STVV verkoopt TV-rechten zelf!

Plaats reactie
Johan Bamps
Berichten: 565
Lid geworden op: 15 dec 2010, 14:11

STVV verkoopt TV-rechten zelf!

Bericht door Johan Bamps »

STVV gaat samen met Standard, Lierse, Charleroi en GBA gezamelijk hun TV-rexchten verkopen los van de andere teams in de Pro-League.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/1285/Jupiler-P ... amen.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Op dit ogenblik staat in die link niet meer als ik hier zelf heb gepost, maar er volgt meer.

Toch de moeite om hier een topic over te openen dacht ik.
- Yves -
Berichten: 41
Lid geworden op: 22 nov 2010, 20:30

Re: STVV verkoopt TV-rechten zelf!

Bericht door - Yves - »

Nu maar hopen dat Telenet de rechten koopt, dan kan ik thuis ook eens een matchke huren.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: STVV verkoopt TV-rechten zelf!

Bericht door Halenaar »

Dit was volgens Duchatelet zelf toch niet mogelijk? Dat heeft hij zelf nog gezegd gehad een paar maanden terug....
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: STVV verkoopt TV-rechten zelf!

Bericht door zipke373 »

Halenaar schreef:Dit was volgens Duchatelet zelf toch niet mogelijk? Dat heeft hij zelf nog gezegd gehad een paar maanden terug....
Die draait mee met de wind zoals den haan van een kerk, dus waarom zou het niet mogelijk zijn...Anderzijds, het is wel een bericht van Het Laagste Nieuws. ;)
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: STVV verkoopt TV-rechten zelf!

Bericht door Jack »

Ik had gisteren weinig tijd, dus las dit pas deze nacht. Wel, ik heb eens heel goed gelachen.
Schitterend vind ik 't!
Nu staan de mannen van de Pro League echt met de handen in 't haar. Hiervoor gaat belgacom niet betalen. Voor hen is immers Wallonië ook belangrijk.
Nu moeten we wel hopen dat Charleroi zich redt. Dan sta je veel sterker met 't volledig Waals gedeelte van de competitie.

Een probleem: ze hadden beter gewacht tot na de transfer van Odoi. Dat zal nu wel moeilijk verlopen. :)
Motörhead
Berichten: 470
Lid geworden op: 16 okt 2010, 01:32
Supporter van: STVV
Locatie: Bilzen City!

Re: STVV verkoopt TV-rechten zelf!

Bericht door Motörhead »

En groot gelijk hebben ze!
Gisteren hoorde ik De Witte nog op Radio 1: "We moeten zioen of dat jurdisch wel allemaal kan...", wat ne zeveraar!
2 maanden geleden dreigden ze hetzelfde te doen, en nu de kleintjes het zouden willen, zou het plots niet mogelijk zijn.

Die G5 denkt gewoon aan hun eigen, bende egoisten! :fuckyou:
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: STVV verkoopt TV-rechten zelf!

Bericht door enerkey »

Halenaar schreef:Dit was volgens Duchatelet zelf toch niet mogelijk? Dat heeft hij zelf nog gezegd gehad een paar maanden terug....
Das alleen maar mogelijk als het ons goed uitkomt :lol:
ZANDER
Berichten: 813
Lid geworden op: 09 okt 2010, 02:03

Re: STVV verkoopt TV-rechten zelf!

Bericht door ZANDER »

Motörhead schreef:En groot gelijk hebben ze!
Gisteren hoorde ik De Witte nog op Radio 1: "We moeten zioen of dat jurdisch wel allemaal kan...", wat ne zeveraar!
2 maanden geleden dreigden ze hetzelfde te doen, en nu de kleintjes het zouden willen, zou het plots niet mogelijk zijn.

Die G5 denkt gewoon aan hun eigen, bende egoisten! :fuckyou:
Ik denk dat in ons land "juridisch" zowat 'alles WEL' en tegelijkertijd "alles NIET KAN..."
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV verkoopt TV-rechten zelf!

Bericht door Jacques »

Motörhead schreef:En groot gelijk hebben ze!
Gisteren hoorde ik De Witte nog op Radio 1: "We moeten zien of dat jurdisch wel allemaal kan...", wat ne zeveraar!
2 maanden geleden dreigden ze hetzelfde te doen, en nu de kleintjes het zouden willen, zou het plots niet mogelijk zijn.
100% gelijk. Toen konden ze de rest wel afdreigen en nu moeten ze het nog allemaal even bekijken.

Enfin, ondertussen hebben ze met Ivo Boulet al nen tsjeef voor hun kar gespannen. Dat die toch gewoon zijn klep houdt en gewoon ons geld in zijn zakken steekt zoals hij al jaren doet.
Die geneert zich ook niet snel, het parlement voor zulke zaken willen misbruiken, joeng toch... Maar als ze effectief iets nuttig en dringend moeten doen, ho maar... Gaat anders nog iets boefen op de burgers hun kosten man.

