STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Erik Engerd
Berichten: 412
Lid geworden op: 26 nov 2010, 10:22
Locatie: Dilsen

Re: STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Bericht door Erik Engerd »

Ik vind het terecht dat STVV naar het BAS stapt..
*de WET is de WET, simpel, Wijnants moet zich hier ook aanhouden
Als één van ons z'n belastingen niet betaald krijgt 'm ook de fiscus over de vloer!

Er zit een serieus geurtje aan de transfer, dat weet 't kleinste kind... en als STVV nu 14e of 15e wordt, dat staat buiten kijf OF
mogen we volgend jaar gewoon het gans jaar door transferen??? (waarom zyn er dan in godsnaam deadlines?)


effe off Topic; dat Lierse nog altijd in eerste rondloopt vind ik godverdomme ook n schande, n schuld van bijna 30 miljoen...
Mechelen en Lommel zyn voor veel minder naar bevordering gezet...
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Bericht door Mikman »

Voor zover ik weet is de voornaamste aanwijzing dat er bij de transfer van Goor geknoeid is de getuigenis van Roderick Duchâtelet, eigenaar van Upjest en zoon van..., die in december, toen Goor nog onder contract lag bij Beerschot, naar de club belde ivm een mogelijke transfer van Goor, maar bij Beerschot zei men dat dat niet mogelijk was omdat Goor al elders had getekend. Dus Goor had al bij Westerlo getekend voordat Beerschot hem ontsloeg. Dat is op zich geen probleem, wel dat hij voor de winterstop nog matchen meespeelde met Westerlo. Iedereen weet dat dit zaakje stinkt, iedereen weet dat dit doorgestoken kaart is tussen een club die zeer graag van een duur contract af wou en een club die wanhopig op zoek was naar versterking, wie dat niet inziet is kinderlijk naïef. Je moet het alleen kunnen bewijzen.

Uiteindelijk weten we te weinig af van de zaak om grondig te beoordelen. Zou ik er problemen mee hebben moest STVV zich redden mede dankzij een vonnis van de rechtbank ipv op de groene grasmat? Hoegenaamd niet, er zijn ploegen genoeg die punten en zelfs titels/promoites zijn kwijtgespeeld omdat er onrechtmatig een speler werd opgesteld.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Bericht door enrique »

De 2 tortelduifjes hebben vandaag nog eens tegen mekaar gespeeld in een oefenpartijtje...
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Bericht door Since '54 »

enrique schreef:De 2 tortelduifjes hebben vandaag nog eens tegen mekaar gespeeld in een oefenpartijtje...

Inderdaad, en volgens VRT txt was de match gisterenavond en 'in het geheim' gespeeld. Waarschijnlijk opzet was om Westerlo wat vertrouwen- en enkele geblesseerden wat wedstrijdritme te laten opdoen.

Ik vraag me af wie de receptie en het buffet achteraf betaald heeft, Westerlo of Beerschot? Persoonlijk gok ik op nonkel Herman ;)

Dat Jacky Matthijssen straks maar niet als 'témoin à charge' voor de Arbitragecommissie wordt geroepen. Wellicht kan deze een tipje van de donkere sluier lichten of misschien zelfs een stinkend potje opendoen ... (wordt vanzelfsprekend vervolgd) ;)
Laatst gewijzigd door Since '54 op 10 mar 2012, 00:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dries Herbots
Berichten: 631
Lid geworden op: 10 okt 2010, 16:45
Locatie: Velm

Re: STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Bericht door Dries Herbots »

Eigenlijk vind ik nog altijd dat het op de groene mat moet gespeeld worden. Maar het stinkt. En er zijn zoveel ploegen die voor het minste naar de rechtbank stappen. Dus waarom niet? Maar als we het halen, wat levert ons dat dan op? Dit toont eigenlijk nog eens aan hoe rot de voetbal (en voetbalmensen) zijn. Maar wie niet rot is in dees voetbalwereldje wordt gewoon uitgelachen/uitgeschakeld.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
K.STVV speelt op Staaien.
Gebruikersavatar
Goody
Berichten: 538
Lid geworden op: 21 okt 2010, 19:26
Supporter van: K.STVV

