STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Bericht door lindoke »

tbird schreef:
Jack schreef:Begrijp me niet verkeerd, als ze echt bewijs hebben moeten ze er zeker voor gaan!

Kun je niks hard maken met bewijzen...laat 't dan aub varen.
Idd, zo stom kunnen ze toch niet zijn om zonder harde bewijzen aan zo iets te beginnen.
Harde bewijzen.......ik weet het niet hoor. Wat er voorlopig van uitgelekt is lijkt volgens mij compleet legaal. Beerschot die een met Goor met wederzijdse toestemming contractbreuk doet en Goor die dan als transfervrije speler vrijdag's tekent bij Westerlo en via een legale spoedprocedure op zaterdag kan en mag spelen. Als dat de harde bewijzen zijn gaan ze toch bot vangen hoor, zelfs al stinkt het uren in de wind. Moesten ze daarentegen "iets" anders hebben dat niet volledig legaal is dan is ht een ander paar mouwen. Enfin, de tijd zal het uitmaken denk ik en we zullen het dus dan wel zien.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Bericht door Jack »

Bwa, als ze ergens bewijs hebben van contact tussen de 2 ploegen, bijvoorbeeld een email...
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Bericht door Dreke »

Als ze harde bewijzen hebben, moeten ze er zeker voor gaan. Het siert de andere clubs niet dat zij dit laten passeren. STVV haalt voor hen de kastanjes uit het vuur. Het lag er vingerdik op en iedereen vond het een schande, wel dan heeft STVV ook het recht (en de plicht?) om dit aan te vechten. Je moet in deze zaak niet naar STVV als club kijken. Als G*nk laatste had gestaan, zouden ze het ook doen.
A loyal football fan only supports the shirt...
Scandic
Berichten: 1204
Lid geworden op: 06 okt 2010, 20:08
Locatie: Sint Joris/Alken

Re: STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Bericht door Scandic »

Ik hoop dat er harde bewijzen zijn in dit dossier. Indien wel dan wordt het sowieso een zaak voor de FIFA.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Bericht door Since '54 »

Dreke schreef:Als ze harde bewijzen hebben, moeten ze er zeker voor gaan. Het siert de andere clubs niet dat zij dit laten passeren. STVV haalt voor hen de kastanjes uit het vuur. Het lag er vingerdik op en iedereen vond het een schande, wel dan heeft STVV ook het recht (en de plicht?) om dit aan te vechten. Je moet in deze zaak niet naar STVV als club kijken. Als G*nk laatste had gestaan, zouden ze het ook doen.

Volkomen mee eens :toppie:

Er moéten harde bewijzen in het dossier STVV zitten want de reputatie van 'Grade' staat evneens op het spel. Zo'n advocatenassociatie gaat niet over één nacht ijs wees daar maar zeker van.
VWB
Berichten: 280
Lid geworden op: 29 nov 2010, 11:53

Re: STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Bericht door VWB »

harde bewijzen.. met dank aan de zoon van duchâtelet.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Bericht door zipke373 »

VWB schreef:harde bewijzen.. met dank aan de zoon van duchâtelet.
Daar had ik ook al aan gedacht...
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Bericht door Jack »

VWB schreef:harde bewijzen.. met dank aan de zoon van duchâtelet.
Zalig, een mol geplaatst door onze suikernonkel!

Weet je ook exact wat?
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Bericht door stvvilvoorde »

Als ik alles wat ik vandaag gelezen heb hieromtrent,
dan maken wij nog kans op POII.

Veel ploegen, waaronder ook STVV en Bergen, speelden hun match tegen Westerlo onder voorbehoud.
Indien STVV gelijk krijgt in deze zaak, dan zou er een puntenaftrek bij Westerlo kunnen volgen.
STVV krijgt dan terug OHL in het vizier en mits thuiswinst van STVV tegen anderlecht en verlies van OHL op standard, kan er de laatste match van de competitie een alles-of-niks duel tss OHL en STVV plaatsvinden.
STVV moet dan winnen om in de POII te geraken, OHL zou minstens een gelijkspel moeten halen.
michael
Berichten: 323
Lid geworden op: 29 jan 2011, 11:15
Supporter van: STVV

Re: STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Bericht door michael »

stvvilvoorde schreef:Als ik alles wat ik vandaag gelezen heb hieromtrent,
dan maken wij nog kans op POII.

