PROLEAGUE : STVV MAG NIET IN TOP 6 - VISEER HUN KUNSTGRAS

Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: PROLEAGUE : STVV MAG NIET IN TOP 6 - VISEER HUN KUNSTGRAS

Bericht door stvvilvoorde »

Ik ben niet overtuigd dat een gewoon veld een meerwaarde is voor een ploeg als STVV.
In ideale omstandigheden ben ik voorstander van een gewoon veld,
maar de omstandigheden zijn hier niet altijd ideaal.
Wij hebben al gehad dat half oktober ons veld al kapot was voor de rest van het seizoen.
Bulten en puttekes overal, ge kon amper ne pass van 10m geven;
2 a 3 matchen kort achter mekaar met slechte weersomstandigheden en een gewoon veld is om zeep.

Veldverwarming vind ik ook iets dat niet te rijmen valt met de huidge tijdsgeest van ecologisch denken en spaarzaamheid.
Is trouwens ook enorm slecht voor uw gras en de prijs van die stookkosten is niet min.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: PROLEAGUE : STVV MAG NIET IN TOP 6 - VISEER HUN KUNSTGRAS

Bericht door Halenaar »

Tekenend voor het amateuristische beleid in heel deze competitie, de kritiek die ons kunstgrasveld nu krijgt. Super reactie ook van Borrie.

We zijn gedegradeerd op dit plein, maar nu dat we wel iets of wat degelijk presteren is het blijkbaar een probleem. AA Gent zou beter naar zichzelf kijken, met hun corrupt stadion en duiventil transferpolitiek. Geen wonder dat ze alweer onder de verwachtingen presteren, en zowaar schrik hebben van ons ploegske :roll:

Ze zouden beter kunstgras promoten, ik ben fan. Niet kijken naar akkers waar er amper een degelijke pass kan verstuurd worden, en die meer dan 50.000 euro per week kosten enkel en alleen aan veldverwarming. Nee, gewoon een lekker vlak plein die altijd perfect bespeelbaar is, en ideaal is om aanvallend voetbal op te spelen.
STimVV schreef:
Tompie schreef: Los van heel de discussie zou ik er niet wakker van liggen moest dat kunstgras verdwijnen.
Zo zouden we toch al één zaak die totaal niet bij onze eigenheid past kunnen schrappen.

Laat ons dan ook maar in één keer het veld enkele meters hoger leggen, dat die lelijke muur aan de noordtribune wat verdwijnt. :D
Inderdaad.
Het veld anderhalve meter ophogen. Veldverwarming en een goed drainagesysteem er in. En dan opnieuw een écht voetbalveld er op.
Op die manier komen de supporters ook weer wat dichter bij het veld en is die mottige muur wat minder hoog. En op tribune oost suprimeer je gewoon de onderste de 2 rijen. We hebben toch plaats te veel. (zeker na de bouw van de laatste tribune die er zit aan te komen)

Dat écht veld zou een combinatie van kunst-en écht gras kunnen zijn waarbij het echte gras een betere hechting heeft dankzij het kunstgedeelte. Ik dacht dat ze dat in Engeland ook doen, waar de velden nog een pak meer afzien als hier. En toch liggen die daar top. Ook wel met budget te maken.
Ons jaarbudget is waarschijnlijk het budget bij ploegen als Chelsea en Arsenal om hun plein te onderhouden. Totaal onrealistisch dus.
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: PROLEAGUE : STVV MAG NIET IN TOP 6 - VISEER HUN KUNSTGRAS

Bericht door tweety »

STimVV schreef:
Tompie schreef: Los van heel de discussie zou ik er niet wakker van liggen moest dat kunstgras verdwijnen.
Zo zouden we toch al één zaak die totaal niet bij onze eigenheid past kunnen schrappen.

Laat ons dan ook maar in één keer het veld enkele meters hoger leggen, dat die lelijke muur aan de noordtribune wat verdwijnt. :D
Inderdaad.
Het veld anderhalve meter ophogen. Veldverwarming en een goed drainagesysteem er in. En dan opnieuw een écht voetbalveld er op..
ik ben geen bouwkundig ingenieur maar ruim 100 m x 65? X 1,5m grond erbij + een veldverwarming lijkt me behoorlijk wat extra gewicht voor die parkeergarage. Ik betwijfel het of die dat aankan.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: PROLEAGUE : STVV MAG NIET IN TOP 6 - VISEER HUN KUNSTGRAS

Bericht door Tompie »

tweety schreef:
STimVV schreef:
Tompie schreef: Los van heel de discussie zou ik er niet wakker van liggen moest dat kunstgras verdwijnen.
Zo zouden we toch al één zaak die totaal niet bij onze eigenheid past kunnen schrappen.

Laat ons dan ook maar in één keer het veld enkele meters hoger leggen, dat die lelijke muur aan de noordtribune wat verdwijnt. :D
Inderdaad.
Het veld anderhalve meter ophogen. Veldverwarming en een goed drainagesysteem er in. En dan opnieuw een écht voetbalveld er op..
ik ben geen bouwkundig ingenieur maar ruim 100 m x 65? X 1,5m grond erbij + een veldverwarming lijkt me behoorlijk wat extra gewicht voor die parkeergarage. Ik betwijfel het of die dat aankan.
Dan kunnen onze spelers meteen door de grond zakken van schaamte als ze verliezen. :D (en recht hun auto in en huiswaarts rijden ;))
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: PROLEAGUE : STVV MAG NIET IN TOP 6 - VISEER HUN KUNSTGRAS

Bericht door STimVV »

Halenaar schreef:
STimVV schreef:
Tompie schreef: Los van heel de discussie zou ik er niet wakker van liggen moest dat kunstgras verdwijnen.
Zo zouden we toch al één zaak die totaal niet bij onze eigenheid past kunnen schrappen.

Laat ons dan ook maar in één keer het veld enkele meters hoger leggen, dat die lelijke muur aan de noordtribune wat verdwijnt. :D
Inderdaad.
Het veld anderhalve meter ophogen. Veldverwarming en een goed drainagesysteem er in. En dan opnieuw een écht voetbalveld er op.
Op die manier komen de supporters ook weer wat dichter bij het veld en is die mottige muur wat minder hoog. En op tribune oost suprimeer je gewoon de onderste de 2 rijen. We hebben toch plaats te veel. (zeker na de bouw van de laatste tribune die er zit aan te komen)

Dat écht veld zou een combinatie van kunst-en écht gras kunnen zijn waarbij het echte gras een betere hechting heeft dankzij het kunstgedeelte. Ik dacht dat ze dat in Engeland ook doen, waar de velden nog een pak meer afzien als hier. En toch liggen die daar top. Ook wel met budget te maken.
Ons jaarbudget is waarschijnlijk het budget bij ploegen als Chelsea en Arsenal om hun plein te onderhouden. Totaal onrealistisch dus.
Lokeren heeft dat ook al een tijd... zo onrealistisch is dat dan niet lijkt me.
Werd trouwens gekozen als beste veld van de heenronde. Wij als één van de slechtste...
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171121_03199869

Meer info van Lokeren over hun veld:
In het Daknamstadion van Sporting Lokeren OVL wordt druk gewerkt aan een nieuwe grasmat. De club opteert voor een uniek systeem van Belgische makelij: een natuurgrasveld dat verstevigd wordt met 20 miljoen kunstgrasvezels, het zogenaamde DD GrassMaster systeem. Sporting Lokeren OVL volgt hiermee het voorbeeld van topclubs zoals Real Madrid, Feyenoord en Liverpool die in hun stadion op een DD GrassMaster-veld spelen. De Ceuster n.v. uit Sint-Katelijne-Waver verzorgt de aanleg van dit gepatenteerde systeem van Desso DLW Sports Systems uit Dendermonde.

Inmiddels heeft De Ceuster NV de oude grasmat verwijderd, de noodzakelijke grondvoorbereidingen uitgevoerd en het nieuwe natuurgras ingezaaid. De specifieke bemesting en het graszaadmengsel werden geadviseerd en geleverd door DCM De Ceuster Meststoffen n.v. uit Grobbendonk. Zodra het gras voldoende gegroeid is, zijn de kunstgrasvezels aan de beurt. Twee computergestuurde machines injecteren meer dan 20 miljoen kunstgrasvezels 20 cm diep in het veld. De machines draaien twee weken lang, 24 uur per dag, op volle toeren. Tijdens het groeiproces hechten de natuurgraswortels zich vast aan de kunstgrasvezels en zorgen zo voor een egaal en goed gedraineerd veld.

Het DD GrassMaster-systeem is een natuurgrasveld verstevigd met 20 miljoen kunstgrasvezels. Deze kunstgrasvezels worden 20 cm diep in de natuurlijke grasmat geïnjecteerd door een computergestuurde machine. Tijdens het groeiproces verstrengelen de wortels van het natuurgras met deze kunstgrasvezels. De kunstgrasvezels maken 7 % uit van het hele voetbalveld en verankeren de graszoden tot een zeer stabiel en vlak veld.

Het totaalgewicht van de geïnjecteerde kunstgrasvezels, zo'n 7500 kg, komt overeen met het gewicht van een volledige kunstgrasmat. Toch voelt een DD GrassMaster-veld aan als een 100 % natuurgrasveld.
Wereldwijd spelen en trainen 200 prof- en amateurvoetbalclubs op deze terreinen. DD GrassMaster is een gepatenteerd product van Desso DLW Sports Systems.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: PROLEAGUE : STVV MAG NIET IN TOP 6 - VISEER HUN KUNSTGRAS

Bericht door Vouch »

tweety schreef:
STimVV schreef:
Tompie schreef: Los van heel de discussie zou ik er niet wakker van liggen moest dat kunstgras verdwijnen.
Zo zouden we toch al één zaak die totaal niet bij onze eigenheid past kunnen schrappen.

Laat ons dan ook maar in één keer het veld enkele meters hoger leggen, dat die lelijke muur aan de noordtribune wat verdwijnt. :D
Inderdaad.
Het veld anderhalve meter ophogen. Veldverwarming en een goed drainagesysteem er in. En dan opnieuw een écht voetbalveld er op..
ik ben geen bouwkundig ingenieur maar ruim 100 m x 65? X 1,5m grond erbij + een veldverwarming lijkt me behoorlijk wat extra gewicht voor die parkeergarage. Ik betwijfel het of die dat aankan.
1,5 meter is overdreven. Er zijn vb. stadions waar de grasmat verplaatsbaar is, dat is met 1,5 m niet te doen natuurlijk. In de Gelredome kan je de grasmat vergelijken met een grote "bloembak", die is 40 cm diep, ze hebben er na 14 jaar pas voor eerste keer hun gras vernieuwd.

Het gras "leeft" daar wel buiten het stadion, het ligt enkel binnen het stadion als het echt moet.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: PROLEAGUE : STVV MAG NIET IN TOP 6 - VISEER HUN KUNSTGRAS

Bericht door Mikman »

Asnong heeft al laten weten dat het technisch mogelijk is om terug op natuurgras te spelen, maar dat de parking onder het stadion dan wel moet verdwijnen. Plus de kosten voor een nieuwe drainage, de mobiliteitsproblemen dat dat met zich meebrengt, de economische gevolgen op niet-wedstrijddagen wanneer er 1000 mensen werken ( de Albert Heijn-winkel zou dan bijvoorbeeld moeten verdwijnen of verhuizen ).

Ik denk dat RD als stadioneigenaar juridisch tot de bodem zal gaan om dit tegen te houden, met immense schadeclaims voor de Profliga.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: PROLEAGUE : STVV MAG NIET IN TOP 6 - VISEER HUN KUNSTGRAS

Bericht door Vouch »

Mikman schreef:Asnong heeft al laten weten dat het technisch mogelijk is om terug op natuurgras te spelen, maar dat de parking onder het stadion dan wel moet verdwijnen. Plus de kosten voor een nieuwe drainage, de mobiliteitsproblemen dat dat met zich meebrengt, de economische gevolgen op niet-wedstrijddagen wanneer er 1000 mensen werken ( de Albert Heijn-winkel zou dan bijvoorbeeld moeten verdwijnen of verhuizen ).

Ik denk dat RD als stadioneigenaar juridisch tot de bodem zal gaan om dit tegen te houden, met immense schadeclaims voor de Profliga.
Ik ben geen architect, en Mr. Asnong zal er wel iets meer van kennen dan ik. Maar aangezien natuurgras niet binnen het concept past, kan ik wel begrijpen dat hij in de pers geen reclame gaat maken voor natuurgras, en al rap zal stellen dat het niet gaat.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: PROLEAGUE : STVV MAG NIET IN TOP 6 - VISEER HUN KUNSTGRAS

Bericht door STimVV »

Vouch schreef:
Mikman schreef:Asnong heeft al laten weten dat het technisch mogelijk is om terug op natuurgras te spelen, maar dat de parking onder het stadion dan wel moet verdwijnen. Plus de kosten voor een nieuwe drainage, de mobiliteitsproblemen dat dat met zich meebrengt, de economische gevolgen op niet-wedstrijddagen wanneer er 1000 mensen werken ( de Albert Heijn-winkel zou dan bijvoorbeeld moeten verdwijnen of verhuizen ).

Ik denk dat RD als stadioneigenaar juridisch tot de bodem zal gaan om dit tegen te houden, met immense schadeclaims voor de Profliga.
Ik ben geen architect, en Mr. Asnong zal er wel iets meer van kennen dan ik. Maar aangezien natuurgras niet binnen het concept past, kan ik wel begrijpen dat hij in de pers geen reclame gaat maken voor natuurgras, en al rap zal stellen dat het niet gaat.
Inderdaad. Logisch dat hij deze reactie brengt. Als ik lees dat 40a50 cm voldoende zou zijn voor echt gras lijkt me dat toch niet onoverkomelijk. Nu ligt er ook al een opvullingslaag van 20a30 cm onder het kunstgras.
Ze waren toch ook van plan om concerten en dergelijke te organiseren? Als er dan pakweg 10.000 mensen op het veld staan. Dan is dat ook 75 a 100 kilo extra per vierkante meter. Ik veronderstel dat we ons leven toch niet geriskeerd hebben toen we tegen Lommel wonnen en het kampioenschap mochten vieren op het veld...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: PROLEAGUE : STVV MAG NIET IN TOP 6 - VISEER HUN KUNSTGRAS

Bericht door Jacques »

In de weken voordien viel thans te horen dat de garage dat gewicht mogelijk niet zou kunnen dragen...Maar we hebben het hier over de club die de Jonagold voor de thuisploeg sloot wegens betonrot...Ze zijn van hun eerste leugen niet gestorven.
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie