Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1426
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door zipke373 »

STVV-fan schreef:
Want eerlijk? Wat heeft die traditie en DNA u de laatste 10 jaar meer opgebracht dan 2 degradaties, 4 jaar 2de klasse (in totaal) en de andere jaren een plaats tussen 12 en 16? Buiten het schitterende seizoen onder Brepoels in eerste?
Ik snap wel wat je bedoelt hoor en ik vind ook dat men iets ambitieuzer op trainersgebied mag zijn en dat je met inzet alleen niet veel voor mekaar krijgt.

Maar dat bovenstaande hier...Welke traditie en welk DNA heb jij dan gezien de laatste 10 jaar buiten de jaren onder Brepoels? Geen...dan kan dat U al niks opgeleverd hebben, want het was er niet( op een paar spelers na)

Ik vind juist dat dat verwaterd is de laatste 10 jaar met een hoop salonvoetballers die de woorden inzet, strijd en grinta niet kenden.
Je moet kunnen gaan voor een trainer die inzet, strijd en truitje nat maken kan combineren met degelijk voetbal en tactische keuzes.

Het is niet omdat je een plastieken mat hebt dat er geen strijd kan zijn net zoals het niet is dat er geen stijd kan zijn omdat je wil voetballen.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6726
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jacques »

Het al dan niet respecteren van het DNA is deels een kwestie van interpretatie hè, waarbij ik eerder op de lijn van zipke373 zit. Wat men hier het laatste decennium heeft uitgevreten beschouw ik persoonlijk ook niet als het DNA van de club. Anderzijds is het natuurlijk een feit dat je met "hetzelfde DNA als 20 jaar geleden" vandaag niet overleeft. Een club moet mee met haar tijd en het is zaak om de goede dingen te behouden en de slechte overbood te kieperen. Helaas hebben wij de laatste 10 jaar eerder het omgekeerde gedaan, maar we zijn er nog en dus is het niet te laat om het deftig te doen.
Dat wil voor mij zeggen dat passie, strijd, inzet en een winnaarsmentaliteit terug een prominentere plaats moeten krijgen en dat een aantal andere zaken zoals "ja maar" en gemakzucht bij het groot vuil moeten. Terug meer voetbal, strijd, winnen en minder vrijblijvend "gewoon een avondje uit" waarbij de tegenstander en uitslag er amper toe doen. Die "als we erin blijven en e danske kunnen placeren, is't al lang goed" mentaliteit moet echt uit alle lagen van de club verwijderd worden. Eerst strijden, dan vieren, in die volgorde.
Daarmee alleen gaan we er niet komen, maar het is wat mij betreft wel degelijk iets dat het voorbij decennium onterecht meer en meer op het achterplan raakte, terwijl het ook in het moderne voetbal nog steeds zijn plek heeft. Wie daar aan twijfelt, raad ik aan om binnenkort naar de EL finale tussen Atletico en Marseille te kijken, twee clubs die passie en mentaliteit hoog in het vaandel dragen.

Vreven belichaamt in zijn stijl die passie en mentaliteit, maar hij heeft er geen alleenrecht op. Leko laat Brugge bv. ook met een winnaarsmentaliteit (en soms smeerlapperij) spelen. Ik zie Vreven o.a. om die reden graag komen, maar de wereld vergaat niet als hij het niet wordt. Om dan maar ineens te zeggen dat alle andere genoemde namen (Ferrera, Hasi, Vercauteren, Condom, Jonker, mis ik nog ene?) erop wijzen dat de Japanners totaal niet weten waar ze mee bezig zijn, is een brug of 4 te ver. Laat ons afwachten wie het wordt, alvorens we er met een kanon op gaan schieten.
Overdrijven is een kunst
pat@
Berichten: 1077
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door pat@ »

Since '54 schreef:Knap interview van Filip Kevers in 'De Truineer' waar Odilon Polleunis, Danny Boffin en Simon Mignolet uitgebreid aan het woord werden gelaten.
Idd, er worden veel waarheden blootgelegd evenals het gevoel dat leeft bij het merendeel vd STVV supporters waar het hart van gebloeid heeft dit laatste decennium.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1426
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door zipke373 »

