Wintertransfers 2018-2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Franz »

De erg positieve benadering:
een reeks belangrijke spelers zijn behouden (Tomi, Teix, Boli, Kamada, Asamoah, Acolatse, ...) en de ploeg geraakte de laatste twee matchen tegen Genk en Cercle terug in een meer positieve flow (na een reeks van een 5tal zwakke matchen). Dat is erg goed nieuws. Met Boli en Botaka en ook De Sart en Acolatse als exponenten: die renderen nu (terug) meer. Als je in dat team Ceballos en Sankhon en Sylla en mogelijk zelfs Sekine en De Bruyn en Thallyson en Janssens verder kan inpassen is er veel mogelijk.

De meer realistische benadering - spijtig genoeg zeer veel kans dat dat de realiteit wordt:
we hadden al een magere bezetting op de vleugelbacks, dat is nog verergerd met de exit van De Norre (Gliha moet je nog niet op rekenen) +
we hadden al geen power op het middenveld, dat is nog verergerd met de exit van Bezus (op de gekwetste Endo en de steeds stijver wordende De Petter moet je daar niet meer rekenen) +
we hadden weinig scorend vermogen, dat is ook niet echt opgelost (waarschijnlijk moeten we topscorer en killer Kamada een rij achteruit trekken, en dan rekenen op goals van Boli - geen killer - en Sylla - een afdanker van de voorlaatste Zulte Waregem) +
we hadden een gedreven spelmaker die bij momenten groots was en het verschil maakte, die is niet vervangen (waarschijnlijk wordt dat Kamada of Ceballos, zeer goede shotters maar zeker geen patrons die het middenveld en de tegenstander domineren zoals een goede Bezus dat kon)

Conclusie is toch wel - hoe je het ook draait of keert - dat de ploeg verzwakt is na de mercato, en dat POI enkel zal kunnen met heel veel, heel veel meeval.
En inderdaad: de afslanking met de exit van veel ballast is een uitstekende zaak, zelfs daarna zitten we nu nog met ongeveer 30 kernspelers. De Japanners geven sterk het signaal dat die afslanking hun eerste prioriteit was.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Oscar
Berichten: 172
Lid geworden op: 10 sep 2015, 19:34

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Oscar »

Veel zal afhangen van Ceballoss, is hij eindelijk blessurevrij of niet.
Een middenveld met Ceballos en Bezus werkte helemaal niet, als ze
al eens samen konden spelen liepen ze elkaar in de weg, meerdere keren
gezien.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: RE: Re: RE: Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STVV-fan »

Desire schreef:
STVV-fan schreef:
Desire schreef:
STVV-fan schreef:
"Johan" schreef:Zielige prutserige gierige wereldvreemde japanse amateurkes.
Zielig?
Ik zie niet echt in waarom, dat is iets wat jij graag de japanners toedicht.

Prutsers?
Waarom? Omdat zij geen invloed kunnen uitoefenen op externe factoren?

Gierig?
Ik geloof dat de Japanners geld genoeg uitgeven en dta het gebleken is dat het uitblijven van een transfer eerder lag aan andere factoren dan geld.

Wereldvreemd?
Inderdaad, beseffen ze nu niet dat men bij STVV de spelers gratis gaat halen, in plaats van geld uit te geven?

Amateurs?
Zelfde antwoord als onder prutsers.


Allez, de zeikbossen hebben weer excuses gevonden om tot de zomer te blijven zeiken em vooral niet meer te gaan kijken.
De nodige rondjes "bestuur verwijten", "uitgaande transfers ophemelen" en "zoveel mogelijk frustraties in een maand uiten" zijn gedaan.

Kunnen we dan nu gewoon terug STVV steunen?
Ik lees al jaren het forum zonder al te veel te reageren. Voetbal kan je niet altijd te rooskleurig zien, net als het ook te relatief is om te negatief te bekijken... maar van uw onzin word ik al langer meer dan nerveus, kan het gewoon niet meer lezen! Zo kan je alles weg relativeren, foei foei!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Ik word ook nerveus, Desiré, als ik mensen als Jones en en consoorten zie reageren.
Zulke zure reacties, zulke frustraties.

