Abo's 2016-2017

Alle info over abonnementen en tickets (thuis - en uitwedstrijden) vind je hier.

Neemt u een abonnement voor het seizoen 2016-2017?

Ja, ik neem zeker een abonnement!
7
18%
Neen, ik neem zeker geen abonnement.
17
44%
Ik wacht nog even af (transfers, voorbereiding ...).
15
38%
 
Totaal aantal stemmen: 39

Alain
Berichten: 991
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Abo's 2016-2017

Bericht door Alain »

https://issuu.com/stayennv/docs/volledig_abomagazine

Onze commerciële genieën vonden dat het spektakel dat we de voorbije maanden op Stayen gezien hebben een stevige prijsverhoging rechtvaardigt.
Mijn pronostiek: +/- 3.000 abo's. Ik stop er alvast mee, na twintig jaar.
stvv'er
Berichten: 2431
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: Abo's 2016-2017

Bericht door stvv'er »

Maar allé Alain, je krijgt er volgend seizoen - in het nieuwe play-off systeem - dan ook maar liefst 20 wedstrijden voor (15 reguliere en, daar gaan we toch van uit, 5 PO II) :beer:

Voorts heb ik volgende bedenkingen:
* Ondanks de prijsstijging vind ik de abo's nog altijd vrij aanvaardbaar qua prijs. Vorig jaar hebben ze eigenlijk gewoon de simpelste marketingtruc uit de kast gehaald die er bestaat: sportief succes in combinatie met een vroege abo-campagne (begin mei gestart?), en de verhouding goedkope abo's <-> duurdere tickets. Het ijzer gesmeed toen het heet was en dat leverden hen vorig seizoen hun geweldig record van 6.500 abonnementen op.
Dat recordtje kunnen ze voor komend seizoen '16-'17 onmogelijk halen: sportief wanbeleid, lichte (niet overdreven) prijsstijgingen, de negatieve sfeer die er sinds +- november (!) rond de club hangt, stilaan het besef dat we louter een opleidingsclubke zijn zonder ambitie, ... enz. . Ik ben dit jaar behoorlijk benieuwd hoeveel abo's ze verkocht gaan krijgen, of beter, welk aantal ze gaan verkondigen ergens eind juli ;)

* Zo aanvaardbaar ik de abonnnementsprijzen vind, zo verschiet ik van de prijzen die ze nu al bij "top"wedstrijden (uhum) durven vragen. Sinds enkele jaren tellen ze voor matchen tegen de zogenaamde G5 5 EUR extra, nu is dat al 10 EUR surplus geworden. Zo kan je voor de Oost dus per ticketje € 30 tot € 40 neerleggen, als je dat wilt. Blijkbaar wordt er dan toch wereldvoetbal op Stayen gespeeld, al heb ik dat soort voetbal er nog nooit gezien. In mijn ogen is 40 (en zelfs 30 EUR) voor een voetbalmatch in België nooit te rechtvaardigen. Nooit. Zelfs niet in PO I, zelfs niet voor een titelmatch tussen pakweg Anderlecht en Club Brugge. ook hebben ze wijselijk in hun magazine niet de prijs van een ticketje op de thematribune West gezet. 50 EUR, dan maar? :gek:

* De thematribune voor 1.000 vrouwen, carnavalisten, werknemers van één of ander bedrijf gehuisvest in de West, of gewoon 1.000 zotten die (vorig seizoen) 45 EUR voor 1 match wouden neertellen. Sinds vorig de "Binkie Kidsbox". Vanboven, bekans in de lucht, skyboxen voor het meer gegoede volk. Dat ze op Stayen in hokjes/postjes denken, wisten we al langer, .... maar de "Binken Senior Box", serieus? En waarom geen aparte blok voor de atheïsten, de geradicaliseerden, de negativo's, de positivo's, de zuurpieten, de naïevelingen en de betweters onder ons?? :?
Blijkbaar heeft Peter Pinokkio weer wat ideetjes opgedaan tijdens zijn snoepreisje in de USA (analoog met de kiss-cam en andere zever). Zie maar naar hoe je je gisteren tijdens de match kon bezighouden met zijn spellekes op de LED-wall, sjonge sjonge toch, daar word ne mens toch moe van.
omeloe
Berichten: 1157
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Abo's 2016-2017

