WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door lakie »

AirMontella schreef:
lakie schreef:Denk dat we vooral vooraan en op de flank iets nodig hebben...
Centraal zit het wel goed... Dus Popoola (van Seraing) is niet onmiddellijk een prioriteit denk ik... Maar altijd welkom!
Ik persoonlijk verwacht wel wat van die May Malanghu... Als ik hem zo zie, en zijn profiel bekijk doet hj mij onmiddellijk aan iemand denken...
En als hij evengoed meevalt als die, dan is het zeker een versterking voor ons....
Chimedza?
Idd...
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door enrique »

Denk dat ze hem ingehaald hebben om Angban te vervangen
Die gaat zeker weg in de zomer

Dus, niet direct Chimedza zijn plaats
Hij kan daar misschien wel spelen bij gelegenheid
Of altijd (Ono speelde bij Standard ook nooit op de 10)
Maar dan moeten ze wel ne nieuwe 6 hebben
En die zie ik nu niet
Caravaggio
Berichten: 1103
Lid geworden op: 16 jun 2012, 14:55
Supporter van: Hubo Limburg United

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door Caravaggio »

enrique schreef:
Ik neem aan dat je een profiel wil naar voor schuiven ?
Want Myny heeft een contract tot 2019, denk ik
Asamoah ? VM, AM ?
Trossard is zeker een belofte, maar gehuurd van G**k ?
Die kleine van Seraing, speelt die daar nog ?[/quote]

Ik wil gewoon zeggen dat STVV op het gebied van "betere" tweedeklasse spelers sneller op de bal moet spelen
Florent Stevance is nog zo eene, momenteel geen titularis bij Sporting Charleroi, rechtshalf/buiten

In het verleden is meermaals gebleken dat <<toppers>> in 2de vaak doorgroeien (dit meestal by kleinere ploegen in 1ste klasse)
o.a. Saglik, Le Postollec, Odoi, ...
"De Kanarie zingt niet meer. Voetbal, volk en vuur, ik zie het niet meer. Het doet de supporter pijn"
StvvBoy
Berichten: 1178
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door StvvBoy »

Caravaggio schreef:
enrique schreef:
Ik neem aan dat je een profiel wil naar voor schuiven ?
Want Myny heeft een contract tot 2019, denk ik
Asamoah ? VM, AM ?
Trossard is zeker een belofte, maar gehuurd van G**k ?
Die kleine van Seraing, speelt die daar nog ?
Ik wil gewoon zeggen dat STVV op het gebied van "betere" tweedeklasse spelers sneller op de bal moet spelen
Florent Stevance is nog zo eene, momenteel geen titularis bij Sporting Charleroi, rechtshalf/buiten

In het verleden is meermaals gebleken dat <<toppers>> in 2de vaak doorgroeien (dit meestal by kleinere ploegen in 1ste klasse)
o.a. Saglik, Le Postollec, Odoi, ...[/quote]
Ze kunnen daar inderdaad spelers halen. Maar als ze volgende zomer opnieuw spelers als Fernandes,angban, Bagayoko, ... gaan halen hoor je mij niet klagen :D

Van mij moeten ze zeker niet uit de Belgische 2de klassen komen want ik zie het al gebeuren dat we een Onana geval weer gaan hebben ... (en daar toen goed voor betaald hebben). Nee persoonlijk maakt het me niets uit als ze van Franse, Duitse, Turkse of Japanse competitie komen zolang ze hier willen komen voetballen ben ik tevreden :D

Want om eerlijk te zijn welke speler van 2de klassen is dit jaar al doorgebroken bij een eerste klasser ? (op onze spelers na).

