Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Momo
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jan 2013, 14:56
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Momo »

Kan je echt niet begrijpen dat dit voor heel veel mensen niet voldoende is? Dat identiteit, respect naar uw achterban, geen platte commerce,... minstens even belangrijk zijn voor veel mensen?

Wij hebben jaren aan een stuk slecht voetbal gezien. We weten dat we Anderlecht niet zijn. En er zijn er veel die daar mee kunnen leven. Maar dat is nog iets heel anders dan wat er nu gebeurt.
Inderdaad, het is om te janken, ons spelniveau.
Maar we spelen wel in de hoogste klasse in België (nou ja, 'hoog'?), met één van de kleinste budgetten (ondanks de commerce errond, spijtig). Maar had jij met zekerheid kunnen voorspellen dat William zou uitgroeien tot onze speler van 't jaar, de sterkhouder? Dat Erichot zo kon gudderen (werd door zogezegde voetbalkenners het goudhaantje genoemd hier), speelde toch een zéér bescheiden seizoen? Boli (waarvan ikzelf zeg dat hij een serieuze meerwaarde zou zijn, ik vind dat je dat op één of andere manier aan die man ziet) een goede transfer zou zijn?
Maar nee, de nieuwe trainer wordt onmiddellijk neergesabeld, nieuwe mogelijke spelers (zoals een Henkinet of Stef Peeters) worden meteen 'niet goed genoeg' genoemd. Zo maar, of op basis van wat er ervoor al gepresteerd is. Maar dan heb ik opnieuw mijn opmerking over Dutoit/Erichot... . Ik ben niet optimistisch, maar gewoon realistisch. En ja Dreke, dat extra-sportieve laat ik maar voor wat het is ... .
Caravaggio
Berichten: 1103
Lid geworden op: 16 jun 2012, 14:55
Supporter van: Hubo Limburg United

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Caravaggio »

Beste Momo, mercie voor uw bijdrage.

Gewoon 1 ding; wij houden allemaal van STVV maar zien gewoon dat het niet beter wordt integendeel
WIJ WILLEN ook het beste voor STVV hé?!!!
STVV heeft op dit moment 7000 toeschouwers, wel mits de nodige sportieve aanpassingen en stabiliteit speel je makkelijk voor 10 000.
De supporters van STVV worden gewoon jaar na jaar bezeikt en dat verdienen ze niet
"De Kanarie zingt niet meer. Voetbal, volk en vuur, ik zie het niet meer. Het doet de supporter pijn"
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6730
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Jacques »

Je verleden bepaalt altijd hoeveel vertrouwen mensen initieel in je hebben. Dat is in voetbal niet anders dan in een andere job.
Bekijk deze topic daarom gewoon als een soort bureau waar mensen CV's screenen gecombineerd met de Truiense grote muil en zwart-wit mentaliteit. Het zal je veel frustratie besparen. Dat wil niet zeggen dat men het hier daarom altijd bij het juiste eind heeft, net zoals selectiecommités bij bedrijven ook wel eens fouten maken, maar als het geen fluit uitmaakte, zouden bedrijven geen fortuinen spenderen aan HR en recruitment services.
Als je bij je laatste 3 werkgevers geen grootste indruk gemaakt hebt (bv. Henkinet), is de kans klein dat je bij de 4de in dezelfde sector en in dezelfde job met enthousiasme onthaald wordt. Dat is gewoon de realiteit. Voor sommige jobs zoek je ook iemand met ervaring eerder dan een starter. Zie bv Ruben Fernandes, ervaring in de Portugese 1ste klasse en EL. Dan moet je in principe wel wat kunnen. En soms ben je tevreden met een starter, maar dan ben je eigenlijk nog altijd op zoek naar de best mogelijke kandidaat onder de pas afgestudeerden en niet naar degene die met de hakken over de sloot zijn diploma haalde. Dan kom je bv. bij een Dompé uit, die bij de Franse jeugdselecties zat en op het tornooi van Toulon (erg belangrijk voor Fransen) in de basis zat.

Laat ons het voorbeeld van de trainer nemen. Hiervoor was de consensus min of meer een strenge hand, liefst taalvaardig, liefst met ervaring. Moet je dan blij zijn met een coach zonder noemenswaardige ervaring, die OHL niet in de hand kon houden en geen Frans spreekt? En als ze er dan nog eens Hayen (1 jaar ervaring bij Tienen) of Pivaljevic (1 jaar speler/coach bij Merksem) langs willen zetten. En de huidige keeperstrainer die goed werk leverde met Dutoit moet plaats ruimen voor Schollen, nog iemand zonder ervaring. Als die 4 de kapiteins van het schip zijn, sta ik niet te springen om mee te gaan op de 1ste reis over de oceaan. Gaat de boot zeker zinken? Dat weet je niet, maar ik had wel veel liever minstens 1 iemand aan boord gehad die al 20 keer de oceaan is overgestoken. Kwestie van vertrouwen.

