Zomertransfers 2015-2016

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
Cremasco
Berichten: 2674
Lid geworden op: 29 sep 2010, 00:18
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2015-2016

Bericht door Cremasco »

STVV-fan
Berichten: 6012
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2015-2016

Bericht door STVV-fan »

Het is zo stil op en rond de transfermolen.
Weet iemand iets meer hoe het zit met de Chelsea-huurlingen die eventueel zouden komen?

Zoals ze laten uitschijnen, zijn ze nog 1 of 2 spelers op het spoor, voornamelijk voor de "6" en vanachter.
Geen spits?
Boli, Mbombo,Ono, Dompé, Rodriguéz ( als die van Chelsea zou overkomen), zijn allemaal "voorspelers", maar niet echt spitsen, hoewel Boli met zijn postuur wel even daar gedepanneerd kan worden.

Zouden ze serieus nog wachten op Momi? http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=98371

of moeten we echt op onze honger blijven zitten tot eind augustus.

Als we in Moeskroen winnen ( of in ieder geval niet verliezen, gezien onze historiek),bewijst deze groep echter wel dat ze het zou kunnen uitzingen tot het einde van die transferperiode, waar ze aan de Tiense dus echt wel op aant wachten zijn, omdat het dan praktisch solden zijn om overbodige spelers alsnog weg te doen.

Wat als: we verliezen in Moeskroen en geen al te goede beurt maken in de volgende matchen?
Quid?
DJ Amiga
Berichten: 405
Lid geworden op: 22 nov 2010, 12:42

Re: Zomertransfers 2015-2016

Bericht door DJ Amiga »

DJ Amiga schreef:ivm Boli

ik volg Verviers al een tijdje.

Vorig jaar zijn ze 2de geeindigd maar niet gepromoveerd wegens het niet behalen van een licentie. (aangezien er geen continuïteit kon bewezen worden). Trainer van die ploeg was toen Brncic, die dit jaar Union naar een derde plaats gebracht heeft en volgend jaar bij Patro aan de slag gaat.

dit seizoen werd aangekondigd als moeilijk (zie hierboven): er was geen geld, quasi alle spelers vertrokken en men is begonnen met jonge gasten. Gevolg: de eerste tien wedstrijden haalde men nauwelijks punten. Na nieuwjaar is het beter beginnen draaien met Boli in een hoofdrol. Pas op de laatste speeldag was er mathematische zekerheid over de degradatie.

Boli wordt/werd trouwens niet alleen gevolgd door stvv, andere tweede -en eersteklassers hebben meermaals gescout. Bovendien is het niet makkelijk om 22 goals te maken in een ploeg die week na week tegen de degradatie moet vechten.

Of hij 1) komt en 2) een succes is, zal moeten blijken maar spelers uit derde klasse zijn heus niet te min om hogerop te voetballen. Depoitre is daar een uitstekend voorbeeld van (Peruwelz en Aalst in derde) en jonge beloften van eersteklassers (type Hendrickx) vindt je in overvloed in derde.
om mezelf even te quoten en om van het gezaag van sommige forumleden over 'nooit niet genoeg' eventjes lik op stuk geven.

samenvattend: heeft u niets gekost, heeft al 2 dikke wedstrijden gespeeld en er zit evolutie in.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Zomertransfers 2015-2016

Bericht door toyotacorolla »

Waar blijven de tweee spelers van Chelsea? Zijn die tevoet onderweg? Of al zwemmend ?
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2015-2016

Bericht door vdl »

toyotacorolla schreef:Waar blijven de tweee spelers van Chelsea? Zijn die tevoet onderweg? Of al zwemmend ?
Zelfde vliegtuig als Momi :lol:
den ief
Berichten: 1347
Lid geworden op: 25 nov 2010, 11:25

Re: Zomertransfers 2015-2016

Bericht door den ief »

STVV-fan schreef:Het is zo stil op en rond de transfermolen.
Weet iemand iets meer hoe het zit met de Chelsea-huurlingen die eventueel zouden komen?