Ik wil natuurlijk niet zeggen dat ze niet goed genoeg zijn maar als je pakweg 400 000 voor een 2de klasse "topper" betaald of 100 000 voor een buitenlandse speler dan heb ik toch snel gekozen.
StvvBoy
Berichten: 1178
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door StvvBoy »

enrique schreef:Denk dat ze hem ingehaald hebben om Angban te vervangen
Die gaat zeker weg in de zomer

Dus, niet direct Chimedza zijn plaats
Hij kan daar misschien wel spelen bij gelegenheid
Of altijd (Ono speelde bij Standard ook nooit op de 10)
Maar dan moeten ze wel ne nieuwe 6 hebben
En die zie ik nu niet
Inderdaad een verdedigende middenvelder mag er volgend jaar nog bij. HIj zou op die positie kunnen spelen maar zou ook meer aanvallend of tussen in een voorkeur hebben. Ben alvast benieuwd. Heb veel goeds gelezen en van een supporter van een ex ploeg gehoord dat hij echt een zeer goede speler is. Dus kan al niet wachten hopelijk kan hij morgen zijn debuut maken (al mogen we niet vergeten dat hij wat achterstand heeft)
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door lakie »

enrique schreef:Denk dat ze hem ingehaald hebben om Angban te vervangen
Die gaat zeker weg in de zomer

Dus, niet direct Chimedza zijn plaats
Hij kan daar misschien wel spelen bij gelegenheid
Of altijd (Ono speelde bij Standard ook nooit op de 10)
Maar dan moeten ze wel ne nieuwe 6 hebben
En die zie ik nu niet
Chimedza kon op 2 plaatsen spelen op het middenveld...
Die Malanghu misschien op 3...
We shall see :)
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door Jacques »

enrique schreef:Denk dat ze hem ingehaald hebben om Angban te vervangen
Die gaat zeker weg in de zomer

Dus, niet direct Chimedza zijn plaats
Hij kan daar misschien wel spelen bij gelegenheid
Of altijd (Ono speelde bij Standard ook nooit op de 10)
Maar dan moeten ze wel ne nieuwe 6 hebben
En die zie ik nu niet
Lucas Schoofs (Lommel), maar als ik me niet vergis heeft die al een (voor)contract bij Gent. In Lommel verkopen ze trouwens niet graag meer aan ons.
Popoola lijkt me eerder een voetballende 6 of 8. Niet iemand die de duels zal winnen. Ik was er vorig jaar fan van. Geen idee hoe het hem nu vergaat bij Seraing. Ik zou terug eens wat meer Proximus League moeten kijken.

De bedragen hier lijken me wel wat bij de haren getrokken. Voor Onana zou er destijds zoveel betaald zijn, maar dat was het gevolg van een opbod tussen 2 voorzitters met veel geld en weinig voetbalverstand (Roland en Samy). 99% van de transferbedragen die in 2de betaald worden, liggen daar een heel stuk onder. Ik denk dat we voor Odoi en Schouterden destijds nog geen 100 000 betaald hebben.
Overdrijven is een kunst
StvvBoy
Berichten: 1178
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door StvvBoy »

STimVV schreef:
Halenaar schreef:...Hopelijk denken ze nu ook niet op de Tiense dat ze elk jaar een revelatie kunnen halen die van 3de klasse komt ;)
Klopt.
Boli is inderdaad ook een meevaller, en dat hadden we waarschijnlijk niet zo verwacht. Maar het is ook perceptie... kwalitatief is hij een meevaller, maar hebben we er zo heel veel aan gehad?
Boli zal ten vroegste weer spelen op 16/1 tegen Charleroi.
Zijn balans zal dan dus zijn: 8 van de 22 matchen aan de aftrap verschenen. (in 4 van de 8 gekwetst vervangen moeten worden)
2 invalbeurten. 12 matchen gemist. 603 speelminuten.
Stel dat Tchité de komende weken hetzelfde parcours aflegt zal hij daar veel harder op afgerekend worden en zullen we zijn transfer misschien als flop bestempelen. Boli daarentegen noemen we een revelatie.
Perceptie...
Ik zal alvast Meme kans geven en ben niet iemand die rap een speler iets zal verwijten. Zo zie ik nog steeds talent in Rodriguez (ook al kmot het er veel te weinig uit)

Maar we mogen niet vergeten dat hij toch voor zo weinig te spelen 4x scoorde ook als hij fit was toonde hij een enorm goede indruk en weegde ook enorm op een verdediging. Hij is snel en kan een man passeren.

