Zomertransfers 2015-2016

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

enrique
Berichten: 2871
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Zomertransfers 2015-2016

Bericht door enrique »

Hallo, ik heb het hier over Gaethofs ...
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Zomertransfers 2015-2016

Bericht door Franz »

Since '54 schreef:
Franz schreef:Zoals ik al eerder heb gepost vind ik dat men zeer voorzichtig moet zijn om als buitenstaander een oordeel te vellen tenzij men iets zeker weet.
Wie weet er exact waarom Momi nog niet terug is?
Is het zeker dat hij zelf in de fout is gegaan? Straf dat sommigen dat hier zo maar als een vaststaand feit poneren...
Ik vind dat we onze spelers op zijn minst het voordeel van de twijfel moeten geven.
Zeker als dat in dit geval een speler is die een zeer belangrijk aandeel heeft gehad in onze promotie.
Over bepaalde spelers die hier niet meer spelen, die hier nog niet spelen en/of die hier niet voldeden mag geen gefundeerde kritiek geuit worden, op onze beste spits mag iedereen hier All The Way gaan, en dan nog niet eens over zijn voetbalkunde...
Tijd om er mee te stoppen, laten we afwachten wanneer en hoe Momi terugkeert.
Ik heb hier geschreven dat het hoedanook onprofessioneel is. 't Moest eens met een grote club zijn geweest. Ik vrees dat Momi in Afrika mocht blijven van bv Brugge, Anderlecht e.d.
Bovendien schreef ik dat STVV wat behoorlijk mocht communiceren over het 'geval Momi'. Er over zwijgen is stof geven voor speculatie.

ik schreef bovendien dat het niet aan de ploeg zal liggen als Momi een ernstige conditionele achterstand zal hebben.

'Buitenstaander', ben je dat als je al 60 jaar STVV-supporter bent (beetje respect aub) en elke dag alle kranten, sites en fora over STVV verslindt?

Maar ja het valt hier nogal eens voor dat sommigen mijn posts al eens achterste voren lezen.
Weet jij waarom Momi nog niet terug is? Ben jij met hem in contact? Zit jij misschien in Kameroen op de luchthaven bij hem?
Als dat niet het geval is ben je in deze een buitenstaander, en dan vind ik dat je erg moet oppassen vooraleer te oordelen.
Het is bijvoorbeeld niet ondenkbaar dat Momi daar al een hele tijd in zijn niet-thuisland Kameroen in de miserie zit af te wachten omdat hij geen visum krijgt...
Of hij al dan niet professioneel bezig is, is dus een beoordeling die de club moet maken, of dat nu STVV of Anderlecht is maakt geen verschil.

In het algemeen vind ik dat we onze eigen spelers het voordeel van de twijfel moeten geven, en dat we ook moeten opletten om hen te veroordelen op niet-voetbal zaken, zoals druggebruik, drankmisbruik, onrechtmatig verlengen van vakantie, gokproblemen, enzomeer.

Ik heb zelf ook al geschreven dat ik het erg spijtig vind dat juist Momi later aan de voorbereiding begint. Na de ervaring van verleden jaar weten we dat hij - als hij fysiek in orde is - een erg belangrijke meerwaarde kan bieden.
Een kleine kanttekening hierbij: de broodnodige centrale middenvelder(s) en back(s) zullen ook later aan de voorbereiding met ons team beginnen, die zijn namelijk nog niet (eens) aangeworven...

Verder toch ook even duidelijk maken dat mijn vorige post niet specifiek op jou betrekking had, maar ik reageer nu wel op jouw reactie hierboven.