Jacques schreef:Het al dan niet respecteren van het DNA is deels een kwestie van interpretatie hè, waarbij ik eerder op de lijn van zipke373 zit. Wat men hier het laatste decennium heeft uitgevreten beschouw ik persoonlijk ook niet als het DNA van de club. Anderzijds is het natuurlijk een feit dat je met "hetzelfde DNA als 20 jaar geleden" vandaag niet overleeft. Een club moet mee met haar tijd en het is zaak om de goede dingen te behouden en de slechte overbood te kieperen. Helaas hebben wij de laatste 10 jaar eerder het omgekeerde gedaan, maar we zijn er nog en dus is het niet te laat om het deftig te doen.
Dat wil voor mij zeggen dat passie, strijd, inzet en een winnaarsmentaliteit terug een prominentere plaats moeten krijgen en dat een aantal andere zaken zoals "ja maar" en gemakzucht bij het groot vuil moeten. Terug meer voetbal, strijd, winnen en minder vrijblijvend "gewoon een avondje uit" waarbij de tegenstander en uitslag er amper toe doen. Die "als we erin blijven en e danske kunnen placeren, is't al lang goed" mentaliteit moet echt uit alle lagen van de club verwijderd worden. Eerst strijden, dan vieren, in die volgorde.
Daarmee alleen gaan we er niet komen, maar het is wat mij betreft wel degelijk iets dat het voorbij decennium onterecht meer en meer op het achterplan raakte, terwijl het ook in het moderne voetbal nog steeds zijn plek heeft. Wie daar aan twijfelt, raad ik aan om binnenkort naar de EL finale tussen Atletico en Marseille te kijken, twee clubs die passie en mentaliteit hoog in het vaandel dragen.

Vreven belichaamt in zijn stijl die passie en mentaliteit, maar hij heeft er geen alleenrecht op. Leko laat Brugge bv. ook met een winnaarsmentaliteit (en soms smeerlapperij) spelen. Ik zie Vreven o.a. om die reden graag komen, maar de wereld vergaat niet als hij het niet wordt. Om dan maar ineens te zeggen dat alle andere genoemde namen (Ferrera, Hasi, Vercauteren, Condom, Jonker, mis ik nog ene?) erop wijzen dat de Japanners totaal niet weten waar ze mee bezig zijn, is een brug of 4 te ver. Laat ons afwachten wie het wordt, alvorens we er met een kanon op gaan schieten.
Inderdaad, ik persoonlijk heb geen behoefte aan strijd "of" tactisch goed voetbal...ik wil "en" in plaats van "of".
STVV-fan
Berichten: 6006
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STVV-fan »

Maar dan nog, wat heeft dat DNA u ervoor opgeleverd?

Op dit forum is de discussie genoeg gevoerd over heft feit dat de resultaten vroeger zeker niet (ongelooflijk) veel beter waren dan nu (en waar sommige supporters dan het lef vandaan haalden om weg te blijven, maar daar gaat het hier niet over).

Punt van het verhaal is, zelfs als je vroeger in de tijd ging en het DNA van toen bekijkt, moet je toegeven dat STVV nooit echt ambitieus bleek, laat staan enige ambities waar gemaakt heeft op een paar seizoenen na.

Wie zegt trouwens dat we eigenheid zouden opgeven?
Mocht de trainer er voor zorgen dat die Jappen en de andere spelers hunne kop ervoor leggen en vantijd goed voetbal op de mat brengen, MET resultaten, kraait daar later toch geen haan meer naar?
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6726
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jacques »