Zoals ze laten uitschijnen, zijn ze nog 1 of 2 spelers op het spoor, voornamelijk voor de "6" en vanachter.
Geen spits?
Boli, Mbombo,Ono, Dompé, Rodriguéz ( als die van Chelsea zou overkomen), zijn allemaal "voorspelers", maar niet echt spitsen, hoewel Boli met zijn postuur wel even daar gedepanneerd kan worden.

Zouden ze serieus nog wachten op Momi? http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=98371

of moeten we echt op onze honger blijven zitten tot eind augustus.

Als we in Moeskroen winnen ( of in ieder geval niet verliezen, gezien onze historiek),bewijst deze groep echter wel dat ze het zou kunnen uitzingen tot het einde van die transferperiode, waar ze aan de Tiense dus echt wel op aant wachten zijn, omdat het dan praktisch solden zijn om overbodige spelers alsnog weg te doen.

Wat als: we verliezen in Moeskroen en geen al te goede beurt maken in de volgende matchen?
Quid?
Ze wachten serieus nog op momi... Volgende week normaal papieren van ambassade naar dvz. Daar wordt het normaal met spoed behandeld.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4144
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2015-2016

Bericht door lindoke »

Ik vind dat het nu wel duidelijk is dat STVV een grotere kern nodig heeft. We zitten al met een serieus aantal gele en rode kaarten opgescheept en na dit weekend komen er een nog een paar serieuze schorsingen bij van Fernandez en Bagayoko. Ferrera kan hier en daar schuiven en inpassen maar ook daar komt een einde aan en leidt zonder twijfel tot kwaliteitsverlies. De kern moet gewoon breder worden. Zo simpel is dat. Als je ziet dat we maar 3 spitsen hebben waarvan er eentje nog enkele duizenden kilometers van hier zit en nog 3 tot 4 maanden gaat nodig hebben om op niveau te komen is de conclusie snel gemaakt. Als je naar de andere eersteklassers kijkt zie je toch dat de meesten een 5-tal spitsen rondlopen hebben. Brugge heeft er zelfs 11 in hun kern dacht ik. Ik denk en ik hoop dat het bestuur van STVV nog plannen heeft om een drietal versterkingen aan te trekken tegen het einde van de transferperiode omdat er zich dan waarschijnlijk/hopelijk enkele opportuniteiten aanbieden. In dat opzicht heeft men bij STVV toch een serieus risico genomen en mag men van geluk spreken dat de competitiestart een geweldige meevaller is. Wat die competitiestart betreft zijn we trouwens nog niet helemaal safe hoor. Daarvoor moet er in de volgende 4 matchen toch nog een 6/12 uit de bus komen. Een degelijke spits MOET er in ieder geval bijkomen of we komen serieus in de problemen wanneer Boli een mindere periode zal kennen of voor een tijd gekwetst is. Mbombo heeft me tot op heden nog niet kunnen bekoren en ik hoop dat het er alsnog in zit en ook nog uit komt.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Zomertransfers 2015-2016

Bericht door Brusselmans »