Daarbij komt nog dat ze NOOIT, maar dan ook echt NOOIT met BEWIJZEN afkomen voor hun beweringen.
Het zijn gewoon allemaal VERONDERSTELLINGEN omdat ze zo gefrustreerd zijn.

Want NIEMAND, noch ik, noch miel, noch Positivo, maar al zeker niet de Jonesen en Johans van dit forum weten hoe de vork aan de steel zit.
Die laatsten posten gewoon dingen wat zij denken dat gebeurt zijn. Daarbij laten zij het zeker niet na om de bestuursmensen te schofferen.
Soms zwaar te schofferen.

Maar dat slik jij blijkbaar als zoete koek. Omdat dat gemakkelijker is dan zelf eens 2 minuten te denken.
Omdat dat zelf in de lijn ligt van uw eigen frustraties.
Omdat gefrustreerd zijn stukken makkelijker is dan uw frustraties even aan de kant te zetten en te kijken wat er werkelijk zou kunnen spelen.

Maar oké, nu weet ik aan welke kant jij staat.
Jij kiest voor de makkelijkheidsoplossing. Fijn dat dit is uitgeklaard
Al spijt dat ik gereageerd heb.. heb dikwijls genoeg uw positivisme proberen begrijpen, maar dat gaat niet omdat het ook MAAR voetbal is en daar alle beslissingen niet op een roze wolk gebeuren of kunnen gebeuren. Word volwassen en zoek een beetje andere dingen in je leven.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Deze reactie slaat alles.

Moeten de mensen, die alles wat er nu gebeurt tot mijlenver onder de grond boren, zelf ook niet eens "volwassen" worden?

Want beslissingen in het voetbal worden niet op het (uiterst gefrustreerde) gevoel af genomen (zoals sommigen hier wel reageren).

Het is tevens ook nooit zo simpel, zoals sommige simpele reacties hier.

Maar die personen moeten dan niet volwassen worden?
Ahnee, dat is enkel voor de persoon die (hoewel hij ze wel heeft ze, heb maar gene nood) frustraties geen onderdeel laat uitmaken van zijn reacties....

Nu wou ik gewoon dat ze PO I haalden.
Zeer kleine kans daartoe, maar ik wou het gewoon, zodat de zeikbossen die massaal uit hun holen gekropen kwamen er met het schaamrood terug naar schuifelen.

(Neh Desire, DAT is een onvolwassen reactie)
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door AirMontella »

Vrij sinds 1 januari 2019

In de categorie onbetaalbaar:
Jurado
Cabaye
Afellay

In de categorie mogelijk interessant:
Youness Mokhtar
Okriashvilli
Ajdarevic


In de marge: Nathan Kabasele zit sinds deze zomer ook zonder club. Belg, nog altijd jong (24) en een speler met potentieel. Niet het makkelijkste karakter, maar zo hebben we er nog al gehad. Misschien eens laten testen en dan naar volgend seizoen mogelijk inpassen.
Laatst gewijzigd door AirMontella op 01 feb 2019, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STVV-fan »

Heeft eigenlijk iemand zicht op de speelgerechtigdheid van Kinoshita?
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door zipke373 »

STVV-fan schreef:Heeft eigenlijk iemand zicht op de speelgerechtigdheid van Kinoshita?
Was er niet gezegd pas tegen PO1/PO2?
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jacques »

Idd. midden maart werd naar voren geschoven als richtdatum. Ben benieuwd hoe snel Genk Ito (zelfde situatie) speelgerechtigd krijgt, want zelfs in de jaren '90 duurde het geen twee-drie maanden om iemand van buiten de EU speelgerechtigd te krijgen.
Overdrijven is een kunst
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door metser »

