Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van STVV ?

Grammet
Berichten: 472
Lid geworden op: 15 okt 2012, 16:46
Supporter van: STVV

Re: Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van ST

Bericht door Grammet »

Zorro schreef:Ich van as de biesten nog koste klappe ! , dag lang zura. veul geld gekost ooch. Ma och veul plezier ghad .

Na serieus van +/- 1950 of '51.
En .................................. na , snik,snik ich ben er ziek van.
en zegge da ich nog op dei poole van de verlichting was gekroupe vur mar te koene zien :boemel:

Drei
Grammet
Berichten: 472
Lid geworden op: 15 okt 2012, 16:46
Supporter van: STVV

Re: Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van ST

Bericht door Grammet »

Krisaias schreef:Seizoen 1978-1979 laatste match tegen Union (1-0) was mijn eerste. Meer dan 30 jaar dus, waarvan twintig (oktober 1986-oktober 2006) zonder één competitiematch te missen.

Zot zijn doet geen pijn :onfire:
ik herinner mij nog goed:die memorable 20 mei 1957
elke Truienaar, die van ver of van of nabij, ook maar enigzins met de STVV -familie meevoelde dook in de geladen sfeer van het Thor Watersschei-stadion.Naarmate de kleine wijzer tergend langzaam in de richting van het cijfer drie kroop, steeg de polsslag van iedere aanwezige Truienaar naar gevaarlijke hoogten, maar toen precies 9 minuten na drie, de "witte"Sterken het leder keihard tegen het net van Thor-keeper:Dullers schopte, veranderde het nokvolle stadion in een ziedende ketel van entousiasme.....de dagen- lange opgekropte spanning en vertwijfeling stroomden zoals gloeiend lava naar buiten en drie minuten later trapte Franske Vermeulen Sint-truiden defenitief naar de hoogste klasse en geraakten zowel de talloze supporters, die geel-blauw op al zijn zegevierende tochten vergezelden, als de noodgedwongen thuisblijvers in een overwinningsroes dat dagen en nachten heeft geduurd.Om de Truiense supprematie nog meer kracht bij te zetten, scoorde :Toine Leenders in het begin van de twede helft een derde doelpunt

lLater dan in 1959 kwam Raymond Goethals naar Sint-truiden,vanaf toen werd het de mooiste tijd uit de hele STVV-geschiedenis, met de beste entraineur, aller tijden, de tovenaar:Raymond Goethals, 20000 suppoerters op Staaien was toen geen uitzondering!Een tijd om nooit te vergeten!
André
charel
Berichten: 89
Lid geworden op: 04 mei 2013, 22:44
Supporter van: stvv

Re: Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van ST

Bericht door charel »

Ik heb Beerschot Stvv 2 1 in 1971 op de heizel als 1ste wedstrijd gezien.
ik was toen 11 Jaar 25000 stvv fan's en 25000 Beerschot fan's
ik had meteen de smaak te pakken. :stvv:
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van ST

Bericht door Since '54 »

charel schreef:Ik heb Beerschot Stvv 2 1 in 1971 op de heizel als 1ste wedstrijd gezien.
ik was toen 11 Jaar 25000 stvv fan's en 25000 Beerschot fan's
ik had meteen de smaak te pakken. :stvv:
Hola Charel ;) er waren 30.000 toeschouwers waarvan 10.000 van STVV en 10.000 van Beerschot. 10.000 anderen waren neutrale. (Bron: HBvL van destijds).
charel
Berichten: 89
Lid geworden op: 04 mei 2013, 22:44
Supporter van: stvv

Re: Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van ST

Bericht door charel »

Meen je dat echt since

De 2 grote staanplaatsen achter de doelen op den "oude Heizel" waren goed gevuld en de tribune langs de zijkant half, dus ik dacht 50 000 Ik kan mij niet inbeelden dat STVV daar niet met 20 000 Sup waren ???
Heb je toevallig ergens nog een foto van die bekermatch ?
Jullie vinden dat eenvoudiger dan een 50 plusser !! :geelblauw:
Grammet
Berichten: 472
Lid geworden op: 15 okt 2012, 16:46
Supporter van: STVV