Wat sommigen niet lijken te aanvaarden, is het feit dat wat mensen wegzetten als "negativisme", "azijnpissen" of "galspuwen" in mijn ogen vaak niet meer is dan "streng" en "veeleisend". Tuurlijk zit er af en toe bagger bij, maar minstens even vaak gaat het gewoon om streng formuleerde, maar wel gefundeerde kritiek van mensen die het beste voorhebben met de club. Wie excellentie nastreeft komt er niet met een "geef ze nog een kans"-attitude.
Ik begrijp best dat er momenten zijn dat mensen daar geen boodschap aan hebben, maar door de critici te verwijten voor galspuwers of slechte supporters gaat de kritiek niet minderen.
Overdrijven is een kunst
Louis XIV
Berichten: 1249
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Louis XIV »

Jacques schreef:Je verleden bepaalt altijd hoeveel vertrouwen mensen initieel in je hebben. Dat is in voetbal niet anders dan in een andere job.
Bekijk deze topic daarom gewoon als een soort bureau waar mensen CV's screenen gecombineerd met de Truiense grote muil en zwart-wit mentaliteit. Het zal je veel frustratie besparen. Dat wil niet zeggen dat men het hier daarom altijd bij het juiste eind heeft, net zoals selectiecommités bij bedrijven ook wel eens fouten maken, maar als het geen fluit uitmaakte, zouden bedrijven geen fortuinen spenderen aan HR en recruitment services.
Als je bij je laatste 3 werkgevers geen grootste indruk gemaakt hebt (bv. Henkinet), is de kans klein dat je bij de 4de in dezelfde sector en in dezelfde job met enthousiasme onthaald wordt. Dat is gewoon de realiteit. Voor sommige jobs zoek je ook iemand met ervaring eerder dan een starter. Zie bv Ruben Fernandes, ervaring in de Portugese 1ste klasse en EL. Dan moet je in principe wel wat kunnen. En soms ben je tevreden met een starter, maar dan ben je eigenlijk nog altijd op zoek naar de best mogelijke kandidaat onder de pas afgestudeerden en niet naar degene die met de hakken over de sloot zijn diploma haalde. Dan kom je bv. bij een Dompé uit, die bij de Franse jeugdselecties zat en op het tornooi van Toulon (erg belangrijk voor Fransen) in de basis zat.

Laat ons het voorbeeld van de trainer nemen. Hiervoor was de consensus min of meer een strenge hand, liefst taalvaardig, liefst met ervaring. Moet je dan blij zijn met een coach zonder noemenswaardige ervaring, die OHL niet in de hand kon houden en geen Frans spreekt? En als ze er dan nog eens Hayen (1 jaar ervaring bij Tienen) of Pivaljevic (1 jaar speler/coach bij Merksem) langs willen zetten. En de huidige keeperstrainer die goed werk leverde met Dutoit moet plaats ruimen voor Schollen, nog iemand zonder ervaring. Als die 4 de kapiteins van het schip zijn, sta ik niet te springen om mee te gaan op de 1ste reis over de oceaan. Gaat de boot zeker zinken? Dat weet je niet, maar ik had wel veel liever minstens 1 iemand aan boord gehad die al 20 keer de oceaan is overgestoken. Kwestie van vertrouwen.

Wat sommigen niet lijken te aanvaarden, is het feit dat wat mensen wegzetten als "negativisme", "azijnpissen" of "galspuwen" in mijn ogen vaak niet meer is dan "streng" en "veeleisend". Tuurlijk zit er af en toe bagger bij, maar minstens even vaak gaat het gewoon om streng formuleerde, maar wel gefundeerde kritiek van mensen die het beste voorhebben met de club. Wie excellentie nastreeft komt er niet met een "geef ze nog een kans"-attitude.
Ik begrijp best dat er momenten zijn dat mensen daar geen boodschap aan hebben, maar door de critici te verwijten voor galspuwers of slechte supporters gaat de kritiek niet minderen.
Mooie post, perfect verwoord waarom er zoveel negatieve kritiek is nr huidig beleid...
STVV-fan
Berichten: 6020
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door STVV-fan »