Re: STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Bericht door Goody »

Dries Herbots schreef: Maar wie niet rot is in dees voetbalwereldje wordt gewoon uitgelachen/uitgeschakeld.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Ploegen die geen kwaliteit en inzicht hebben schakelen hun eigen uit, alleen al door hun onbekwame leiding :mrgreen:
Een geluk dat we RD gehad hebben, anders speelden we nu in 2de ...
Zorro
Berichten: 305
Lid geworden op: 28 nov 2010, 10:12
Supporter van: STVV

Re: STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Bericht door Zorro »

Since '54 schreef:
enrique schreef:De 2 tortelduifjes hebben vandaag nog eens tegen mekaar gespeeld in een oefenpartijtje...

Inderdaad, en volgens VRT txt was de match gisterenavond en 'in het geheim' gespeeld. Waarschijnlijk opzet was om Westerlo wat vertrouwen- en enkele geblesseerden wat wedstrijdritme te laten opdoen.

Ik vraag me af wie de receptie en het buffet achteraf betaald heeft, Westerlo of Beerschot? Persoonlijk gok ik op nonkel Herman ;)

Dat Jacky Matthijssen straks maar niet als 'témoin à charge' voor de Arbitragecommissie wordt geroepen. Wellicht kan deze een tipje van de donkere sluier lichten of misschien zelfs een stinkend potje opendoen ... (wordt vanzelfsprekend vervolgd) ;)

bron N°10.be
Westerlo heeft een oefenmatch tegen Beerschot gewonnen met 1-0. Nauwelijks het vermelden waard, maar één zinnetje in het persbericht van Westerlo trok onze aandacht: "De wedstrijd mocht niet bekend gemaakt worden op uitdrukkelijke vraag van Beerschot."

Vreemd verhaal, dus belden wij even met Frank Van Laeken, communicatieverantwoordelijke bij de Ratten. "Op uitdrukkelijke vraag van Beerschot? Dat is vreemd. Er was inderdaad afgesproken dat we de match achter gesloten deuren zouden spelen. Dat kan tegenwoordig haast niet anders, want voor een match met publiek moet er toestemming zijn van de twee politiezones en die krijg je vandaag de dag bijna nooit."

Het enige doelpunt viel in de tweede helft. Na goed druk zetten van Felix Luz kon Liliu op de linkerflank doorbreken. Zijn voorzet werd binnengetikt door ... jawel, hoor... Sidibe.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Bericht door Jacques »

Sidibe mag onder de gegeven omstandigheden wel een warme ontvangst krijgen. Het gaat hier nl. om het overleven van de club, dan doet het verleden er niet meer toe en zelfs dat verleden is niet allemaal rozegeur en maneschijn.
Wat ik ambetant vind, zijn de andere spelers die ook terug op het wedstrijdblad stonden. nl. Arbitman en Desmet die -zoals alle spelers- 1 helft kregen. In principe allebei talenten, gelukkig allebei ook niet het type dat een ploeg op sleeptouw zal nemen. Bovendien zie ik ze niet snel met Dekelver, Sidibe, Arbitman, Desmet, Liliu en Luz in de basis starten...Gelukkig nog geen Wils tussen de lijnen. Die mag nog een tijdje out blijven van mij, want die heeft wel leiderschapskwaliteiten volgens mij.

Soit, hopelijk starten we als 15de aan PO3 en dan moet het er in die wedstrijden maar keihard en nietsontziend aan toegaan zowel op als naast het veld.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Bericht door Halenaar »

We vroegen het ons gisteren al af toen bekend raakte dat STVV naar het Belgisch Arbitragehof voor de Sport trok: "Wat hopen de Kanaries hiermee te bereiken?" Voorzitter Bart Lammens lijkt die vraag te beantwoorden in Gazet van Antwerpen.


Eigenlijk zagen wij maar één mogelijk scenario. Stel dat het BAS STVV gelijk geeft, dan is de overgang van Bart Goor onwettig en was de middenvelder bijgevolg niet speelgerechtigd. Dat betekent dat Westerlo alle wedstrijden waarin Goor werd opgesteld, met forfait verliest. Aangezien Westel met 0-3 op Stayen gewonnen heeft, met onder meer een doelpunt van Goor, betekent dit dat Westerlo 3 punten moet inleveren en STVV er 3 bij krijgt.

