WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door Brusselmans »

Voilà .... :)
TruiensNieuws.be
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 aug 2015, 11:53

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door TruiensNieuws.be »

Dompé naar Standard naar 't schijnt... :mrgreen:

:boemel:
Op de hoogte blijven van het nieuws in Sint-Truiden?
http://www.truiensnieuws.be
:stvv:
StvvBoy
Berichten: 1178
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door StvvBoy »

TruiensNieuws.be schreef:Dompé naar Standard naar 't schijnt... :mrgreen:

:boemel:
Kan standard denk ik niet betalen ... STVV gaat echt wel een hoge prijs op hem plakken.

Ik durf nu al met 90% zekerheid te zeggen dat hij in de zomer zal vertrekken naar een Franse subtopper/topper
TruiensNieuws.be
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 aug 2015, 11:53

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door TruiensNieuws.be »

StvvBoy schreef:
TruiensNieuws.be schreef:Dompé naar Standard naar 't schijnt... :mrgreen:

:boemel:
Kan standard denk ik niet betalen ... STVV gaat echt wel een hoge prijs op hem plakken.

Ik durf nu al met 90% zekerheid te zeggen dat hij in de zomer zal vertrekken naar een Franse subtopper/topper
Was eigenlijk puur sarcstisch bedoelt. Wat je zegt kan wel kloppen, afhankelijk van hoe het nu eigenlijk zit met de portefeuille van :Roland: .
En natuurlijk ook zijn relatie met de huidige voorzitter van Standard.
Op de hoogte blijven van het nieuws in Sint-Truiden?
http://www.truiensnieuws.be
:stvv:
Jumbo
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 jul 2015, 11:56

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door Jumbo »

Ook voor Dutoit zou er een bod van 4M binnengekomen zijn op het einde van de vorige transferperiode :zot:
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door Franz »

TruiensNieuws.be schreef:
StvvBoy schreef:
TruiensNieuws.be schreef:Dompé naar Standard naar 't schijnt... :mrgreen:

:boemel:
Kan standard denk ik niet betalen ... STVV gaat echt wel een hoge prijs op hem plakken.

Ik durf nu al met 90% zekerheid te zeggen dat hij in de zomer zal vertrekken naar een Franse subtopper/topper
Was eigenlijk puur sarcstisch bedoelt. Wat je zegt kan wel kloppen, afhankelijk van hoe het nu eigenlijk zit met de portefeuille van :Roland: .
En natuurlijk ook zijn relatie met de huidige voorzitter van Standard.
Venanzi zal zeer binnenkort op het matje geroepen worden, zo'n eigengereide opstelling zal :Roland: niet tolereren.
Onze Morenne kan erover meepraten.
Wat dat betreft zitten wij goed met ons huidige bestuur. :lollig:
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
StvvBoy
Berichten: 1178
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door StvvBoy »

Jumbo schreef:Ook voor Dutoit zou er een bod van 4M binnengekomen zijn op het einde van de vorige transferperiode :zot:
Is al ontkend geweest de naam van de makelaar die de Italiaanse media boven haalde (en die dit bevestigde) is niet de makelaar van Dutoit ... Dus hier is niets van waar. Al zal er wel nog interesse komen als Dutoit dit niveau aanhoud. Maar 4 milj is echt wel veel voor een keeper met geen ervaring op het hoogste niveau :roll:
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door enrique »

Jan Bulder schreef:
enrique schreef:
lakie schreef:
Dreke schreef:De 4.000.000 voor Dutoit zou een kwakkel zijn.
Kan ook ni anders...
Een club met een budget van 5 miljoen euro kan uit 2 spelers (Dompe en Dutoit) 8 miljoen euro halen en zou dit niet doen?
Niemand die dit gelooft, zelfs zonder Dompe en Dutoit zou je je moeten kunnen redden...
Dus, ofwel is er allemaal niets van waar...
Ofwel stelde nonkel Roland zijne veto, zodat ze binnenkort naar Standard kunnen verhuizen....
Opnieuw
Neem dat Dompe en Dutoit 8M zouden opbrengen, dan gaat Duchatelet zeggen : 'Niks van, ze gaan voor niks bij Standard spelen' ??
Ik weet het toch niet hoor ...
Zeg het mij, wat is de missing link ????
De missing link is dat er ook op een "normale" manier werkingsbudget bij STVV moeten binnenrollen. Dus Dompé gaat voor een miljoen of 3-4 naar Standard, met dat geld kan STVV een tijdje verder. Standard verkoopt Dompé voor een veelvoud, want speler wordt meer waard door bij hoger aangeschreven club te spelen/presteren. Dat is 2 keer cashen voor dezelfde eigenaar.

