Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van STVV ?

sjotterke
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 jan 2011, 20:48

Re: Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van ST

Bericht door sjotterke »

Ik ben met mijn 14 jaar al 7 jaar abonnee. Daarvoor ook al losse wedstrijden waaronder de bekerfinale. De microbe kreeg ik van mijn mama die al supporter is sinds haar 9de in 1974!
panter
Berichten: 570
Lid geworden op: 05 dec 2010, 18:53

Re: Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van ST

Bericht door panter »

Ik zit al aan meer dan 30 jaar supporter STVV . Zelf nog als jong knaapje samen met Wissman gespeeld in zijn laatste jaar STVV!!
bert1924
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van ST

Bericht door bert1924 »

Ben er al 55 jaar bij :geel: :blauw:
Gebruikersavatar
Cremasco
Berichten: 2674
Lid geworden op: 29 sep 2010, 00:18
Supporter van: STVV

Re: Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van ST

Bericht door Cremasco »

Iets tussendoor :
Weet iemand vanaf welk jaar men bij STVV abo's is beginnen verkopen ?
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van ST

Bericht door Jacques »

Ik begon op m'n 6de te shotten bij STVV, toen was Kingambo m'n grote held dus zal ik toen wel al een aantal matchen gezien hebben. Ik weet begot niet meer welke de 1ste match ooit was. Ma en pa waren de schuldigen.
De eerste echt levendige herinneringen van meerdere matchen, spelers, ploegen,... dateren van de vroege jaren '90: Anderlecht dat hier verloor in de beker na penalty's met een piepjonge Gert Davidts in de goal, het seizoen voor de promotie toen we bijna in 3de stonden en uiteindelijk op een haar na en na een dubieuze match op Seraing de laatste periodetitel misten ('92-'93 zeker?) en in '93-'94 de titel natuurlijk met Mario Krohm als nieuwe held.

Ondertussen zijn we 20 jaar verder. Ma en pa zijn nog altijd schuldig. :)


@Geel-Blauw vijf/tien/twintig frank: Er is ooit sprake geweest om dat terug op te starten, maar dat is toen uiteindelijk niet doorgegaan. Ik weet niet waarom het uiteindelijk afgesprongen is. Dat had wel iets. Als jonge gast aan de Tiense, Freddy (Peetermans) verkocht die daar toen en dan altijd bladeren naar de cartoons van Snarf, da weet ik nog goed
Overdrijven is een kunst
stvv'er
Berichten: 2431
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van ST

Bericht door stvv'er »

Ik ben nog een jonkie: van mei 2003, eerste match huis tegen Lierse (2-1 gewonnen) op de oude tribune West. Enkele weken later volgde de bekerfinale :headbang:
Sinds 2004-2005 een abonnement.
Guggenheimer
Berichten: 523
Lid geworden op: 18 nov 2010, 18:22

Re: Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van ST

Bericht door Guggenheimer »

Mijn eerste match moet er blijkbaar 1 geweest zijn in het seizoen 93-94. Op 5 jarige leeftijd maar daar weet ik bitter weinig van. De eerste match die ik me echt kan herinneren was een verliesmatch tegen Beveren na goals van Remco Torken. Die naam is me altijd bijgebleven.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van ST

Bericht door Halenaar »

Jacques schreef:Ik

@Geel-Blauw vijf/tien/twintig frank: Er is ooit sprake geweest om dat terug op te starten, maar dat is toen uiteindelijk niet doorgegaan. Ik weet niet waarom het uiteindelijk afgesprongen is. Dat had wel iets. Als jonge gast aan de Tiense, Freddy (Peetermans) verkocht die daar toen en dan altijd bladeren naar de cartoons van Snarf, da weet ik nog goed
Kostprijs lag te hoog ;)
Gebruikersavatar
Cremasco
Berichten: 2674
Lid geworden op: 29 sep 2010, 00:18
Supporter van: STVV

Re: Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van ST

Bericht door Cremasco »