Daarmee zou STVV niet meer door Westerlo bijgehaald kunnen worden, want dan zou het verschil tussen beide staartclubs immers 7 punten bedragen, een onoverbrugbare kloof met nog slechts 2 wedstrijden te gaan.

Bovendien komt OHL, de ploeg die de laatste 'veilige plaats' bezet, dan opnieuw in het vizier. En dat is waar het Bart Lammens om te doen is, zo meldt hij aan GvA.

Snelle uitspraak van het BAS

Dat veronderstelt natuurlijk dat het BAS zeer snel uitspraak doet. Over 10 dagen wordt immers de voorlaatste match gespeeld. Als er tegen dan nog geen uitspraak is, dan hóéft het misschien ook niet meer, want OHL kan dan aan 1 punt genoeg hebben om definitief buiten schot te blijven, eender hoe de arbitrage afloopt.

We belden opnieuw met Advocatenassociatie Nelissen Grade, het advocatenbureau dat STVV vertegenwoordigt, en we kregen dezelfde associate als gisteren aan de lijn.

"Wij hebben aan het BAS gevraagd om deze klacht met spoed te behandelen. De voetbalbond heeft tien dagen de tijd om te reageren en haar medewerking te verlenen aan de arbitrage. Wij dringen erop aan dat er een uitspraak komt voor de start van de barragewedstrijden. Dat moet lukken, zo druk is de agenda van het BAS op dit moment niet."

Oké, maar is het voor STVV niet belangrijk dat de klacht al behandeld wordt vóór de eerstvolgende competitiewedstrijd? Toch als STVV een waterkans wil behouden om OHL nog bij te benen?

"Ja, er bestaat inderdaad een waterkans dat onze cliënt alsnog over OHL springt, maar die kans is, zelfs als het BAS ons volgt, heel erg klein. De echte inzet is de voorlaatste plaats, die belangrijk is om de PO3 met een bonus te kunnen starten."

En wat met de rest van het klassement?

Voor de Kanaries is dat natuurlijk het minste van hun zorgen, maar indien het BAS de klacht van STVV volgt, heeft dat ook voor de rest van het klassement gevolgen. Want dan verliest Westerlo niet alleen de match tegen STVV met forfaitcijfers, maar àlle wedstrijden waarin Bart Goor aan de aftrap kwam.

Voor de matchen die de jongens van Jan Ceulemans sowieso verloren, maakt het natuurlijk geen verschil, maar Westerlo won met Goor in de ploeg tegen Bergen (op 26 november, het werd toen 2-1), en sleepte tegen Standard een knappe 0-0 uit de brand.

Dat Bergen dan Beerschot zou bijhalen op de 10de plaats, is niet meer dan een voetnoot. Maar kijk even wat een forfait tegen Standard met de strijd voor PO1 zou kunnen betekenen. Met 2 punten erbij springt Standard over Cercle naar de vierde plaats. Daarmee zou Standard z'n ticket voor PO1 zo goed als zeker op zak hebben, terwijl het daar nu toch nog altijd strijd voor zal moeten leveren tegen Genk en Kortrijk.


Conclusie: misschien waren we gisteren een beetje voorbarig door van een bom onder het Belgisch voetbal te spreken. Maar er is niet veel verbeelding voor nodig om te beseffen dat de uitspraak van het BAS voor de afwikkeling van PO1 toch wel voor meer zou kunnen zorgen dan de "storm in het glas water" waar Stefan Van Loock het gisteren over had. Toch?
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Bericht door lindoke »

Halenaar schreef:We vroegen het ons gisteren al af toen bekend raakte dat STVV naar het Belgisch Arbitragehof voor de Sport trok: "Wat hopen de Kanaries hiermee te bereiken?" Voorzitter Bart Lammens lijkt die vraag te beantwoorden in Gazet van Antwerpen.


