Vanaf nu is het mogelijk om te investeren in spelers van STVV

STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Vanaf nu is het mogelijk om te investeren in spelers van STVV

Bericht door STVV-fan »

StvvBoy schreef:
Renard schreef:
StvvBoy schreef: Zou dat binnen een tijdsmarge zijn (zo ja hoe lang ? 1 dag, een maand, een jaar)?

Want als je meer dan een jaar bv de tijd hebt dit te verzamelen dan zou het nog lukken. Als hij pakweg tegen kerstmis enkele keren in de basis gestaan heeft, enkele goals gemaakt heeft dan zien mensen hem spelen en kunnen ze (als hij goed is) wat geld op tafel leggen in de hoop ooit voor meer terug te krijgen. Want weinigen zullen investeren in een speler die ze niet kennen of nog niet zien spelen hebben.

ik ga er alvast 20 euro insteken. Je weet nooit als hij voor 50 milj volgend jaar naar Barca trekt en ik zelf er een paar duizenden euro's aan verdien :lollig:
Tijdspanne is 43 + 6u momenteel. Eind september dus ongeveer. Nog 299 589€ te gaan, want er zijn al 2 investeerders :-)
Maar ik toch (nog) niet. Van de filmpjes die je vind kun je eigenlijk totaal niets uit opmaken.

Buiten een loterij vind ik ook nog niet dadelijk terug wat nu eigenlijk de doelstellingen zijn van zodra het bedrag gehaald zou worden.
Enkel een loterij tussen degene die deelnemen.
Nuja, afwachten tot de site morgen volledig open gaat zeker, hopelijk dan iets meer duidelijkheid.
Zo kort ... :-/ dan kun je inderdaad moeilijk zien als de speler de moeite waart is. Want op training alleen kun je geen defitge oordeel hebben
het zij geen uren he Boy, maar dagen ;) 43 dagen en 5 uur.

Maar dan blijf je gelijk hebben, als "Kyn" niet speelt voor het eerste team, dan zit je ermee. Wel al 411 euro geïnvesteerd door 2 personen!
StvvBoy
Berichten: 1178
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: Vanaf nu is het mogelijk om te investeren in spelers van STVV

Bericht door StvvBoy »

STVV-fan schreef:
StvvBoy schreef:
Renard schreef:
StvvBoy schreef: Zou dat binnen een tijdsmarge zijn (zo ja hoe lang ? 1 dag, een maand, een jaar)?

Want als je meer dan een jaar bv de tijd hebt dit te verzamelen dan zou het nog lukken. Als hij pakweg tegen kerstmis enkele keren in de basis gestaan heeft, enkele goals gemaakt heeft dan zien mensen hem spelen en kunnen ze (als hij goed is) wat geld op tafel leggen in de hoop ooit voor meer terug te krijgen. Want weinigen zullen investeren in een speler die ze niet kennen of nog niet zien spelen hebben.

ik ga er alvast 20 euro insteken. Je weet nooit als hij voor 50 milj volgend jaar naar Barca trekt en ik zelf er een paar duizenden euro's aan verdien :lollig:
Tijdspanne is 43 + 6u momenteel. Eind september dus ongeveer. Nog 299 589€ te gaan, want er zijn al 2 investeerders :-)
Maar ik toch (nog) niet. Van de filmpjes die je vind kun je eigenlijk totaal niets uit opmaken.

Buiten een loterij vind ik ook nog niet dadelijk terug wat nu eigenlijk de doelstellingen zijn van zodra het bedrag gehaald zou worden.
Enkel een loterij tussen degene die deelnemen.
Nuja, afwachten tot de site morgen volledig open gaat zeker, hopelijk dan iets meer duidelijkheid.
Zo kort ... :-/ dan kun je inderdaad moeilijk zien als de speler de moeite waart is. Want op training alleen kun je geen defitge oordeel hebben
het zij geen uren he Boy, maar dagen ;) 43 dagen en 5 uur.

Maar dan blijf je gelijk hebben, als "Kyn" niet speelt voor het eerste team, dan zit je ermee. Wel al 411 euro geïnvesteerd door 2 personen!
Ik had al door dat het dage waren :grappig:

Zoals je zegt ik had hem graag eens aan het werk gezien tegen den deftige tegenstander (eerste klasse niveau).

Zal wel iemand van het bestuur zijn die zoveel stort om het in het gang te zetten ? :)
Renard
Berichten: 209
Lid geworden op: 29 jun 2015, 10:27

Re: Vanaf nu is het mogelijk om te investeren in spelers van STVV

Bericht door Renard »

Ja, 43 dagen bedoelde ik :D
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Vanaf nu is het mogelijk om te investeren in spelers van STVV

Bericht door Mikman »

Dit is natuurlijk de natte droom van iedereen die hier altijd stellig beweert dat er bij STVV mensen rondlopen die verdienen aan spelers. Nu kunnen ze zelf hun centjes erin steken! Bovendien met kanscontract.