Re: Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van ST

Bericht door Grammet »

zipke373 schreef:Voor mij zoals Kedkedet, ergens september 1987...Eindelijk eerste klasse voetbal in onze regio en natuurlijk direct verkocht alhoewel ik niet van Sint-Truiden ben.
Eerste seizoen staanplaatsen voor de zittribune die ze nu tribune west noemen. daarna naast de spionkop, de Tiense, Jonagold, jaren de zitplaatsen voor west om daarna in Oost terecht te komen.
In dat jaar 0-1 op RSCA waar mijn vader jaren naar gaan kijken was...Magisch.
Op Staaien tegen het Antwerp van Van Rooij blijft mij voor altijd bij. Rond halfzeven de auto al parkeren aan de colruyt en dan op de tweede rij achter het hek aan de Tiense want de tribunetrappen stonden al vol...
ik ga al van 1953 naar Stayen en ga nu nog :yes:
Grammet
Berichten: 472
Lid geworden op: 15 okt 2012, 16:46
Supporter van: STVV

Re: Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van ST

Bericht door Grammet »

charel schreef:Ik heb Beerschot Stvv 2 1 in 1971 op de heizel als 1ste wedstrijd gezien.
ik was toen 11 Jaar 25000 stvv fan's en 25000 Beerschot fan's
ik had meteen de smaak te pakken. :stvv:
ja Charel STVV was toen zeker zo goed als Beerschot, maar wij moesten toen op die dag onze eerste doelman: leon bosmans missen , Brands was zijn vervanger en in de verlenging deed Brands dat ene foutje wat ons de beker kostte :toppie:
Grammet
Berichten: 472
Lid geworden op: 15 okt 2012, 16:46
Supporter van: STVV

Re: Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van ST

Bericht door Grammet »

Grammet schreef:
charel schreef:Ik heb Beerschot Stvv 2 1 in 1971 op de heizel als 1ste wedstrijd gezien.
ik was toen 11 Jaar 25000 stvv fan's en 25000 Beerschot fan's
ik had meteen de smaak te pakken. :stvv:
ja Charel STVV was toen zeker zo goed als Beerschot, maar wij moesten toen op die dag onze eerste doelman: leon bosmans missen , Brands was zijn vervanger en in de verlenging deed Brands dat ene foutje wat ons de beker kostte :toppie:
ja dat was wel een grote fout want Bosmans had die bal zeker gehad :headbang:
Grammet
Berichten: 472
Lid geworden op: 15 okt 2012, 16:46
Supporter van: STVV

Re: Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van ST

Bericht door Grammet »

charel schreef:Ik heb Beerschot Stvv 2 1 in 1971 op de heizel als 1ste wedstrijd gezien.
ik was toen 11 Jaar 25000 stvv fan's en 25000 Beerschot fan's
ik had meteen de smaak te pakken. :stvv:
ik heb nog altijd de smaak te pakken , maar het is zielig als men nu soms naar halve lege tribunes kijkt , terwijl in de jaren 60 22000 toeschouwers geen uitzondering was :mad:
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van STVV ?

Bericht door stvvilvoorde »

Kwam deze topic nog eens toevallig tegen na 10 jaar.

Veel namen/nicks die er om tal van redenen niet meer bij zijn.
Dries Herbots(2012), Since'54 (2021) en Andre Grammet (2023) zijn inmiddels overleden.
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van STVV ?

Bericht door Dreke »

In tien jaar verandert er heel veel. Niet altijd op een leuke manier... :(
A loyal football fan only supports the shirt...
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van STVV ?

Bericht door enerkey »

Nee zeker niet. Denk ook nog soms aan de bussen die vanuit het ondertussen al te ziele gegaan Sportlokaal vertrokken naar de bekerfinale. Natuurlijk al meer dan 20 jaar geleden. Maar een overgroot deel allemaal overleden of in een rusthuis gestoken.
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1506
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van STVV ?

Bericht door Brusselmans 2.0 »

enerkey schreef: 22 jan 2024, 19:12 Maar een overgroot deel allemaal overleden of in een rusthuis gestoken.
Of nurreker gewoode !
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van STVV ?