PS: Bosmans nog zien spelen
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4144
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2015-2016

Bericht door lindoke »

Of Momi er nu niet bij is door visumproblemen of niet maakt voor mij gene bal uit. Ik ben ook wel akkoord dat wanneer hij terug komt sowieso zijn achterstand zal moeten inhalen hetgeen betekent dat hij de eerste competitiewedstrijden er gewoonweg niet bij kan en mag zijn. In het beste geval heeft hij tijdens zijn vakantie als een prof geleefd en zijn trainingsprogramma (want ik ga ervan uit dat ze dat toch mee gekregen hebben) stipt nageleefd heeft. Dan nog heeft hij de achterstand van wedstrijdritme en automatismen in een ploeg die voor een stuk uit nieuwe spelers bestaat. In het slechtste geval heeft hij de bon vivant uitgehangen en komt hij met minstens 5 kilo overgewicht terug en dan zit je nog verder van huis.

In alle geval heb je aan Momi niks bij de competitiestart. In het eerste geval heb je er een match of 3-4 niks aan en in het tweede geval kan het zijn dat je al een match of 7-8 ver zit in de competitie vooraleer hij 90" aankan. Feit is ook dat STVV in beide gevallen verliezer is. Dan kan je als club maar één ding doen. Anticiperen!!! Als de trainer de spelers en spelsysteem in zijn hoofd heeft om met 1 sterke, diepe spits te spelen en alleen Momi in de rangen lopen heeft die aan dat profiel beantwoordt kan de club niks anders dan zorgen dat ze voor de competitiestart dat type van speler aan hun trainer kunnen geven. En liefst nog gisteren dan vandaag. Want laat er geen twijfel over bestaan. Ook ik ben van mening dat je ieder puntje broodnodig gaat hebben om dit seizoen de laatste plaats te ontlopen en dat dit met het huidige spelersmateriaal een dubbeltje op zijn kant zal zijn.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Zomertransfers 2015-2016

Bericht door AirMontella »

Wie weet kan de huidige afwezigheid van Momi nog wel in ons voordeel spelen. Ze zijn nu bijna genoodzaakt om een inzetbare spits aan te trekken ipv niet af te wachten.
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Zomertransfers 2015-2016

Bericht door Franz »

lindoke schreef:Of Momi er nu niet bij is door visumproblemen of niet maakt voor mij gene bal uit. Ik ben ook wel akkoord dat wanneer hij terug komt sowieso zijn achterstand zal moeten inhalen hetgeen betekent dat hij de eerste competitiewedstrijden er gewoonweg niet bij kan en mag zijn. In het beste geval heeft hij tijdens zijn vakantie als een prof geleefd en zijn trainingsprogramma (want ik ga ervan uit dat ze dat toch mee gekregen hebben) stipt nageleefd heeft. Dan nog heeft hij de achterstand van wedstrijdritme en automatismen in een ploeg die voor een stuk uit nieuwe spelers bestaat. In het slechtste geval heeft hij de bon vivant uitgehangen en komt hij met minstens 5 kilo overgewicht terug en dan zit je nog verder van huis.

In alle geval heb je aan Momi niks bij de competitiestart. In het eerste geval heb je er een match of 3-4 niks aan en in het tweede geval kan het zijn dat je al een match of 7-8 ver zit in de competitie vooraleer hij 90" aankan. Feit is ook dat STVV in beide gevallen verliezer is. Dan kan je als club maar één ding doen. Anticiperen!!! Als de trainer de spelers en spelsysteem in zijn hoofd heeft om met 1 sterke, diepe spits te spelen en alleen Momi in de rangen lopen heeft die aan dat profiel beantwoordt kan de club niks anders dan zorgen dat ze voor de competitiestart dat type van speler aan hun trainer kunnen geven. En liefst nog gisteren dan vandaag. Want laat er geen twijfel over bestaan. Ook ik ben van mening dat je ieder puntje broodnodig gaat hebben om dit seizoen de laatste plaats te ontlopen en dat dit met het huidige spelersmateriaal een dubbeltje op zijn kant zal zijn.
Volgens jou kan en mag Momi sowieso niet meedoen in de eerste competitiewedstrijden, zelfs al heeft hij de laatste weken goed getraind???
Dat zullen bijvoorbeeld De Petter en Buysse, of Trossard, of weet ik welke nieuwe aanwinst graag lezen...
Die hebben ook geen wedstrijdritme of automatismen met onze ploeg.
'Michel de grinser' wrijft zich al in de handen...
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gargamel
Berichten: 125
Lid geworden op: 11 mei 2015, 19:05