Jacques schreef:Je verleden bepaalt altijd hoeveel vertrouwen mensen initieel in je hebben. Dat is in voetbal niet anders dan in een andere job.
Bekijk deze topic daarom gewoon als een soort bureau waar mensen CV's screenen gecombineerd met de Truiense grote muil en zwart-wit mentaliteit. Het zal je veel frustratie besparen. Dat wil niet zeggen dat men het hier daarom altijd bij het juiste eind heeft, net zoals selectiecommités bij bedrijven ook wel eens fouten maken, maar als het geen fluit uitmaakte, zouden bedrijven geen fortuinen spenderen aan HR en recruitment services.
Als je bij je laatste 3 werkgevers geen grootste indruk gemaakt hebt (bv. Henkinet), is de kans klein dat je bij de 4de in dezelfde sector en in dezelfde job met enthousiasme onthaald wordt. Dat is gewoon de realiteit. Voor sommige jobs zoek je ook iemand met ervaring eerder dan een starter. Zie bv Ruben Fernandes, ervaring in de Portugese 1ste klasse en EL. Dan moet je in principe wel wat kunnen. En soms ben je tevreden met een starter, maar dan ben je eigenlijk nog altijd op zoek naar de best mogelijke kandidaat onder de pas afgestudeerden en niet naar degene die met de hakken over de sloot zijn diploma haalde. Dan kom je bv. bij een Dompé uit, die bij de Franse jeugdselecties zat en op het tornooi van Toulon (erg belangrijk voor Fransen) in de basis zat.

Laat ons het voorbeeld van de trainer nemen. Hiervoor was de consensus min of meer een strenge hand, liefst taalvaardig, liefst met ervaring. Moet je dan blij zijn met een coach zonder noemenswaardige ervaring, die OHL niet in de hand kon houden en geen Frans spreekt? En als ze er dan nog eens Hayen (1 jaar ervaring bij Tienen) of Pivaljevic (1 jaar speler/coach bij Merksem) langs willen zetten. En de huidige keeperstrainer die goed werk leverde met Dutoit moet plaats ruimen voor Schollen, nog iemand zonder ervaring. Als die 4 de kapiteins van het schip zijn, sta ik niet te springen om mee te gaan op de 1ste reis over de oceaan. Gaat de boot zeker zinken? Dat weet je niet, maar ik had wel veel liever minstens 1 iemand aan boord gehad die al 20 keer de oceaan is overgestoken. Kwestie van vertrouwen.

Wat sommigen niet lijken te aanvaarden, is het feit dat wat mensen wegzetten als "negativisme", "azijnpissen" of "galspuwen" in mijn ogen vaak niet meer is dan "streng" en "veeleisend". Tuurlijk zit er af en toe bagger bij, maar minstens even vaak gaat het gewoon om streng formuleerde, maar wel gefundeerde kritiek van mensen die het beste voorhebben met de club. Wie excellentie nastreeft komt er niet met een "geef ze nog een kans"-attitude.
Ik begrijp best dat er momenten zijn dat mensen daar geen boodschap aan hebben, maar door de critici te verwijten voor galspuwers of slechte supporters gaat de kritiek niet minderen.
Ik ben het niet vaak met je eens, maar jij krijgt van mij nu een duim: :toppie: (op deze post toch tenminste)
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Bartman »

Jones schreef:Wat ik hier weer lees...
Is er dan echt geen geld ? Wel dan ga ik het mijne er ook niet meer insteken.
Ze kunnen mijn kloten kussen. Als je een Kostovski nog niet kunt betalen...
Investeer dan gvd in een goed scoutingsapparaat dat transfervrije spelers kan vinden met een meerwaarde. Ze gingen groeien naar een budget van rond de 8 miljoen. Hierzonder zal het niet lukken hoor !
Laat ons dan maar naar tweede terug zakken.
Niesen kan het ook niet, grotere bedrijven overhalen, als hij al de moeite deed. Erremoei troef.
Heeft Standard en Gent nu al alles aan ons betaald van Edmilson, Dompe en Schoofs ?
Als antwoord op jouw laatste vraag en uit vrij goede bron : nog geen Euro
enrique
Berichten: 2873
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door enrique »

Volgens mij is Niesen niet in dienst van de NV STVV maar van de NV Stayen
Waarom zou die dan achter grote sponsors voor NV STVV aan gaan ?
Dat is hetzelfde als, ik ben verkoper van BMW en ik ga Claes zijn Mercedessen verkopen ...
Dreke
Berichten: 3649
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Dreke »

enrique schreef:Volgens mij is Niesen niet in dienst van de NV STVV maar van de NV Stayen
Waarom zou die dan achter grote sponsors voor NV STVV aan gaan ?
Dat is hetzelfde als, ik ben verkoper van BMW en ik ga Claes zijn Mercedessen verkopen ...
In uw redenering moet je wel Skoda en Volkswagen gebruiken. Die zitten ook in dezelfde groep. Ik ga er toch van uit dat iedereen ondertussen wel al zo ver is...
A loyal football fan only supports the shirt...
STVV-fan
Berichten: 6020
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door STVV-fan »