Dat is net het opzet van "het netwerk".
In theorie is dat zo, maar in de praktijk komt er zelden iets van terecht
Welke speler is hier in Belgie al gekocht voor 4M en verkocht voor een veelvoud (8M ?, 12M ?) ?
Wat met het risico op stagneren en op lange blessures ?
Denk niet dat Roland zo'n grote risico's neemt
Is trouwens al bewezen

Als er een Franse ploeg af komt met meer dan 2M (genre Marseille, Bordeaux), dan is Dompéke vliegen
En niet naar Luik
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door Iniesta »

Dat los je op door de prijs voor STVV te verlagen waardoor de doorverkoopprijs nadien hoger kan. STVV kan men dan sussen met een clausule, noem het een kansclausule, een percentage bij doorverkoop.

We zullen wel zien hoe het zal lopen en de volgende transferperiode is niet zo ver meer dus dan kunnen de zaken al duidelijker worden.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door Jacques »

Als je op Dompé geen percentage op doorverkoop vraagt, ben je gewoon achterlijk, of debiel zo je wil. Heeft in deze niks te maken met kanscontracten of andere wurgclausules. Dompé is een jonge, doelgerichte, dribbelvaardige, snelle buitenspeler. Met dat profiel en zonder stagnering (lees: als hij leert op tijd de vrijstaande ploegmaat te bedienen en er zijn kop bij houdt) is die binnen 3 jaar 15 miljoen waard. Als godbetert een varken als Mitrovic er al 16 waard is na 2 deftige (niet eens uitzonderlijk goede) seizoenen bij Anderlecht en Milinkovic 8-10 miljoen na wat deftige oefenmatchkes bij een middenmotor in PO2 en een sterk WK U20...

Of dat gevolgen heeft voor de huidige verkoopprijs? Wel, dat moet Roland samen met zijn vriendjes in Luik en St-Truiden maar beslissen. Ze zullen de boekhouding van Standard en STVV eens langs elkaar moeten leggen om te zien waar er met welk bedrag geschoven dient te worden. Hebben wij niks in te zeggen en zullen wij ook niet weten alvorens het in de jaarrekeningen verschijnt.
In dat verband moet ik altijd terugdenken aan Lammens die op een supportersavond bij hoog en bij laag beweerde dat er geen clausule m.b.t. doorverkoop was bedongen bij de transfer van Mignolet naar Sunderland ("ik heb in alle kasten gekeken"), maar die nadien (transfer Simon naar Liverpool) dat bedrag wel doodleuk 2 keer probeerde in te schrijven in de boeken. Zo nen eerlijke mens. :zot: :lol:
Overdrijven is een kunst
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door enrique »

In die zin kan het voor RD lucratief worden als hij hem naar Luik weet te verkassen
Als de speler dat zelf wil (want dat wordt snel vergeten)
Voor een club als STVV is het momenteel nog onmogelijk om een speler te houden tot hij 15M waard is
Dus, je zal hem moeten laten gaan
Hoeveel er in de clubkas terecht komt, hebben wij geen controle over

Maar hoe hard we ons hart vasthouden dat de speler goed vervangen wordt
RD heeft er geen baat bij om de boel opnieuw te laten leeg lopen en naar 2e klasse te zakken
Dan houdt het op bij Dompé
Dus, alle baat bij continu goeie spelers te halen voor weinig geld en te laten doorgroeien
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door Franz »

enrique schreef:In die zin kan het voor RD lucratief worden als hij hem naar Luik weet te verkassen
Als de speler dat zelf wil (want dat wordt snel vergeten)
Voor een club als STVV is het momenteel nog onmogelijk om een speler te houden tot hij 15M waard is
Dus, je zal hem moeten laten gaan
Hoeveel er in de clubkas terecht komt, hebben wij geen controle over

Maar hoe hard we ons hart vasthouden dat de speler goed vervangen wordt
RD heeft er geen baat bij om de boel opnieuw te laten leeg lopen en naar 2e klasse te zakken
Dan houdt het op bij Dompé
Dus, alle baat bij continu goeie spelers te halen voor weinig geld en te laten doorgroeien
Hoeveel er in de clubkas terecht komt is uiteraard een zeer belangrijk element in deze discussie: er mag gevreesd worden dat vooral Roland en Bart en de managers geld verdienen bij elke verkoop, en dat STVV het met peanuts moet stellen. En dat STVV dus inderdaad afhankelijk blijft van wat het netwerk aan nieuwe spelers in de vitrine van Stayen wil zetten (of is het eerder een transit-zone?). Zo blijft het aanmodderen met ups en downs... En zo blijft STVV totaal gebonden aan de netwerk-aanvoer.

