Zomertransfers 2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jacques »

Ik vind een contractverlenging van De Sart economisch perfect te verantwoorden: Belg, 22 jaar, vaste waarde bij de beloften, groot loopvermogen. Ik zeg niet dat hij daarom ook zeker moet blijven, maar hij heeft gewoon een profiel waar clubs regelmatig naar op zoek zijn en dus vertegenwoordigt hij een redelijk transferbedrag, teveel om verloren te laten gaan. Het is een Gerkens-profiel, die zonder zijn vele doelpunten in PO2 ook een stempel van "dertien in een dozijn" opgekleefd kreeg, maar toch waardevol is voor een team. Als Cobbaut en Vanlerberghe elk 2-2,5 miljoen waard waren, dan De Sart ook.
Overdrijven is een kunst
Smurf
Berichten: 387
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Smurf »

De Sart zou ik inderdaad ook langer vastleggen. Niet vergeten dat hij nog heel jong is. De positie die hij moet spelen is meestal niet meteen weggelegd voor de jongeren. Uiteraard wel voor De Bruyne, Witsel, Defour, Tielemans. In die categorie zit hij dan ook niet. Maar als hij nog een paar jaar kan doorgroeien (en dat geloof ik wel) dan heb je een meer dan degelijke speler voor onze eerste klasse (minstens). Hij laat bij momenten echt wel zien wat hij in zijn mars heeft. Vooral naar het einde van een wedstrijd komt hij er soms heel sterk door en dat vind ik wel een goed teken.
Uiteraard ontbreekt het hem aan een constante, daar is iedereen het wel over eens. En hij gaat helaas ook regelmatig serieus de mist in (gelijkmaker Eupen). En hij speelt al wel eens een non-match, toegegeven.
Maar ik denk ook dat veel Belgische clubs hem er maar al te graag bij hebben. Belg, jong en nog volop in ontwikkeling.
Ik denk dat men hier dikwijls nogal streng is voor jonge spelers. Niet iedereen staat er op zijn 21.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Halenaar »

Mattes schreef:Volgens Het Nieuwsblad zou STVV interesse tonen in Sieben Dewale. De 20-jarige middenvelder is een nummer 8 en tekende onlangs nog een contractverlenging bij RSCA. Naast STVV zouden Zulte Waregem en ook vooral KV Kortrijk interesse tonen in de kapitein van de beloften van Anderlecht.
Volgens het RSCA forum:
Dewaele is een erg intelligente verdedigende middenvelder met een goed positiespel. Hij is buitengewoon in de balrecuperatie en infiltreert ook goed. Hij is één van de favoriete spelers van Ouahbi. Die schat hem erg hoog in omwille van zijn kwaliteiten en zijn uitstekende mentaliteit.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door tesneusdoek »

Gezien de recente gebeurtenissen en de mogelijke degradatie, misschien eens gaan polsen bij Nana Ampomah, voordat een andere ploeg die bij W-B wegkaapt...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jacques »

Hmm, lijkt me het type speler waar Genk of Gent gewoonlijk mee aan de haal gaat. Zelfs het huidige Anderlecht zie ik een poging wagen. Het zou straf zijn, moesten wij zo iemand halen (mag natuurlijk altijd). Ik zou mijn pijlen eerder richten op Boljevic, eventueel Roef al ben ik daar niet heel zot van omdat die zich nogal eens fysiek laat aftroeven. Ook hun spits Milosevic lijkt me een speler die de moeite waard kan zijn: 22 jaar, 1m90 en zet goede cijfers neer sinds hij in januari bij W-B belandde: 4 doelpunten in 6 matchen reguliere competitie, 3 in PO2.
Overdrijven is een kunst
Mikman
Berichten: 3675
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Mikman »

Bij Waasland-Beveren vind ik Bizimana een interessante speler. Kruising tussen Asamoah en Sankhon.
wiekes
Berichten: 875
Lid geworden op: 15 jul 2017, 11:29

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door wiekes »

Ge denkt toch niet dat ze die twee ploegen gaan straffen een paar personen misschien schorsen , die zetten daar 20 advocaten op en procedure fouten en zo en uitspraak ongegrond
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door AirMontella »

Voor de volgers van de beloften:

Ik lees veel positiefs over de jonge Stan Van Dessel. Is dat a-kern potentieel?
Mattes
Berichten: 72
Lid geworden op: 25 jan 2017, 12:49

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Mattes »

AirMontella schreef:Voor de volgers van de beloften:

Ik lees veel positiefs over de jonge Stan Van Dessel. Is dat a-kern potentieel?
Ben daarstraks naar Stvv-seraing gaan kijken. Van Dessel is inderdaad een talentvolle speler al mist hij wat kracht. Vond Lathouwers zeker ook zeer volwassen spelen. Gliha komt duidelijk te kort. Voorts vond ik Herbots ook zeer sterk en lijkt me een zeer groot talent. Nitcheu viel ook tegen nochtans kon hij afgelopen zomer naar Charleroi.
Mikman
Berichten: 3675
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Mikman »

Overigens scoorde Thalysson afgelopen weekend wéér drie maal voor de beloften.
Mattes
Berichten: 72
Lid geworden op: 25 jan 2017, 12:49

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Mattes »

Mikman schreef:Overigens scoorde Thalysson afgelopen weekend wéér drie maal voor de beloften.

Was ook vrij goed daarstraks al komt hij op dit moment nog te kort en gezien zijn leeftijd vrees ik dat er niet zo heel veel progressiemarge meer op zit. Hij speelde centraal op het middenveld.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Vouch »

Mattes schreef:
AirMontella schreef:Voor de volgers van de beloften:

Ik lees veel positiefs over de jonge Stan Van Dessel. Is dat a-kern potentieel?
Ben daarstraks naar Stvv-seraing gaan kijken. Van Dessel is inderdaad een talentvolle speler al mist hij wat kracht. Vond Lathouwers zeker ook zeer volwassen spelen. Gliha komt duidelijk te kort. Voorts vond ik Herbots ook zeer sterk en lijkt me een zeer groot talent. Nitcheu viel ook tegen nochtans kon hij afgelopen zomer naar Charleroi.
Herbots volgend jaar 2e keeper en Pirard weg?

Die Gliha begrijp ik niet, mogen we voor hem richting onze ex-general manager of sports kijken?
Mattes
Berichten: 72
Lid geworden op: 25 jan 2017, 12:49

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Mattes »

Vouch schreef:
Mattes schreef:
AirMontella schreef:Voor de volgers van de beloften:

Ik lees veel positiefs over de jonge Stan Van Dessel. Is dat a-kern potentieel?
Ben daarstraks naar Stvv-seraing gaan kijken. Van Dessel is inderdaad een talentvolle speler al mist hij wat kracht. Vond Lathouwers zeker ook zeer volwassen spelen. Gliha komt duidelijk te kort. Voorts vond ik Herbots ook zeer sterk en lijkt me een zeer groot talent. Nitcheu viel ook tegen nochtans kon hij afgelopen zomer naar Charleroi.
Herbots volgend jaar 2e keeper en Pirard weg?

Die Gliha begrijp ik niet, mogen we voor hem richting onze ex-general manager of sports kijken?
Herbots heeft hier inderdaad alle kwaliteiten voor. Gliha komt volledig te kort
Positivo
Berichten: 1923
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Positivo »

wiekes schreef:Ge denkt toch niet dat ze die twee ploegen gaan straffen een paar personen misschien schorsen , die zetten daar 20 advocaten op en procedure fouten en zo en uitspraak ongegrond
Kv Mechelen en Waasland Beveren niet schorsen ? Waarom niet ?
Vergeet niet dat anders Lokeren en Beerschot Wilrijk de pineut zijn ... die kunnen OOK een leger advocaten inzetten indien nodig. Als er bewijzen zijn (wat ik sterk vermoed) hangen Mechelen en Waasland Beveren.
Positivo
Berichten: 1923
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Positivo »

Het valt toch niet te ontkennen dat de transferpolitiek van de Japanners op zijn minst “merkwaardig” te noemen is. Je krijgt de indruk dat het zo iets is van :
“ Als we er heel veel binnenhalen, zal er wel iets goed tussen zitten”.

Wat is de uiteindelijke echt positieve oogst van al dat transfergeweld ?
Sankhon (dan nog via Marc Brijs), Pol Garcia, Tomiyasu ...... vergeet ik ene ? Is dat niet wat mager ? Over de huurspelers moeten we het niet hebben.

Vergelijk dat eens met onze vriend Rd.
Die zijn transfers waren quasi allemaal een schot in de roos en dat voor een man die er niks van kende. Laat ons hopen dat de Japanners leren. En toch ook dat er spelers van uit de jeugd zich melden (Vergeet niet dat daarin veel geld geïnvesteerd wordt)
Plaats reactie