lindoke schreef:Ik vind dat het nu wel duidelijk is dat STVV een grotere kern nodig heeft. We zitten al met een serieus aantal gele en rode kaarten opgescheept en na dit weekend komen er een nog een paar serieuze schorsingen bij van Fernandez en Bagayoko. Ferrera kan hier en daar schuiven en inpassen maar ook daar komt een einde aan en leidt zonder twijfel tot kwaliteitsverlies. De kern moet gewoon breder worden. Zo simpel is dat. Als je ziet dat we maar 3 spitsen hebben waarvan er eentje nog enkele duizenden kilometers van hier zit en nog 3 tot 4 maanden gaat nodig hebben om op niveau te komen is de conclusie snel gemaakt. Als je naar de andere eersteklassers kijkt zie je toch dat de meesten een 5-tal spitsen rondlopen hebben. Brugge heeft er zelfs 11 in hun kern dacht ik. Ik denk en ik hoop dat het bestuur van STVV nog plannen heeft om een drietal versterkingen aan te trekken tegen het einde van de transferperiode omdat er zich dan waarschijnlijk/hopelijk enkele opportuniteiten aanbieden. In dat opzicht heeft men bij STVV toch een serieus risico genomen en mag men van geluk spreken dat de competitiestart een geweldige meevaller is. Wat die competitiestart betreft zijn we trouwens nog niet helemaal safe hoor. Daarvoor moet er in de volgende 4 matchen toch nog een 6/12 uit de bus komen. Een degelijke spits MOET er in ieder geval bijkomen of we komen serieus in de problemen wanneer Boli een mindere periode zal kennen of voor een tijd gekwetst is. Mbombo heeft me tot op heden nog niet kunnen bekoren en ik hoop dat het er alsnog in zit en ook nog uit komt.
Als - als -- als .....
Misschien ook eens geloven in de kwaliteiten van de spelers ?
Dutoit werd al gedegradeerd voor de start ...
Boli was geen spits van niveau ...
Junior zal wel gekwetst geraken ...
Rherras kon niet mee ...
Schoofs werd te licht bevonden, speelde een slappe voorbereiding ...

Nee, het waren de sterren van Lommel die we hier moesten hebben !!!
En oh ja, ik vergeet het bijna : ERVARING !
Ervaring die zo ervaren is dat de kantjes er af gelopen worden.
Dan dus veel liever de no-nonsense van de onervarenheid, de wil om er te geraken. Yannick looft het harde werk, en vooral de interesse van de spelers.Is voor mij belangrijker dan ervaring.
De blutsen neem ik er wel bij, zolang het maar niet met tegenzin is dat ze op het veld staan (Zuipschuiten à la DQV moet ik dus niet, de omzet in Hemingway is met de helft gedaald op dinsdagavond. Sterke drank tot het echt niet meer kan dikt aardig aan in de kassa !!!).
Die blutsen zouden er ook komen met de ervaring ...
Mentaliteit, de wil om, de kwaliteiten die ze zeer zeker hebben, dat is voor mij belangrijker ....
Deze ploeg heeft nog veel progressie. Laat het eens een op elkaar ingespeelde ploeg worden, want er wordt wordt toch zo makkelijk vergeten dat er 8 nieuwe spelers aan de aftrap stonden. Dus van kampioenen-enthousiasme wil ik niet spreken, want het is gewoon een andere ploeg, die niets met de kampioenenploeg te zien heeft ....

Niet zo moeilijk doen dus, het komt wel in orde.
Bij Brugge bvb werd dit weekend de "ervaring" ingeruild voor "enthousiasme" ...
en wat bleek ??? MPD mag het zich aanrekenen !!!
Yeah right !!!!!

Al die zever van anderen dat hun ploeg nog niet klaar is dan nog !!!
De competitie begint op 24 juli, dus dan hoor je klaar te zijn, zoals Yannick gedaan heeft !
Als de anderen nog een koffie gaan drinken als de trein vertrekkensklaar staat, dat is hun probleem, getuigt niet echt van ernst !
Doekjes voor het bloeden, excuses, clichés !!!
Wel fijn voor ons :P

Nog zo iets ... een heel jaar spelen en vechten om Europa in te kunnen. Als ze er dan zijn, hoeft het ineens niet meer, want dan zijn er teveel matchen, en is het overbelasting :zot:
Als het vaak genoeg gezegd wordt, gaat iedereen het nog geloven ook !!!
Zever in pakskes, eveneens excuses en uittvluchten .....
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2015-2016

