Zomertransfers 2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Tompie »

Ik heb momenteel weinig tijd om hier te modereren. Heb mijn handen meer dan vol met mijn kleine van bijna zes maanden.

Maar ik vraag me af waar ik de meest kinderachtige dingen tegen kom. Bij hem of hier op het forum.

Als iedereen voor hij/zij zijn bericht post zich eens even af zou vragen of dat bericht inhoudelijk een meerwaarde is in deze topic, zou al helpen.

On topic: meerdere spelers werden gehaald, maar er is nog veel nodig. Ik verwacht weinig bekende namen, of namen die bij ons toch niet bekend zijn in ieder geval.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door tesneusdoek »

Spijtig genoeg gaat de competitie een maand voor het sluiten van de zomermercato van start. Voor mij persoonlijk moeilijk te begrijpen, maar -zoals deze dagen al is gebleken-, zijn er meerdere dingen in het Bondsreglement en in de werking van de KBVB die een mens zijn pet te boven gaan.

Pas op het einde van de laatste dag waarop er in- en uitgaande transfers kunnen gedaan worden, kan men volgens mij een oordeel vormen over het geleverde werk.

De clubs, spelers en makelaars weten dat er nog tijd is om te kopen en te verkopen en de kans dat ze nu al een speler (die nog meer dan 1 jaar onder contract ligt, die niet geblesseerd is of volledig in conflict ligt met zijn club en medespelers en waarvoor er een markt bestaat) aan een "goede prijs" verkopen, is zo goed als onbestaande. Een club die dus een beetje op de centen let en die niet genoodzaakt is om een volledige kern te vernieuwen (bijv. Anderlecht), wacht dus nog beter even af en koopt alleen "buitenkansjes" die zich af en toe aanbieden, of spelers die ze echt willen, maar op het punt staan om elders te tekenen. Dat is tenminste wat ik meen begrepen te hebben van hoe die hele koehandel werkt en dat leid ik ook af van Brys zijn woorden, wanneer hij zegt dat het voor STVV een goede zaak zou zijn, moest de competitie een paar weken later starten, omdat er nog verschilende transfers in "de pijplijn" zitten.

Nu zo goed en zo kwaad als het gaat uw sterkhouders bewaren dus, en alleen (duur) verkopen, als het echt niet anders kan. Voor de rest, rustig blijven verder onderhandelen met (minstens) een tiental spelers met het juiste profiel en waarvoor er concrete interesse is vanwege Brys, om er daar uiteindelijk een stuk of 3, 4 van aan te trekken. Dan proberen op de laatste paar dagen, nog een paar koopjes te doen.

Als we dan, na het sluiten van de transferperiode, geen volwaardige kern hebben met voldoende kwaliteit en kwantiteit, dan is alle kritiek verdiend. Nu is dat veel te voorbarig. Geef de mensen die met de transferdossiers bezig zijn dus voorlopig het voordeel van de twijfel, aub!
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door tesneusdoek »

Tompie schreef:Ik heb momenteel weinig tijd om hier te modereren. Heb mijn handen meer dan vol met mijn kleine van bijna zes maanden.

Maar ik vraag me af waar ik de meest kinderachtige dingen tegen kom. Bij hem of hier op het forum.

Als iedereen voor hij/zij zijn bericht post zich eens even af zou vragen of dat bericht inhoudelijk een meerwaarde is in deze topic, zou al helpen.

On topic: meerdere spelers werden gehaald, maar er is nog veel nodig. Ik verwacht weinig bekende namen, of namen die bij ons toch niet bekend zijn in ieder geval.
Proficiat met de kleine! Dat is pas goed nieuws en echt belangrijk! :toppie:
Haspengouw
Berichten: 270
Lid geworden op: 09 jun 2017, 12:24

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Haspengouw »

Er doet blijkbaar een tester mee tegen Lommel, zijn naam zou Idumba zijn. Nergens op internet een voetballer te vinden onder die naam. Idumbo vind ik dan weer wel terug, 17-jarige aanvaller van Gent.
Dries
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 jun 2019, 14:06

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Dries »

Is 20 jarige tester uit Congo denk ik, was gaan testen bij Waasland beveren. (Centrale verdediger)
Thestvvfan
Berichten: 68
Lid geworden op: 09 jul 2019, 13:21

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Thestvvfan »

Even tussendoor n'a de 1ste helft!

Stvv 0-2 Lommel utd

Blunder van idumba en Schmidt, dan nog lichte penalty tegen.

Idumba is in mijn ogen te nerveus of niet goed genoeg, probeerde 2x van ver te trappen 2x was het ver naast. Probeert daarnaast ook elke keer een man voorbij te gaan. Waardoor er balverlies wordt geleden... Zo ontstond de eerste tegengoal.

Phuong was wat onzichtbaar maar kreeg vaak ook te maken met hoge ballen.

De smet en Souza waren de betere heel bedrijvig aan het spelen en je ziet dat het 1ste klasse materiaal is.