Guggenheimer schreef:Mijn eerste match moet er blijkbaar 1 geweest zijn in het seizoen 93-94. Op 5 jarige leeftijd maar daar weet ik bitter weinig van. De eerste match die ik me echt kan herinneren was een verliesmatch tegen Beveren na goals van Remco Torken. Die naam is me altijd bijgebleven.
Idd. en die is toen van Beveren naar Lokeren nadien verhuisd.
Gebruikersavatar
Dries Herbots
Berichten: 631
Lid geworden op: 10 okt 2010, 16:45
Locatie: Velm

Re: Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van ST

Bericht door Dries Herbots »

Mijn eerste match was in het seizoen 2002-2003 STVV-Antwerp 1-0 Danny Boffin (geloof ik). Sinds 2003-2004 abonee. Al de helft van mijn leven...
K.STVV speelt op Staaien.
moanverke
Berichten: 314
Lid geworden op: 26 jul 2011, 18:27

Re: Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van ST

Bericht door moanverke »

Ik kan me nog enkele matchen herinneren als jonge knaap, op de enkele staanplaatsen voor de oude zittribune. Dat moet het eerste jaar terug in eerste zijn ... 1988 dus.

:stvv: :geelblauw:
The rules of soccer are very simple, basically it is this: if it moves, kick it. If it doesn't move, kick it until it does. Phil Woosnam - Welsh soccer player and manager.
Gebruikersavatar
theking
Berichten: 65
Lid geworden op: 19 apr 2011, 15:02

Re: Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van ST

Bericht door theking »

ken nog eesrtse wedstrijd; op verplaatsing berchem-stvv 2-2 met de bus en pronostiek gewonnen en wie liep er toon nog in de spits :::JM Claes.....
Dus meer als 25 j supp.
STVV is a way of life,it's in you'r blood and vains.
kenshi
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:38

Re: Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van ST

Bericht door kenshi »

eerste match die ik gezien heb was stvv-antwerp moet ergens in 88 zijn geweest, heb mijn abo vanaf 1994 tot nu dus ook al een jaar of 15, eerst op jonagoldtribune, daarna vak k toen sector l, een jaartje in vak i op de nieuwe tribune en nu sinds een jaar of 4 in vak N
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van ST

Bericht door Tompie »

Bij mij was het halverwege de jaren '90.

Enkele extrasportieve momenten die altijd bijblijven:
- een duif (?) die rondjes maakte in het oude Staaien en uiteindelijk snoeihard tegen het scorebord vloog (al heel wat jaren terug)
- een verplaatsing naar Beveren, met de Truiense versie van 'Antwarpe da zet goa vur moa' (ofzoiets :))
- de witte kanariekopjes na de kwalificatie voor Europees voetbal (en winst van de 'League beker' of 'Toyota cup?')

Mooiste sportieve momenten:
- de wedstrijd Beveren-STVV in de Exqi League
- Anderlecht-STVV 1-2 met een heerlijke sfeer in het bezoekersvak na de penalty van Chimedza
- de 4-3 tegen Lommel SK, met dank aan Dalibor Mitrovic
- de terugkeer naar 1ste, met een sensationeel penaltyslot in Standard (thx Mignolet!)
- de bekeroverwinning tegen Genk
- de halve finale in Beerschot en de sfeer achteraf (zowel daar als in Sint-Truiden)
-...
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
DJ Amiga
Berichten: 404
Lid geworden op: 22 nov 2010, 12:42

Re: Wie van 't forum is al meer dan 20 jaar supporter van ST

Bericht door DJ Amiga »

kedkedet schreef:M'n eerste match was ergens in de oktober 1987 tegen Club Luik (2-1 winst als ik me goed herinner), het "boerenjaar" net na promotie naar eerste. Aan de Tiense vanvoor tegen de platen. Elke match 10000 man rond de plein. Spitsenduo Wilmots-Agten, geroffel op de platen, trillende camerabeelden... sindsdien is mijn hart verkocht aan STVV. We gaan dus richting 25 jaar nu, waarvan sinds 1994 een abonnement.
awel, rond die periode ben ik ook gaan kijken. Ofwel was stvv-luik mijn eerste match ofwel stvv-antwerp (0-2) dat jaar...

Schoon tijden :)
Plaats reactie