Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Alles over de Jupiler Pro League, buitenlandse en Europese competities, enz.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Bericht door enerkey »

Duchâtelet beweert dat Anderlecht titel van 2014 gekocht heeft
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20181012_03831518

Of hij gelijk heeft geen idee. Maar er zijn nog altijd een hele hoop potjes dat de afgelopen 10-11 jaar mooiu dichtgedekt bleven. Ik denk dan vooral aan deze wedstrijd:
https://www.voetbalkrant.com/nl/wedstri ... en/verslag

Wat daar allemaal gebeurt is tarte alle verbeelding.

Achteraf bleek dit:
https://www.hbvl.be/cnt/aid716495/was-a ... gezet-spel

Dit is naar mijn inziens nooit onderzocht...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Bericht door Jacques »

Nu de eerste storm wat lijkt te zijn gaan liggen, moeten er allerlei figuren die weinig relevants te melden hebben opgevoerd worden. De eerste drie in het rijtje: Flippo, Rolando en Ivo Belet. Samengevat: insinuerend, nietszeggend en vooral niets ondernemend. Vervelend. Zouden beter gewoon zwijgen als ze niets concreets te melden hebben.

Ter zake: het ziet er niet goed uit voor KVM. Als vier van je belangrijkste bestuurslui in verdenking worden gesteld, mag je als voorzitter zeggen wat je wil, dan wordt het moeilijk (quasi onmogelijk) om vol te houden dat de club er niks mee te maken heeft. In tweede instantie komt ook W-B nadrukkelijk in het vizier. Als je voorzitter en CEO in verdenking worden gesteld van omkoping, zit je met hetzelfde probleem. Hoe krijg je uitgelegd dat de club er niks mee te maken heeft als de twee belangrijkste figuren in de club betrokken zijn? Als de straf voor de club die zich laat omkopen dezelfde is als voor de club die wil omkopen, dreigt ook daar een verplichte degradatie.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Bericht door Brusselmans »

Kan met de nieuwe technieken onze bekerfinale ook es nie terug herbekeken worden ?

On topic ....
Ach ja Mechelen is de klos, 1B wordt effe stilgelegd.

Who cares, de grote clubs zijn weer door het net gezwommen, er waren "toevallig " enkele gaten niet gedicht,
Leko is de martelaar, en alles is de schuld van 2 makelaars en 2 refs.
Alsof die 4 dat zomaar allemaal alleen kunnen bewerken zonder dat er iets blijft kleven aan pollekes van bestuur, spelers, trainers en anderen ....

Iedereen is zogezegd in shock, maar volgend weekend staat of zit weer iedereen in de tribunes.
Een signaal van afkeer zou zijn : elke supporter blijft uit protest thuis, dat zou een statement zijn.
Maar nee hoor, ze gaan weer met zjn allen YNWA brullen.

En de clubleiders... zij lachen zich krom om zoveel domheid ... Ze kunnen rustig verder doen ....
Het is nu wel even zoeken en advocaten inschakelen om nieuwe cinstructies te vinden om de boel te bezeiken !
Laatst gewijzigd door Brusselmans op 12 okt 2018, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Bericht door miel »

Jacques schreef:Nu de eerste storm wat lijkt te zijn gaan liggen, moeten er allerlei figuren die weinig relevants te melden hebben opgevoerd worden. De eerste drie in het rijtje: Flippo, Rolando en Ivo Belet. Samengevat: insinuerend, nietszeggend en vooral niets ondernemend. Vervelend. Zouden beter gewoon zwijgen als ze niets concreets te melden hebben.