Bericht door Mikman »

Vandaag is het precies 20 jaar geleden dat Jurgen Wauters, op het forum gekend als NEON, overleed. Jurgen was mede-oprichter en bezieler van sfeergroep Sector-L. Het eerbetoon aan Jurgen de daaropvolgende wedstrijd is iets van het meest aangrijpende en emotionele wat ik ooit in een stadion heb meegemaakt.


Mijn eerste match was STVV-Patro Eisden in 1986. 2-0 voor STVV met 2 doelpunten van Stef Agten.

Ik ben op het STVV-forum terecht gekomen toen je nog moest inbellen. Dat was nog een forum met van die draadjes in plaats van zo'n PhpBB zoals nu, echt een andere tijd. Willy Reynders was toen nog trainer.

Jurgen zat er toen zeker al op, uiteraard ook STVV-legende Krisaias, en Jan Bulder ( dude ). Roeligan herinner ik me ook. En de legendarische sp.tter, nadien getransformeerd tot Iniesta. Webber deed als student de website, heeft tegenwoordig een succesvol softwarebedrijf ( Yappa). Zo rond de oprichting van Sector-L werden er ook regelmatig forum-meetings gehouden. Vroeger was een forum veel drukker bezocht, maar dat kwam de kwaliteit niet bepaald ten goede. Veel van die dingen zijn nu gelukkig afgeleid naar sociale media. Ik herinner me ook dat sp.tter Ben ooit diagnoseerde met een manische depressie, en dat Peter Onkelinckx -nadien stadionmanager- die de boel opvrolijkte als Tina Blondina. Dit forum heeft ook 14 van de 3 degradaties die ik heb meegemaakt vooraf correct voorspeld.

Helaas ook heel veel mensen die intussen zijn afgehaakt op dit forum, of overleden.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van STVV ?

Bericht door stvvilvoorde »

Mikman schreef: 12 feb 2024, 11:30 Vandaag is het precies 20 jaar geleden dat Jurgen Wauters, op het forum gekend als NEON, overleed. Jurgen was mede-oprichter en bezieler van sfeergroep Sector-L. Het eerbetoon aan Jurgen de daaropvolgende wedstrijd is iets van het meest aangrijpende en emotionele wat ik ooit in een stadion heb meegemaakt.


Mijn eerste match was STVV-Patro Eisden in 1986. 2-0 voor STVV met 2 doelpunten van Stef Agten.

Ik ben op het STVV-forum terecht gekomen toen je nog moest inbellen. Dat was nog een forum met van die draadjes in plaats van zo'n PhpBB zoals nu, echt een andere tijd. Willy Reynders was toen nog trainer.

Jurgen zat er toen zeker al op, uiteraard ook STVV-legende Krisaias, en Jan Bulder ( dude ). Roeligan herinner ik me ook. En de legendarische sp.tter, nadien getransformeerd tot Iniesta. Webber deed als student de website, heeft tegenwoordig een succesvol softwarebedrijf ( Yappa). Zo rond de oprichting van Sector-L werden er ook regelmatig forum-meetings gehouden. Vroeger was een forum veel drukker bezocht, maar dat kwam de kwaliteit niet bepaald ten goede. Veel van die dingen zijn nu gelukkig afgeleid naar sociale media. Ik herinner me ook dat sp.tter Ben ooit diagnoseerde met een manische depressie, en dat Peter Onkelinckx -nadien stadionmanager- die de boel opvrolijkte als Tina Blondina. Dit forum heeft ook 14 van de 3 degradaties die ik heb meegemaakt vooraf correct voorspeld.

Helaas ook heel veel mensen die intussen zijn afgehaakt op dit forum, of overleden.
Buiten degene die jij hier nu aanhaalt, herinner ik me ook nog een lid 'Smashing jonagold' van die jaren, dat was toen een erg actieve poster.
Het eerste forum was eigenlijk maar een gastenboek.
Het is pas als de website de v2-makeover gekregen heeft, dat er effectief een forum bijkwam.
Plaats reactie