten ( Mannaert: "Vossen heeft Openda 15% beter gemaakt, hij is heel belangrijk voor ons" ) en verdient een stevig loon. Anderzijds: hier heeft hij meer speelkansen, hij heeft nog maar één jaar contract én zijn vrouw is zwanger van een tweede kindje terwijl het eerste bijna schoolgaand is. Dan ga je niet snel een buitenlands avontuur meer aan, en kan het handig zijn om dicht bij je familie in Limburg te wonen.

Negatieve uitlatingen? Vossen zei dat hij het altijd leuk vond om als Limburger tegen STVV te scoren, ik weet niet wat daar mis mee is. Toen er indertijd sprake was om hem als jong snaakje uit te lenen aan STVV was hij toch positief over STVV. Ik denk wel dat hij zijn uitstraling niet mee heeft. Ziet er uit alsof hij altijd ongelukkig en arrogant is, maar ik lag vorig jaar in hetzelfde hotel als hem en bleek echt wel een vriendelijke en joviale kerel zonder vedetten-allures. Compleet het omgekeerde van wat je zou verwachten.
Een ervaren aanvaller die vlot de weg naar doel weet te vinden ( iemand moet de goals van Kamada en waarschijnlijk ook Boli compenseren he ) is altijd welkom.


Als Peeters het niveau kan halen dat hij hier voordien haalde, is hij zeker welkom. De combinatie van zijn linker en de plannetjes van Verbiest zijn inderdaad een gouden wapen. Dan kan je slecht in een wedstrijd zitten en toch nog winnen.

Diagne zou momenteel medische tests afleggen en dan een meerjarig contract tekenen. Kan met zijn 1,88m ook op het middenveld spelen, maar ik verwacht hem toch in de eerste plaats als verdediger, en Sankhon op het middenveld. Sankhon is veel te goed in balbezit om de hele match achteraan te staan.

Over de andere namen kan ik niks zeggen wegens mij onbekend. Maar het is wel positief dat ze bij STVV lijken te anticiperen op vertrekkers ipv achter de feiten aan te lopen zoals vroeger vaak het geval was. Maar zolang er niks concreet is, blijven het maar geruchten natuurlijk.
Voila, STVV heeft dus toch al gepolst. Als ze hem halen zegt iedereen : een goeie transfer. Antwerp haalde afgelopen seizoen ouderdomsdekens Rafaelov en Mbokani en speelt wel europees he. Wedden dat Vossen naar Antwerp of Gent gaat of een andere subtopper. Leiders kan je altijd gebruiken. Sommigen schieten al direct. Van zulk kaliber heb je nodig hoor als je wil groeien. Met flutcontracten haal je geen toppers.
Met dat verschil dat Refaelov en Mbokani nog iets gepresteerd hebben de laatste jaren van hun carrière.

Vossen niet.
Laat Vossen maar naar Antwerp trekken, krijg ik koud, noch warm van ze
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door fruitboerke »

Indien Boli verkocht zou worden is er voor mij maar ene vervanger mogelijk en dat is die spits van Union , Niakaté. Die gast behoort tot de 5 beste aanvallers in Belgie.
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Vouch »

kenniksvanvoetbal schreef:inderdaad , degene die denken vijf jaar aan een ploeg te bouwen zijn in de vorige eeuw blijven steken ! :cool:
Spijtig genoeg.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Vouch »

Vossen zat tijdens de match tegen Moeskroen (de bewuste 2-4) op de West, hij heeft toen veel selfies genomen met jonge STVV-supporters, zelf met lede ogen moeten aanschouwen. Onder Brepoels zat hij bijna hier, maar Genk wou na Da Silva niet nog eens speler aan STVV verkopen.
Vossen is trouwens van 1989, eer Genk goed en wel begon te presteren was hij al 10 jaar, ik geloof dus wel dat er andere CLUBs aan zijn slaapkamer muur hingen toen hij een jaar of 6-7 was. Of de aversie voor STVV dus zo groot is weet ik niet, zeker niet nu Midden-Limburg hem uitspuwt.