Ter zake: het ziet er niet goed uit voor KVM. Als vier van je belangrijkste bestuurslui in verdenking worden gesteld, mag je als voorzitter zeggen wat je wil, dan wordt het moeilijk (quasi onmogelijk) om vol te houden dat de club er niks mee te maken heeft. In tweede instantie komt ook W-B nadrukkelijk in het vizier. Als je voorzitter en CEO in verdenking worden gesteld van omkoping, zit je met hetzelfde probleem. Hoe krijg je uitgelegd dat de club er niks mee te maken heeft als de twee belangrijkste figuren in de club betrokken zijn? Als de straf voor de club die zich laat omkopen dezelfde is als voor de club die wil omkopen, dreigt ook daar een verplichte degradatie.
Dat vind ik straf , waarom zou Rolando moeten zwijgen ?
Hij heeft er meermaals op gewezen dat er ongeoorloofde praktijken zich afspeelden in het voetbal
En hij heeft meermaals relevante meldingen gemaakt .
Maar deze werden allemaal weg gewuifd onder het motto van , een wereld vreemde man die zich met het voetbal inlaat .
En wat nog het ergste van al is , is dat deze man door zijn eigen supporters met de grond gelijk is gemaakt omdat hij niet wilde mee doen met de gangbare maffia praktijken .
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Bericht door Jack »

Roland had eens de kans om er goed uit te komen.
Moet hij toch vandaag wel weer in overdrive gaan zeker. Djeezes, de man zal het nooit leren.

Anderlecht beschuldigen van een titel te kopen. Op basis van wat? Op basis van dat ze een dikke kloof goedgemaakt hebben op mijn ploeg. :s
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Bericht door Brusselmans »

miel schreef: En wat nog het ergste van al is , is dat deze man door zijn eigen supporters met de grond gelijk is gemaakt omdat hij niet wilde mee doen met de gangbare maffia praktijken .
Had zijn eigen maffia praktijken !!!
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Bericht door Jacques »

miel schreef:
Jacques schreef:Nu de eerste storm wat lijkt te zijn gaan liggen, moeten er allerlei figuren die weinig relevants te melden hebben opgevoerd worden. De eerste drie in het rijtje: Flippo, Rolando en Ivo Belet. Samengevat: insinuerend, nietszeggend en vooral niets ondernemend. Vervelend. Zouden beter gewoon zwijgen als ze niets concreets te melden hebben.

Ter zake: het ziet er niet goed uit voor KVM. Als vier van je belangrijkste bestuurslui in verdenking worden gesteld, mag je als voorzitter zeggen wat je wil, dan wordt het moeilijk (quasi onmogelijk) om vol te houden dat de club er niks mee te maken heeft. In tweede instantie komt ook W-B nadrukkelijk in het vizier. Als je voorzitter en CEO in verdenking worden gesteld van omkoping, zit je met hetzelfde probleem. Hoe krijg je uitgelegd dat de club er niks mee te maken heeft als de twee belangrijkste figuren in de club betrokken zijn? Als de straf voor de club die zich laat omkopen dezelfde is als voor de club die wil omkopen, dreigt ook daar een verplichte degradatie.
Dat vind ik straf , waarom zou Rolando moeten zwijgen ?
Hij heeft er meermaals op gewezen dat er ongeoorloofde praktijken zich afspeelden in het voetbal
En hij heeft meermaals relevante meldingen gemaakt .
Maar deze werden allemaal weg gewuifd onder het motto van , een wereld vreemde man die zich met het voetbal inlaat .
En wat nog het ergste van al is , is dat deze man door zijn eigen supporters met de grond gelijk is gemaakt omdat hij niet wilde mee doen met de gangbare maffia praktijken .
Insinuaties zonder bewijzen (zelfs geen concrete aanwijzing) zijn bladvulling. Als ge toch zo zeker zijt van uw zaak, noem dan maar ineens man en paard i.p.v. af te komen met "kijk zelf maar". Zo werk je de speculatie alleen maar in de hand. Straks is iedere match waarin een ploeg meer dan 3 keer scoort of iedere comeback in het klassement verdacht.
Laatst gewijzigd door Jacques op 12 okt 2018, 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Bericht door miel »

Jack schreef:Roland had eens de kans om er goed uit te komen.
Moet hij toch vandaag wel weer in overdrive gaan zeker. Djeezes, de man zal het nooit leren.