Re: Zomertransfers 2015-2016

Bericht door Gargamel »

Franz schreef:
lindoke schreef:Of Momi er nu niet bij is door visumproblemen of niet maakt voor mij gene bal uit. Ik ben ook wel akkoord dat wanneer hij terug komt sowieso zijn achterstand zal moeten inhalen hetgeen betekent dat hij de eerste competitiewedstrijden er gewoonweg niet bij kan en mag zijn. In het beste geval heeft hij tijdens zijn vakantie als een prof geleefd en zijn trainingsprogramma (want ik ga ervan uit dat ze dat toch mee gekregen hebben) stipt nageleefd heeft. Dan nog heeft hij de achterstand van wedstrijdritme en automatismen in een ploeg die voor een stuk uit nieuwe spelers bestaat. In het slechtste geval heeft hij de bon vivant uitgehangen en komt hij met minstens 5 kilo overgewicht terug en dan zit je nog verder van huis.

In alle geval heb je aan Momi niks bij de competitiestart. In het eerste geval heb je er een match of 3-4 niks aan en in het tweede geval kan het zijn dat je al een match of 7-8 ver zit in de competitie vooraleer hij 90" aankan. Feit is ook dat STVV in beide gevallen verliezer is. Dan kan je als club maar één ding doen. Anticiperen!!! Als de trainer de spelers en spelsysteem in zijn hoofd heeft om met 1 sterke, diepe spits te spelen en alleen Momi in de rangen lopen heeft die aan dat profiel beantwoordt kan de club niks anders dan zorgen dat ze voor de competitiestart dat type van speler aan hun trainer kunnen geven. En liefst nog gisteren dan vandaag. Want laat er geen twijfel over bestaan. Ook ik ben van mening dat je ieder puntje broodnodig gaat hebben om dit seizoen de laatste plaats te ontlopen en dat dit met het huidige spelersmateriaal een dubbeltje op zijn kant zal zijn.
Volgens jou kan en mag Momi sowieso niet meedoen in de eerste competitiewedstrijden, zelfs al heeft hij de laatste weken goed getraind???
Dat zullen bijvoorbeeld De Petter en Buysse, of Trossard, of weet ik welke nieuwe aanwinst graag lezen...
Die hebben ook geen wedstrijdritme of automatismen met onze ploeg.
'Michel de grinser' wrijft zich al in de handen...
Komaan hé, hij is op vakantie geweest en dan doet bijna niemand iets kijk maar bijvoorbeeld naar Praet die was bijgekomen, iemand die toch duidelijk met zijn vak bezig is. Momi lijkt me nu niet meteen het type dat dat wél doet. Bijkomend heeft hij blijkbaar in Kameroen vastgezeten of iets in die aard, dus denk niet dat hij daar ook elke dag heeft liggen trainen. En al helemaal niet gevoetbald want daar heb je namelijk andere spelers voor nodig.
Dit geval vergelijken met dergelijke spelers die in een heel andere situatie zitten, lijkt me niet echt aangeraden.
Gargamel
Berichten: 125
Lid geworden op: 11 mei 2015, 19:05

Re: Zomertransfers 2015-2016

Bericht door Gargamel »

enrique schreef:Hallo, ik heb het hier over Gaethofs ...
Excuses, volgens mij verwarde ik deze twee door zijn voornaam..
tweety
Berichten: 877
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Zomertransfers 2015-2016

Bericht door tweety »

