Wintertransfers 2014-2015

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Hard-Die
Berichten: 125
Lid geworden op: 29 nov 2010, 19:00

Re: Wintertransfers 2014-2015

Bericht door Hard-Die »

lindoke schreef:Iedere trainer die bij Standard aan de slag zou gaan neemt mijn inziens een enorm risico. je hebt daar alles te verliezen en niks te winnen. Oorzaak daarvoor is en zal altijd blijven Roland Duchatelet. Met die man kan je gewoon geen club degelijk uitbouwen omdat hij compleet niks van voetbal kent en een club wil managen als een bedrijf waar alleen de cijfers tellen. Voetbal waar de factor "emotie" enorm belangrijk is zal voor Roland Duchatelet nooit lukken omdat hijzelf een emotieloos persoon is (al probeert hij dat soms wel te "faken" als weer eens de komediant uithangt). Ik heb Jos Vaesen ooit eens weten te vertellen dat je als voorzitter niet te veel mag reageren als een supporter om geen domme dingen te doen, maar Duchatelet is net het tegenovergestelde en heeft totaal geen hart voor geen enkele van zijn clubs.

Ik ben er bijna zeker van dat zolang Duchatelet bij Standard de touwtjes in handen heeft deze club geen stabiele topper meer zal zijn in de JPL. Als het ooit zover moet komen dat Charlton in de premier League terecht komt zal hij Standard zeker laten vallen en zich volledig op deze club richten omdat in de PL het grote geld te vinden is. Hij zal er dan alles aan doen om middelmatige spelers in de vitrine te zetten in de hoop dat er hier en daar ene voor grof geld verkocht kan worden. Het zal dan voor hem vooral balanceren zijn om Charlton met zo weinig mogelijk middelen toch in de PL te houden. Wat Standard dan betreft is het te hopen voor hen dat hij hen van de hand doet aan een organisatie of eigenaar die Standard wel terug hogerop wil helpen. De kans is echter groot dat hij na aankoop van de gronden rond Sclessin die hij al gedaan heeft zich ook daar volop op het onroerend goed zal concentreren en zoals bij ons de club zal laten leiden door een handpop van hem. Dan staat Standard net zover als ons en is het zelfs niet uit te sluiten dat deze fiere club ooit nog in tweede klasse zal terecht komen.
Het is natuurlijk wel zo dat, op een dikke 20 jaar na (van begin jaren '60 tot de Waterschei-affaire), Standard nooit een "stabiele topper" geweest is. Al heeft het daar natuurlijk wel het potentieel voor.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2014-2015

Bericht door Jacques »

Huurling Standard maakt brokken bij STVV
Mergim Vojvodja lijkt geen toekomst meer te hebben bij STVV. De Belgische rechtsachter met Kosovaarse roots hoopte bij de Kanaries wedstrijdervaring op te kunnen doen in een eerste elftal. De huurling van Standard viel tegen WS Brussels naast de kern en maakte zijn ongenoegen duidelijk.

Laatste zin: Bij STVV zijn ze vragende partij voor een oplossing.

http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=87070

Ik zal u de oplossing zeggen: ne deftige stamp onder zijn kl*ten en retour à Liège met die waardeloze pummel. Roland mag zijne rommel naar een ander sturen. :lol:
Overdrijven is een kunst
mozes0702
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 okt 2014, 20:51
Contacteer:

Re: Wintertransfers 2014-2015

Bericht door mozes0702 »

Het zou tijdens winterstop de bedoeling zijn om Dequevy en Iandoli nogmaals proberen te slijten wegens te duur... bron: bestuurslid
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2014-2015

Bericht door Jacques »

Zoveelste poging tot sabotage.

Zoals ik al zei: als wij promoveren is het ondanks ons bestuur, niet dankzij.
Overdrijven is een kunst
mozes0702
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 okt 2014, 20:51
Contacteer:

Re: Wintertransfers 2014-2015

Bericht door mozes0702 »

Idd maar lag in de lijn der verwachtingen....
Mikman
Berichten: 3675
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Wintertransfers 2014-2015

Bericht door Mikman »

Een tweetal weken geleden kwam DQV met zijn manager aan een tafeltje langs ons zitten. Niet geluisterd naar hun conversatie ( in het Frans ) maar wel paar keer de naam van "Fredje" (Vanderbiest ) horen vallen, met wie DQV nog samenspeelde bij Roeselare en die hem tijdens de zomer ook al naar de kust wou halen.