Ik kan mij perfect vinden in de post van tompie en Brusselmans. We kunnen nu een aanval vormen met sylla en boli, met daarachter een vrije kamada! Sahnkon kan de positie van " breker " innemen. Tegen Genk heeft kamada bewezen de rol van een 10 aan te kunnen ( alleen moest hij toen te veel verdedigend werk doen, wat niet tegen andere ploegen het geval zal zijn) . Endo was sowieso al geen certitude. De verdediging blijft intakt ( tomi zal volgende week wel terug spelen) , dus de as van de ploeg zit wel goed. Dat de norre weg is , geen probleem voor mij, draaide mee in het geheel maar geen speler die het verschil kan maken, en bezus had ook maar een 5 tal goeie momenten dit seizoen! Wat wel belangrijk is dat de spelers due er nu nog zijn een hecht blok gaan vormen ( de klagers en zagers zijn er uit) en dat zij er met volle goeisting voor gaan ! Hopelijk kunnen we nu nog op de laatste speeldag gent uit po1 kieperen dan is mijn seizoen geslaagd, en hebben de gevolgen van de strafschop in Oostende en de match die niemand wilde spelen geen inpakt! ( hier heeft onze staf toch echt gefaald ) .
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door stvvilvoorde »

Kan niet begrijpen hoe de rol van Bezus dit seizoen zo geminimaliseerd wordt.
Ik ga akkoord ivm de vorige seizoenen, toen was hij geen dragende speler.
Maar dat er hier zijn die durven verkondigen dat Bezus geen deel van de as uitmaakte kan er bij mij niet in.
Kamada speelde inderdaad een goed eerste uur tegen Genk, maar daarna was het vat af.
Zijn match op Cercle was veel bleker. En ik vind het geen goede keuze om je meest scorende speler van positie te veranderen.
Ceballos heb ik eerlijk gezegd nog nooit echt goed zien spelen op de 10 en dat De Bruyn als mogelijke nr10 naar voren wordt geschoven, ja dat is armoe troef.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Vouch »

Uitgaand: top, al was het bedrag voor Bezus misschien wat discutabel, maar ik blijf erbij dat er daar zaken gespeeld hebben die wij niet juist weten.

Inkomend: ca va tot goed, al blijf ik op mijn honger zitten. Ik begrijp de posts van Brusselmans en Metser, ik kan me er voor een groot stuk in vinden. Maar er had toch iets bij gemogen op het middenveld. Hairemans was voor mij de ideale transfer geweest.
Feit dat het niet doorgaat, is misschien in eerste instantie de schuld van STVV niet, er had toch een derde optie mogen zijn na Ramselaar en Hairemans. De wereld is toch groot genoeg en er lopen toch voetballers genoeg op rond?

Enfin, we moeten het doen met wat we hebben, en dat is niet niks maar het had iets meer mogen zijn.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STimVV »

Jacques schreef:Idd. midden maart werd naar voren geschoven als richtdatum. Ben benieuwd hoe snel Genk Ito (zelfde situatie) speelgerechtigd krijgt, want zelfs in de jaren '90 duurde het geen twee-drie maanden om iemand van buiten de EU speelgerechtigd te krijgen.
Het zou blijkbaar sneller in orde geraken. Misschien vandaag zelfs al. Zo werd daarnet op de persconferentie door Brys gezegd. Ze proberen Kinoshita zijn papierwerk vandaag af te ronden zodat hij selecteerbaar kan zijn. Als het niet lukt tegen de match van Eupen, dan zal het normaal gezien wel in orde zijn voor de match tegen Beveren.