Gargamel schreef:
Franz schreef:
lindoke schreef:Of Momi er nu niet bij is door visumproblemen of niet maakt voor mij gene bal uit. Ik ben ook wel akkoord dat wanneer hij terug komt sowieso zijn achterstand zal moeten inhalen hetgeen betekent dat hij de eerste competitiewedstrijden er gewoonweg niet bij kan en mag zijn. In het beste geval heeft hij tijdens zijn vakantie als een prof geleefd en zijn trainingsprogramma (want ik ga ervan uit dat ze dat toch mee gekregen hebben) stipt nageleefd heeft. Dan nog heeft hij de achterstand van wedstrijdritme en automatismen in een ploeg die voor een stuk uit nieuwe spelers bestaat. In het slechtste geval heeft hij de bon vivant uitgehangen en komt hij met minstens 5 kilo overgewicht terug en dan zit je nog verder van huis.

In alle geval heb je aan Momi niks bij de competitiestart. In het eerste geval heb je er een match of 3-4 niks aan en in het tweede geval kan het zijn dat je al een match of 7-8 ver zit in de competitie vooraleer hij 90" aankan. Feit is ook dat STVV in beide gevallen verliezer is. Dan kan je als club maar één ding doen. Anticiperen!!! Als de trainer de spelers en spelsysteem in zijn hoofd heeft om met 1 sterke, diepe spits te spelen en alleen Momi in de rangen lopen heeft die aan dat profiel beantwoordt kan de club niks anders dan zorgen dat ze voor de competitiestart dat type van speler aan hun trainer kunnen geven. En liefst nog gisteren dan vandaag. Want laat er geen twijfel over bestaan. Ook ik ben van mening dat je ieder puntje broodnodig gaat hebben om dit seizoen de laatste plaats te ontlopen en dat dit met het huidige spelersmateriaal een dubbeltje op zijn kant zal zijn.
Volgens jou kan en mag Momi sowieso niet meedoen in de eerste competitiewedstrijden, zelfs al heeft hij de laatste weken goed getraind???
Dat zullen bijvoorbeeld De Petter en Buysse, of Trossard, of weet ik welke nieuwe aanwinst graag lezen...
Die hebben ook geen wedstrijdritme of automatismen met onze ploeg.
'Michel de grinser' wrijft zich al in de handen...
Komaan hé, hij is op vakantie geweest en dan doet bijna niemand iets kijk maar bijvoorbeeld naar Praet die was bijgekomen, iemand die toch duidelijk met zijn vak bezig is. Momi lijkt me nu niet meteen het type dat dat wél doet. Bijkomend heeft hij blijkbaar in Kameroen vastgezeten of iets in die aard, dus denk niet dat hij daar ook elke dag heeft liggen trainen. En al helemaal niet gevoetbald want daar heb je namelijk andere spelers voor nodig.
Dit geval vergelijken met dergelijke spelers die in een heel andere situatie zitten, lijkt me niet echt aangeraden.
Heeft er iemand zich al de bedenking gemaakt dat de CAR een land in burgeroorlog is ?
Het zal allemaal zo eenvoudig niet zijn om het geregeld te krijgen.
Wij kennen de situatie ginder niet en ook niet de omstandigheden waarin Momi zich bevindt.
Dus allerhande conclusies of veroordelingen trekken lijkt me dan op zijn minst voorbarig (sic) :)
het is alleen jammer dat het net gebeurt met de speler die het meeste baat heeft bij een goede voorbereiding.
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Zomertransfers 2015-2016

Bericht door Franz »