Bericht door omeloe »

stvv'er schreef:Zie maar naar hoe je je gisteren tijdens de match kon bezighouden met zijn spellekes op de LED-wall, sjonge sjonge toch, daar word ne mens toch moe van.
Dan is de winnaar nog Stella Segers , de verantwoordelijke van de Binkie Kids Box . Wat een foefelaars , ik val van de ene verbazing in de andere . Het wordt toch tijd om eens na te denken . Ik vind 265€ te veel geld voor die handvol aanvaardbare wedstrijden .
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Abo's 2016-2017

Bericht door STVV-fan »

Bedenk dan nu, met zijn allen, collectief, dat niemand u verplicht een abo te nemen en dat het elk seizoen hetzelfde liedje is en dat je de matchen evengoed op cafe of thuis kan volgen waar je zelf voor de sfeer zorgt die je wil.

Binkies kids box, misschien tot daar nog aan toe. Seniorenbox? Please.

Ik ben benieuwd hoeveel abo's naar volgend seizoen toe. Ik gok 3000-4000
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Abo's 2016-2017

Bericht door Mikman »

Ik dacht dat we nog een tegoed hadden voor de lamentabele terugronde :oops: :| :zot:


de timing is natuurlijk uitermate bedenkelijk, toch paar rationele bedenkingen:

-je koopt een abo niet op basis van het verleden, wel op basis van toekomstige verwachte prestaties. Natuurlijk speelt ook vertrouwen in de beleidsmakers een rol en wat dat betreft zitten we op of toch dicht bij een all-time low. Wie afgelopen seizoen een abo kocht kreeg na de winterstop plots veel minder waar voor zijn geld en zal minstens twee keer nadenken alvorens zijn centen nog eens aan dezelfde mensen toe te vertrouwen.

-eerlijk: zou je wél bereid zijn om je abo te verlengen als je 10% korting kreeg ipv 10% extra te betalen? Is het financiële dé doorslaggevende factor bij aanschaf van een abo?

-de goedkoopste abo's worden niet duurder dacht ik ( correct me if I'm wrong) , dus voor wie naar de voetbal gaan financieel pijn doet, is er geen prijsverhoging. Wie meer comfortabele plaatsen wil behouden, betaalt wel meer.

-de prijzen worden voor sommige plaatsen duurden ( oa waar ik afgelopen seizoen zat ) maar eerlijkheidshalve waren die op basis van bepaalde indicatoren zeker niet duur. Eventjes opbjectief bekeken: in 2004 ( eerste jaar tribune Oost ) betaalde ik eenzelfde plaats op Oost 300€ , nu zou dat 265€ zijn voor dezelfde plaats, dat is een daling van meer dan 10%. Rock Werchter was toen 112€ voor een combi-ticket, dit jaar is dat 236€. Meer dan een verdubbeling dus. Gemiddeld gingen festivaltickets iets meer dan 27% omhoog ( cijfers tot 2013 ), in de kering is een STVV-abo dus zo'n 38% goedkoper geworden in vergelijking met een festivalticket over die periode. Bioscooptickets werden iets meer dan 31% duurder sinds 2004 ( cijfers tot 2013, ook hier zal de kloof intussen groter zijn geworden ), Schouwburgtickets ( voor wie daar interesse voor zou hebben ) 46%.

In eerste klasse gingen de prijzen gemiddeld 4% omhoog ( 2004-2013), in provinciale 20%. Tegenover andere eersteklassers hebben we over die periode dus gemiddeld 14% 'winst' geboekt in prijs.

Voor alle cijfers, zie
http://prijsindex.be/index.jsp


Disclaimer: ik ben niet van plan om volgend seizoen nog een abo te nemen, door het online ticketsysteem is de voornaamste reden om er één te nemen ( niet meer moeten aanschuiven voor een ticket of niet weten waar je terecht komt als je een los ticket koopt ) weggenomen.
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Abo's 2016-2017

Bericht door Bartman »

Mikman schreef:Ik dacht dat we nog een tegoed hadden voor de lamentabele terugronde :oops: :| :zot:


de timing is natuurlijk uitermate bedenkelijk, toch paar rationele bedenkingen:

-je koopt een abo niet op basis van het verleden, wel op basis van toekomstige verwachte prestaties. Natuurlijk speelt ook vertrouwen in de beleidsmakers een rol en wat dat betreft zitten we op of toch dicht bij een all-time low. Wie afgelopen seizoen een abo kocht kreeg na de winterstop plots veel minder waar voor zijn geld en zal minstens twee keer nadenken alvorens zijn centen nog eens aan dezelfde mensen toe te vertrouwen.

