Wintertransfers 2018-2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Brusselmans »

Jack schreef:Is hier buiten Brusselmans dan iemand anti-Bezus?
Als Bezus CONSTANT presteert volgens hetgeen hij denkt waard te zijn, mag hij best wel blijven.
Toch effe een vraagske dan ... Wat heeft hij na Standard nog bijgebracht volgens zijn status en talent ? Een grote nul over de hele lijn, met als toetje nog een volledig nutteloze gele kaart in blessuretijd in Oostende waardoor hij de belangrijkste match van het jaar mist !

Dan is het heimwee, dan zijn vrouw, dan zijne kleine voor wie hij de school niet meer zou kunnen betalen ...
Komaan zeg, en dat voor een 28-jarige (ex) international die bij topclubs gespeeld heeft en een Europese finale op zijn CV staan heeft. Als jullie dat geloven, aiai, dan heb ik met jullie te doen.

Ik haal die dingen er niet bij, het is hij die altijd over dit zaken begint !!!

Soms gaat het een kleine periode goed, dan zie je dat hij het kan, maar dan wel weer onmiddelijk van alles en nog wat !

Een gemotiveerde Bezus : ja.
Hij krijgt in Cercle de kans om bijna 2 maanden slap spel op rij nog enigzins recht te trekken.
Dan ben ik vrij mild vind ik in zijn evaluatie over zijn prestaties van de afgelopen 2 maand.

De realiteit gaat zijn dat hij hier nooit echt graag geweest is, misschien in het begin, alhoewel de tristesse er toen ook vanaf droop. En ook zijn madam (dat is al meerdere keren doorgesijpeld) heeft ook veel in de pap te brokken, en die is hier al helemaal niet graag. Noem het cafépraat, je ziet wat je ziet en je hoort wat je hoort tussen de lijnen door van hemzelve.

Ik zou bijna durven zeggen : Bezoes Cirkoes!
Altijd maar geld, geld en nog eens geld.
Awel, ga dan als dat de enige parameter is !
Laatst gewijzigd door Brusselmans op 22 jan 2019, 09:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door AirMontella »

Hoewel ik Bezus graag zie spelen, moet je alle factoren indachtig houden (wil speler, karakter, werkethiek, leeftijd, loon,...).

En als je al die zaken objectief bekijkt, in het geval Bezus, is de kans erg klein dat die speler nog 3 jaar levensduur op Stayen heeft. Als je dan je meerjaren ambitie hebt om PO1 te halen binnen enkele jaren, dan is het begrijpelijk dat je Bezus niet direct een plaats ziet hebben in dat meerjarenplan.

Dus ik heb begrip voor een verkoop vanuit objectieve overwegingen. Maar, zoals Dreke zegt, moet er dan inderdaad een vervanger komen waar je kwalitatief de komende seizoenen mee verder kan.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Henri is de man »

stvv fan schreef:Bezus kan uw beste voetballer zijn als hij zijn kopke niet laat hangen, hoe denken jullie dat hij gaat spelen als hij niet naar Gent mag gaan... Dan spelen we wekelijks met 10 man.
Dat is waar maar deze situatie heeft STVV zelf gecreëerd door zo lang te wachten. Dus dat is het cliché maar in dit geval wel een erg flauw excuus
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Gebruikersavatar
the fan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 24 nov 2010, 11:22

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door the fan »

Het is hetzelfde als elk jaar, betere spelers zien het gebrek aan ambitie (merken dat ze dikwijls voor een pan spek en eieren worden aangemoedigd om te vertrekken) en willen zelf ook hogerop. Ondanks het luie imago van voetballers zijn die wel vanaf hun 7-8 jaar 6 op 7 dagen bezig met hun sport, dan wil je het hoogst haalbare.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jan Bulder »

AirMontella schreef:Hoewel ik Bezus graag zie spelen, moet je alle factoren indachtig houden (wil speler, karakter, werkethiek, leeftijd, loon,...).

En als je al die zaken objectief bekijkt, in het geval Bezus, is de kans erg klein dat die speler nog 3 jaar levensduur op Stayen heeft. Als je dan je meerjaren ambitie hebt om PO1 te halen binnen enkele jaren, dan is het begrijpelijk dat je Bezus niet direct een plaats ziet hebben in dat meerjarenplan.

Dus ik heb begrip voor een verkoop vanuit objectieve overwegingen. Maar, zoals Dreke zegt, moet er dan inderdaad een vervanger komen waar je kwalitatief de komende seizoenen mee verder kan.
Vind ik objectief gezien een realistische visie. Zeker als je nu 1,5 miljoen zou krijgen voor een 28-jarige die binnenkort einde contract is en gratis werd binnengehaald.