Anderlecht beschuldigen van een titel te kopen. Op basis van wat? Op basis van dat ze een dikke kloof goedgemaakt hebben op mijn ploeg. :s
Op basis van beelden die ook het parket gebruikt ivm met de scheidsrechters of er dwalingen zijn .
Ik heb het al meermaals gezegd dat in de po1 toen dingen zijn gebeurt waar heel grote vraagtekens bij mochten geplaatst worden
Hoe Standard werd benadeeld door de arbitrage en hoe Anderlecht de cadeau 's in de schoot kreeg geworpen , dat heeft vriend en vijand toen kunnen zien .
Dat zijn zaken die zeer moeilijk te bewijzen zijn , tenzij er een onderzoeksrechter zich in wil vast bijten of iemand wil bekennen of getuigen
Maar ook nu zal het weer een storm in een glas water worden en zal men de kleinste straffen om een voorbeeld te stellen
En binnen een paar maanden beginnen de manipulaties opnieuw . :mad:
Yellow Feaver
Berichten: 1801
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Bericht door Yellow Feaver »

Misschien eens de bewuste STVV-Moeskroen in de eindronde onderzoeken, het jaar dat we dreigden te promoveren maar niet mochten.
Het bewuste degradatiejaar voor Brepoels mag ook wel eens onderzocht worden.
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Bericht door Positivo »

Wat er gebeurde is vaak gissen.
Harde bewijzen ontbreken, al is het soms voor iedereen duidelijk dat er wat mis is. Waar rook is, is meestal vuur !

De stvv familie mag van geluk spreken, dat het beleid in het verleden (toch zeker vanaf RD - wat daarvoor gebeurde was ongetwijfeld van een andere orde) op een integere manier gebeurde. Rd zou inderdaad de degradatie verkiezen boven gesjoemel...... maar waar staat kv Mechelen nu met zijn hier vaak geprezen beleid ? En waar staat stvv ?

Want als je op een zaak gif kunt innemen is dat RD nooit zal betrapt worden op gesjoemel, niet omdat hij daarvoor te leep is, maar gewoon omdat dat niet in zijn woordenboek staat. Als ik moet kiezen tussen een bestuur van sjoemelaars en wereldvreemden, maar integere mensen....dan twijfel ik geen seconde.

Hoeveel supporters kunnen tijdens deze dagen op hun beide oren slapen ?
Die van Stvv kunnen dat ongetwijfeld.
FANFOREVER
Berichten: 582
Lid geworden op: 18 okt 2010, 08:22

Re: Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Bericht door FANFOREVER »

Positivo schreef:Wat er gebeurde is vaak gissen.
Harde bewijzen ontbreken, al is het soms voor iedereen duidelijk dat er wat mis is. Waar rook is, is meestal vuur !

De stvv familie mag van geluk spreken, dat het beleid in het verleden (toch zeker vanaf RD - wat daarvoor gebeurde was ongetwijfeld van een andere orde) op een integere manier gebeurde. Rd zou inderdaad de degradatie verkiezen boven gesjoemel...... maar waar staat kv Mechelen nu met zijn hier vaak geprezen beleid ? En waar staat stvv ?

Want als je op een zaak gif kunt innemen is dat RD nooit zal betrapt worden op gesjoemel, niet omdat hij daarvoor te leep is, maar gewoon omdat dat niet in zijn woordenboek staat. Als ik moet kiezen tussen een bestuur van sjoemelaars en wereldvreemden, maar integere mensen....dan twijfel ik geen seconde.

Hoeveel supporters kunnen tijdens deze dagen op hun beide oren slapen ?
Die van Stvv kunnen dat ongetwijfeld.
Niet te snel victorie kraaien. W8&C
:stvv:
omeloe
Berichten: 1157
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Bericht door omeloe »

Positivo schreef:Wat er gebeurde is vaak gissen.
Harde bewijzen ontbreken, al is het soms voor iedereen duidelijk dat er wat mis is. Waar rook is, is meestal vuur !