Gargamel schreef: Komaan hé, hij is op vakantie geweest en dan doet bijna niemand iets kijk maar bijvoorbeeld naar Praet die was bijgekomen, iemand die toch duidelijk met zijn vak bezig is. Momi lijkt me nu niet meteen het type dat dat wél doet. Bijkomend heeft hij blijkbaar in Kameroen vastgezeten of iets in die aard, dus denk niet dat hij daar ook elke dag heeft liggen trainen. En al helemaal niet gevoetbald want daar heb je namelijk andere spelers voor nodig.
Dit geval vergelijken met dergelijke spelers die in een heel andere situatie zitten, lijkt me niet echt aangeraden.
Mijn punt is juist dat ik het niet weet hoe het met Momi zit, jij het niet weet, ... de (meeste) forumgangers het niet weten.
Wie het exact weet mag het laten weten.
Dus zeg ik dat we beter geen standpunt innemen over iets waar we buitenstaander van zijn.
Ik ben het natuurlijk wel met je eens dat trainen in de luchthaven van Kameroen niet eenvoudig is... :mrgreen:
Ik acht de kans ook groot dat hij conditioneel niet OK zal zijn, en waarschijnlijk te zwaar zal wegen.
Maar ik poneer dat nu vandaag niet als een vaststaand feit. Ik neem ook niet zo maar aan dat het zijn eigen dikke schuld is.
Dus nogmaals: geef hem het voordeel van de twijfel tot hij hier terug staat.
En dan zullen we wel zien hoe het met hem gaat.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
den ief
Berichten: 1347
Lid geworden op: 25 nov 2010, 11:25

Re: Zomertransfers 2015-2016

Bericht door den ief »

Franz schreef:
Gargamel schreef: Komaan hé, hij is op vakantie geweest en dan doet bijna niemand iets kijk maar bijvoorbeeld naar Praet die was bijgekomen, iemand die toch duidelijk met zijn vak bezig is. Momi lijkt me nu niet meteen het type dat dat wél doet. Bijkomend heeft hij blijkbaar in Kameroen vastgezeten of iets in die aard, dus denk niet dat hij daar ook elke dag heeft liggen trainen. En al helemaal niet gevoetbald want daar heb je namelijk andere spelers voor nodig.
Dit geval vergelijken met dergelijke spelers die in een heel andere situatie zitten, lijkt me niet echt aangeraden.
Mijn punt is juist dat ik het niet weet hoe het met Momi zit, jij het niet weet, ... de (meeste) forumgangers het niet weten.
Wie het exact weet mag het laten weten.
Dus zeg ik dat we beter geen standpunt innemen over iets waar we buitenstaander van zijn.
Ik ben het natuurlijk wel met je eens dat trainen in de luchthaven van Kameroen niet eenvoudig is... :mrgreen:
Ik acht de kans ook groot dat hij conditioneel niet OK zal zijn, en waarschijnlijk te zwaar zal wegen.
Maar ik poneer dat nu vandaag niet als een vaststaand feit. Ik neem ook niet zo maar aan dat het zijn eigen dikke schuld is.
Dus nogmaals: geef hem het voordeel van de twijfel tot hij hier terug staat.
En dan zullen we wel zien hoe het met hem gaat.
Franz, goed dat je zo gematigd bent, hou ik wel van en juich ik over het algemeen toe. Maar feit is dat hij hier 2 weken geleden had moeten staan. Hij is prof, punt andere lijn.
Als je alles voor je reis goed regelt, zit je daar echt geen 2 weken vast. Ik heb alle begrip voor een overmachtssituatie, maar in dit geval is het gewoon buiten proportie. In mijn ogen kan je hem sowieso de eerste weken niet laten starten, dat is gewoon niet fair ten opzichte van de gasten die wel al meer dan 2 weken aan het afzien zijn, al ging het hier over Messi, de groep primeert.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben een Momi-fan. Ondanks zijn rare stijl, ben ik er van overtuigd dat dit een heel goede spits kan zijn die het ook in eerste zal kunnen. Maar om dat te bewijzen is natuurlijk een eerste vereiste dat hij hier is. Ik kijk uit naar zijn komst.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Zomertransfers 2015-2016

Bericht door toyotacorolla »

Ik vind dat je al je papieren moet in orde maken voor je vertrekt, iedereen regelt toch zijn vakantie op voorhand.
Gebruikersavatar
Cremasco
Berichten: 2674
Lid geworden op: 29 sep 2010, 00:18
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2015-2016

