Wintertransfers 2018-2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

stvv fan
Berichten: 627
Lid geworden op: 26 jul 2011, 10:28

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door stvv fan »

Owusu en hairemans zouden naar stvv kunnen komen tegen Bezus.
Voorspelling: STVV strand op een 11de plaats na een sterke start van het seizoen met uitblinkers Steuckers en Smets. De beker laten we aan ons voorbij gaan door een uitschakeling in de 8ste finale.
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door AirMontella »

stvv fan schreef:Owusu en hairemans zouden naar stvv kunnen komen tegen Bezus.
Volgens de geruchtenmolen alleszins.

Hairemans ok, maar als je Owusu binenhaalt om het scoringsprobleem van Boli op te lossen.... Dat is het zelfde als een lamp vervangen door een andere (oudere) lamp. Heeft dezelfde tekortkomingen als Boli; soms wat onbeholpen en geen killer.

Gladon is alleszins al terug weg en als de selectie voor het oefenkamp klopt zoals hij in HBvL staat.... mag Buya zelfs niet mee op stage.
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door AirMontella »

In spits zou ik denken aan Ivan Saponjic die het vorig jaar als 20-jarige best ok deed bij Zulte-Waregem (na de komst van Harbaoui moest hij het stellen met allemaal korte invalbeurten). Haalde daar een gemiddelde van 1 goal per 140 minuten. Dat is dus 1 per anderhalve match.

Zit nu terug bij Benfica B.

Lijkt me alleszins meer potentieel in te zitten als in Owusu.
panter
Berichten: 570
Lid geworden op: 05 dec 2010, 18:53

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door panter »

Vouch schreef:
hamster schreef:Ik snap niet dat jullie zo hard hunkeren naar nog meer Japanners... Als de influx zo verder gaat voorspel ik nog legere tribunes. Dan komt de eigenheid van de club in gevaar.

Een jeugdspeler zal drie keer nadenken vooraleer men een krabbel zet onder een overeenkomst bij STVV. Welke jeugdspeler is er nu bij STVV aan het doorbreken en/of krijgt invalminuten?
Bwa ja, tegen Duffel stonden er 3 Hollanders op het veld voor STVV, ik heb toen niks gelezen in de krant over een "Oranje STVV". Als er 3 Japanners in de ploeg staan is dat groot nieuws.

Ik ben ermee akkoord dat we liefst niet met 10 Japanners in de kern zitten. Aan de andere kant, nog een Japanner van het kaliber dat we hebben vind ik niet erg.

Jeugd zal wel doorbreken, de jeugd moet natuurlijk wel goed genoeg zijn. Of dat is zo weet ik niet, ik volg de beloften ofzo niet.
Bij Eupen is er eentje aan doorbreken die hier bij STVV geen kansen kreeg toevallig ook een aanvallende back!!!
Trunekson
Berichten: 333
Lid geworden op: 02 jul 2017, 23:36

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Trunekson »

panter schreef: Bij Eupen is er eentje aan doorbreken die hier bij STVV geen kansen kreeg toevallig ook een aanvallende back!!!
Het heet geen doorbreken als je in de ploeg staat op de rechtsback (wat Castro Montes niet is) wegens gebrek aan beter.
Ook zijn Belg zijn zal daar wel mee helpen.
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door vdl »

AirMontella schreef:
stvv fan schreef:Owusu en hairemans zouden naar stvv kunnen komen tegen Bezus.
Volgens de geruchtenmolen alleszins.

Hairemans ok, maar als je Owusu binenhaalt om het scoringsprobleem van Boli op te lossen.... Dat is het zelfde als een lamp vervangen door een andere (oudere) lamp. Heeft dezelfde tekortkomingen als Boli; soms wat onbeholpen en geen killer.

Gladon is alleszins al terug weg en als de selectie voor het oefenkamp klopt zoals hij in HBvL staat.... mag Buya zelfs niet mee op stage.
Voor dat Mbokani bij Antwerp kwam,wie was toen de man die volop scoorde, inderdaad Owusu.
Scoort toch net iets makkelijker dan Boli.
Trunekson
Berichten: 333
Lid geworden op: 02 jul 2017, 23:36

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Trunekson »

http://www.fotbolldirekt.se/2018/12/30/ ... -lanas-ut/
AIK, een topploeg in Zweden zou interesse hebben in Buya. Volgens zijn makelaar willen ze hem in eerste instantie verhuren.
Dussaut zou naar Den Bosch trekken en Swers naar Seraing.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door enrique »

Hoe speelde Antwerp toen Owosu 'veel' scoorde ? Welke veldbezetting ?
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STVV-fan »

Ze verkopen spelers op overschot ==> "Jama, zo gaat er weinig volk in de tribunes zitten hoor!"
Ze laten een basisspeler gaan voor 50% méér geld dan 4 jaar geleden ==> "Jama, het is hetzelfde als 4 jaar geleden, zo gaat er weinig volk zitten in de tribunes hoor"
Ze halen waarschijnlijk geen Europees dit seizoen: " Ambitieloos, zo gaat er weinig volk in de tribunes zitten hoor"
Ze verkopen een speler op overschot, maar het is mijne favoriet: "Bah, zo gaat er weinig volk in de tribunes zitten hoor"
....

Zou je nu eens aub willen stoppen hiermee? Wat denken jullie bezig te zijn dat?
Als ik dat zo hoor is niet het beleid het probleem, maar zijn jullie (die deze soort reacties posten)het probleem. Dan hebben jullie een probleem.