-eerlijk: zou je wél bereid zijn om je abo te verlengen als je 10% korting kreeg ipv 10% extra te betalen? Is het financiële dé doorslaggevende factor bij aanschaf van een abo?

-de goedkoopste abo's worden niet duurder dacht ik ( correct me if I'm wrong) , dus voor wie naar de voetbal gaan financieel pijn doet, is er geen prijsverhoging. Wie meer comfortabele plaatsen wil behouden, betaalt wel meer.

-de prijzen worden voor sommige plaatsen duurden ( oa waar ik afgelopen seizoen zat ) maar eerlijkheidshalve waren die op basis van bepaalde indicatoren zeker niet duur. Eventjes opbjectief bekeken: in 2004 ( eerste jaar tribune Oost ) betaalde ik eenzelfde plaats op Oost 300€ , nu zou dat 265€ zijn voor dezelfde plaats, dat is een daling van meer dan 10%. Rock Werchter was toen 112€ voor een combi-ticket, dit jaar is dat 236€. Meer dan een verdubbeling dus. Gemiddeld gingen festivaltickets iets meer dan 27% omhoog ( cijfers tot 2013 ), in de kering is een STVV-abo dus zo'n 38% goedkoper geworden in vergelijking met een festivalticket over die periode. Bioscooptickets werden iets meer dan 31% duurder sinds 2004 ( cijfers tot 2013, ook hier zal de kloof intussen groter zijn geworden ), Schouwburgtickets ( voor wie daar interesse voor zou hebben ) 46%.

In eerste klasse gingen de prijzen gemiddeld 4% omhoog ( 2004-2013), in provinciale 20%. Tegenover andere eersteklassers hebben we over die periode dus gemiddeld 14% 'winst' geboekt in prijs.

Voor alle cijfers, zie
http://prijsindex.be/index.jsp


Disclaimer: ik ben niet van plan om volgend seizoen nog een abo te nemen, door het online ticketsysteem is de voornaamste reden om er één te nemen ( niet meer moeten aanschuiven voor een ticket of niet weten waar je terecht komt als je een los ticket koopt ) weggenomen.
Dat de prijzen van abo's op Stayen vrij redelijk waren en zijn kan je inderdaad moeilijk ontkennen. Maar een slechter moment om de prijzen te verhogen kan je toch moeilijk bedenken ...

Voor mij is het al eventjes opgehouden, ik had nog 3 abo's voor dit seizoen maar ik denk dat ik maar goed de helft van de wedstrijden heb gezien. Meer dan 35 jaar vaste klant op Stayen geweest, maar het is helemaal op ...
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Abo's 2016-2017

Bericht door Dreke »

Het is niet met plezier, echt niet. Maar ook voor mij houdt het op na 17 of 18 jaar met een abo op zak rond te lopen. En ik hoor rond mij exact dezelfde geluiden. Daardoor is er geen enkele reden meer of wél nog een abo te nemen.

De Kanarie en uitmatchen, dat nog wel. Misschien heel af en toe een losse kaart. Dat beslis ik dan wel 5 minuten voor de wedstrijd. Meer geld krijgt dit circus niet meer van mij.
A loyal football fan only supports the shirt...
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Abo's 2016-2017

Bericht door Jan Bulder »

Ook hier -1.

Nog wekelijks Kanarie voor de kameraden.
Louis XIV
Berichten: 1239
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Abo's 2016-2017

Bericht door Louis XIV »

STVV-fan schreef:Bedenk dan nu, met zijn allen, collectief, dat niemand u verplicht een abo te nemen en dat het elk seizoen hetzelfde liedje is en dat je de matchen evengoed op cafe of thuis kan volgen waar je zelf voor de sfeer zorgt die je wil.

Binkies kids box, misschien tot daar nog aan toe. Seniorenbox? Please.

