Wintertransfers 2018-2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door lindoke »

pat@ schreef:Naar het schijnt zou STVV een eerste bod van 3 miljoen geweigerd hebben voor de Norre, maar één van 4 miljoen zou wel aanvaard zijn. Of de bron heel betrouwbaar is durf ik niet zeggen. Bij deze......
Eerlijk gezegd, 4 miljoen voor de Norre en hij mag met een strik rond vertrekken. Ik denk niet dat daar nog veel groeimarge op zit. Als je met die 4 miljoen wijs de transfermarkt op gaat kan je daar normaal gezien makkelijk 2 degelijke flankspeler voor vinden. Misschien sla ik de bal hier compleet mis en speelt de Norre ooit bij Genk op een fantastisch hoog niveau. Dan zij het zo maar dan denk ik dat dit eerder zal gebeuren door de kwaliteit van spelers die hem omringen hetgeen toch een stuk hoger is dan wat er - met alle respect - bij STVV rond loopt. Een reden te meer dat ik hem graag naar Genk zie vertrekken. Om te zien of ik het bij het rechte eind heb of niet.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Positivo »

Wat ik gehoord heb uit betrouwbare bron (maar via)

De Norre zelf, is gecharmeerd door het aanbod van Racing Genk en neigt er op in te willen gaan.
Dan is er het verhaal Rob Schoofs. Die zou aangegeven hebben graag naar stvv te willen terugkomen.
Over Roman Bezus en Morioka heb ik niets gehoord.

Wat ik ook nog gehoord heb is dat de Japanners niet te beïnvloeden zijn in hun keuzes.

Dat we (heel wat) verschuivingen mogen verwachten in de komende weken lijkt me duidelijk. Spannend.

Als de hevige forumlezers en schrijvers zich geroepen voelen om hun visie hier weer te geven en met kritiek te overladen ..... waarom wachten we het eind van de transferperiode niet af ? ..... of zelfs de herstart van de competitie.

Vooruit stvv.
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 508
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door KNRI »

Denk dat we vooral nood hebben aan sportieve stabiliteit en niet aan inkomende euro's.
Als je een recordaankoop op de bank kunt laten verkommeren en biedingen op uw beste japanse verdediger naast u neer kunt leggen denk ik niet dat we de centen hard nodig hebben.

Dat kleingeld dat Genk voor De Norre wil neerleggen mogen ze wat mij betreft houden tot tenminste het einde van het seizoen ;)
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door voetballiefhebber »

Voor 4 miljoen mag De Norre zeker gaan, maar van geen van beide kanten is een wintertransfer slim. Best is om in de zomer te verkassen om zo de hele voorbereiding bij de nieuwe club mee te kunnen maken. Wat mij betreft haalt De Norre dit seizoen een nog veel hoger niveau dan vorig seizoen. Zijn laatste match tegen Kortrijk was het wel wat minder, maar voor de rest speelt hij een dijk van een seizoen.
Ik denk niet dat hij nog veraf staat van de nationale ploeg. Op links- en rechtsachter is de weelde bij de Rode Duivels nu niet echt groot om een selectie te kunnen rechtvaardigen.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door stvvilvoorde »

Er hangt Genk een mogelijk transferverbod boven het hoofd dacht ik.
Dus ergens is het niet onlogisch dat ze nu een aantal transfers gaan doen, ook al is het niet echt nodig voor dit moment.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Mikman »

De genoemde bedragen -moesten ze waar zijn- zijn zeer veel geld voor een speler als De Norre. Ik zou wel een percentage op de doorverkoop vragen, en eens kijken of Genk geen spelers heeft die hier beter kunnen doorgroeien omdat ze meer speeltijd krijgen, zie Gerkens. Ik denk bijvoorbeeld aan Dries Wouters, een erg goeie speler die ginder gebarricadeerd wordt door nog meer getalenteerde spelers.
Geboren in Tongeren, dus dat het een Haspengouwer is, is mooi meegenomen.


De reflex bij nogal wat mensen is nu: we doen het goed, dus moet je de ploeg bij elkaar houden. Misschien moet je het net anders aanpakken: spelers verkopen waar je meer voor krijgt dan ze werkelijk waard zijn, en van de goeie reputatie die je momenteel hebt gebruik maken om potentiële nieuwkomers over de schreef te trekken. Buy low, sell high.
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Dreke »

voetballiefhebber schreef: Ik denk niet dat hij nog veraf staat van de nationale ploeg. Op links- en rechtsachter is de weelde bij de Rode Duivels nu niet echt groot om een selectie te kunnen rechtvaardigen.
How maar. Hij speelt zeker een degelijk seizoen. Maar om over de Rode Duivels te beginnen is het nog veel te vroeg.