Bericht door Cremasco »

Blijkbaar ben ik toch niet de enige die zich vragen stelt over Momi....
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4144
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2015-2016

Bericht door lindoke »

Franz schreef:
Gargamel schreef: Komaan hé, hij is op vakantie geweest en dan doet bijna niemand iets kijk maar bijvoorbeeld naar Praet die was bijgekomen, iemand die toch duidelijk met zijn vak bezig is. Momi lijkt me nu niet meteen het type dat dat wél doet. Bijkomend heeft hij blijkbaar in Kameroen vastgezeten of iets in die aard, dus denk niet dat hij daar ook elke dag heeft liggen trainen. En al helemaal niet gevoetbald want daar heb je namelijk andere spelers voor nodig.
Dit geval vergelijken met dergelijke spelers die in een heel andere situatie zitten, lijkt me niet echt aangeraden.
Mijn punt is juist dat ik het niet weet hoe het met Momi zit, jij het niet weet, ... de (meeste) forumgangers het niet weten.
Wie het exact weet mag het laten weten.
Dus zeg ik dat we beter geen standpunt innemen over iets waar we buitenstaander van zijn.
Ik ben het natuurlijk wel met je eens dat trainen in de luchthaven van Kameroen niet eenvoudig is... :mrgreen:
Ik acht de kans ook groot dat hij conditioneel niet OK zal zijn, en waarschijnlijk te zwaar zal wegen.
Maar ik poneer dat nu vandaag niet als een vaststaand feit. Ik neem ook niet zo maar aan dat het zijn eigen dikke schuld is.
Dus nogmaals: geef hem het voordeel van de twijfel tot hij hier terug staat.
En dan zullen we wel zien hoe het met hem gaat.
Maar het gaat er eigenlijk niet om of het Momi zijn eigen fout is of niet. Dat doet helemaal niet meer ter zake. Feit is dat hij de voorbereiding gemist heeft - of toch al een groot stuk - en in mijn ogen onmogelijk kan klaar zijn voor de competitiestart. Spijtig voor hem want zoals ik al eerder vermelde zal zijn loon deels afhangen van A-selecties. En als al die problemen niet zijn eigen fout zijn, is dat dubbel zo sneu voor hem. Maar hetgeen primeert is de club en de supporters. Hetgeen wil zeggen dat er tegen Brugge 11 fitte spelers op het veld moeten staan en als Ferrera erop rekende dat Momi één van die 11 zou zijn heeft hij, de club en wij een probleem omdat we dan niet in de vooropgestelde en meest competitieve opstelling kunnen starten.

Nu, begrijp me niet verkeerd. Ik maak er ook geen drama van als we een aantal weken op Momi moeten wachten vooraleer hij 100% is. Misschien dat er daardoor een paar andere spelers op andere posities spelen en de ploeg goed draait zelfs in een ander systeem. Om dat op te lossen wordt Ferrera royaal betaald.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
save-stvv
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 mei 2013, 10:59
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2015-2016

Bericht door save-stvv »

wat mij ook vooral stoort is dat er amper iets te lezen valt over stvv in hbvl, echt schrijnend...

Over Genk telkens 2 blz vol :-)

STvv heeft nog altijd hetzelfde stukje als Lommel :-)

Abo stopzetten denk ik
Scandic
Berichten: 1204
Lid geworden op: 06 okt 2010, 20:08
Locatie: Sint Joris/Alken

Re: Zomertransfers 2015-2016

Bericht door Scandic »

save-stvv schreef:wat mij ook vooral stoort is dat er amper iets te lezen valt over stvv in hbvl, echt schrijnend...

Over Genk telkens 2 blz vol :-)

STvv heeft nog altijd hetzelfde stukje als Lommel :-)

Abo stopzetten denk ik
Over Genk staat er iets in, omdat ze op oefenkamp zijn...
Gesloten