Transfer gerucht
Volgens de Waalse media zou stvv interesse hebben in 2 standard spelers.
Deni Milosevic (21 jarige aanvallende middenvelder) speelde dit seizoen op uitleenbasis bij Waasland Beveren. Hij speelde er 21 wedstrijden en scoorde er 4 keer.
Lucas Pirard (Belgische 21 jarige keeper) komt momenteel voor Lommel United (ook op uitleenbasis) uit. Hij keepte er 27 wedstrijden en kon er 9x de 0 houden.

vanop de fb-pagina van "Alles over STVV"
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door vdl »

STVV-fan schreef:Transfer gerucht
Volgens de Waalse media zou stvv interesse hebben in 2 standard spelers.
Deni Milosevic (21 jarige aanvallende middenvelder) speelde dit seizoen op uitleenbasis bij Waasland Beveren. Hij speelde er 21 wedstrijden en scoorde er 4 keer.
Lucas Pirard (Belgische 21 jarige keeper) komt momenteel voor Lommel United (ook op uitleenbasis) uit. Hij keepte er 27 wedstrijden en kon er 9x de 0 houden.

vanop de fb-pagina van "Alles over STVV"
Allez toevallig weer twee van Standard. :roll:
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4185
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door stvvilvoorde »

Hangt er van af wat de constructie weeral gaat zijn,
maar Milosevic is geen slechte speler.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Jack »

We hadden toch al ergens een jonge keeper gehaald?
De Winter weg en dan 2 in de plaats?
Is dit met een verkoop van Dutoit in het achterhoofd? Wie van de 3 jonge gasten zou dan eerste keeper worden?
STVV-fan
Berichten: 6020
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door STVV-fan »

Jack schreef:We hadden toch al ergens een jonge keeper gehaald?
De Winter weg en dan 2 in de plaats?
Is dit met een verkoop van Dutoit in het achterhoofd? Wie van de 3 jonge gasten zou dan eerste keeper worden?
In de veronderstelling dat Pirard komt zitten we dus zo:

Dutoit
De Winter
Pirard
Velic
Mombaerts.

De winter zijn contract wordt waarschijnlijk ontbonden
Dutoit hopen ze te houden
Mombaerts is voor de reserven (+ kan leren van Dutoit in tussentijd)

Dus krijgen we: Dutoit eerste doelman. Pirard en Velic mogen vechten voor 2 en 3 en Mombaerts als opkomend talent

In de veronderstelling dat Dutoit vertrekt, gaan ze nog een andere keeper halen, of ze moesten het riskeren met deze 3 dan (Mombaerts, Velic en Pirard)
Jones
Berichten: 3190
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door Jones »

Bartman schreef:
Jones schreef:Wat ik hier weer lees...
Is er dan echt geen geld ? Wel dan ga ik het mijne er ook niet meer insteken.
Ze kunnen mijn kloten kussen. Als je een Kostovski nog niet kunt betalen...
Investeer dan gvd in een goed scoutingsapparaat dat transfervrije spelers kan vinden met een meerwaarde. Ze gingen groeien naar een budget van rond de 8 miljoen. Hierzonder zal het niet lukken hoor !
Laat ons dan maar naar tweede terug zakken.
Niesen kan het ook niet, grotere bedrijven overhalen, als hij al de moeite deed. Erremoei troef.
Heeft Standard en Gent nu al alles aan ons betaald van Edmilson, Dompe en Schoofs ?
Als antwoord op jouw laatste vraag en uit vrij goede bron : nog geen Euro
Man man man miserie. Standard heeft dus nog tijd, verkoopt Dossevi en heeft centen om ons te betalen. Pffffff
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2016-2017: dromen en wensen

Bericht door vdl »

STVV-fan schreef:
Jack schreef:We hadden toch al ergens een jonge keeper gehaald?
De Winter weg en dan 2 in de plaats?
Is dit met een verkoop van Dutoit in het achterhoofd? Wie van de 3 jonge gasten zou dan eerste keeper worden?
In de veronderstelling dat Pirard komt zitten we dus zo:

Dutoit
De Winter
Pirard
Velic
Mombaerts.

De winter zijn contract wordt waarschijnlijk ontbonden
Dutoit hopen ze te houden
Mombaerts is voor de reserven (+ kan leren van Dutoit in tussentijd)

Dus krijgen we: Dutoit eerste doelman. Pirard en Velic mogen vechten voor 2 en 3 en Mombaerts als opkomend talent

In de veronderstelling dat Dutoit vertrekt, gaan ze nog een andere keeper halen, of ze moesten het riskeren met deze 3 dan (Mombaerts, Velic en Pirard)
Velic wordt dus morgen getest,onder het mom dat Dutoit door de club geschorst is.
Gesloten