Hoe beter STVV presteert, hoe makkelijker is om spelers te overtuigen te blijven ( of voor het bestuur om extra inkomsten in te kunnen calculeren ).
Iandoli en DQV zijn belangrijk maar mits slimme transfers kan je ook hun vertrek opvangen. Rherras werd zelfs al aangetrokken met het oog op een vertrek van Iandoli.


Twee spelers die mij interesseren om naar STVV te halen zijn Zhino Gano en Gilles Lentz. Lentz is waarschijnlijk de beste doelman van 2e klasse en is nog maar 22 jaar. Een goeie investering dus. Gano werd door Brugge uitgeleend aan Moeskroen maar mag daar nooit meedoen. Zit daar enkel omdat hij Belg is, en Moeskroen er 6 moet hebben voor op het scheidsrechtersblad. Hij wil daar zelf weg omdat hij doorheeft dat hij daar om puur administratieve redenen zit, en sportief toch geen speelkansen krijgt. Vraag is of Brugge en Moeskroen iets overeen kunnen komen om hem ( en Birger Verstraete, die in hetzelfde schuitje zit ) los te weken. Gano is een interessant profiel omdat hij bij Lommel zijn waarde vorig seizoen al bewees, en omdat hij met zijn 1,93 meter het profiel van een spits heeft die we nog niet in de kern hebben.
Blackbird
Berichten: 105
Lid geworden op: 23 jun 2011, 17:10
Locatie: Boekhout

Re: Wintertransfers 2014-2015

Bericht door Blackbird »

mozes0702 schreef:Het zou tijdens winterstop de bedoeling zijn om Dequevy en Iandoli nogmaals proberen te slijten wegens te duur... bron: bestuurslid

Als ze dit doen zien ze me nietmeer op sta(ai)yen. Zo simpel is dat. Slijten wegens te duur tijdens de winterstop is pure bullshit. Dan is het inderdaad pure sabotage en heeft het
voor mij geen enkele zin meer om naar een club te gaan kijken waar geen enkele sportieve ambitie meer in schuilt.

Op het begin van het seizoen maakt ge uw begroting op. Dat Iandoli en Dequevy duur zijn wist ge toen ook al. Dat ge dan spelers gaat huren zoals ne Koc is in die optiek dan ook helemaal niet te begrijpen.

Maar het zal wel aan mij liggen zeker.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Wintertransfers 2014-2015

Bericht door Since '54 »

Blackbird schreef:
mozes0702 schreef:Het zou tijdens winterstop de bedoeling zijn om Dequevy en Iandoli nogmaals proberen te slijten wegens te duur... bron: bestuurslid

Als ze dit doen zien ze me nietmeer op sta(ai)yen. Zo simpel is dat. Slijten wegens te duur tijdens de winterstop is pure bullshit. Dan is het inderdaad pure sabotage en heeft het
voor mij geen enkele zin meer om naar een club te gaan kijken waar geen enkele sportieve ambitie meer in schuilt.

Op het begin van het seizoen maakt ge uw begroting op. Dat Iandoli en Dequevy duur zijn wist ge toen ook al. Dat ge dan spelers gaat huren zoals ne Koc is in die optiek dan ook helemaal niet te begrijpen.

Maar het zal wel aan mij liggen zeker.
De (STVV)geschiedenis kan zich herhalen Blackbird maar gelukkig zijn we (nog) niet zo ver.
Mikman
Berichten: 3675
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Wintertransfers 2014-2015

Bericht door Mikman »

Blackbird schreef:
mozes0702 schreef:Het zou tijdens winterstop de bedoeling zijn om Dequevy en Iandoli nogmaals proberen te slijten wegens te duur... bron: bestuurslid

Als ze dit doen zien ze me nietmeer op sta(ai)yen. Zo simpel is dat. Slijten wegens te duur tijdens de winterstop is pure bullshit. Dan is het inderdaad pure sabotage en heeft het
voor mij geen enkele zin meer om naar een club te gaan kijken waar geen enkele sportieve ambitie meer in schuilt.