Dus denk vooral dat we hem een revelatie noemen omdat je ziet dat hij ook enorm goed is. Ook al heb je dan weinig gespeeld zoiets kun je snel zien!

Van Meme gaat er kritiek komen daar durf ik nu al mijn hand voor in het vuur te steken.
Als meme morgen een kans mist hoor ik al "supporters" fluiten (je weet wel die mannen die enkel in eerste komen kijken en dan altijd klagen en zagen). Vele vergeten dan even dat hij wel een achterstand heeft en wat tijd nodig heeft voor dat hij in vorm geraakt.

Als hij dit seizoen 8 wedstrijden start (zoals Boli) en hij scoort 4 keer dan denk ik niet dat het een flop aankoop is. Al denk ik wel dat hij meer gaat spelen (en hopelijk) blessure vrij blijft.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door enrique »

Jacques schreef:
enrique schreef:Denk dat ze hem ingehaald hebben om Angban te vervangen
Die gaat zeker weg in de zomer

Dus, niet direct Chimedza zijn plaats
Hij kan daar misschien wel spelen bij gelegenheid
Of altijd (Ono speelde bij Standard ook nooit op de 10)
Maar dan moeten ze wel ne nieuwe 6 hebben
En die zie ik nu niet
Lucas Schoofs (Lommel), maar als ik me niet vergis heeft die al een (voor)contract bij Gent. In Lommel verkopen ze trouwens niet graag meer aan ons.
Popoola lijkt me eerder een voetballende 6 of 8. Niet iemand die de duels zal winnen. Ik was er vorig jaar fan van. Geen idee hoe het hem nu vergaat bij Seraing. Ik zou terug eens wat meer Proximus League moeten kijken.

De bedragen hier lijken me wel wat bij de haren getrokken. Voor Onana zou er destijds zoveel betaald zijn, maar dat was het gevolg van een opbod tussen 2 voorzitters met veel geld en weinig voetbalverstand (Roland en Samy). 99% van de transferbedragen die in 2de betaald worden, liggen daar een heel stuk onder. Ik denk dat we voor Odoi en Schouterden destijds nog geen 100 000 betaald hebben.
Ik bedoelde, ik zie hem niet bij ons - nu (Geen fan van Schils - Doet misschien wel zijn best, maar een heel seizoen titularis ... Twijfels)
Of het zou De Norre moeten zijn - Of is dat meer iemand voor de 8 of 10 ?
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door STVV-fan »

Jacques schreef:
enrique schreef:Denk dat ze hem ingehaald hebben om Angban te vervangen
Die gaat zeker weg in de zomer

Dus, niet direct Chimedza zijn plaats
Hij kan daar misschien wel spelen bij gelegenheid
Of altijd (Ono speelde bij Standard ook nooit op de 10)
Maar dan moeten ze wel ne nieuwe 6 hebben
En die zie ik nu niet
Lucas Schoofs (Lommel), maar als ik me niet vergis heeft die al een (voor)contract bij Gent. In Lommel verkopen ze trouwens niet graag meer aan ons.
Popoola lijkt me eerder een voetballende 6 of 8. Niet iemand die de duels zal winnen. Ik was er vorig jaar fan van. Geen idee hoe het hem nu vergaat bij Seraing. Ik zou terug eens wat meer Proximus League moeten kijken.