Eigenlijk zagen wij maar één mogelijk scenario. Stel dat het BAS STVV gelijk geeft, dan is de overgang van Bart Goor onwettig en was de middenvelder bijgevolg niet speelgerechtigd. Dat betekent dat Westerlo alle wedstrijden waarin Goor werd opgesteld, met forfait verliest. Aangezien Westel met 0-3 op Stayen gewonnen heeft, met onder meer een doelpunt van Goor, betekent dit dat Westerlo 3 punten moet inleveren en STVV er 3 bij krijgt.

Daarmee zou STVV niet meer door Westerlo bijgehaald kunnen worden, want dan zou het verschil tussen beide staartclubs immers 7 punten bedragen, een onoverbrugbare kloof met nog slechts 2 wedstrijden te gaan.

Bovendien komt OHL, de ploeg die de laatste 'veilige plaats' bezet, dan opnieuw in het vizier. En dat is waar het Bart Lammens om te doen is, zo meldt hij aan GvA.

Snelle uitspraak van het BAS

Dat veronderstelt natuurlijk dat het BAS zeer snel uitspraak doet. Over 10 dagen wordt immers de voorlaatste match gespeeld. Als er tegen dan nog geen uitspraak is, dan hóéft het misschien ook niet meer, want OHL kan dan aan 1 punt genoeg hebben om definitief buiten schot te blijven, eender hoe de arbitrage afloopt.

We belden opnieuw met Advocatenassociatie Nelissen Grade, het advocatenbureau dat STVV vertegenwoordigt, en we kregen dezelfde associate als gisteren aan de lijn.

"Wij hebben aan het BAS gevraagd om deze klacht met spoed te behandelen. De voetbalbond heeft tien dagen de tijd om te reageren en haar medewerking te verlenen aan de arbitrage. Wij dringen erop aan dat er een uitspraak komt voor de start van de barragewedstrijden. Dat moet lukken, zo druk is de agenda van het BAS op dit moment niet."

Oké, maar is het voor STVV niet belangrijk dat de klacht al behandeld wordt vóór de eerstvolgende competitiewedstrijd? Toch als STVV een waterkans wil behouden om OHL nog bij te benen?

"Ja, er bestaat inderdaad een waterkans dat onze cliënt alsnog over OHL springt, maar die kans is, zelfs als het BAS ons volgt, heel erg klein. De echte inzet is de voorlaatste plaats, die belangrijk is om de PO3 met een bonus te kunnen starten."

En wat met de rest van het klassement?

Voor de Kanaries is dat natuurlijk het minste van hun zorgen, maar indien het BAS de klacht van STVV volgt, heeft dat ook voor de rest van het klassement gevolgen. Want dan verliest Westerlo niet alleen de match tegen STVV met forfaitcijfers, maar àlle wedstrijden waarin Bart Goor aan de aftrap kwam.

Voor de matchen die de jongens van Jan Ceulemans sowieso verloren, maakt het natuurlijk geen verschil, maar Westerlo won met Goor in de ploeg tegen Bergen (op 26 november, het werd toen 2-1), en sleepte tegen Standard een knappe 0-0 uit de brand.

Dat Bergen dan Beerschot zou bijhalen op de 10de plaats, is niet meer dan een voetnoot. Maar kijk even wat een forfait tegen Standard met de strijd voor PO1 zou kunnen betekenen. Met 2 punten erbij springt Standard over Cercle naar de vierde plaats. Daarmee zou Standard z'n ticket voor PO1 zo goed als zeker op zak hebben, terwijl het daar nu toch nog altijd strijd voor zal moeten leveren tegen Genk en Kortrijk.