Soms vraag ik me dan echt af wat het moet zijn? Boenk baf Europees? Bekertje of zes winnen? Landskampioen worden 3 keer achter elkaar? Alstublieft zeg! Ik ga zelfs verder, jullie mening is dat met dit beleid de tribunes leeg zijn. Mijn mening is dat jullie het probleem zijn en dat jullie geen eerste klasse club verdienen! :vomit:


OK, over de instroom aan Japanners en de reactie over eigen jeugd in combinatie met de eigenheid van STVV.
Eerst de discussie over eigenheid. Is eigenheid het aantal Belgen dat STVV in de rangen heeft? Of is eigenheid de waarden die STVV uitdraagt en waar een supporter zich mee kan vereenzelvigen in een speler?
Indien het eerste, is de discussie hier gedaan. Indien het tweede zou ik toch even willen aangeven dat nota bene Tomiyasu die waarden het meest uitdraagt. Elke training, elke match hard werken, ervoor gaan en uwe kop ervoor leggen. De longen uit uw lijf lopen dat uw shirt zeiknat is van het zweet na 90+ minuten.

Vind je dat in een jeugdspeler bij ons? Daarenboven, zie je enige spelers in onze jeugd die het niveau aan zou kunnen?
Ze kunnen misschien wel alles naar de kloten spelen bij de reserven, maar dat wil nog niet zeggen dat je de overgang naar de profs kunt verteren.
Abrahams kon dat wel, maar zeer spijtig dat ze hem definitief lieten gaan.

De enige waarvan ik zie die zou mee kunnen draaien (eerst als bankzitter uiteraard) bij het A-elftal is Mo Nitcheu. Dat is de enige die mij in positieve zin is opgevallen in oefenmatchen.

Hairemans en Owusu: Zou ik in se niet zo een slechte ruil vinden. Buiten duelkracht heeft Hairemans dezelfde kwaliteiten als Bezus en kan hij een corner/vrije trap nemen. En Owusu: vóór Mbokani was het idd Owusu die diende te zorgen voor de goals en dat ook deed. Heeft wel iets meer killerinstinct dan Boli hoor.

@Enrique: is dit een retorische vraag? :D want ik geloof dat het een 4-3-3 was
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Brusselmans »

Nog 2 Japanners van het kaliber Tomi en Kamada ?
Heel graag, laat maar komen !
Ge moogt uw eigenheid à la Swers houden !
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door stvvilvoorde »

STVV-fan schreef:
Vind je dat in een jeugdspeler bij ons? Daarenboven, zie je enige spelers in onze jeugd die het niveau aan zou kunnen?
Ze kunnen misschien wel alles naar de kloten spelen bij de reserven, maar dat wil nog niet zeggen dat je de overgang naar de profs kunt verteren.
Abrahams kon dat wel, maar zeer spijtig dat ze hem definitief lieten gaan.
Na een zeer sterk seizoensbegin is Abrahams ook wat teruggevallen.
Heeft nog 1 keer gescoord sinds eind september en is niet meer zeker van zijn basisplaats.
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door fruitboerke »

stvv fan schreef:Owusu en hairemans zouden naar stvv kunnen komen tegen Bezus.
Mijne auto staat al te draaien om Bezus naar Antwerpen te rijden en die andere twee mee te brengen.Volledig voor te vinden. :beer:
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door enrique »

STVV-fan schreef:
@Enrique: is dit een retorische vraag? :D want ik geloof dat het een 4-3-3 was
Helemaal niet
Ik vind het heel belangrijk in welk systeem hij het best rendeert
433 is iets anders dan wat Brys en Boli speelt
Ge moet zijn kwaliteiten heel goed inschatten
Anders moet ge hem nie nemen
Is dat zo onlogisch?

Btw, da gezever van die eigenheid weer, ik speel liever Europees met 11 japanners dan juist erin blijven met 10 limburgers...
Jokke
Berichten: 179
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:28

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jokke »

enrique schreef:
STVV-fan schreef:
@Enrique: is dit een retorische vraag? :D want ik geloof dat het een 4-3-3 was
Helemaal niet
Ik vind het heel belangrijk in welk systeem hij het best rendeert
433 is iets anders dan wat Brys en Boli speelt
Ge moet zijn kwaliteiten heel goed inschatten
Anders moet ge hem nie nemen
Is dat zo onlogisch?

Btw, da gezever van die eigenheid weer, ik speel liever Europees met 11 japanners dan juist erin blijven met 10 limburgers...
Ziedaar de nagel op de kop..."eigenheid" en " clubspeler" zijn fenomenen uit vervlogen tijden m'n beste , de " Jonagold " tijden zo je wil , of nog verder ...het tijdperk van de " Looza " reclame. Nee nu gaat het om resultaten en buitensporig veel geld. Kijk naar de Jup-liga...welke club heeft nog " DNA" van weleer met winnaars-ambitie ?
Anderlecht alvast niet meer...
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STVV-fan »

enrique schreef:
STVV-fan schreef:
@Enrique: is dit een retorische vraag? :D want ik geloof dat het een 4-3-3 was
Helemaal niet
Ik vind het heel belangrijk in welk systeem hij het best rendeert
433 is iets anders dan wat Brys en Boli speelt
Ge moet zijn kwaliteiten heel goed inschatten
Anders moet ge hem nie nemen
Is dat zo onlogisch?

Btw, da gezever van die eigenheid weer, ik speel liever Europees met 11 japanners dan juist erin blijven met 10 limburgers...
Hij stond toch altijd alleen in de spits in verschillende variaties.

ik snap volledig wat je zei en het was ook geen verwijt hoor :D nu komt het er inderdaad op aan goed te weten wie en wat je in huis haalt.
Plaats reactie