Of je hem moet halen is een andere zaak, van mij mag hij komen maar zeker niet ten koste van alles. Hij kan nog een meerwaarde zijn, en ik denk wel dat hij nog een goal of 10 kan maken. Maar om nu de transfer van Tomiyasu erbij te betrekken, hoe kortzichtig zou dat zijn? Ten andere, als je ziet dat Udinese, Lazio en Werder Bremen in de winterstop al kwamen polsen, dan ga je na een deelname aan de Asiacup én de Copa America toch niet naar Club Brugge, zeker?

Ik denk wel dat, en dat is heel kortzichtig van veel mensen, een transfer à la Vossen, Peeters (in mindere maten natuurlijk), of één van de uitgerangeerde Premier League-Belgen het beeld van veel mensen zou kunnen ombuigen. Ook al wil het zeker niet zeggen dat je meer kans maakt op PO I omdat Vossen hier speelt.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Vouch »

Als ze willen uitpakken: Takefusa Kubo. Speelt bij FC Tokyo (hebben wij daar geen samenwerkingsverband mee?), 17 jaar en staat nu al in de belangstelling van Barcelona. Zal wel ijdele hoop zijn. :lol:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jacques »

Jones schreef:
lindoke schreef:
Jones schreef:Liever Gerkens dan Peeters hoor. Peeters is een houten Klaas. Ik zou eens een gokje wagen op Jelle Vossen. Zit in zijn laatste contractjaar. In een deal met Tomiyashu betrekken ?
Dat kan je niet menen. Je zou Tomi naar een Belgische ploeg laten gaan - maximaal 4 miljoen schat ik dan - en "meneer ik laat me graag vallen in de 16" er als pasmunt erbij willen? Dan zou die een kapitaal van zo'n slordige 5 a 6 miljoen vertegenwoordigen. Zo'n deal zou voor Brugge ongeveer de deal van de eeuw zijn.

Dus neen, absoluut niet!
Nee wel een miljoen of 7 voor Tomi en daar Vossen bij he
Ervan uitgaande dat Tomi 10 miljoen moet kosten, zou Vossen in die constructie een bedrag van om en bij de 3 miljoen vertegenwoordigen. Dat is teveel voor een 30 jarige die een jaar amper gespeeld heeft en nog maar 1 jaar contract heeft.

@ Mikman, beetje kadering wat het neerkijken betreft: ik herinner me minstens 1 wedstrijd waarin hij er echt niet bij kon dat Genk thuis op een gelijkspel bleef steken tegen ons, tussen de regels: hoe kon het dat het grote Genk punten liet liggen tegen het kleine STVV. Ik vond dat nogal uit de hoogte van een ploeg die er nota bene een patent op had om hier op een diefje te komen winnen. Maar goed, ik ga ook niet onnozel doen en op basis van zo'n uitspraak uit het verleden een eventuele transfer afschieten. Dat zou een beetje belachelijk zijn. Mijn uitspraak was eerder bedoeld als tegengewicht voor de "hij is Belg en Limburger" uitspraak van Jones.
Overdrijven is een kunst
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door STVV-fan »

Vouch schreef:Als ze willen uitpakken: Takefusa Kubo. Speelt bij FC Tokyo (hebben wij daar geen samenwerkingsverband mee?), 17 jaar en staat nu al in de belangstelling van Barcelona. Zal wel ijdele hoop zijn. :lol:
Staat ook zéér hoog op mijn verlanglijstje voor op de 10 of op de flank.

Tateishi is daar CEO geweest.
Wij hebben er een samenwerkingsverband mee.

Moeilijk: Kubo is daar basisspeler en na 14 speeldagen is FC Tokyo leider, 6 punten los van grootmacht Kawasaki en 9 punten los van de nummer 4 (degene die juist uit de boot valt voor de Asian Champions League).
ZEER prijzig, mocht Tokyo willen verkopen
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Vouch »

STVV-fan schreef:
Vouch schreef:Als ze willen uitpakken: Takefusa Kubo. Speelt bij FC Tokyo (hebben wij daar geen samenwerkingsverband mee?), 17 jaar en staat nu al in de belangstelling van Barcelona. Zal wel ijdele hoop zijn. :lol:
Staat ook zéér hoog op mijn verlanglijstje voor op de 10 of op de flank.

