Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Franz »

Jones schreef:De verdere onderhandelingen zijn momenteel bezig op het terras van de V-bar aan de veemarkt in aanwezigheid van Bula Turay daarnet. Geen Tateyshi of VDAB echter maar wel de Portugese Jap die druk aan het bellen was. De speler in kwestie is ongeveer even groot als Vetokele.
Naast Turay's manager zitten nog 2 zwarten (familie ?) En nog een trio dat eerder op Egyptenaren lijkt.
Zitten gewoon tussen het volk op een overvol terras.
De mosselen zijn lekker daar trouwens voor de liefhebbers...
Dat ze maar oppassen of tis zijn broer die tekent
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Dreke »

Jones schreef:De verdere onderhandelingen zijn momenteel bezig op het terras van de V-bar aan de veemarkt in aanwezigheid van Bula Turay daarnet. Geen Tateyshi of VDAB echter maar wel de Portugese Jap die druk aan het bellen was. De speler in kwestie is ongeveer even groot als Vetokele.
Naast Turay's manager zitten nog 2 zwarten (familie ?) En nog een trio dat eerder op Egyptenaren lijkt.
Zitten gewoon tussen het volk op een overvol terras.
De mosselen zijn lekker daar trouwens voor de liefhebbers...
Post van het jaar! Zeker die laatste regel er nog bij. :-)
A loyal football fan only supports the shirt...
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Dreke »

Mikman schreef: De vraagprijs voor Legear zou tussen de 500.000€ en het miljoen liggen.
Als ge 500k voor Legear kunt vangen, moogt geen halve seconde twijfelen. Doen!
Mikman schreef: Over onze nieuwe spits: het is inderdaad een kantelpunt voor de club dat we zoveel geld neerleggen voor een speler.
Daar wordt hier door sommigen zeer licht over gegaan. Dat is gezien de geschiedenis van deze club een gigantisch bedrag.

Wat ik me afvraag: via welke piste zijn ze deze speler (en de andere transfers) op het spoor gekomen? Scouting, manager, connecties,...?
Laatst gewijzigd door Dreke op 07 aug 2018, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
A loyal football fan only supports the shirt...
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Franz »

Dreke schreef:
Jones schreef:De verdere onderhandelingen zijn momenteel bezig op het terras van de V-bar aan de veemarkt in aanwezigheid van Bula Turay daarnet. Geen Tateyshi of VDAB echter maar wel de Portugese Jap die druk aan het bellen was. De speler in kwestie is ongeveer even groot als Vetokele.
Naast Turay's manager zitten nog 2 zwarten (familie ?) En nog een trio dat eerder op Egyptenaren lijkt.
Zitten gewoon tussen het volk op een overvol terras.
De mosselen zijn lekker daar trouwens voor de liefhebbers...
Post van het jaar! Zeker die laatste regel er nog bij. :-)[/quote
Vers van de pers letterlijk
En die Egyptenaren, eten die mosselen?
Iemand die Gambiaan nog ergens gezien?
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Mikman »

Dreke schreef: Wat ik me afvraag: via welke piste zijn ze deze speler (en de andere transfers) op het spoor gekomen? Scouting, manager, connecties,...?
Uit HBVL van vandaag:


Recordtransfer uit Sierra Leone
De nieuwe spits van STVV is eindelijk geland op Belgische bodem. Mohamed Buya Turay komt over van de Zweedse eersteklasser Dalkurd FF en tekent in principe een contract voor drie seizoenen. De 23-jarige aanvaller uit Sierra Leone is snel en vindt vlot de weg naar de netten. STVV - oftewel DMM.com - legt twee miljoen euro op tafel voor het offensieve geweld. Een record in de clubhistorie.
Gunter SCHOOFS

In Sint-Truiden hopen ze alvast dat Mohamed Buya Turay het beter zal doen dan de vorige recordtransfer. Voor Kameroener Herve Onana betaalde Roland Duchâtelet in 2009 bijna 1,5 miljoen euro, maar die kreeg na zijn overgang naar de Kanaries geen deuk meer in een pakje boter getrapt. De Japanners van STVV zijn ervan overtuigd dat Buya Turay het beter zal doen. De 1,78 meter grote spits speelde zijn hele profcarrière in de Zweedse competitie. Eersteklasser Dalkurd FF, waar hij nog tot 2020 onder contract lag, kocht hem eerder dit jaar voor 400.000 euro weg bij AFC Eskilstuna. Begrijpelijk dus dat STVV geld op tafel moest leggen om de spits naar België te halen, zeker omdat hij bij Dalkurd in dertien wedstrijden negen keer de weg naar de netten vond. Twee miljoen - inclusief een deel salariskost - is een recordbedrag voor STVV, maar na het afspringen van de pistes El Kaabi en Akpom, moést er dringend wat gebeuren om de concurrentie voorin aan te scherpen. Gisteren streek de spits neer in Sint-Truiden. Vandaag legt hij zijn medische tests af. Als die geen roet in het eten gooien, tekent Buya Turay straks zijn contract voor drie seizoenen. STVV maakt zich sterk dat de speler mogelijk komend weekend al kan aantreden tegen Lokeren.

Zelfde makelaar als Sankhon

Nochtans stond Buya Turay aanvankelijk niet op de verlanglijst van de club, maar de speler behoort tot de portefeuille van de Afrikaanse manager die ook Ibrahima Sankhon naar Limburg loodste. Onlangs bracht die al een testspeler uit Guinee mee, maar die spits kreeg snel een onvoldoende van Marc Brys. Buya Turay kreeg na een korte doorgedreven scouting wel een goed rapport. Het akkoord op clubniveau dateert al van vorige vrijdag, maar Dalkurd FF wilde de spits afgelopen weekend absoluut laten meedoen in het met 2-1 verloren degradatieduel tegen Brommapojkarna. Buya Turay kwam daarin niet tot scoren.

Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jones »

Franz schreef:
Dreke schreef:
Jones schreef:De verdere onderhandelingen zijn momenteel bezig op het terras van de V-bar aan de veemarkt in aanwezigheid van Bula Turay daarnet. Geen Tateyshi of VDAB echter maar wel de Portugese Jap die druk aan het bellen was. De speler in kwestie is ongeveer even groot als Vetokele.
Naast Turay's manager zitten nog 2 zwarten (familie ?) En nog een trio dat eerder op Egyptenaren lijkt.
Zitten gewoon tussen het volk op een overvol terras.
De mosselen zijn lekker daar trouwens voor de liefhebbers...
Post van het jaar! Zeker die laatste regel er nog bij. :-)[/quote
Vers van de pers letterlijk
En die Egyptenaren, eten die mosselen?
Iemand die Gambiaan nog ergens gezien?
Wie weet is één van die twee andere een Gambiaan. De mosselen steken in mijn goedgevulde maag :D
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jones »

Turay kwam in zijn ééntje eerst naar de V-bar gewandeld vanuit de kant van het stadspark. Mijn zoon herkende hem direct. Mogelijk woont die dan in hotel Cicindria
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jan Bulder »

Dus als ik het goed begrijp betalen we 1,9 miljoen euro, veruit de duurste transfer in onze geschiedenis, voor iemand die tot over enkele weken niet op ons lijstje stond en waarschijnlijk niet eens bekend was bij onze sportieve staf.

Ja jongens... Dit kan maar beter meevallen.
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Dreke »

Mikman schreef: Uit HBVL van vandaag:
Voor Kameroener Herve Onana betaalde Roland Duchâtelet in 2009 bijna 1,5 miljoen euro, maar die kreeg na zijn overgang naar de Kanaries geen deuk meer in een pakje boter getrapt.
Deden er destijds niet veel lagere bedragen de ronde?
A loyal football fan only supports the shirt...
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STVV-fan »

Jan Bulder schreef:Dus als ik het goed begrijp betalen we 1,9 miljoen euro, veruit de duurste transfer in onze geschiedenis, voor iemand die tot over enkele weken niet op ons lijstje stond en waarschijnlijk niet eens bekend was bij onze sportieve staf.

Ja jongens... Dit kan maar beter meevallen.
Je kan dat onderdeel van het artikel van HBVL catalogeren onder:"nog efkes natrappen".

Genk heeft ons niet van de mat gespeeld en de Jappen hebben blijk gegeven van hun voornemen om te investeren.

Dat we dan 2 miljoen neerleggen voor een speler, dat zou net iets TE positief over STVV geweest zijn voor Het Belang van G*nk.

Daarbij nog. 1) de Jappen gaan niet zomaar 2 miljoen op tafel smijten en 2) Sankhon is eigenlijk al een transfer van nog vóór de start van de voorbereiding. Dus neem nu nog dat die manager hem aanbracht, wie zegt dan niet dat ze Turay al van begin van de voorbereiding volgen?
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door tweety »

Dreke schreef:
Mikman schreef: Uit HBVL van vandaag:
Voor Kameroener Herve Onana betaalde Roland Duchâtelet in 2009 bijna 1,5 miljoen euro, maar die kreeg na zijn overgang naar de Kanaries geen deuk meer in een pakje boter getrapt.
Deden er destijds niet veel lagere bedragen de ronde?
Yep, 400k als ik me niet vergis. Denk dat Schoofs wat last heeft vd warmte.
KrisP
Berichten: 78
Lid geworden op: 20 jan 2011, 08:58

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door KrisP »

Mikman schreef:
Dreke schreef: Wat ik me afvraag: via welke piste zijn ze deze speler (en de andere transfers) op het spoor gekomen? Scouting, manager, connecties,...?
Uit HBVL van vandaag:


Recordtransfer uit Sierra Leone
De nieuwe spits van STVV is eindelijk geland op Belgische bodem. Mohamed Buya Turay komt over van de Zweedse eersteklasser Dalkurd FF en tekent in principe een contract voor drie seizoenen. De 23-jarige aanvaller uit Sierra Leone is snel en vindt vlot de weg naar de netten. STVV - oftewel DMM.com - legt twee miljoen euro op tafel voor het offensieve geweld. Een record in de clubhistorie.
Gunter SCHOOFS