Veel ploegen, waaronder ook STVV en Bergen, speelden hun match tegen Westerlo onder voorbehoud.
Indien STVV gelijk krijgt in deze zaak, dan zou er een puntenaftrek bij Westerlo kunnen volgen.
STVV krijgt dan terug OHL in het vizier en mits thuiswinst van STVV tegen anderlecht en verlies van OHL op standard, kan er de laatste match van de competitie een alles-of-niks duel tss OHL en STVV plaatsvinden.
STVV moet dan winnen om in de POII te geraken, OHL zou minstens een gelijkspel moeten halen.
Dit is wel een scenario waar een heleboel voorwaarden aan vasthangen. Eerst en vooral moet de zaak al in ons voordeel beslecht worden en moet Westerlo met puntenaftrek bestraft worden, ook zouden wij nog 6/6 moeten halen wat gezien het door ons afgelegde parcours toch eerder onwaarschijnlijk is :-), en in hbvl stond dat het arbitragehof 2 maanden de tijd heeft om te beslissen waardoor POIII al gespeeld zou kunnen zijn voordat er een uitspraak is. En ik kan me niet voorstellen dat ze deze competitie gaan uitstellen om te wachten op een uitspraak aangezien er over het algemeen nogal lachwekkend met de zaak omgegaan wordt.
ZANDER
Berichten: 813
Lid geworden op: 09 okt 2010, 02:03

Re: STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Bericht door ZANDER »

stvvilvoorde schreef:Als ik alles wat ik vandaag gelezen heb hieromtrent,
dan maken wij nog kans op POII.

Veel ploegen, waaronder ook STVV en Bergen, speelden hun match tegen Westerlo onder voorbehoud.
Indien STVV gelijk krijgt in deze zaak, dan zou er een puntenaftrek bij Westerlo kunnen volgen.
STVV krijgt dan terug OHL in het vizier en mits thuiswinst van STVV tegen anderlecht en verlies van OHL op standard, kan er de laatste match van de competitie een alles-of-niks duel tss OHL en STVV plaatsvinden.
STVV moet dan winnen om in de POII te geraken, OHL zou minstens een gelijkspel moeten halen.
Neem dat er hier “iets” van komt… en dat zou zijn dat Westerlo alle wedstrijden waarin Bart Goor werd opgesteld met een 5-0 forfaitscore verliest, dan komen hiervoor 11 wedstrijden in aanmerking.

Westerlo moet nog twee wedstrijden spelen, thuis tegen Genk en uit bij Bergen.

Op het klassement (tot op dit ogenblik) zou dit dan volgende invloed hebben (incl. winstmatchen / doelsaldo ….)
De ploegen die er dan punten bij krijgen zijn Standard (2), Bergen (3) en K.STVV (3).


Plaats) Ploeg: Punten (Winst – Verlies- Gelijk / Gescoord – Tegen / Doelsaldo)

01) Anderlecht: 63 pt. (19-3-6 / 59–22 / +37)
02) Club Brugge: 55 pt. (17-7-4 / 52–31 / +21)
03) AA Gent: 53 pt. (16-7-5 / 59–31 / +28)
04) Standard: 47 pt. (13-7-8 / 42–32 / +10)
05) Cercle Brugge: 46 pt. (13-8-7 / 37–33 / +4)
06) KRC Genk : 43 pt. (12-9-7 / 55–40 / +15)
07) KV Kortrijk: 43 pt. (12-9-7 / 40–33 / +7)
08) Lokeren: 40 pt. (10-8-10 / 46–38 / +8)
09) KV Mechelen: 37 pt. (10-11-7 / 41–45 / -4)
10) Bergen: 35 pt. (9-11-8 / 51–51 / 0)
11) Beerschot AC: 35 pt. (9-11-8 / 43–47 / -4)
12) Lierse: 30 pt. (6-10-12 / 26–34 / -8)
13) Zulte Waregem: 27 pt. (5-11-12 / 29–36 / -7)
14) OH Leuven: 26 pt. (6-14-8 / 37–52 / -15)
15) K.STVV: 21 pt. (4-15-9 / 34–53 / -19)
16) Westerlo: 10 pt. (2-22-4 / 16–89 / -73)

Mathematisch zijn we dan nog niet uitgeschakeld voor plaats 14.
OH Leuven trekt op speeldag 29 naar Standard, wij spelen dan tegen Anderlecht.

Op de laatste speeldag is er OH Leuven – K.STVV.

Uiteraard moet je dan wachten op de uitspraak... want dit heeft invloed op het volledige klassement en voor alle PO-modellen. Lijkt me heel onwaarschijnlijk dat de competitie hiervoor zal stilgelegd worden... zoals Michael hierboven al aangaf ;)
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Bericht door stvvilvoorde »

Tja dat het maar een waterkansje betreft wist ik wel hoor.
Ik ga er niet van uit dat het zo zal lopen.

btw de houding van de bond is ook weer geweldig in deze:
Vandaag geeft Stefan Van Loock in Het Nieuwsblad meer tekst en uitleg. Van Loock legt uit waarom STVV naar het BAS stapt, terwijl de club eerder al een klacht had neergelegd bij de Arbitragecommissie voor het Betaald Voetbal, niet te verwarren met het Belgisch Arbitragehof voor de Sport.