Zuiver qua resultaat heeft het inderdaad niet zo veel opgeleverd, al vind ik wel dat er nogal licht gegaan wordt over een achteruitgang van gemiddeld 3-4 plekken (op een totaal van 16/18) en 2 degradaties, hetgeen in het decennium voorafgaand aan Roland niet gebeurd was, toen we anderzijds wel een ligabeker wonnen, een bekerfinale verloren en 2x intertoto haalden. Dat is wat mij betreft niet niks qua verschil en waarschijnlijk tegen het maximumpotentieel van de club aan, maar bon, ieder zijn gedacht daarover.
We gaan ook nooit Real Madrid of Atletico (speciaal voor Stef Wijnants ;) ) achterna gaan, dat is ver buiten de (intrinsieke) mogelijkheden van deze club, zelfs met Japanners aan het roer. Laat ons daar niet zoals Stef Wijnants een karikatuur van maken en geen onrealistische verwachtingen creëren.
Echter, er is meer dan alleen resultaat. Waar ons DNA toen wel voor zorgde is 7000-8000 mensen in de tribunes, een sfeer waarbij je niet moest vechten tegen de slaap en een status (binnen België) van een soort cultclub. STVV en (toen nog) Staaien, dat stond voor iets, dat had een smoel, een identiteit, niet enkel naar de buitenwereld toe, ook naar de eigen achterban toe. Dat creëerde een soort verbondenheid tussen fans en club en fans onderling die er nu niet is. Ook daar dient DNA voor, meer nog dan voor het zuiver sportieve resultaat.

In modernistische managerstaal: ons DNA is onze corporate identity. Het bepaalt wie we zijn en waar we voor staan. Het is voor een stuk wat ons onderscheidt van andere voetbalclubs en ons niet zomaar inwisselbaar maakt met eender welke andere club in België. Zonder zijn we gewoon een club van dertien in een dozijn.


(n.b.: ik heb nooit beweerd dat we onze eigenheid opgeven. Ik wijs zelf de directe link af tussen nationaliteit van de eigenaar enerzijds en respect voor de identiteit van de club anderzijds. Een goedmenende buitenlandse eigenaar kan meer respect hebben voor de club dan een slechtenende Belg)
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1426
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door zipke373 »

Jacques schreef:Zuiver qua resultaat heeft het inderdaad niet zo veel opgeleverd, al vind ik wel dat er nogal licht gegaan wordt over een achteruitgang van gemiddeld 3-4 plekken (op een totaal van 16/18) en 2 degradaties, hetgeen in het decennium voorafgaand aan Roland niet gebeurd was, toen we anderzijds wel een ligabeker wonnen, een bekerfinale verloren en 2x intertoto haalden. Dat is wat mij betreft niet niks qua verschil en waarschijnlijk tegen het maximumpotentieel van de club aan, maar bon, ieder zijn gedacht daarover.
We gaan ook nooit Real Madrid of Atletico (speciaal voor Stef Wijnants ;) ) achterna gaan, dat is ver buiten de (intrinsieke) mogelijkheden van deze club, zelfs met Japanners aan het roer. Laat ons daar niet zoals Stef Wijnants een karikatuur van maken en geen onrealistische verwachtingen creëren.
Echter, er is meer dan alleen resultaat. Waar ons DNA toen wel voor zorgde is 7000-8000 mensen in de tribunes, een sfeer waarbij je niet moest vechten tegen de slaap en een status (binnen België) van een soort cultclub. STVV en (toen nog) Staaien, dat stond voor iets, dat had een smoel, een identiteit, niet enkel naar de buitenwereld toe, ook naar de eigen achterban toe. Dat creëerde een soort verbondenheid tussen fans en club en fans onderling die er nu niet is. Ook daar dient DNA voor, meer nog dan voor het zuiver sportieve resultaat.

In modernistische managerstaal: ons DNA is onze corporate identity. Het bepaalt wie we zijn en waar we voor staan. Het is voor een stuk wat ons onderscheidt van andere voetbalclubs en ons niet zomaar inwisselbaar maakt met eender welke andere club in België. Zonder zijn we gewoon een club van dertien in een dozijn.


(n.b.: ik heb nooit beweerd dat we onze eigenheid opgeven. Ik wijs zelf de directe link af tussen nationaliteit van de eigenaar enerzijds en respect voor de identiteit van de club anderzijds. Een goedmenende buitenlandse eigenaar kan meer respect hebben voor de club dan een slechtenende Belg)
Old style boenk der oep!
Smurf
Berichten: 385
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Smurf »

Ik neem aan dat we toch een paar Japanners mogen verwachten. Dus even gekeken wat er voor haalbaars (?) rondloopt in Europa.