De bedragen hier lijken me wel wat bij de haren getrokken. Voor Onana zou er destijds zoveel betaald zijn, maar dat was het gevolg van een opbod tussen 2 voorzitters met veel geld en weinig voetbalverstand (Roland en Samy). 99% van de transferbedragen die in 2de betaald worden, liggen daar een heel stuk onder. Ik denk dat we voor Odoi en Schouterden destijds nog geen 100 000 betaald hebben.
Ik heb het een klein beetje meer gevolgd, Popoola is nog altijd dezelfde als vorig jaar
Caravaggio
Berichten: 1103
Lid geworden op: 16 jun 2012, 14:55
Supporter van: Hubo Limburg United

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door Caravaggio »

Een spitsennaam die hier de revue wel eens passeerde is;
Habib Habibou (28jaar, 1m92) **2015/2016= 2 matchen //**2014/15= 31 matchen, 3 goals (statistieken website Sade Rennes)
speelde vorig jaar vaak maar kwam nauwelijks tot scoren, dit seizoen "slechts" 2 partij'tjes

lijkt me momenteel haalbaarder dan ooit, niet ? maar dan zal Momi moeten vertrekken...
"De Kanarie zingt niet meer. Voetbal, volk en vuur, ik zie het niet meer. Het doet de supporter pijn"
omeloe
Berichten: 1157
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door omeloe »

Caravaggio schreef: lijkt me momenteel haalbaarder dan ooit, niet ? maar dan zal Momi moeten vertrekken...
Ik zal mijn jachtgeweer eens meebrengen naar de match . :cool:
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door enrique »

Caravaggio schreef:Een spitsennaam die hier de revue wel eens passeerde is;
Habib Habibou (28jaar, 1m92) **2015/2016= 2 matchen //**2014/15= 31 matchen, 3 goals (statistieken website Sade Rennes)
speelde vorig jaar vaak maar kwam nauwelijks tot scoren, dit seizoen "slechts" 2 partij'tjes

lijkt me momenteel haalbaarder dan ooit, niet ? maar dan zal Momi moeten vertrekken...
2015/2016 = 2 matchen
Zo zullen er nog wel rond lopen zeker
Niet dat ik uw idee wil afkraken ...
Caravaggio
Berichten: 1103
Lid geworden op: 16 jun 2012, 14:55
Supporter van: Hubo Limburg United

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door Caravaggio »

enrique schreef:
Caravaggio schreef:Een spitsennaam die hier de revue wel eens passeerde is;
Habib Habibou (28jaar, 1m92) **2015/2016= 2 matchen //**2014/15= 31 matchen, 3 goals (statistieken website Sade Rennes)
speelde vorig jaar vaak maar kwam nauwelijks tot scoren, dit seizoen "slechts" 2 partij'tjes

lijkt me momenteel haalbaarder dan ooit, niet ? maar dan zal Momi moeten vertrekken...
2015/2016 = 2 matchen
Zo zullen er nog wel rond lopen zeker
Niet dat ik uw idee wil afkraken ...
Tchité
"De Kanarie zingt niet meer. Voetbal, volk en vuur, ik zie het niet meer. Het doet de supporter pijn"
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door STimVV »

"AA Gent-manager Michel Louwagie heeft een twee- à drietal versterkingen aangekondigd voor tijdens de winterstop. En daarbij komt de naam van Gustav Wikheim nu opgedoken. HLN denkt dat de 22-jarige Noor een serieuze piste is.
Wikheim is een linksbuiten, maar kan ook centraal en rechts spelen. De Noor van Strømsgodset wordt aanzien als één van de grootste talenten van het land en is een alternatief voor Gent indien Junior Edmilson van STVV niet haalbaar is.
Wikheim was dit seizoen goed voor 9 goals en 8 assists in de competitie. AA Gent zou een bod van één miljoen euro aan het voorbereiden zijn."

Wanneer ze niet bereid zijn om minstens het dubbele te betalen voor Junior mag Louwagie meteen het vliegtuig naar Noorwegen nemen.
Of zouden we kunnen leven met 1,5 miljoen + Soumahoro? (veel blessures en einde contract in 2016)
Gesloten