Conclusie: misschien waren we gisteren een beetje voorbarig door van een bom onder het Belgisch voetbal te spreken. Maar er is niet veel verbeelding voor nodig om te beseffen dat de uitspraak van het BAS voor de afwikkeling van PO1 toch wel voor meer zou kunnen zorgen dan de "storm in het glas water" waar Stefan Van Loock het gisteren over had. Toch?
Ja, en we mogen er zeker zijn dat nonkel Roland daar in Luik voor 100% Bart Lemmens in steunt als je ziet wat dit ook voor Standard kan betekenen. Roland kan misschien samen een klacht indienen met onze Bart! Standard is toch al wat invloedrijker dan K.STVV hé. Maar stel je voor, wij winnen volgende zondag tegen RSCA, OHL verliest op Standard en op maandag beslist het BAS dat K.STVV in z'n recht is en er nog eens 3 punten bijkomt. Wat dan? Op woensdag 21-03 een volksverhuizing naar Leuven? Ik denk dat de bezoekerstickets dan op minder dan 2 uren uitverkocht gaan zijn :grappig:
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
wim vanaken
Berichten: 759
Lid geworden op: 14 okt 2010, 14:30

Re: STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Bericht door wim vanaken »

Ik houd nu mijn hart al vast voor de aankomende "veldslagen" in PO3......Want nooit voorheen stond er zoveel op 't spel (de verliezer degradeert, de andere overleeft voorlopig....). Voor zover dat dit scenario nog niet volstaat zal intussentijd ook de afloop bekend zijn van de affaire Goor....Stel maar dat Westerlo zijn "eventuele" 15de stek hierdoor aan ons verliest....Moet er nog wat olie zijn om op 't vuur te gieten ?
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Bericht door stvvilvoorde »

wim vanaken schreef:Ik houd nu mijn hart al vast voor de aankomende "veldslagen" in PO3......Want nooit voorheen stond er zoveel op 't spel (de verliezer degradeert, de andere overleeft voorlopig....). Voor zover dat dit scenario nog niet volstaat zal intussentijd ook de afloop bekend zijn van de affaire Goor....Stel maar dat Westerlo zijn "eventuele" 15de stek hierdoor aan ons verliest....Moet er nog wat olie zijn om op 't vuur te gieten ?
Aanstaande maandag uitspraak door BAS in deze zaak.
Tegen de uitspraak kan niet meer in beroep gegaan worden.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Bericht door zipke373 »

stvvilvoorde schreef:
wim vanaken schreef:Ik houd nu mijn hart al vast voor de aankomende "veldslagen" in PO3......Want nooit voorheen stond er zoveel op 't spel (de verliezer degradeert, de andere overleeft voorlopig....). Voor zover dat dit scenario nog niet volstaat zal intussentijd ook de afloop bekend zijn van de affaire Goor....Stel maar dat Westerlo zijn "eventuele" 15de stek hierdoor aan ons verliest....Moet er nog wat olie zijn om op 't vuur te gieten ?
Aanstaande maandag uitspraak door BAS in deze zaak.
Tegen de uitspraak kan niet meer in beroep gegaan worden.
Wijnants zal't wel regelen, die kent volk genoeg. :roll:
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Bericht door stvvilvoorde »

Niet dat ik er veel hoop op stel dat we dit gaan winnen,
maar of Wijnants veel volk kent in het BAS durf ik wel te betwijfelen.

Het BAS heeft in se niks met de voetbalbond te maken, maar is een overkoepelende Arbitragecommisie voor alle sporten.
Dus als er nog ergens hoop op onpartijdigheid is, dan biedt het BAS in deze wel de beste opties.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: STVV naar Arbitragecommissie in zaak-Goor

Bericht door Since '54 »

zipke373 schreef:
stvvilvoorde schreef:
wim vanaken schreef:Ik houd nu mijn hart al vast voor de aankomende "veldslagen" in PO3......Want nooit voorheen stond er zoveel op 't spel (de verliezer degradeert, de andere overleeft voorlopig....). Voor zover dat dit scenario nog niet volstaat zal intussentijd ook de afloop bekend zijn van de affaire Goor....Stel maar dat Westerlo zijn "eventuele" 15de stek hierdoor aan ons verliest....Moet er nog wat olie zijn om op 't vuur te gieten ?
Aanstaande maandag uitspraak door BAS in deze zaak.
Tegen de uitspraak kan niet meer in beroep gegaan worden.
Wijnants zal't wel regelen, die kent volk genoeg. :roll:

Het beste zou inderdaad zijn dat Herman Wijnants zich eens goed zou gaan mengen in deze zaak en eens lekker zou gaan lobbyen bij het BAS. Of zou hij écht zo dom zijn?
Plaats reactie