Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

omeloe
Berichten: 1157
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door omeloe »

Jacques schreef:Dit vind ik wat bij de haren getrokken. Ik bedoel maar: voor Bezus zouden sommigen al de passes die niet tot een doelkans leiden bij wijze van spreken toch als assists gaan tellen, maar voor Buya gaan we opsommen wat er scheelde met de pass die wel tot een doelkans leidde? :?
Hij heeft de hoge transfersom nog niet ingelost, maar hij loopt hier dan ook nog geen maand rond. Je kan toch moeilijk iemand al na 2,5 match, waarvan 2 degelijk, afserveren? En misschien moeten we wel gewoon ook met z'n allen wat minder focussen op die transfersom? Daar is immers nog nooit iemand beter van gaan spelen.

Idem trouwens met die hele situatie rond Kotysch waar de truineers en andere uitgerangeerde journalisten van deze wereld nu een zaak van trachten te maken. Dat is ook bij de haren getrokken. De verdediging staat momenteel als een huis met 7 tegendoelpunten. Enkel Antwerp (2), Brugge (6) en Standard (6) incasseerden minder doelpunten. Dan is er gewoon geen reden om achterin veel te wijzigen, ook al heeft Kotysch een serieuze staat van verdienste opgebouwd doorheen de jaren. Spijtig voor Sasha maar hij zal geduld moeten oefenen en op training speelkansen zien af te dwingen.
Ik bedoel alleen dat het niet moeilijk is om in deze spelfase een speler alleen voor doel te zetten . Hier hoeft hij geen pluim voor te krijgen .
Bij de kans van Ceballos deed hij het uitstekend alsook zijn doelpunt tegen Lokeren mocht er zijn . Onze duurste aankoop ooit , mogen we toch wat wikken en wegen . Voor zolang hij nog meedoet tenminste . :lol:
Afbeelding
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jones »

Kotysch werd naar de uitgang geleid...
https://www.truineer.be/nl/sint-truiden ... ehandeling
hamster
Berichten: 88
Lid geworden op: 12 feb 2012, 23:23

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door hamster »

Laten we hopen dat Buya de spits is waar jullie van dromen... maar ik blijf bij mijn eerste gedacht. Buya moet volgens mij eerst naar de schoolbanken om het voetbal abc aan te leren. Ik vond hem zaterdag belachelijk slecht spelen.

Verdedigend positiespel 1/10 (liep acher de bal aan ipv in de zone te dekken)
Bewegen zonder bal 4/10 (geen actie gezien, uitgezonderd de vrije trap)
Looplijnen 3/10 ( Quid positie op het veld, een winger moet in de vrije ruimte duiken)
Balvastheid 3/10 ( zeker 3/4 clear errors in de eerste helft)
Snelheid 9/10
Wendbaarheid 9/10
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Mikman »

lindoke schreef:
weekenders schreef:
voetballiefhebber schreef:Ik wil niet te veel kritiek geven. Maar als een spits die bijna 2 miljoen euro kost bij STVV niet de eerste keus is, dan moet je je toch vragen stellen of er niet veel te veel werd betaald voor een degelijke spits die wel in een matige competitie speelt en vooral een echte counterspits is die wat in zijn mars heeft bij snelle tegenstoten. Als je hoort dat Charleroi 700.000 euro betaalt voor een speler die toch in Frankrijk al wat bewees.
Met de beschikbare middelen was in mijn ogen dan toch beter te doen.

Wij halen toch vooral spelers die op een bepaald niveau nog weinig bewezen. Antwerp haalt bijvoorbeeld Baby en Refaelov.
Laat ons afwachten of Baby of Rafaelov het bij Antwerp gaan waarmaken of misschien die speler die ze bij Charleroi in Frankrijk gehaald hebben voor 700.000euro.
Ik vind het eigenaardig dat alles overal altijd beter is dan in de club waar je zogenaamd voor supportert.
Komaan hé, ik denk dat we allemaal zien dat Buya tot nu toe heel erg weinig heeft laten zien. Ik begin in ieder geval te vrezen voor een serieuze miskoop. 1,9 miljoen!!! Voor topclubs in ons land is dat al een stevige aankoop. Voor ons een absoluut record. Dan verwacht je toch een speler die boven de rest uitsteekt en "incontournable" is en zeker niet op de bank zit. Ik weet dat Youtube filmpjes niet alles over een speler zeggen, maar toen de eerste berichten over de transfer van Buya in de media kwamen en ik hem op de filmpjes bezig zag had ik echt waar al serieus mijn twijfels en ik denk dat ik niet de enige was. Leek me op die filmpjes eerder een type Boli. Misschien iets beter maar zeker geen 1,9 miljoen waard. Ik denk dat ze bij Dalkurd nog altijd in hun vel aan het knijpen zijn om er zich van te vergewissen dat ze niet aan het dromen zijn. Hij staat op Transfermarkt trouwens vermeld met maar een waarde van 500.000 euro.