Soit, het lijkt me ook veel gemanoeuvreer om de druk op te voeren. Of het lukt zal moeten blijken, of het financieel verstandig is ook, maar met het uitgangspunt 'tv-rechten en competitieformule mogen niet aan elkaar gekoppeld zijn' is wel niets mis. Ik vraag me wel af of we hier nu weer absoluut met onze neus in de wind moeten gaan lopen. Zet -om het in wielertermen te zeggen- Vannoppes maar op kop en laat ons rustig meeschuiven in het wiel. Maar ja, politiekers en ego's...
Soit, dat de G4 nu weer een potje gaat grinsen staat in de sterren geschreven, ons voetbal zal wel weer onbestuurbaar en het product onverkoopbaar zijn en dat is dan ongetwijfeld allemaal onze schuld want zij en zij alleen zijn de mannen van den ethiek die het algemeen belang hoog in het vaandel dragen en ons voetbal naar een hoger niveau trachten te tillen ter meerdere eer & glorie van ons allemaal en ons, de supporters, in het bijzonder. Die plaat ken ik intussen al and I ain't too impressed, zeker niet als het petjesverzamelaars als De Witte zijn die uit hun (dikke) nek komen l*llen. Als we dat niet geloven, zullen ze wel met nog een belachelijker verzinsel afkomen. Ik ben vooral benieuwd of die 7 andere lafbekken durven bougeren, want met 4 (Chalala zal wel degraderen schat ik) staan we eigenlijk niet sterk (genoeg), maar als we naar een tweedeling gaan van 7 tegen 9 of iets in die aard veranderen de kaarten wel.
Wat ook nog een rol kan spelen is wie specifiek de rechten op een wedstrijd bezit. Als ik het goed heb, heeft Europa wel al ooit duidelijk gemaakt dat de clubs eigenaars zijn van hun rechten (en dus niet bv. de bond die de competitie organiseert), maar is er verder niet gespecifeerd of dat bij een wedstrijd X tegen Y, de thuisspelende club X, de bezoekende club Y of beide clubs zijn. In geval 1 en 2 staan we zwak, in het 3de geval, zijn we meer dan een luis in de pels, want dan kan er heel veel geblokkeerd worden (natuurlijk ook omgekeerd) en staat de deur wagenwijd open voor een jaar kl*terij. Dat is dan wel een soort tactiek van de verschoeide aarde waarmee alles op media-vlak naar de verdoemenis geholpen wordt, niet mijn favoriet scenario, mais bon, nood breekt wet af en toe en soms moet je gewoon ook je tanden laten zien.
Ik ben ook benieuwd of en welke impact dat zal hebben op de koehandel met PO2 compensaties en degradatieparachutes, kunnen ze ons hiervan uitsluiten? Indien niet, zou het wel lachen zijn, de G4 kl*ten met het TV-contract en intussen nog wat PO2 compensaties uit diezelfde zak krijgen. :lol:
Laatst gewijzigd door Jacques op 17 apr 2011, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: STVV verkoopt TV-rechten zelf!

Bericht door Mikman »

Jacques schreef:
Motörhead schreef:En groot gelijk hebben ze!
Gisteren hoorde ik De Witte nog op Radio 1: "We moeten zien of dat jurdisch wel allemaal kan...", wat ne zeveraar!
2 maanden geleden dreigden ze hetzelfde te doen, en nu de kleintjes het zouden willen, zou het plots niet mogelijk zijn.
100% gelijk. Toen konden ze de rest wel afdreigen en nu moeten ze het nog allemaal even bekijken.

Enfin, ondertussen hebben ze met Ivo Boulet al nen tsjeef voor hun kar gespannen. Dat die toch gewoon zijn klep houdt en gewoon ons geld in zijn zakken steekt zoals hij al jaren doet.

Die geneert zich ook niet snel, het parlement voor zulke zaken willen misbruiken, joeng toch... Maar als ze effectief iets nuttig en dringend moeten doen, ho maar... Gaat anders nog iets boefen op de burgers hun kosten man.

Ben ik mee akkoord, ook niet slim van Balet om in zijn eigen kieskring zo rond zich heen te gaan schoppen. Kan hij enkel maar stemmen mee verliezen, zeker niet winnen.

Maar moet STVV daar nu echt een zo'n calimero-persbericht voor uitsturen? De persoonlijke oorlog tussen RD en de G4 lijkt soms belangrijker dan de club zelf.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV verkoopt TV-rechten zelf!

Bericht door Jacques »

Mikman schreef: Maar moet STVV daar nu echt een zo'n calimero-persbericht voor uitsturen? De persoonlijke oorlog tussen RD en de G4 lijkt soms belangrijker dan de club zelf.
Zie de edit die ik intussen heb toegevoegd. Ik ben er ook niet van overtuigd dat het slim is om weer met onze neus in de wind te gaan lopen.

Dan mag Roland beweren dat dit media-steekspel los staat van transferonderhandelingen, zo geweldig overtuigd ben ik daar niet van en die onderhandelingen met a'lecht zijn dan nog verre van mijn grootste zorg.

Hoewel ik het dus wel eens ben met het uitgangspunt, net als enkele maanden geleden, ben ik niet content met de manier waarop wij het spelen. Soms moet je iemand anders gewoon de kastanjes uit het vuur laten halen en laat ons wel wezen, Roland als people's champion, de man die het voor de gewone supporter opneemt...'t Zal bij die 4 anderen en enkele van die 7 meelopers misschien wel in goede aarde vallen, maar erg geloofwaardig kan je het voor ons Truienaars niet bepaald noemen. ;)
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Dries Herbots
Berichten: 631
Lid geworden op: 10 okt 2010, 16:45
Locatie: Velm

Re: STVV verkoopt TV-rechten zelf!

Bericht door Dries Herbots »

Ik denk wel dat we sterk staan. Standard (heel Wallonië en een beetje Limburg) en Lierse en GBA (Antwerpen de tweede stad van het land)
K.STVV speelt op Staaien.
Plaats reactie