- Shoya Nakajima: 23 jaar, aanvaller. Eigendom van Tokyo, verhuurd aan Portimonense. Dit seizoen 9 doelpunten in Portugese eertse klasse
- Ritsu Doan: 19 jaar, middenvelder. Eigendom van Gamba, verhuurd aan Groningen. Dit seizoen 9 doelpunten in eredivisie. In Holland kan iedereen scoren, maar voor een jongen van 19 kan dit nu wel tellen.
- Takashi Usami: 25 jaar, middenvelder. Fortuna Dusseldorf (2de klasse). Dit seizoen 7 doelpunten in Duitse 2e klasse. Kwam blijkbaar wat tekort voor Augsburg in Bundesliga, maar scoorde in Japan erg vlot (2 keer 19 doelpunten en 1 keer 10 in z'n laatste drie seizoenen in Japan).

Ik hoop echt dat ze ineens met Yaya Kubo op de proppen komen (die betaalt zichzelf waarschijnlijk terug op commercieel vlak), maar dat zal ijdele hoop zijn. Kawashima terug naar België halen (nu Metz) is misschien ook mogelijk.
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1463
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Krisaias »

Smurf schreef:Ik neem aan dat we toch een paar Japanners mogen verwachten. Dus even gekeken wat er voor haalbaars (?) rondloopt in Europa.

- Shoya Nakajima: 23 jaar, aanvaller. Eigendom van Tokyo, verhuurd aan Portimonense. Dit seizoen 9 doelpunten in Portugese eertse klasse
- Ritsu Doan: 19 jaar, middenvelder. Eigendom van Gamba, verhuurd aan Groningen. Dit seizoen 9 doelpunten in eredivisie. In Holland kan iedereen scoren, maar voor een jongen van 19 kan dit nu wel tellen.
- Takashi Usami: 25 jaar, middenvelder. Fortuna Dusseldorf (2de klasse). Dit seizoen 7 doelpunten in Duitse 2e klasse. Kwam blijkbaar wat tekort voor Augsburg in Bundesliga, maar scoorde in Japan erg vlot (2 keer 19 doelpunten en 1 keer 10 in z'n laatste drie seizoenen in Japan).

Ik hoop echt dat ze ineens met Yaya Kubo op de proppen komen (die betaalt zichzelf waarschijnlijk terug op commercieel vlak), maar dat zal ijdele hoop zijn. Kawashima terug naar België halen (nu Metz) is misschien ook mogelijk.
Over die eerste kunnen ze Ruben Fernandes als zijn huidige ploegmaat misschien eens polsen ;-)

Kawashima onlangs met nog enkele Kanaries (o.a. Jacques) aan het werk gezien in de derby Strasbourg-Metz en toch niet echt overtuigd. Daar moeten ze voor mij niet mee afkomen :-)
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Dreke
Berichten: 3641
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Dreke »

STVV-fan schreef:en waar sommige supporters dan het lef vandaan haalden om weg te blijven
Nu gaat het al om "lef"?
A loyal football fan only supports the shirt...
BoemBoem
Berichten: 2953
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door BoemBoem »

Smurf schreef:Ik neem aan dat we toch een paar Japanners mogen verwachten. Dus even gekeken wat er voor haalbaars (?) rondloopt in Europa.

- Shoya Nakajima: 23 jaar, aanvaller. Eigendom van Tokyo, verhuurd aan Portimonense. Dit seizoen 9 doelpunten in Portugese eertse klasse
- Ritsu Doan: 19 jaar, middenvelder. Eigendom van Gamba, verhuurd aan Groningen. Dit seizoen 9 doelpunten in eredivisie. In Holland kan iedereen scoren, maar voor een jongen van 19 kan dit nu wel tellen.
- Takashi Usami: 25 jaar, middenvelder. Fortuna Dusseldorf (2de klasse). Dit seizoen 7 doelpunten in Duitse 2e klasse. Kwam blijkbaar wat tekort voor Augsburg in Bundesliga, maar scoorde in Japan erg vlot (2 keer 19 doelpunten en 1 keer 10 in z'n laatste drie seizoenen in Japan).