Ik hoop dat ik ongelijk krijg in de toekomst, maar mijn gevoel zegt dat dit niet alleen de duurste transfer in onze geschiedenis was maar tevens de duurste blunder in onze geschiedenis.

Uw gevoel zei ook dat (toen nog ) GBA zeker Europees ging spelen in het jaar dat ze uiteindelijk degradeerden en dat STVV naar derde klasse ging gaan in het jaar dat ze kampioen werden in tweede, dus als uw gevoel zegt dat Buya gaat mislukken dan ziet het er alvast héél goed uit ;) ;) ;)

Buya was sterk in Beveren. Ik zat tussen de thuissupporters en die hadden meteen in de gaten dat dat de man was die voor dreiging zou zorgen. Nazon daarentegen werkte toen als invaller vooral op de lachspieren.

Buya en Boli zijn twee verschillende types. Buya moet het van zijn snelheid, overzicht en techniek hebben, Boli is eerder iemand die het duel aangaat. Spelers van het eerste type zijn doorgaans nu eenmaal duurder dan spelers van het tweede type, omdat ze zeldzamer zijn en meer potentieel hebben. Ik heb alleszins nog niet het gevoel gehad dat Buya een miskoop is, wel dat Brys hem tot nu toe niet goed gemanaged heeft of dat Buya vedetten-trekken zou hebben die maken dat hij minder krediet heeft binnen de technische staf. Zie ook Standard waar hij niet eens mocht invallen terwijl we nog een wissel over hadden. Puur sportief was dat waanzin van Brys.
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door metser »

De pas die buya daar geeft is heel,heel slecht gespeeld . Die bal moet in de loop van ceballos meegegeven worden ipv de verre bal naar desart ! Voetbalintelekt ??????. Geef hem nog het voordeel van de twijfel, maar twijfel is groot , sorry! :blauw: :geel:
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door vdl »

Je moet een speler op zijn kwaliteiten gebruiken, maar niemand bij ons speelt snel diep ,steeds lang lopen met de bal ,Botaka en Bezus en De Norre die amper over de middenlijn komt en van Endo en De Sart komt geen steekpas.
Laat Buya eens samen met Sekine en die nieuwe Japanner spelen, die mannen laten de bal gaan en hij zal dan zeker gaan scoren.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Vouch »

Hier moet ge na 3 speeldagen ingewerkt zijn, de ploeg dragen en als het even kan ook nog vloeiend Nederlands kunnen.

Laat die jongen zich eens aanpassen en inwerken. Als het inderdaad zo is dat hij wat teveel kapsones heeft moet dat uiteraard veranderen, maar iemand na 3 matchen een miskoop noemen lijkt mij toch wel heel kort door de bocht. Maar ja, dat is eigen aan de stad zeker?

Ah ja, en speel hem eens uit op zijn kwaliteiten, aub!
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door tweety »

metser schreef:De pas die buya daar geeft is heel,heel slecht gespeeld . Die bal moet in de loop van ceballos meegegeven worden ipv de verre bal naar desart ! Voetbalintelekt ??????. Geef hem nog het voordeel van de twijfel, maar twijfel is groot , sorry! :blauw: :geel:
waarom ?
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door voetballiefhebber »

Misschien moeten we het niet alleen over de voetballende mogelijkheden van een speler hebben. De mentale sterkte is nog iets anders.
Buya nu al met de grond gelijkmaken hoort niet. Alleen is er het prijskaartje dat STVV voor hem heeft betaald. Hij weet nu ook dat hij de duurste transfer ooit is voor de club en dat legt toch altijd een druk op een speler om te moeten presteren. Om daar mee om te kunnen moet je echt wel mentaal sterk zijn.

Nog een speler die kan voetballen, maar mentaal niet sterk is, is Bezus. Techniek genoeg, maar vaak heb je de indruk dat hij in zijn hoofd niet kan volgen. Heel vaak met de kop in de grond.
Benieuwd wat Brys gaat doen met de nieuwe spelers, na de interlandbreak.
Louis XIV
Berichten: 1238
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Louis XIV »

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20180903_037 ... -schiemsky
Allée iemand een idee van de reden van dit ontslag ...ben benieuwd, kan iemand volledig artikel posten aub
Gebruikersavatar
weekenders
Berichten: 1079
Lid geworden op: 29 jan 2012, 11:30
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door weekenders »

Louis XIV schreef:https://www.hbvl.be/cnt/dmf20180903_037 ... -schiemsky
Allée iemand een idee van de reden van dit ontslag ...ben benieuwd, kan iemand volledig artikel posten aub
Japanners ontslaan clubdokter Pansaers en revalidatietrainer Schiemsky
Hommeles achter de schermen bij STVV. De Japanners schudden de voorbije dagen stevig aan de boom van de medische staf. Zo werd clubdokter Koen Pansaers na 21 jaar (!) trouwe dienst ontslagen, ook revalidatietrainer Wilfried Schiemsky werd de laan uit gestuurd.
Geen Koen Pansaers meer bij STVV. De vaste clubarts van de Kanaries begon deze zomer aan zijn 21ste seizoen op Stayen. Hij startte bij de club als dokter in 1997, met voorzitter Leon Schepers aan het roer. Sinds de Japanners aan de macht zijn, zou er geen wederzijds vertrouwen meer geweest zijn. De officiële reden voor het ontslag kent Pansaers naar eigen zeggen niet. Hij wil er ook niet verder over communiceren omdat de ontslagregeling nog loopt. STVV liet weten dat het niks heeft tegen de persoon Pansaers, maar dat het verder wil met drie andere artsen: Steven Bex, die al op post was, Peter Bollaers, die debuteerde op Standard, en de jonge Hasseltse huisarts Pieter Bormans.

Exit Schiemsky
Ook Wilfired Schiemsky werd bedankt voor bewezen diensten. De osteopaat was al jaren actief bij STVV als revalidatiecoach. De Japanners waren niet langer tevreden over hem. Schiemsky wordt in het medische organigram vervangen door jongelingen Frederick Adams en Wouter Robijns. Zij waren al aan de club verbonden als kinesisten van beloften en jeugd.

Eind vorig seizoen stopten de Japanners ook al de samenwerking met hoofdkinesist Dimitri Lowette. Die had enkele jonge kinesisten in dienst die ook actief waren bij STVV. Pär Vandeborne en Yannick Strauven startten inmiddels hun eigen bvba en zijn wel nog van de partij op Stayen, nadat ze de banden met Lowette doorknipten. Vandenborne heeft intussen de leiding over het physio-team. Daarnaast is ook de Japanse kinesist Fumihiro Kuribayashi nog lid van de medische cel. (gus)
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 508
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door KNRI »

Volgens mij is dit eerder iets voor in de topic 'beleid en visie'....
Louis XIV
Berichten: 1238
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Louis XIV »

weekenders schreef:
Louis XIV schreef:https://www.hbvl.be/cnt/dmf20180903_037 ... -schiemsky
Allée iemand een idee van de reden van dit ontslag ...ben benieuwd, kan iemand volledig artikel posten aub
Japanners ontslaan clubdokter Pansaers en revalidatietrainer Schiemsky...

Thanks !! En sorry onder beleid en visie zit het idd beter
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Franz »

Dat we na deze reeks transfers dus met veel te veel spelers zitten: nog nooit vertoond op Staaien! Nu moet Brys daar een ploeg van maken (begin maar met Legear op te vissen)
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door vdl »

Franz schreef:Dat we na deze reeks transfers dus met veel te veel spelers zitten: nog nooit vertoond op Staaien! Nu moet Brys daar een ploeg van maken (begin maar met Legear op te vissen)
Legaer eerst langs de waiht watchers sturen en basic fit
Plaats reactie