Mogelijke degradatie naar tweede vormt inderdaad een stevige drempel om niet té veel goede spelers te laten vertrekken zodat STVV 'er in' blijft. Deze drempel is vanaf dit jaar echter heel relatief: er is maar 1 zakker meer, en Moeskroen doet niet erg zijn best om dat niet te worden. Er mag dus gevreesd worden dat er in de winter - als we al wat meer punten hebben en we ver voor Moeskroen staan - enige uitgaande transfers zullen te betreuren zijn.

We bekijken het van dag tot dag: tot vorige week was het glas vol, na de Ferrera-vaudeville is het al wat leger, afwachten hoeveel er nog inzit in januari...
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door Iniesta »

Dat een clausule bij doorverkoop lucratief KAN zijn betwist ik niet en ik zou ze zelf ook bedingen voor zo'n speler. Het is zoal men hierboven zegt dat het wel STVV moet zijn dat het voordeel haalt en niet dat we weer geparasiteerd worden door RD. Dat is de reden waarom ik over het kanscontract sprak want als de koper en verkoper dezelfde zijn heb je inderdaad weinig in te brengen.

RD zal niet aansturen op degradatie maar de man is wel "kostenbewust" zodat we altijd tegen de grens zullen zitten en soms loopt dat mis weten we ondertussen. Kortom een bewuste groeistrategie zit er niet in want dat betekent dat we in de pikorde over Standard moeten springen en dat zie ik niet gebeuren. RD heeft daar het geld voor maar puur financieel levert hem dat weinig voordeel/verschil op. Wat maakt het me uit of hij casht via ons of via Standard?

Vandaag ook weer een stuk in de krant (DS) over RD en Venanzi waarbij hun geschiedenis en vorige samenwerking nog eens bovengehaald wordt. Er wordt ook gesugereerd dat RD de extra 10 miljoen uit Standard haalde om de prijs voor Venanzi lager te maken en hij zeker dat hij zijn oorspronkelijke investering al terug had.Ook worden er vragen gesteld over waar Venanzi dat geld vandaan haalde. Zij spreken oa over managers/makelaars terwijl hier iemand RD zelf als financier zag, oftewel opnieuw de verkoper is de koper en bepaalt de voorwaarden.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door enrique »

Iniesta schreef:Dat een clausule bij doorverkoop lucratief KAN zijn betwist ik niet en ik zou ze zelf ook bedingen voor zo'n speler. Het is zoal men hierboven zegt dat het wel STVV moet zijn dat het voordeel haalt en niet dat we weer geparasiteerd worden door RD. Dat is de reden waarom ik over het kanscontract sprak want als de koper en verkoper dezelfde zijn heb je inderdaad weinig in te brengen.

RD zal niet aansturen op degradatie maar de man is wel "kostenbewust" zodat we altijd tegen de grens zullen zitten en soms loopt dat mis weten we ondertussen. Kortom een bewuste groeistrategie zit er niet in want dat betekent dat we in de pikorde over Standard moeten springen en dat zie ik niet gebeuren. RD heeft daar het geld voor maar puur financieel levert hem dat weinig voordeel/verschil op. Wat maakt het me uit of hij casht via ons of via Standard?

Vandaag ook weer een stuk in de krant (DS) over RD en Venanzi waarbij hun geschiedenis en vorige samenwerking nog eens bovengehaald wordt. Er wordt ook gesugereerd dat RD de extra 10 miljoen uit Standard haalde om de prijs voor Venanzi lager te maken en hij zeker dat hij zijn oorspronkelijke investering al terug had.Ook worden er vragen gesteld over waar Venanzi dat geld vandaan haalde. Zij spreken oa over managers/makelaars terwijl hier iemand RD zelf als financier zag, oftewel opnieuw de verkoper is de koper en bepaalt de voorwaarden.
De vraag is dan wel, waarom hebben ze Dompé eerst bij Sint-Truiden gezet ?
En waarom hij dat in de toekomst niet meer zou doen met soortgelijke talenten ?
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 508
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door KNRI »

Blijkbaar wordt op dit forum niet stilgestaan dat RD wel eens écht weg zou kunnen zijn in luik. Dat de overgang van Ferrera niks te maken heeft met netwerken en dat STVV zelf de eindbeslissing heeft over in en uitgaande transfers... Zo interpreteer ikzelf toch de voorbije succesvolle transferperiode.... Missch net daarom ook dat Dompé hier nu speelt en niet in Standard.
Gesloten