De stvv familie mag van geluk spreken, dat het beleid in het verleden (toch zeker vanaf RD - wat daarvoor gebeurde was ongetwijfeld van een andere orde) op een integere manier gebeurde. Rd zou inderdaad de degradatie verkiezen boven gesjoemel...... maar waar staat kv Mechelen nu met zijn hier vaak geprezen beleid ? En waar staat stvv ?

Want als je op een zaak gif kunt innemen is dat RD nooit zal betrapt worden op gesjoemel, niet omdat hij daarvoor te leep is, maar gewoon omdat dat niet in zijn woordenboek staat. Als ik moet kiezen tussen een bestuur van sjoemelaars en wereldvreemden, maar integere mensen....dan twijfel ik geen seconde.

Hoeveel supporters kunnen tijdens deze dagen op hun beide oren slapen ?
Die van Stvv kunnen dat ongetwijfeld.
Wat met deze wedstrijd , sommige spelers van Geel gingen serieus in de fout !
https://www.proximus-sports.be/nl/voetb ... aint-trond
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Bericht door BoemBoem »

:lol: ..

Gouden tijden voor de wannabe sherlocks..

Pakt u ne goede advocaat, bundel jullie bevindingen ivm met jullie matchen en leg meteen uw klacht neer bij de OR.. tis de moment! :lol:

Ter info: hoe dieper je graaft hoe meer lijken je kan tegenkomen, geen idee of het zo een goed idee is om in de STVV historie te gaan graven dus ;)
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Bericht door Tompie »

BoemBoem schreef::lol: ..

Gouden tijden voor de wannabe sherlocks..

Pakt u ne goede advocaat, bundel jullie bevindingen ivm met jullie matchen en leg meteen uw klacht neer bij de OR.. tis de moment! :lol:

Ter info: hoe dieper je graaft hoe meer lijken je kan tegenkomen, geen idee of het zo een goed idee is om in de STVV historie te gaan graven dus ;)
Of minstens ook eens in de omgekeerde richting kijken. Ik herinner me een 1-7 overwinning op het veld van Charleroi, een 4-6 op Westerlo op momenten dat we de punten broodnodig hadden met een knotsgek wedstrijd scenario tot gevolg.

Ik herinner me ook hoe Geel ons wel héél erg weinig in de weg legde bij onze laatste promotie...

Anderzijds herinner ik me ook een STVV-Anderlecht waarbij Dusan Belic heel ver uit zijn doel kwam dribbelen en de bal verloor aan Seol van Anderlecht die simpel kon binnen duwen.

Enfin, ik denk dat in feite elke club wel zonden op zijn kerfstok heeft wat dat betreft. Iedereen kan zich wel vreemde wedstrijden voor de geest halen. Soms zal er wel stront aan de knikker geweest zijn, soms ook niet. Misschien maar goed dat we niet alles weten of er kwam niemand nog kijken.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Bericht door Positivo »

In een verder verleden had zowat iedereen boter op zijn hoofd.
Vooral in de onderste regionen. Dat was toen een sport om je er in te kopen.
Goede relaties tussen andere besturen was toen meer nog dan nu een “must”.
In die tijd waren de besturen even amateuristisch als het voetbal. Niemand bij stvv toen was “full prof”.
Een trainer die het niet zo nauw nam was ook een pluspunt.

Ik herinner me een anekdote (van bestuursleden) over Raymond Goethals (die zoals sommigen onder ons zich herinneren zich ooit kampioen wou kopen met Standard. )

Normaal was het de gewoonte om matchen te “fixen” op het eind van het seizoen. Raymondo zou Raymondo niet geweest zijn ....toen hij bij stvv trainde (meer dan 10 jaar) hij hield er een ander idee op na. Hij drong er bij het bestuur op aan .... int begin vant seeiizoen te kuupen ....

Volgens hem had dat 2 grote voordelen.
1. Het was goedkoper !
2. Op het eind had je dan genoeg punten en kon je verkuuuupen !
Plaats reactie