Daartegenover staat dan op sportief vlak toch een wrang gevoel. Tenzij er langs inkomende zijde nog mooie versterkingen bijkomen, zal dit opnieuw negatief gepercipieerd worden door de publieke opinie. In volle strijd om PO1 2 basisspelers laten vertrekken, terwijl je al maanden verkondigt dat PO1 de ambitie is. Of toch binnen de 3 jaar. Maar als je bv. 1e staat, geef je dan ook die positie zomaar weg met de uitleg dat de ambitie was om pas binnen de 5 jaar kampioen te spelen? Dat vind ik dus regelrechte onzin. Als je ambitie hebt om PO1 te spelen, hou je de basis bij mekaar én zorg je nog voor 1 à 2 gerichte versterkingen. Dat mis ik op dit moment.
jodi
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 jan 2012, 11:54

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door jodi »

Heb het ook gehad met dat ventje. Goede speler als het in zijn kopje goed zit en daar zit het probleem.
Trouwens denkt maar aan één ding euro euro euro.
Zijn commentaar altijd kan mijn appartement niet betalen kan mijn school voor de kinderen niet betalen. Awel mijne beste vriend de meeste mensen moeten dat ook doen en doen dat ook met veeeeeeel minder euro's.
En dan aan de andere kant zo stom zijn om te vertellen dat ze graag un luxe leven en dat hij van vroeger een aardige spaarpot aan de kant heeft staan. Triestig.
Bol het gewoon af maar vergeet niet bij een topclub moet je meer dan een paar wedstrijden presteren op een jaar of het is met een dekentje de bank op.
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door metser »

Ik vind bezus een topspeler voor een ploeg als de onze als zijne kop ernaar staat, maar dat is dikwijls niet het geval! Als hij zelf niet achter een verblijf hier staat laat hem dan gaan. Met een ongemotiveerde speler ben je niets, integendeel die steekt anderen nog aan. Dus buiten met due gast, dat hem een school zoekt in Gent en een app dat hem kan betalen, anders moet zijn madam maar wat bijverdienen ( in Gent zijn plaatsen waar dat kan ) . Amen en uit .
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Bartman »

Allemaal goed en wel, maar dan toch liefst niet naar een directe concurrent !
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door miel »

Bartman schreef:Allemaal goed en wel, maar dan toch liefst niet naar een directe concurrent !
juist wel :lol:
panter
Berichten: 570
Lid geworden op: 05 dec 2010, 18:53

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door panter »

bert1924 schreef:Ze zijn aan het prullen: De Norre wouden ze NIET verkopen ,wel vraag dan een gekke som he (bv 5 milj )
Bezus is een ander verhaal.Maar tegen Genk werd hij niet gemist en deed het naiv verdedigen u de das om.
In elk geval ik vind weer dat men zich laat onder druk zetten voor Bezus.1 milj.doe mij niet lachen!!!
Standard vraagt voor Mpoku 8 milj,is die zoveel beter?
Het sportief en financieel bestuur trekt no steeds op niets.
Niet gemist Je middenveld heeft geen bal geraakt en achteraan speel je met middenvelders die veel te traag zijn dan krijg je zulke doelpunten!
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STimVV »

Het is toch gewoon onaanvaardbaar dat je je draaischijf op dit moment laat vertrekken naar je rechtstreekse concurrent voor PO1!?!
:headbang:
Als club is er dan maar 1 correct standpunt: meteen van in het begin duidelijk maken dat je NIET onderhandeld met deze club, dat dit géén optie kan zijn. Vanaf het moment dat je aan tafel gaat zitten is het kwaad al geschied. Man man…
Dit zou hetzelfde zijn als wanneer Club Brugge op dit moment Hans Vanaken of Vormer naar Genk zouden laten vertrekken. NOT DONE!
AA Gent wou eerst Benavente. Voor Charleroi was het natuurlijk geen optie om hun draaischijf nu naar een rechtstreekse concurrent te laten gaan. Dus zij vragen 5 miljoen euro! Daarna is Gent bij ons komen aankloppen, en hier doen ze dat dan wel. :fuckyou:
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door fruitboerke »