Tateishi is daar CEO geweest.
Wij hebben er een samenwerkingsverband mee.

Moeilijk: Kubo is daar basisspeler en na 14 speeldagen is FC Tokyo leider, 6 punten los van grootmacht Kawasaki en 9 punten los van de nummer 4 (degene die juist uit de boot valt voor de Asian Champions League).
ZEER prijzig, mocht Tokyo willen verkopen
https://www.90min.com/posts/6358229-tak ... eal-madrid

Niet op hopen, laat het ons maar realistisch houden. ;) Ik kan immers aannemen dat een 17-jarige Japanner niet weet dat STVV de mooiste club is die er is. :cool:
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Tompie »

Vouch schreef:
STVV-fan schreef:
Vouch schreef:Als ze willen uitpakken: Takefusa Kubo. Speelt bij FC Tokyo (hebben wij daar geen samenwerkingsverband mee?), 17 jaar en staat nu al in de belangstelling van Barcelona. Zal wel ijdele hoop zijn. :lol:
Staat ook zéér hoog op mijn verlanglijstje voor op de 10 of op de flank.

Tateishi is daar CEO geweest.
Wij hebben er een samenwerkingsverband mee.

Moeilijk: Kubo is daar basisspeler en na 14 speeldagen is FC Tokyo leider, 6 punten los van grootmacht Kawasaki en 9 punten los van de nummer 4 (degene die juist uit de boot valt voor de Asian Champions League).
ZEER prijzig, mocht Tokyo willen verkopen
https://www.90min.com/posts/6358229-tak ... eal-madrid

Niet op hopen, laat het ons maar realistisch houden. ;) Ik kan immers aannemen dat een 17-jarige Japanner niet weet dat STVV de mooiste club is die er is. :cool:
Waar kan Barcelona hem beter laten rijpen dan in een stugge Europese competitie waar hij omringd wordt door een aantal landgenoten? ;)
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Vouch »

Tompie schreef:
Vouch schreef:
STVV-fan schreef:
Vouch schreef:Als ze willen uitpakken: Takefusa Kubo. Speelt bij FC Tokyo (hebben wij daar geen samenwerkingsverband mee?), 17 jaar en staat nu al in de belangstelling van Barcelona. Zal wel ijdele hoop zijn. :lol:
Staat ook zéér hoog op mijn verlanglijstje voor op de 10 of op de flank.

Tateishi is daar CEO geweest.
Wij hebben er een samenwerkingsverband mee.

Moeilijk: Kubo is daar basisspeler en na 14 speeldagen is FC Tokyo leider, 6 punten los van grootmacht Kawasaki en 9 punten los van de nummer 4 (degene die juist uit de boot valt voor de Asian Champions League).
ZEER prijzig, mocht Tokyo willen verkopen
https://www.90min.com/posts/6358229-tak ... eal-madrid

Niet op hopen, laat het ons maar realistisch houden. ;) Ik kan immers aannemen dat een 17-jarige Japanner niet weet dat STVV de mooiste club is die er is. :cool:
Waar kan Barcelona hem beter laten rijpen dan in een stugge Europese competitie waar hij omringd wordt door een aantal landgenoten? ;)
Godverdoeme, da's wel een goed argument :D .
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jack »

Van Vossen werd op een moment trouwens gezegd dat het einde carrière was met zijn knie.
Zou nog een laatste poging ondernemen om terug te keren. De vraag is dus maar wat hij nog kan. Het is niet voor niks dat hij in Brugge geen minuut meer mag spelen.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door lindoke »

Op huurbasis en we betalen 1/3 van zijn loon. Op die manier zou het voor mij nog eventueel kunnen.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Plaats reactie