Bericht door vdl »

lindoke schreef:Ik vind dat het nu wel duidelijk is dat STVV een grotere kern nodig heeft. We zitten al met een serieus aantal gele en rode kaarten opgescheept en na dit weekend komen er een nog een paar serieuze schorsingen bij van Fernandez en Bagayoko. Ferrera kan hier en daar schuiven en inpassen maar ook daar komt een einde aan en leidt zonder twijfel tot kwaliteitsverlies. De kern moet gewoon breder worden. Zo simpel is dat. Als je ziet dat we maar 3 spitsen hebben waarvan er eentje nog enkele duizenden kilometers van hier zit en nog 3 tot 4 maanden gaat nodig hebben om op niveau te komen is de conclusie snel gemaakt. Als je naar de andere eersteklassers kijkt zie je toch dat de meesten een 5-tal spitsen rondlopen hebben. Brugge heeft er zelfs 11 in hun kern dacht ik. Ik denk en ik hoop dat het bestuur van STVV nog plannen heeft om een drietal versterkingen aan te trekken tegen het einde van de transferperiode omdat er zich dan waarschijnlijk/hopelijk enkele opportuniteiten aanbieden. In dat opzicht heeft men bij STVV toch een serieus risico genomen en mag men van geluk spreken dat de competitiestart een geweldige meevaller is. Wat die competitiestart betreft zijn we trouwens nog niet helemaal safe hoor. Daarvoor moet er in de volgende 4 matchen toch nog een 6/12 uit de bus komen. Een degelijke spits MOET er in ieder geval bijkomen of we komen serieus in de problemen wanneer Boli een mindere periode zal kennen of voor een tijd gekwetst is. Mbombo heeft me tot op heden nog niet kunnen bekoren en ik hoop dat het er alsnog in zit en ook nog uit komt.
Brugge 11 spitsen? Laat me niet lachen he,3 ja en de rest zijn flankspelers, die hebben wij ook wel he.
Volgens u zou je uit uw eerste zes matchen 12 punten moeten pakken!
Hoeveel ploegen gaan dat doen?
Als je onze kalender ziet ,denk ik dat iedereen op voorhand tevreden zou zijn met een 9 op 18 .
Maar voor sommigen hier is het nooit goed en anderen gaan meteen zweven,beetje realisme kan geen kwaad.
Fernández kunnen ze trouwens niet schorsen want heeft al geel gehad.
Het spelen met jonge spelers heeft voordelen en nadelen,die moet je er bijnemen.
Er zal nog wel iets bijkomen,geen overhaaste beslissingen nemen nu.
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Zomertransfers 2015-2016

Bericht door AirMontella »

Volledig akkoord met vdl.

Alleen het stukje over Fernandes klopt niet. Sinds dit seizoen kan de reviewcommissie zich op basis van tv-beelden buigen over alle overtredingen (al bestraft door de scheidsrechter of niet). Daarna kunnen ze dan het bondsparket vragen om bepaalde overtreders te vervolgen. Het bondsparket beslist daarna 1 of ze gaan vervolgen en 2 of en welke straf ze uitspreken.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Zomertransfers 2015-2016

Bericht door Tompie »

Baherlé zou volgens een artikel op voetbalnieuws naar Union trekken.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
StvvBoy
Berichten: 1180
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: Zomertransfers 2015-2016

Bericht door StvvBoy »

Pierre-Baptiste Baherlé naar Union?
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Zomertransfers 2015-2016

Bericht door AirMontella »

Zou jammer zijn wegens zijn verdienste vorig jaar en voor zijn stilstaande fases. Maar als het tempo in eerste te hoog ligt voor hem, wel begrijpelijk. Zeker omdat we voldoende centrale middenvelders in de kern hebben (Schils en Hendrickx hebben zelfs nog geen minuut gespeeld dit seizoen).