"Die procedure houdt voornamelijk rekening met de aanstelling van een rechter door beide partijen.
Maar STVV heeft niks gedaan om vaart te zetten achter die procedure en is in plaats daarvan naar het BAS gestapt. De klacht werd dus logischerwijs niet behandeld door de Voetbalbond."
:stupid:
Melle
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 okt 2010, 22:45

Re: STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Bericht door Melle »

lindoke schreef:
tbird schreef:
Jack schreef:Begrijp me niet verkeerd, als ze echt bewijs hebben moeten ze er zeker voor gaan!

Kun je niks hard maken met bewijzen...laat 't dan aub varen.
Idd, zo stom kunnen ze toch niet zijn om zonder harde bewijzen aan zo iets te beginnen.
Harde bewijzen.......ik weet het niet hoor. Wat er voorlopig van uitgelekt is lijkt volgens mij compleet legaal. Beerschot die een met Goor met wederzijdse toestemming contractbreuk doet en Goor die dan als transfervrije speler vrijdag's tekent bij Westerlo en via een legale spoedprocedure op zaterdag kan en mag spelen. Als dat de harde bewijzen zijn gaan ze toch bot vangen hoor, zelfs al stinkt het uren in de wind. Moesten ze daarentegen "iets" anders hebben dat niet volledig legaal is dan is ht een ander paar mouwen. Enfin, de tijd zal het uitmaken denk ik en we zullen het dus dan wel zien.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat een speler die een eenzijdige contractbreuk pleegt vrij is... Of ben ik hierin mis?
Genk en Huysegems hebben het toch ook met wederzijdse toestemming beëindigd meende ik? En Huysegems mocht niet spelen voor Lierse...
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Bericht door lindoke »

Melle schreef:
lindoke schreef:
tbird schreef:
Jack schreef:Begrijp me niet verkeerd, als ze echt bewijs hebben moeten ze er zeker voor gaan!

Kun je niks hard maken met bewijzen...laat 't dan aub varen.
Idd, zo stom kunnen ze toch niet zijn om zonder harde bewijzen aan zo iets te beginnen.
Harde bewijzen.......ik weet het niet hoor. Wat er voorlopig van uitgelekt is lijkt volgens mij compleet legaal. Beerschot die een met Goor met wederzijdse toestemming contractbreuk doet en Goor die dan als transfervrije speler vrijdag's tekent bij Westerlo en via een legale spoedprocedure op zaterdag kan en mag spelen. Als dat de harde bewijzen zijn gaan ze toch bot vangen hoor, zelfs al stinkt het uren in de wind. Moesten ze daarentegen "iets" anders hebben dat niet volledig legaal is dan is ht een ander paar mouwen. Enfin, de tijd zal het uitmaken denk ik en we zullen het dus dan wel zien.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat een speler die een eenzijdige contractbreuk pleegt vrij is... Of ben ik hierin mis?
Genk en Huysegems hebben het toch ook met wederzijdse toestemming beëindigd meende ik? En Huysegems mocht niet spelen voor Lierse...
Ja dat is waarschijnlijk ook zo. Eigenlijk maakt het weinig uit denk ik. Of het eenzijdig was of wederzijds. Beide partijen zullen wel content geweest zijn om van het contract af te zijn en dat is wat telt he. Feit is dat Goor zonder club was - zonder werkgever dus - en dan in principe om het even waar kan gaan shotten. Daarom vraag ik me eigenlijk af op welke concrete feiten K.STVV zich gaat baseren om dit aan te klagen. Hopelijk weten ze dat op basis van veronderstellingen ze bot gaan vangen en ze op die manier alleen maar geld verkwisten en iedereen nodeloos tegen zich in het harnas jagen. Als er effectief iets concreet moest zijn moesten ze wel gek zijn om er niet voluit voor te gaan. Ik meen zelfs ergens gelezen te hebben als Westerlo in gebreke wordt gesteld en hun punten met Goor verliezen dat K.STVV zowaar zelfs terug uitzicht zou hebben op de 14e plaats ten nadele van OHL. Maar zover zie ik het nooit komen want dat gaat de KBVB nooit toelaten.

Na edit: zoals mijn collega's forumganger hierboven reeds uitgelegd hebben ;)
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Bericht door Jack »

Bwa, dat 14de worden kunnen we best vergeten lijkt me. Zie ik niet gebeuren...
Plaats reactie