Interview Andrea Mutombo: "STVV dankbaar"

Plaats reactie
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Interview Andrea Mutombo: "STVV dankbaar"

Bericht door stvvilvoorde »

Andrea Mbuyi-Mutombo werd bij Anderlecht tot de grootste jeugdtalenten gerekend. Sterk aan de bal, een actie in huis, onvoorspelbaar. Met zijn mentaliteit zat het echter niet altijd goed. Via Brussels, Portsmouth, Zulte Waregem en Standard belandde Mutombo bij STVV. Hij zette er een stap in de goede richting.

De 20-jarige Congolese Belg nam een valse start op Stayen. Hij dacht te weinig aan het ploegbelang en ging niet altijd voluit. Ook naast de grasmat zat het niet goed. Guido Brepoels wist de jonge aanvaller echter te temmen. Mutombo kreeg een nieuwe kans en greep die met beide handen.

Zijn voormalige trainer Francky Dury merkte na AA Gent-STVV niet toevallig op dat hij een andere Mutombo gezien had. "Ik ga aan Brepoels vragen hoe hij dat klaargespeeld heeft", stelde Dury.

De goede prestaties van Mutombo vonden ook gehoor in Congo. Op woensdag 9 februari mocht hij voor het eerst met de Leopards opdraven. Congo leed een 2-0 nederlaag tegen Gabon en Mutombo liep een lichte verrekking op. Zijn dag kon echter niet meer stuk.

Elke dag bijleren

"Met de nationale ploeg uitkomen, dat is de droom van elke voetballer", vertelt Andrea Mutombo met pretoogjes. "Ik had niet echt op speelminuten gerekend. Erbij zijn was al mooi. Ik mocht echter aan de wedstrijd beginnen. Dat was natuurlijk nog zoveel beter (lacht)."

"We speelden vriendschappelijk tegen Gabon in het stadion van FC Paris. Gabon won met twee doelpunten verschil (0-2, nvdr.). Ik speelde alleen in de eerste helft mee, omdat ik wat last had aan het rechterbeen. Zonder veel erg. Ik moet STVV-Eupen niet laten schieten."

"Het was leuk om Landry Mulemo nog een keer te zien. Hij speelde op de linkerflank. Dahmane kende een minder goed avontuur bij het Turkse Bucaspor. Mulemo heeft er een basisplaats. Er speelden nog drie Congolezen van Lokeren mee: Marcel Mbayo, Benjamin Mokulu en Tiko (Tshinyama Tsholola, nvdr.). Joachim Mununga (ex-KV Mechelen) was erbij, net als Mike Mampuya en Zola Matumona."

"Waar mijn toekomst ligt? Elke dag mijn best doen en bijleren, dat is mijn streven. Ik speel tot het einde van het seizoen bij STVV. Wat er daarna volgt, weet ik niet. Mijn contract bij Standard is nog niet afgelopen. Een langer verblijf op Stayen sluit ik zeker niet uit. STVV is een leuke club. De sfeer in de kleedkamer is er prima en we beschikken over prima supporters. Ik heb ook veel aan deze club te danken."

10/02/2011 © http://www.voetbalbelgie.be" onclick="window.open(this.href);return false; - Dimitri Charles
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Interview Andrea Mutombo: "STVV dankbaar"

Bericht door Halenaar »

Een klasbak, een speler waarvoor je naar het stadion komt. Dat ze Andrea maar rap een contract geven, voordat andere ploegen zijn kop beginnen zot te maken.
Gebruikersavatar
Cremasco
Berichten: 2674
Lid geworden op: 29 sep 2010, 00:18
Supporter van: STVV

Re: Interview Andrea Mutombo: "STVV dankbaar"

Bericht door Cremasco »

Halenaar schreef:Een klasbak, een speler waarvoor je naar het stadion komt. Dat ze Andrea maar rap een contract geven, voordat andere ploegen zijn kop beginnen zot te maken.
Idd maar die was toch vrij dacht ik na dit seizoen ?
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Interview Andrea Mutombo: "STVV dankbaar"

Bericht door toyotacorolla »

Je ziet wat een wending een carriere kan maken.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Interview Andrea Mutombo: "STVV dankbaar"

Bericht door Halenaar »

Mutombo straks in Extra Time :)
leuvenaar
Berichten: 508
Lid geworden op: 30 nov 2010, 17:55

Re: Interview Andrea Mutombo: "STVV dankbaar"

Bericht door leuvenaar »

Cremasco schreef:
Halenaar schreef:Een klasbak, een speler waarvoor je naar het stadion komt. Dat ze Andrea maar rap een contract geven, voordat andere ploegen zijn kop beginnen zot te maken.
Idd maar die was toch vrij dacht ik na dit seizoen ?
volgens transfermarkt.de heeft hij een contract bij STVV tot eind juni,uitgeleend is door Standard en een vraagteken bij de duur van zijn contract bij Standard.
http://www.transfermarkt.de/de/andrea-m ... 72740.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zorro
Berichten: 305
Lid geworden op: 28 nov 2010, 10:12
Supporter van: STVV

Re: Interview Andrea Mutombo: "STVV dankbaar"

Bericht door Zorro »

Halenaar schreef:Mutombo straks in Extra Time :)
Extra Time "Espinosa"
Reactie na de 5de goede poging op de lat van Mutombo, ikke 200 euro verloren. Vermoedelijk aan Odoi , deze staat op plaats 4 en Andrea op plaats 5. Toch goe van onze jongens.
Plaats reactie