Ik ben benieuwd hoeveel abo's naar volgend seizoen toe. Ik gok 3000-4000
Voor jou hebben ze de NAÏEVELING box gereserveerd
3000 à 4000 abo's - komaan jong, dat zou een record zijn gezien de omstandigheden...
Ik gok met moeite 2500 abo's - GAME OVER AND OUT
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Abo's 2016-2017

Bericht door STVV-fan »

Louis XIV schreef:
STVV-fan schreef:Bedenk dan nu, met zijn allen, collectief, dat niemand u verplicht een abo te nemen en dat het elk seizoen hetzelfde liedje is en dat je de matchen evengoed op cafe of thuis kan volgen waar je zelf voor de sfeer zorgt die je wil.

Binkies kids box, misschien tot daar nog aan toe. Seniorenbox? Please.

Ik ben benieuwd hoeveel abo's naar volgend seizoen toe. Ik gok 3000-4000
Voor jou hebben ze de NAÏEVELING box gereserveerd
3000 à 4000 abo's - komaan jong, dat zou een record zijn gezien de omstandigheden...
Ik gok met moeite 2500 abo's - GAME OVER AND OUT
Ben jij in de leer geweest bij Johan?
Uwe stijl begint steeds meer op de zijne te lijken.

ik zal minderen tot 3000, maar minder ook niet.
Waarom moet dat laatste in hoofdletters? game over and out zou ik pas zeggen als we in vereffening gaan, n'est pas?
Als ik drama wil, zal ik wel werken lezen van grotere dramaturgen dan jij
Daarenboven, wat heeft het iets hoger inschatten van de abo-verkoop te maken met naïef zijn?
newbori
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 jan 2014, 14:16
Supporter van: Stvv / Schalke 04

Re: Abo's 2016-2017

Bericht door newbori »

Mijn foldertje van de abo campagne ligt waar het thuishoort, ... in de vuilbak
Louis XIV
Berichten: 1239
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Abo's 2016-2017

Bericht door Louis XIV »

STVV-fan schreef:
Louis XIV schreef:
STVV-fan schreef:Bedenk dan nu, met zijn allen, collectief, dat niemand u verplicht een abo te nemen en dat het elk seizoen hetzelfde liedje is en dat je de matchen evengoed op cafe of thuis kan volgen waar je zelf voor de sfeer zorgt die je wil.

Binkies kids box, misschien tot daar nog aan toe. Seniorenbox? Please.

Ik ben benieuwd hoeveel abo's naar volgend seizoen toe. Ik gok 3000-4000
Voor jou hebben ze de NAÏEVELING box gereserveerd
3000 à 4000 abo's - komaan jong, dat zou een record zijn gezien de omstandigheden...
Ik gok met moeite 2500 abo's - GAME OVER AND OUT
Ben jij in de leer geweest bij Johan?
Uwe stijl begint steeds meer op de zijne te lijken.

ik zal minderen tot 3000, maar minder ook niet.
Waarom moet dat laatste in hoofdletters? game over and out zou ik pas zeggen als we in vereffening gaan, n'est pas?
Als ik drama wil, zal ik wel werken lezen van grotere dramaturgen dan jij
Daarenboven, wat heeft het iets hoger inschatten van de abo-verkoop te maken met naïef zijn?
nee dat is waar gij durft anders nooit met spek te schieten...lees uw posts maar eens na , daar zit inderdaad weinig drama in meesten zijn pure comedy
To be or not to be , THAT is the question
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Abo's 2016-2017

Bericht door STVV-fan »

newbori schreef:Mijn foldertje van de abo campagne ligt waar het thuishoort, ... in de vuilbak
Daar gaat de vuilophaling niet blij mee zijn :grappig:
newbori
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 jan 2014, 14:16
Supporter van: Stvv / Schalke 04

Re: Abo's 2016-2017

Bericht door newbori »

STVV-fan schreef:
newbori schreef:Mijn foldertje van de abo campagne ligt waar het thuishoort, ... in de vuilbak
Daar gaat de vuilophaling niet blij mee zijn :grappig:
Plastieke cover van het boekje in vuilbak, het boekje zelf bij het karton. Ik ben een brave burger en sorteer altijd mooi :grappig:
Jumbo
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 jul 2015, 11:56

Re: Abo's 2016-2017

Bericht door Jumbo »

Wat een gezaag hier en over wel of niet abonnement nemen en er zal wel niemand tevreden zijn over het beleid de laatste jaren . Maar een STVV supporter blijft altijd achter zijn ploeg staan in goede en vooral kwade dagen .Ps Vandaag mijn 2 abonnementen verlengd ...............................
Plaats reactie