Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door lindoke »

miel schreef:
lindoke schreef:
Jacques schreef:
lindoke schreef:Twee super geslaagde transfers dus :roll:
Is het dan een goede of een slechte zaak om Brys veel inspraak te geven in de transfers? :? :ugeek:
;)
Hangt ervan af. Als een trainer een duidelijke visie heeft van wat hij wil brengen en de nodige contacten heeft om de juste spelers warm te maken voor zijn project, ja graag. Indien hij een van bovengenoemde niet heeft is een trainer in mijn ogen al veel minder bepalend voor een club.
Het is nooit een goede zaak wanneer een trainer te veel inspraak heeft in de namen van spelers .Als het bestuur hem daar in al zou volgen .
Als we hier het forum nog maar lezen , zijn er een aantal die de trainer al hadden buiten gegooid :lol: , en kwam er een andere die ook zijn namen zou geven :gek:
Wel inspraak in de profielen om zijn visie te brengen .
Wanneer er aan een ploeg moet gebouwd worden heeft dat meestal wat meer tijd nodig , heel af en toe lukt het van in het begin
Vorig seizoen zat alles mee in het begin ,
Een trainer is maar een deel van de schakel , of denkt gij echt dat Brijs het klappen van de zweep niet kent ?
Als spelers het collectief laten afweten tijdens een wedstrijd staat ge als trainer machteloos ,
Wat ik wel al heb gezien is dat Brijs ploeg heeft gebracht die hun kop ervoor willen gooien , en voor elkaar vechten , dat wettigt zijn selectie keuze .
Er zijn nu één maal mensen waarvoor het nooit goed genoeg kan en zal zijn en die niet beseffen dat er maar max 14 spelers kunnen spelen tijdens een wedstrijd
De andere 14 zijn dan flop transfers :zot:
Beetje kort door de bocht. Maar kom....
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STVV-fan »

De ploeg legt zijne kop ervoor. Daar denk ik dat niemand iets tegenin brengt.

Er is echter te weinig voeding naar uw spitsen toe. Nu, het systeem laat u ook niet toe gebruik te maken van uw flanken (acolatse, Sekine,...) die het normaal wel aankunnen, maar gewoon niet aan bot komen in het favoriete systeem van Brys en we lopen ons nog te vaak vast in het centrum, waar we er met een pasje binnendoor proberen uit te komen, maar we zijn geen ploeg vol Iniesta's die dat kunnen.

Meer op de flanken spelen.
Durven eens een lel tegen die bal te geven en de keeper te laten werken in plaats van 5 man proberen te dribbelen.
Ze moeten ook eens stoppen met die ingestudeerde nummerkes bij corners. Dat werkt voor geen meter. Gewoon ouderwets balleke in het pak gooien, met uw beste afstandschutters (De Sart, Asamoah, Nazon tot op zekere hoogte, Thallyson als hij erop staat) op de rand van de zestien om een lel op die afvallende bal te geven.

Wat ook zou helpen is uw spelers op hun beste plaats uit te spelen.
Hiermee heb ik het vooral over het meest duidelijke voorbeeld, namelijk de positie van Endo en De Petter in een driemans verdediging.

Wissel Endo en de Petter van plaats. Zet Endo als de rechterverdediger in een driemans verdediging. Daar heeft hij de meeste wedstrijden in Japan ook gespeeld. Dat zal hem zeker vertrouwen geven (hij speelt dan langs Tomi) en dan kan hij op zijn vertrouwde positie wedstrijdervaring opdoen en zal hij zich naderhand misschien beter handhaven op zijn alternatieve posities
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door stvvilvoorde »

Ingestudeerde nummerkes bij stilliggende fases is nochtans HET handelsmerk van Brys...
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door tweety »

stvvilvoorde schreef:Ingestudeerde nummerkes bij stilliggende fases is nochtans HET handelsmerk van Brys...
ze zijn er nochtans al in geslaagd om zo goed als elke corner in alle 5 de matchen te verkloten.
Veel ingestudeerd zie ik daar toch niet in. Elke corner wordt kort genomen als Ceballos op het veld staat.
Het lijkt nergens op.
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door AirMontella »

Transfertopic hiero ;)

Tactische discussies best elders houden.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jacques »