Van de jeugd speelde de de 1ste helft van Dessel en masoudi. Van dessel laat een hele goeie indruk achter, goed kaatsspel en bijna altijd vrij. Masoudi durft zijn man voorbij te gaan maar is iets minder in het spel betrokken.
Renard
Berichten: 209
Lid geworden op: 29 jun 2015, 10:27

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Renard »

Boli met de 1-2 volgens Flashscore... een langer verblijf in de maak ?
ilovesushi
Berichten: 48
Lid geworden op: 06 aug 2018, 20:52

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door ilovesushi »

Waarschijnlijk is die Congolese tester dan Nathan Fasika Idumba. Hij onderging eerder al een proefperiode bij Standard en later bij Waasland-Beveren.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Henri is de man »

Renard schreef:Boli met de 1-2 volgens Flashscore... een langer verblijf in de maak ?
Dat hij al meespeelt is het beste nieuws van de dag. Hij zal nog steeds willen vertrekken vermoed ik maar we zijn weer een stapje dichter bij een verlengd verblijf
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Dirk
Berichten: 46
Lid geworden op: 23 apr 2015, 11:43

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Dirk »

tesneusdoek schreef: Als we dan, na het sluiten van de transferperiode, geen volwaardige kern hebben met voldoende kwaliteit en kwantiteit, dan is alle kritiek verdiend. Nu is dat veel te voorbarig. Geef de mensen die met de transferdossiers bezig zijn dus voorlopig het voordeel van de twijfel, aub!
Als je zo wil werken, mij best. Maar dat betekent dan wel dat je waarschijnlijk weer de start gaat missen.
4 op 15 vorig seizoen als ik mij goed herinner, gevolgd door een fantastisch seizoen, maar dat seizoen had veel mooier kunnen zijn met een betere start. Dus ok, we mogen nu nog geen kritiek geven. Maar dan moet men aan de andere kant wel stoppen met te balken over po1 ambitie. Als je die hebt sta je er namelijk best wel van bij het begin.
kenniksvanvoetbal
Berichten: 620
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door kenniksvanvoetbal »

STVV-fan schreef:Een discussie voeren, beschaafd of niet, is op dit moment onmogelijk.

Mensen zoals bink, kenniksvanvoetbal en de hele reutemeut die dat meisje uit Epen deftig hebben volgespoten willen op dit moment gewoon op hun manier hun frustraties uiten en zoeken daarvoor aanleidingen.
Ik zeg niet dat die er niet zijn, zo (nogmaals) is IEDEREEN zenuwachtig dat uw kern op een week vóór competitiestart niet compleet is.
Ik zeg niet dat de communicatie niet beter kan.

Wat ik vooral zeg is dat
1) NUANCE nodig is
2) je niet, omdat iets je niet aanstaat, volledig LOS moet gaan op alles en iedereen
3) Geen dingen uit context moet trekken om te proberen uw wankel standpunt wat grond te geven.

Over de Japanners: Is het niet overduidelijk en meerdere malen door mij aangegeven?

Zij willen de voetbalgekke Japanse markt aanboren.
Commercieel willen ze die uitbuiten, sponsorcontracten sluiten, merchandising verkopen,...

Dat is het doel.

De weg is STVV.

En hoe doe je dat? Door STVV te laten groeien, japanse spelers naar hier te halen zodat STVV langzaam maar zeker kan groeien in naamsbekendheid in Japan.

Als je de Japanse media van STVV wat volgt lijkt dat toch de rode lijn te zijn.

Ik snap dat er mensen zijn die dat niet (willen) snappen. Die liever los met hun frustraties doorgaan dan 5 seconden te denken en te nuanceren. Maar he, dat is hoe bepaalde mensen rollen blijkbaar

:grappig: :grappig:
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door vdl »

Wij gaan bij God een Japanse vliegenvanger halen en De Wolf gaat naar een ploeg als Eupen,begrijpen wie begrijpen kan.
kenniksvanvoetbal
Berichten: 620
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door kenniksvanvoetbal »

Dirk schreef:
tesneusdoek schreef: Als we dan, na het sluiten van de transferperiode, geen volwaardige kern hebben met voldoende kwaliteit en kwantiteit, dan is alle kritiek verdiend. Nu is dat veel te voorbarig. Geef de mensen die met de transferdossiers bezig zijn dus voorlopig het voordeel van de twijfel, aub!
Als je zo wil werken, mij best. Maar dat betekent dan wel dat je waarschijnlijk weer de start gaat missen.
4 op 15 vorig seizoen als ik mij goed herinner, gevolgd door een fantastisch seizoen, maar dat seizoen had veel mooier kunnen zijn met een betere start. Dus ok, we mogen nu nog geen kritiek geven. Maar dan moet men aan de andere kant wel stoppen met te balken over po1 ambitie. Als je die hebt sta je er namelijk best wel van bij het begin.

:clap: :clap:
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Halenaar »

AA Gent en RSCA stonden er nochtans niet in het begin en hebben wel po1 gehaald.

Ieder team zal een mindere periode krijgen. In het begin van het seizoen, of tijdens de helft, of de laatste loodjes zoals bij ons...

STVV heeft al wel vaker verrast in het begin van het seizoen. Tijd om wat meer supporter te gaan worden ;)
enrique
Berichten: 2869
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door enrique »

ivm Schoofs
Waarom gaat iedereen er zo maar van uit dat die niet los te weken is bij KVM?
Mijn prognose is dat die mannen ten laatste na volgend seizoen geen licentie meer hebben ...
Plaats reactie