Brys gaf ook aan dat hij op een andere manier zal moeten gaan spelen. Ook al kan hij dat niet zeggen, ik had niet de indruk dat hij daar heel happy van werd...
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door miel »

stvvilvoorde schreef:Kan niet begrijpen hoe de rol van Bezus dit seizoen zo geminimaliseerd wordt.
Ik ga akkoord ivm de vorige seizoenen, toen was hij geen dragende speler.
Maar dat er hier zijn die durven verkondigen dat Bezus geen deel van de as uitmaakte kan er bij mij niet in.
Kamada speelde inderdaad een goed eerste uur tegen Genk, maar daarna was het vat af.
Zijn match op Cercle was veel bleker. En ik vind het geen goede keuze om je meest scorende speler van positie te veranderen.
Ceballos heb ik eerlijk gezegd nog nooit echt goed zien spelen op de 10 en dat De Bruyn als mogelijke nr10 naar voren wordt geschoven, ja dat is armoe troef.
Ik denk niet dat de rol van Bezus zo geminimaliseerd wordt
De overgrote meerderheid beseft wel dat Roman in bepaalde wedstrijden belangrijk voor ons is geweest .
Ik denk dat het eerder een reactie is op het over waarderen van Bezus is
Zijn efficiëntie en statistieken 3goals en 3 assists zijn niet van die aard om hem zoals sommigen doen als onmisbaar te beschouwen :end:
panter
Berichten: 570
Lid geworden op: 05 dec 2010, 18:53

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door panter »

Hallo-Tokyo schreef:
Halenaar schreef:Duckens Nazon is weg, uitgeleend aan ST. Mirren.
Bestuur krijgt 10/10 om overbodige spelers op te ruimen.
Sterk gedaan.

Inkomend was de balans wat minder. Een povere 5/10.

Als je bij de eerste 8 uitkomen is het jaar zeker geslaagd.
Dat is het dus nu al.
Indien 6 de dan is het een fantastische prestatie.

Dat zijn de feiten. De rest zijn dromen en frustratie en die heb ik ook. Ik wil ook meer maar mijn ratio zegt...goed opgeruimd van de jappen. Dat kunnen ze. En dat was ook nodig.
Op de balans zie je een hoog bedrag aan lonen. Was wat te hoog. Zeker tov de inkomsten.
10/10 uitgaande transfers sorry maar kom jij van een ander planeet!
Trouwens ga de volgende balans eens na nu dat er zo veel spelers weg zijn dat weet je misschien wat hun lonen waren!!!
Zondag zit er geen 5000 man op de tribune en verlies je deze wedstrijd zullen de inkomsten nog veel feller zakken !
Ik ben alleszins ontgoocheld in deze transferperiode zeker omdat je toch 35% kans maak op po1.( ijzer smeden als het heet is)
En kom nu niet af met een Ceballos of de Bruyn die de positie van Bezus gaan overnemen!
truieneer
Berichten: 106
Lid geworden op: 08 jul 2013, 14:37
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door truieneer »

Jacques schreef:Idd. midden maart werd naar voren geschoven als richtdatum. Ben benieuwd hoe snel Genk Ito (zelfde situatie) speelgerechtigd krijgt, want zelfs in de jaren '90 duurde het geen twee-drie maanden om iemand van buiten de EU speelgerechtigd te krijgen.
Wetgeving is veranderd. Waar vroeger 'arbeidskaart' op paar dagen kon, zal dit nu 6 tot 8 weken duren.
Was één van de redenen waarom er twijfel was over aankoop nieuwe niet-Europeaan. Deze zal pas bij start Play-offs effectief beschikbaar zijn.

Greetz
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door stvvilvoorde »

miel schreef:
Ik denk niet dat de rol van Bezus zo geminimaliseerd wordt
De overgrote meerderheid beseft wel dat Roman in bepaalde wedstrijden belangrijk voor ons is geweest .
Ik denk dat het eerder een reactie is op het over waarderen van Bezus is
Zijn efficiëntie en statistieken 3goals en 3 assists zijn niet van die aard om hem zoals sommigen doen als onmisbaar te beschouwen :end:
Zijn impact op een match was groter dan 3 doelpunten en 3 assists.
Als je vooraan een betere afwerker had lopen waren dat een pak meer assists.
Plaats reactie