Ik hoop echt dat ze ineens met Yaya Kubo op de proppen komen (die betaalt zichzelf waarschijnlijk terug op commercieel vlak), maar dat zal ijdele hoop zijn. Kawashima terug naar België halen (nu Metz) is misschien ook mogelijk.
Als ge op spelers zoals Kubo hoopt gaat ge vrees ik toch een koude douche krijgen..
En het is toch niet zo dat uw inkomende transfers Aziatisch moeten zijn omdat uw eigenaren dat zijn?
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
BoemBoem
Berichten: 2953
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door BoemBoem »

STVV-fan schreef:Maar dan nog, wat heeft dat DNA u ervoor opgeleverd?

Op dit forum is de discussie genoeg gevoerd over heft feit dat de resultaten vroeger zeker niet (ongelooflijk) veel beter waren dan nu (en waar sommige supporters dan het lef vandaan haalden om weg te blijven, maar daar gaat het hier niet over).

Punt van het verhaal is, zelfs als je vroeger in de tijd ging en het DNA van toen bekijkt, moet je toegeven dat STVV nooit echt ambitieus bleek, laat staan enige ambities waar gemaakt heeft op een paar seizoenen na.

Wie zegt trouwens dat we eigenheid zouden opgeven?
Mocht de trainer er voor zorgen dat die Jappen en de andere spelers hunne kop ervoor leggen en vantijd goed voetbal op de mat brengen, MET resultaten, kraait daar later toch geen haan meer naar?
Was het maar zo simpel :roll:
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Smurf
Berichten: 385
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Smurf »

Spelers moeten inderdaad niet Aziatisch zijn, maar een Japanse speler is nu eenmaal commercieel interessant voor onze nieuwe eigenaren. En wat Kubo betreft, schrijf ik dan ook dat het vermoedelijk ijdele hoop zal zijn.
BoemBoem
Berichten: 2953
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door BoemBoem »

Smurf schreef:Spelers moeten inderdaad niet Aziatisch zijn, maar een Japanse speler is nu eenmaal commercieel interessant voor onze nieuwe eigenaren. En wat Kubo betreft, schrijf ik dan ook dat het vermoedelijk ijdele hoop zal zijn.
Laat ons hopen dat ze eerst kijken naar de sportief interessante spelers..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6726
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jacques »

BoemBoem schreef:
Smurf schreef:Ik neem aan dat we toch een paar Japanners mogen verwachten. Dus even gekeken wat er voor haalbaars (?) rondloopt in Europa.

- Shoya Nakajima: 23 jaar, aanvaller. Eigendom van Tokyo, verhuurd aan Portimonense. Dit seizoen 9 doelpunten in Portugese eertse klasse
- Ritsu Doan: 19 jaar, middenvelder. Eigendom van Gamba, verhuurd aan Groningen. Dit seizoen 9 doelpunten in eredivisie. In Holland kan iedereen scoren, maar voor een jongen van 19 kan dit nu wel tellen.
- Takashi Usami: 25 jaar, middenvelder. Fortuna Dusseldorf (2de klasse). Dit seizoen 7 doelpunten in Duitse 2e klasse. Kwam blijkbaar wat tekort voor Augsburg in Bundesliga, maar scoorde in Japan erg vlot (2 keer 19 doelpunten en 1 keer 10 in z'n laatste drie seizoenen in Japan).

Ik hoop echt dat ze ineens met Yaya Kubo op de proppen komen (die betaalt zichzelf waarschijnlijk terug op commercieel vlak), maar dat zal ijdele hoop zijn. Kawashima terug naar België halen (nu Metz) is misschien ook mogelijk.
Als ge op spelers zoals Kubo hoopt gaat ge vrees ik toch een koude douche krijgen..
En het is toch niet zo dat uw inkomende transfers Aziatisch moeten zijn omdat uw eigenaren dat zijn?
Van bovenstaand lijstje lijkt Kubo, naar verluidt niet 100% gelukkig meer in Gent, me eigenlijk nog realistischer dan Doan (pas definitief overgenomen door Groningen voor 2 miljoen) of Usami (pas gepromoveerd naar Bundesliga). Waarmee ik niet gezegd wil hebben dat Kubo hier morgen staat, maar mag het natuurlijk altijd. :)
Ach, laat ons gewoon toegeven dat we met z'n allen er eigenlijk het raden naar hebben wat de transfers betreft: profiel, positie, prijscategorie,...allemaal koffiedik kijken op dit moment.
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie