Balans na 15 matchen

Plaats reactie
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Balans na 15 matchen

Bericht door Hallo-Tokyo »

https://sporza.be/nl/2018/11/12/vandenb ... eeldag-15/
STVV presteert nog straffer dan Antwerp
Antwerp en Sint-Truiden staan netjes in de top 6. Over de laatste match van Antwerp op KV Oostende zullen we het even niet hebben, want het was erg en onbegrijpelijk hoe de ref en de VAR hebben staan knoeien in het nadeel van KVO.

Los daarvan is Antwerp een aanwinst voor ons voetbal. Dat was vorig jaar al zo en dit jaar nog meer. Ze hebben een zeer sterke en evenwichtige kern. Alles zit er wat in. Ervaring en jong talent, techniek en fysiek geweld. Ze kunnen aanvallen en verdedigen. En ze beschikken over een heel sluwe trainer. De thuismatchen zijn altijd een belevenis.

Maar wat mij betreft is wat STVV heeft gepresteerd nog straffer. Mooi, verzorgd, positief proberen te voetballen in bijna alle matchen en een paar leuke ontdekkingen uit Japan. Voorin en achterin.

Dat gebeurt aan de hand van een slimme trainer. Marc Brys is iemand die vaak goede keuzes maakt en tactisch de tegenstander al een keer weet te verrassen. Ze staan verdiend in de top 6 en wat mij betreft heeft Brys van alle trainers de beste prestatie geleverd.
Jebus4life
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Balans na 15 matchen

Bericht door Jebus4life »

De balans is inderdaad erg positief na 15 speeldagen.
Op dit moment vind ik onze prestaties toch nog wel iets te wisselvallend, iets wat je je als kleinere club niet kan veroorloven als je PO1 wilt halen. Zeker dit jaar niet waarin eigenlijk niemand van de G5 écht faalt, en je bovendien een sterk Antwerp hebt.
(En qua wisselvallend bedoel ik vooral het spelniveau, de ene wedstrijd (of wedstrijdhelft) is dat zeer goed, een ander toch een stuk minder.)

Voor de duidelijkheid, ik ben zeer tevreden, maar PO1 wordt gewoon moeilijk. De beker zie ik ons wel nog ver raken, Genk is momenteel out standing, en als die geen uitschuiver maken zijn die wel topfavoriet voor de beker, maar tegen alle andere ploegen maken we gewoon een goede kans. Ons werk doen tegen Mandel, en tikje meeval in de loting en voor je het weet ben je bij de laatte 4 en lonkt de Heizel.



Brys doet naar mijn mening ook erg goed werk, ik ben wel fan van de ingestuurde stilstaande fases, voorlopig brachten die nog maar 1 doelpunt op, maar ik vind toch dat er altijd veel dreiging in de lucht hangt bij een stilstaande fase rond de 16.

Normaal zou ik zeggen 8,5 op 10, maar gezien ik sinds zijn komst niet meer moet ergeren aan Le Magicien krijgt er nog een half puntje bij: 9/10



Eigenlijk zijn er voorlopig maar 2 minpunten dit jaar:
1. De toeschouwersaantallen zijn niet wat ze moeten zijn (waar ikzelf deel van het probleem ben, ik heb na de uitverkoop mijn abo niet meer verlengd, en ben sindsdien nog niet terug op Stayen geweest, ik volg wel quasi elke wedstrijd via Telenet).Tegen Anderlecht zal ik normaal gezien voor het eerste sinds dik 2 jaar nog eens van de partij zijn.

2. De transfers: De ploeg doet wat ze moet doen, maar we kunnen toch niet ontkennen dat er van de inkomende spelers wel iets meer werd verwacht. Al moeten we wel zeggen dat 3 van die transfers het erg goed doen (Tomi (die telt voor mij voor het huidige seizoen), Kamada & Pol). Endo krijgt nog het voordeel van de twijfel (al is het maar omdat hij voor een punt gezorgd heeft tegen Genk), de rest is toch zwaar onvoldoende tot nu.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Balans na 15 matchen

Bericht door Jacques »

Twee opvallende statistiekjes na de heenronde:
- we maken meer goals dan men zou verwachten op basis van de doelkansen. (wie zegt er hier dat Boli niet efficiënt is? :mrgreen: )
- we incasseren minder doelpunten dan men zou verwachten op basis van de doelkansen.

https://api.sporza.be/permalink/web/art ... 2914092825
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Balans na 15 matchen

Bericht door Brusselmans »

Jacques schreef:Twee opvallende statistiekjes na de heenronde:
- we maken meer goals dan men zou verwachten op basis van de doelkansen. (wie zegt er hier dat Boli niet efficiënt is? :mrgreen: )
- we incasseren minder doelpunten dan men zou verwachten op basis van de doelkansen.

https://api.sporza.be/permalink/web/art ... 2914092825
En zo verdient iemand zijne kost int leven !
Dit is waarschijnlijk een overheidsjob !
:roll:
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Balans na 15 matchen

Bericht door Dreke »

Brusselmans schreef: Dit is waarschijnlijk een overheidsjob !
:roll:
Flauw.
A loyal football fan only supports the shirt...
Plaats reactie