In Sint-Truiden hopen ze alvast dat Mohamed Buya Turay het beter zal doen dan de vorige recordtransfer. Voor Kameroener Herve Onana betaalde Roland Duchâtelet in 2009 bijna 1,5 miljoen euro, maar die kreeg na zijn overgang naar de Kanaries geen deuk meer in een pakje boter getrapt. De Japanners van STVV zijn ervan overtuigd dat Buya Turay het beter zal doen. De 1,78 meter grote spits speelde zijn hele profcarrière in de Zweedse competitie. Eersteklasser Dalkurd FF, waar hij nog tot 2020 onder contract lag, kocht hem eerder dit jaar voor 400.000 euro weg bij AFC Eskilstuna. Begrijpelijk dus dat STVV geld op tafel moest leggen om de spits naar België te halen, zeker omdat hij bij Dalkurd in dertien wedstrijden negen keer de weg naar de netten vond. Twee miljoen - inclusief een deel salariskost - is een recordbedrag voor STVV, maar na het afspringen van de pistes El Kaabi en Akpom, moést er dringend wat gebeuren om de concurrentie voorin aan te scherpen. Gisteren streek de spits neer in Sint-Truiden. Vandaag legt hij zijn medische tests af. Als die geen roet in het eten gooien, tekent Buya Turay straks zijn contract voor drie seizoenen. STVV maakt zich sterk dat de speler mogelijk komend weekend al kan aantreden tegen Lokeren.

Zelfde makelaar als Sankhon

Nochtans stond Buya Turay aanvankelijk niet op de verlanglijst van de club, maar de speler behoort tot de portefeuille van de Afrikaanse manager die ook Ibrahima Sankhon naar Limburg loodste. Onlangs bracht die al een testspeler uit Guinee mee, maar die spits kreeg snel een onvoldoende van Marc Brys. Buya Turay kreeg na een korte doorgedreven scouting wel een goed rapport. Het akkoord op clubniveau dateert al van vorige vrijdag, maar Dalkurd FF wilde de spits afgelopen weekend absoluut laten meedoen in het met 2-1 verloren degradatieduel tegen Brommapojkarna. Buya Turay kwam daarin niet tot scoren.

Da gelooft ge nu toch zelf niet 1.5 miljoen voor Onana :D :grappig:
350 000 euro heeft die gekost
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jacques »

Jan Bulder schreef:Dus als ik het goed begrijp betalen we 1,9 miljoen euro, veruit de duurste transfer in onze geschiedenis, voor iemand die tot over enkele weken niet op ons lijstje stond en waarschijnlijk niet eens bekend was bij onze sportieve staf.

Ja jongens... Dit kan maar beter meevallen.
Nou ja, dat risico heb je natuurlijk altijd. Zie https://www.hbvl.be/cnt/dmf20180807_036 ... aar-italie

Zelf zou ik ook eerder naar het binnenland gekeken hebben, maar dat is dan vooral omdat we die spelers beter kennen. Dat argument geldt misschien minder voor Tateishi (en in mindere mate VDAB). Bovendien heb ik toch wel wat koudwatervrees als je die bedragen hoort. Als het floppen van Onana (400 000) destijds al zorgde voor 5 jaar krenterigheid, wil ik liever niet weten wat een flop van 1,9 miljoen als gevolg heeft. Anderzijds, als je met de grote jongens wil meedoen, moet je ook grotere bedragen op tafel durven leggen. Met een deux chevaux gaan we geen grand prix winnen.
Enfin, laat ons hopen dat Tateishi het goed bekeken heeft en dat Turay een schot in de roos blijkt. Zowel sportief als financieel kan dat een nieuw hoofdstuk in de clubgeschiedenis betekenen.
Overdrijven is een kunst
Blackbird
Berichten: 105
Lid geworden op: 23 jun 2011, 17:10
Locatie: Boekhout

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Blackbird »

Voila,

het is officieel.

https://www.stvv.com/nl/nieuws/a-kern/welcomemohamed

Welkom Buya!
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Positivo »

Als het een flop zou worden ….
Dan moet er voldoende cash beschikbaar zijn om een tweede poging te wagen…. een derde….. (volgend jaar)
Herinner je het fiasco van Mboyo (was dat geen 4 mij.) bij onze buren. Maar bij nader inzien was men in Gent blij die kwijt te zijn.

Hier is dat toch het tegendeel
Er zijn heel wat positieve signalen …
Het zou dus ook kunnen meevallen… Meevallen betekent een of twee of méér geslaagde seizoenen en eventueel een transfer voor een veelvoud.

Als Buya speelklaar is tegen zaterdag ben ik toch wel benieuwd naar de ploegopstelling … met onder andere ook Endo…
Ben ook benieuwd of dit extra supporters op de been gaat brengen…

Ik moet mijn naam respecteren ….
Dit worden meevallers ! en bijgevolg tillen die ook de andere spelers naar een hoger niveau. Zelfs Boli gaat beginnen scoren.
Hij heeft toch al een assist achter zijn naam staan ….

Vooruit STVV !
Plaats reactie