metser schreef:Ik vind bezus een topspeler voor een ploeg als de onze als zijne kop ernaar staat, maar dat is dikwijls niet het geval! Als hij zelf niet achter een verblijf hier staat laat hem dan gaan. Met een ongemotiveerde speler ben je niets, integendeel die steekt anderen nog aan. Dus buiten met due gast, dat hem een school zoekt in Gent en een app dat hem kan betalen, anders moet zijn madam maar wat bijverdienen ( in Gent zijn plaatsen waar dat kan ) . Amen en uit .
Ik kan er inkomen dat als Bezus zelf echt weg wil dat ze hem verkopen maar een vervanger aantrekken met zijn kwaliteiten ( indien hij er zin in heeft) gaat toch wel wat duiten kosten denk ik . Willen die japanners investeren in een echte evenwaardige opvolger of zal het eerder een speler van het
kaliber Botaka of De Sart worden ? Of straffer nog gewoonweg geen vervanger halen .
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Henri is de man »

fruitboerke schreef:
metser schreef:Ik vind bezus een topspeler voor een ploeg als de onze als zijne kop ernaar staat, maar dat is dikwijls niet het geval! Als hij zelf niet achter een verblijf hier staat laat hem dan gaan. Met een ongemotiveerde speler ben je niets, integendeel die steekt anderen nog aan. Dus buiten met due gast, dat hem een school zoekt in Gent en een app dat hem kan betalen, anders moet zijn madam maar wat bijverdienen ( in Gent zijn plaatsen waar dat kan ) . Amen en uit .
Ik kan er inkomen dat als Bezus zelf echt weg wil dat ze hem verkopen maar een vervanger aantrekken met zijn kwaliteiten ( indien hij er zin in heeft) gaat toch wel wat duiten kosten denk ik . Willen die japanners investeren in een echte evenwaardige opvolger of zal het eerder een speler van het
kaliber Botaka of De Sart worden ? Of straffer nog gewoonweg geen vervanger halen .
Hairemans zou inderdaad van dat kaliber zijn
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door lakie »

Henri is de man schreef:
fruitboerke schreef:
metser schreef:Ik vind bezus een topspeler voor een ploeg als de onze als zijne kop ernaar staat, maar dat is dikwijls niet het geval! Als hij zelf niet achter een verblijf hier staat laat hem dan gaan. Met een ongemotiveerde speler ben je niets, integendeel die steekt anderen nog aan. Dus buiten met due gast, dat hem een school zoekt in Gent en een app dat hem kan betalen, anders moet zijn madam maar wat bijverdienen ( in Gent zijn plaatsen waar dat kan ) . Amen en uit .
Ik kan er inkomen dat als Bezus zelf echt weg wil dat ze hem verkopen maar een vervanger aantrekken met zijn kwaliteiten ( indien hij er zin in heeft) gaat toch wel wat duiten kosten denk ik . Willen die japanners investeren in een echte evenwaardige opvolger of zal het eerder een speler van het
kaliber Botaka of De Sart worden ? Of straffer nog gewoonweg geen vervanger halen .
Hairemans zou inderdaad van dat kaliber zijn
Hairemans halen zou in principe geen slecht idee zijn...
Maar, NIET op de positie van Bezus.
Zoiets lijkt me wel ideaal...

---------------- Asamoah -----------------------------------------
------------------------------------ Hairemans -------------------
------------------------ Morioka ----------------------------------

----------------- Kamada ------------- Boli ----------------------
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door tweety »

STimVV schreef:Het is toch gewoon onaanvaardbaar dat je je draaischijf op dit moment laat vertrekken naar je rechtstreekse concurrent voor PO1!?!
:headbang:
Als club is er dan maar 1 correct standpunt: meteen van in het begin duidelijk maken dat je NIET onderhandeld met deze club, dat dit géén optie kan zijn. Vanaf het moment dat je aan tafel gaat zitten is het kwaad al geschied. Man man…
Dit zou hetzelfde zijn als wanneer Club Brugge op dit moment Hans Vanaken of Vormer naar Genk zouden laten vertrekken. NOT DONE!
AA Gent wou eerst Benavente. Voor Charleroi was het natuurlijk geen optie om hun draaischijf nu naar een rechtstreekse concurrent te laten gaan. Dus zij vragen 5 miljoen euro! Daarna is Gent bij ons komen aankloppen, en hier doen ze dat dan wel. :fuckyou:
² inderdaad. kom dan niet vertellen dat je je ambitie hebt aangepast en voor PO I wil gaan..
Voor de perceptie van de publieke opinie is dit catastrofaal.
Nu hebben ze de kans om te breken met het beeld van het vorige beleid.
Maar dit ruikt naar oude wijn in nieuwe zakken.

Moest hij nu naar het buitenland gaan, dan kan je er nog een draai aan geven.
Maar hem naar een rechtstreekse concurrent versjassen is niet de manier om weggelopen supporters terug te halen.
Integendeel.
Plaats reactie