Op het begin van het seizoen maakt ge uw begroting op. Dat Iandoli en Dequevy duur zijn wist ge toen ook al. Dat ge dan spelers gaat huren zoals ne Koc is in die optiek dan ook helemaal niet te begrijpen.

Maar het zal wel aan mij liggen zeker.
Het ene heeft niks met het andere te maken. Koç moet je waarschijnlijk enkel de premies betalen. Dequevy en Iandoli moesten voor het seizoen al weg, precies omwille van hun contracten. Maar als er geen concreet bod komt...
Voor Iandoli werd al een vervanger gehaald ( Rherras ) , en niemand die echt geloofde dat Dequevy dit seizoen nog wat ging presteren voor STVV. Bij zijn invalbeurt tegen Seraing werd hij zelfs nog uitgefloten. Pas tegen OHL kon zich rehabiliteren. Ofwel was het gewoon omdat de transfermarkt toen gesloten was, dat kan ook.

We zullen zien. Ik zie niet veel eersteklassers inspanningen doen tijdens de winterstop, tenzij de degradatiekandidaten. Maar wil je daar als speler terecht komen? Ploegen de al zeker zijn van PO2 gaan voor die veredelde vriendencompetitie geen investeringen meer doen. Grote kans dat je in eerste klasse zelfs nog een paar goeie spelers op de kop kan tikken die te weinig aan spelen toekomen.
Dreke
Berichten: 3643
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Wintertransfers 2014-2015

Bericht door Dreke »

Daar komt nog eens bij dat het voor Iandoli toch al een paar weken zoeken is naar de meerwaarde...
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4144
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2014-2015

Bericht door lindoke »

http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=87588

Dat dit maar niet voor Erichot is!!!
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
darion
Berichten: 1509
Lid geworden op: 20 jul 2011, 22:56

Re: Wintertransfers 2014-2015

Bericht door darion »

Het is niet omdat Erichot top is bij een ploeg die aan de top staat in tweede klasse dat hij kan meedraaien bij een topclub die ook Europees speelt..
Beetje redelijk blijven
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Wintertransfers 2014-2015

Bericht door Bartman »

Als Iandoli in de winterstop vertrekt, is dit geen ramp. Vervangbaar zonder meer.
Een DQV die korter en korter aanleunt bij de vorm van twee jaar geleden is een heel ander verhaal. Als we die DQV terug te zien krijgen wordt STVV echt een kandidaat op de titel. Een verkoop tijdens de mercato is dus inderdaad niets minder dan pure sabotage en een reden (voor veel supporters vrees ik) om definitief weg te blijven. Ik ben eens benieuwd of ze dat aandurven.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Wintertransfers 2014-2015

Bericht door Since '54 »

darion schreef:Het is niet omdat Erichot top is bij een ploeg die aan de top staat in tweede klasse dat hij kan meedraaien bij een topclub die ook Europees speelt..
Beetje redelijk blijven
Zo is dat.

Trouwens wie van onze huidige kern kan bekwaam geacht te worden om een volledig seizoen probleemloos in 1ste klasse mee te draaien? Wie heeft er trouwens al gespeeld? Kotysch, Daeseleire, Schollen, Dequevy ...
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2014-2015

Bericht door Jack »

Bartman schreef:Als Iandoli in de winterstop vertrekt, is dit geen ramp. Vervangbaar zonder meer.
Een DQV die korter en korter aanleunt bij de vorm van twee jaar geleden is een heel ander verhaal. Als we die DQV terug te zien krijgen wordt STVV echt een kandidaat op de titel. Een verkoop tijdens de mercato is dus inderdaad niets minder dan pure sabotage en een reden (voor veel supporters vrees ik) om definitief weg te blijven. Ik ben eens benieuwd of ze dat aandurven.
Niet overdrijven. Wie er nu nog zit zal daardoor ook niet wegblijven.
Gesloten