Overbodige of twijfelspelers kunnen we het best vervangen met enkele ervaren krachten.
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2015-2016

Bericht door miel »

lindoke schreef:Ik vind dat het nu wel duidelijk is dat STVV een grotere kern nodig heeft. We zitten al met een serieus aantal gele en rode kaarten opgescheept en na dit weekend komen er een nog een paar serieuze schorsingen bij van Fernandez en Bagayoko. Ferrera kan hier en daar schuiven en inpassen maar ook daar komt een einde aan en leidt zonder twijfel tot kwaliteitsverlies. De kern moet gewoon breder worden. Zo simpel is dat. Als je ziet dat we maar 3 spitsen hebben waarvan er eentje nog enkele duizenden kilometers van hier zit en nog 3 tot 4 maanden gaat nodig hebben om op niveau te komen is de conclusie snel gemaakt. Als je naar de andere eersteklassers kijkt zie je toch dat de meesten een 5-tal spitsen rondlopen hebben. Brugge heeft er zelfs 11 in hun kern dacht ik. Ik denk en ik hoop dat het bestuur van STVV nog plannen heeft om een drietal versterkingen aan te trekken tegen het einde van de transferperiode omdat er zich dan waarschijnlijk/hopelijk enkele opportuniteiten aanbieden. In dat opzicht heeft men bij STVV toch een serieus risico genomen en mag men van geluk spreken dat de competitiestart een geweldige meevaller is. Wat die competitiestart betreft zijn we trouwens nog niet helemaal safe hoor. Daarvoor moet er in de volgende 4 matchen toch nog een 6/12 uit de bus komen. Een degelijke spits MOET er in ieder geval bijkomen of we komen serieus in de problemen wanneer Boli een mindere periode zal kennen of voor een tijd gekwetst is. Mbombo heeft me tot op heden nog niet kunnen bekoren en ik hoop dat het er alsnog in zit en ook nog uit komt.
Waarom heeft Stvv een serieus risico genomen ?
Waarom mag Stvv van geluk spreken dat de competitie start een meevaller is ?
Is er dan op de overwinningen die werden behaald zoveel aan te merken ?
Waarom is het duidelijk dat Stvv een grotere kern nodig heeft ?
Kan het niet zijn dat wij dit jaar voor Stvv normen een meer dan degelijke kern hebben ?
Is het niet zo , dat met het spelers potentieel dat aanwezig is er meerdere mogelijkheden zijn ?
Wat mij betreft heeft Stvv geen enkel risico genomen , zij hebben hun huiswerk goed gemaakt punt
En wanneer er zich nog een opportuniteit zal voordoen zullen ze er wel werk van maken , zo werd het toch gecommuniceerd
Tot op heden hebben ze dit seizoen woord gehouden .
Als ge kijkt op welke manier we de 6 punten hebben binnen gehaald , kan je moeilijk van geluk spreken
Tegen Brugge heb je het echt afgedwongen , terwijl je toch in een moeilijke verplaatsing als Moeskroen nooit of te nimmer in de probemen bent geweest.
Deze kern bied tal van mogelijkheden , om geschorsten , gekwetsten en spelers met een mindere vorm te vervangen .
Maar wanneer je spelers zo maar en veel te vlug afschrijft heb je er natuurlijk 50 nodig .
Eén klein voorbeeldje Mbombo heeft tot op heden nog niet kunnen bekoren .
Maar hij doet wel wat hij moet doen , en trapte hem maar lekker binnen .
Zolang het besef er voor sommigen niet komt ,dat wij als nog geen topclub zijn , zal het nooit goed genoeg zijn .
En zullen spelers , die een wat mindere wedstrijd hebben gespeeld steevast beschouwd worden als ze komen te kort , of het is kwaliteitsverlies , zonder in acht te nemen dat we met zeer jonge spelers zitten en nog een enorme progressie kunnen maken .
Ik kan het niet genoeg herhalen , met Yannick hebben we een top trainer , die heus wel de mogelijkheden van deze kern ziet .
Nogmaals bekijk eens wat we wel hebben ipv altijd te zeuren over wat er niet is.
Geef deze kern het volledige vertrouwen , misschien nog aangevuld met een opportuniteit en we zitten voor jaren op rozen.
thegoodlive1980
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 mei 2015, 12:24

Re: Zomertransfers 2015-2016

Bericht door thegoodlive1980 »

Als we in januari er al niet een paar kwijt zijn...
Ferrera die gaat het maken, wat die man uit zijn hoed tovert elke week. Knap!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gesloten