Voor mij mag hij ook gaan voor 4 miljoen. Onder voorwaarde dat er op de vleugelverdediging twee spelers bij komen...
A loyal football fan only supports the shirt...
omeloe
Berichten: 1157
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door omeloe »

Mikman schreef:

De reflex bij nogal wat mensen is nu: we doen het goed, dus moet je de ploeg bij elkaar houden. Misschien moet je het net anders aanpakken: spelers verkopen waar je meer voor krijgt dan ze werkelijk waard zijn, en van de goeie reputatie die je momenteel hebt gebruik maken om potentiële nieuwkomers over de schreef te trekken. Buy low, sell high.
Een ploeg bouwen is niet de beteren verkopen , het maakt niet uit dat je er meer voor krijgt dan hun waarde . Na de vorige transferperiode heb ik weinig vertrouwen in de Japanners , die kunnen evenzeer de transferinkomsten verbrassen aan onbruikbare spelers . Maar een speler die weg wil , kan je niet tegenhouden . Duchatelet niet en de Japanners ook niet , maar bij Duchatelet werd dit dan verpatsen en zakkenvullen genoemd . Loyaliteit van spelers naar hun club is nog zeldzaam , dit jaagt ook supporters weg .
Gebruikersavatar
Mattehh
Berichten: 59
Lid geworden op: 23 apr 2015, 11:14

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Mattehh »

Dat je hem verkoopt dat kan ik perfect begrijpen. Maar we kunnen hem toch minstens nog houden tot aan het einde van het seizoen? Zeker als het hier een rechtstreekse concurrent van play-off 1 betreft? ;)
There is always a way.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STVV-fan »

omeloe schreef:
Mikman schreef:

De reflex bij nogal wat mensen is nu: we doen het goed, dus moet je de ploeg bij elkaar houden. Misschien moet je het net anders aanpakken: spelers verkopen waar je meer voor krijgt dan ze werkelijk waard zijn, en van de goeie reputatie die je momenteel hebt gebruik maken om potentiële nieuwkomers over de schreef te trekken. Buy low, sell high.
1) Een ploeg bouwen is niet de beteren verkopen , het maakt niet uit dat je er meer voor krijgt dan hun waarde .

2) Na de vorige transferperiode heb ik weinig vertrouwen in de Japanners , die kunnen evenzeer de transferinkomsten verbrassen aan onbruikbare spelers .

3) dit jaagt ook supporters weg .
1) dus je moet die spelers altijd houden? Zelfs als je weet dat de kans bestaat dat hun waarde (en dus het geld dat je ervoor kan krijgen) daalt omdat je ploeg terugvalt (iets wat bij STVV kan voorvallen).

2) weinig vertrouwen omdat? Brys de spelers niet opstelt die de Japanners zijn gaan halen?

3) dus simpel gesteld: Haast alles jaagt de supporters weg, maar bitter weinig (om niet te zeggen niks) haalt ze terug?
Tamas
Berichten: 110
Lid geworden op: 29 jun 2017, 19:07

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Tamas »

Mattehh schreef:Dat je hem verkoopt dat kan ik perfect begrijpen. Maar we kunnen hem toch minstens nog houden tot aan het einde van het seizoen? Zeker als het hier een rechtstreekse concurrent van play-off 1 betreft? ;)
In deze situatie kan je inderdaad niet anders dan verkopen, dat is nu eenmaal het moderne voetbal, spelers jarenlang houden om zo een ploeg te bouwen is niet meer van deze tijd. Als een speler opvalt zal er altijd wel een grotere en kapitaalkrachtigere club zijn die hem wil aantrekken zowel bij ons als bij andere hoger gekwalificeerde clubs.
Waarom wachten tot juni ? Neen zou ik zeggen het ijzer smeden als het heet is en onmiddellijk verkopen. Als het waar was, soms heb ik daarover wel mijn twijfels, maar toen die Engelsen 2 jaar geleden in januari 3 milj voor Boli wilden geven had men dat misschien ook wel beter gedaan, nu zal het zo'n vaart niet meer lopen !
Rechtstreekse concurrent voor Play Off 1 ? Dat zullen mijn inziens andere ploegen zijn want Genk is nu al zeker hiervan wel : Anderlecht - Standard - Antwerp - Gent - Charleroi …
Maar met dat geld wel waardige vervanger(s) aantrekken, dat is noodzakelijk.
Alain
Berichten: 991
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Alain »