Mikman schreef:
vdl schreef:Tomiyasu 5 basisplaatsen bij stvv en nu al international, dat gaat daar heel snel.
Zegt misschien ook wel wat over het niveau van onze Japanse vrienden .
Zat al bij de beloftenkern van Japan en is echt héél goed bezig hier. Sowieso zien ze in hem een sterkhouder voor de Olympische Spelen over 2 jaar in eigen land, dus in dat kader moet je deels zijn transfer naar Europa en waarschijnlijk ook zijn selectie zien.
Inderdaad. Zijn selectie lijkt me een soort beloning voor zijn progressie en test om te zien hoe ver hij staat in vergelijking met de vaste waardes. Hoe meer ik die bezig zie, hoe meer ik denk "da's ne speciale". Hij speelt weinig in het duel en doet het vooral op positiespel en interceptie. Dat zie je weinig op die leeftijd. Ik ken maar een paar voorbeelden, maar ga ze bewust niet noemen want een rechtstreekse vergelijking zou oneerlijk zijn. Tomi gaat aan de hand van Teixeira met rasse schreden vooruit en -om te eindigen bij transfers- gaat op die manier hier max. 1 of 2 seizoenen rondlopen.
Over het niveau van de Japanse nationale ploeg moet trouwens niet lacherig gedaan worden. Ze kegelden ons sterrenensemble ei zo na uit de wereldbeker.
Overdrijven is een kunst
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door voetballiefhebber »

Tomi vind ik tot hiertoe een echte klassespeler. Hier en daar zijn er al analisten die zeggen dat het een speler voor de Engelse competitie is. Laat ons hopen dat hij op zijn elan verdergaat. Hij weet wellicht wat hij kan, maar ook wat hij niet kan. Misschien is hij als hij het duel opzocht wel een pak minder sterk, daarom legt hij zich toe op zijn sterke positiespel. Als alles meezit, dan kan hij een echte wereldtopper worden.
sander0910
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 jan 2017, 10:00

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door sander0910 »

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20180830_036 ... -voor-stvv misschien was dit de spits die ze nog gingen halen, gaat wel eerst bij de beloften spelen
Gebruikersavatar
weekenders
Berichten: 1079
Lid geworden op: 29 jan 2012, 11:30
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door weekenders »

sander0910 schreef:https://www.hbvl.be/cnt/dmf20180830_036 ... -voor-stvv misschien was dit de spits die ze nog gingen halen, gaat wel eerst bij de beloften spelen
Heeft bij de U17 en U19 toch al bij STVV gespeeld ?
sander0910
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 jan 2017, 10:00

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door sander0910 »

weekenders schreef:
sander0910 schreef:https://www.hbvl.be/cnt/dmf20180830_036 ... -voor-stvv misschien was dit de spits die ze nog gingen halen, gaat wel eerst bij de beloften spelen
Heeft bij de U17 en U19 toch al bij STVV gespeeld ?
ja klopt
geelblauw
Berichten: 219
Lid geworden op: 09 jun 2018, 21:30

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door geelblauw »

graag nog last minute wat kwaliteit erbij.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jones »

geelblauw schreef:graag nog last minute wat kwaliteit erbij.
Ik ga u moeten ontgoochelen vrees ik.
scoormachine
Berichten: 174
Lid geworden op: 31 okt 2016, 12:35

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door scoormachine »

Waarom nog kwaliteit bij ?
Met deze ploeg ga je je toch redden zeker.
Met 1 of 2 spelers bij ben je niet opeens kandidaat voor PO1 hoor.
We mogen er toch vanuit gaan dat de ambitie dit jaar "niet" zakken is.....als we alle transfers zien.
En dat zal wel geen probleem zijn met de huidige kern.
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door smol »

Jones schreef:
geelblauw schreef:graag nog last minute wat kwaliteit erbij.
Zeker niemand meer bijhalen !!
Doen met wat je het hebt er is voldoende kwaliteit aanwezig.
Alles is nu in handen van Brys .....
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door AirMontella »

Volgens "truieneer.be" zijn er momenteel een 'nummer 10' en spits hun medische testen aan het afleggen en wordt er werk gemaakt van uitgaande transfers van Wolke, Swers en Dussaut. Ook Antunes zou mogelijk vertrekken.

For what it's worth...
Plaats reactie