Anno 2018 is 4 miljoen echt geen absurd bedrag meer, ook niet voor een speler van STVV. Club en RSCA hebben al duurdere rommel binnengehaald.
Ik vind het gewoon een correcte prijs voor een belofteninternational van de #1 op de FIFA-ranglijst met een langlopend contract, die quasi wekelijks een degelijke prestatie neerzet en nog steeds progressie maakt. Dat hij 100% zeker Rode Duivel wordt zal ik hier niet beweren, maar ik denk wel dat hij over enkele jaren bij de kern kan komen.
Het verschil met Tomi is dat Casper nog eerst een Belgische tussenstap moet zetten in zijn carrière. Tomi kan door zijn status als zeer jonge A-international waarschijnlijk makkelijker ineens naar het buitenland. Daarom vind ik ook de bedragen die rond hem circuleren (6 miljoen afgeslagen) vrij logisch. Het is niet omdat we in het verleden onder de prijs hebben verkocht, dat we nu elk bod van 3 miljoen met een strik moeten wegbrengen.

Nu, los van de bedragen. De transfergeruchten rond Bezus en De Norre zijn wel opnieuw een serieuze domper die echt een slecht gevoel installeren bij de STVV-supporter. Sinds Lokeren is alles in één keer helemaal omgeslagen. En afgelopen zaterdag is gebleken dat het cynisme en de frustratie die de voorbije jaren zijn gegroeid bij veel supporters, nog lang niet genezen zijn.

Morgen een puntje, Casper en Roman die blijven tot de zomer, een goeie stage, en een stevige lap erop op 18 januari. Dan kunnen we de genezing verderzetten.
:stvv:
sander0910
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 jan 2017, 10:00

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door sander0910 »

http://www.voetbalnieuws.be/news/367761 ... ngstelling Tom Van Den Abbeele: "Daarom willen we van de elf starters niemand laten vertrekken, dat is het standpunt. Komt er toch een bod binnen dat het overwegen waard is, dan zullen we dat overleggen met de Japanse investeerders." en de optie van Bezus gaan ze precies toch lichten.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Mikman »

Alain schreef: Het verschil met Tomi is dat Casper nog eerst een Belgische tussenstap moet zetten in zijn carrière.
:stvv:

Het verschil in potentieel tussen beiden is gigantisch. Voor Tomyashu is the sky the limit. Zou niemand verbazen als die ooit bij de absolute top terecht komt, heeft er alle kwaliteiten voor. Sowieso nu al onhaalbaar voor Belgische clubs.

Sterke twijfels op Casper het niveau van Genk aankan. Technisch heeft hij toch vaak storende foutjes en tegen een snelle speler ( Diaby van Lokeren onlangs ) ziet hij sterretjes. Snelheid kan je niet trainen ( ik zeg niet dat hij traag is, wel dat er nogal wat spelers zijn die een stuk sneller zijn ). Odoi was stukken beter en die heeft het nooit gemaakt aan de Belgische top.

Als Anderlecht 8 miljoen heeft betaald voor Saheh, moet je als STVV inderdaad niet onder de 10 miljoen gaan voor Tomiyashu. Dan betaal je puur voor zijn kwaliteiten. Maar bij De Norre zit er veel 'lucht' in de transferprijs: jong, Limburger, enz... In Albanië vind je bij wijze van spreken een speler van hetzelfde niveau voor 200.000€. Cru gesteld: je vindt makkelijk een nieuwe De Norre, maar een nieuwe Tomyashu is zeldzaam.
De transfergeruchten rond Bezus en De Norre zijn wel opnieuw een serieuze domper die echt een slecht gevoel installeren bij de STVV-supporter.
Dat valt wel mee, alles bij elkaar genomen. Ik heb het vaak meegemaakt dat we aan de winterstop met 11 tot 13 punten stonden. Dan heb je andere zorgen hoor, en dan komt niemand achter je spelers informeren. Dan liever dit 'slecht gevoel'.
Rocky, Buvinho, Debroux, Weuts, Valdo.... Ik mis ze niet.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door miel »

Met alle respect voor de prestaties van DeNorre , maar 4 miljoen op dit ogenblik ?
Dat is wel 4 miljoen per voet want zijn linker dient alleen maar om hem te ondersteunen met wat overdrijving natuurlijk :lol:
Bezus een fantastische speler als hij zijn dagje heeft , maar op basis van zijn rendement in 3 seizoenen , een 5 tal super matchen en een 10 tal meer dan degelijke matchen is toch te weinig om een goed bod niet in overweging te nemen .
Want Roman voor langer aan ons binden zal ook wel het één en het ander gaan kosten en hij is al 28 .
Wanneer deze bedragen voor Casper kloppen , en als het waar is dat er zoveel belangstelling is voor Bezus zou het als club dom zijn deze twee transfers niet in overweging te nemen , ook al kost het je misschien PO1
Plaats reactie