Hoewel ik altijd open sta voor innovatieve dingen in het voetbal, ben ik zelf niet geneigd om snel geld in een speler te steken. Tenzij ik écht overtuigd ben ( en dan is er natuurlijk nog altijd het risico op blessures enz ) , ik zou als supporter eerder participeren in de infrastructuur omdat dat duurzamer is. Bovendien: ga je als supporter een speler waar je geld hebt ingestopt nog wel objectief kunnen beoordelen? Of zijn rechtstreekse concurrenten? En de vraag is natuurlijk ook wat de targets zijn om de kassa te doen rinkelen.
Gebruikersavatar
Bojan Joskamp
Berichten: 146
Lid geworden op: 16 dec 2010, 15:52

Re: Vanaf nu is het mogelijk om te investeren in spelers van STVV

Bericht door Bojan Joskamp »

Wat ik mij afvraag, is wat er met die 300.000 euro gebeurt en wie dat bedrag zal beheren?
Ambiorix
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 jan 2011, 11:37

Re: Vanaf nu is het mogelijk om te investeren in spelers van STVV

Bericht door Ambiorix »

Wat vooral opvalt is dat de mogelijke winst niet komt uit de transfergelden, maar zal worden bepaald op basis van een door "experten" vastgesteld aantal voorwaarden zoals bijvoorbeeld de echte marktwaarde op moment van investering v. de echte marktwaarde op moment van verkoop.

Als je dan als hypothetisch voorbeeld Kevin De Bruyne neemt:
- bij aankoop Wolfsburg bv. 40 miljoen euro waard
- nu zal worden verkocht voor 70 miljoen euro
- maar het panel van experts zegt dat de echte waarde van De Bruyne 45 miljoen euro is
wel dan vangt de club 25 miljoen euro en zal de 5 miljoen euro worden verdeeld over de investeerders. Waarschijnlijk komen er ook nog kosten bij en dienen er uiteraard belastingen te worden betaald over de meerwaarde... Voor wat dan eigenlijk een absolute toptransfer zou moeten zijn, verdient de kleine investeerder een fractie.

Ik sta hier enorm sceptisch tegenover aangezien je geen zeggenschap hebt en je mogelijke meerwaarde zal worden bepaald door een panel van experts die je zelf niet kan aanstellen...
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Vanaf nu is het mogelijk om te investeren in spelers van STVV

Bericht door Dreke »

Als investeerder kijk je met heel andere ogen naar een match en spelers als een supporter. Voor mij niet dus...
A loyal football fan only supports the shirt...
Renard
Berichten: 209
Lid geworden op: 29 jun 2015, 10:27

Re: Vanaf nu is het mogelijk om te investeren in spelers van STVV

Bericht door Renard »

Zonet ook eens vluchtig bekeken en het is mij ook niet allemaal duidelijk.
Als 100€ investeert en hij wordt voor bv 500k verkocht, dan zou je 40€ winst hebben na 3 jaar.

Dat vind ik de investering van 100€ niet waard.
Zeker ook omdat het mij een speler lijkt die we niet vlug in de 1e ploeg zullen zien. Wat het al moeilijk maakt om er een oordeel over te vellen.
De campagne loopt blijkbaar 30 dagen. Gisteren stond er nog 43 dagen, maar toen was de site natuurlijk nog niet volledig publiekelijk open gezet.

Momenteel heeft 33 man 3767€ geinvesteerd, Iets meer als 1% dus. Maar wat als het beoogde bedrag totaal niet gehaald wordt en we bv op 25000 blijven steken? Wat zijn dan de gevolgen voor deze speler, en zijn toekomst bij STVV ?

Het zou natuurlijk zonde zijn om een goede speler te verliezen omwille van een nieuw en onbekend systeem.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Vanaf nu is het mogelijk om te investeren in spelers van STVV

Bericht door STVV-fan »

Renard schreef:Zonet ook eens vluchtig bekeken en het is mij ook niet allemaal duidelijk.
Als 100€ investeert en hij wordt voor bv 500k verkocht, dan zou je 40€ winst hebben na 3 jaar.

Dat vind ik de investering van 100€ niet waard.
Zeker ook omdat het mij een speler lijkt die we niet vlug in de 1e ploeg zullen zien. Wat het al moeilijk maakt om er een oordeel over te vellen.
De campagne loopt blijkbaar 30 dagen. Gisteren stond er nog 43 dagen, maar toen was de site natuurlijk nog niet volledig publiekelijk open gezet.

Momenteel heeft 33 man 3767€ geinvesteerd, Iets meer als 1% dus. Maar wat als het beoogde bedrag totaal niet gehaald wordt en we bv op 25000 blijven steken? Wat zijn dan de gevolgen voor deze speler, en zijn toekomst bij STVV ?

Het zou natuurlijk zonde zijn om een goede speler te verliezen omwille van een nieuw en onbekend systeem.

Kijk, Panagiotis is al een speler van STVV, het halen of het niet halen van de quota voor DEZE speler, maakt niet meer uit.
Panagiotis is gewoon een test om te zien hoe dat Kickrs.net loopt ;)

Als het beoogde minimum niet gehaald wordt krijgen de investeerders hun geld terug en denk ik dat STVV alsnog kan kiezen de speler aan te trekken of wtf ik weet de bedoeling ook niet meer xD

In ieder geval weet ik WEL dat Panagiotis al een speler is van STVV
Chimedza4ever13
Berichten: 225
Lid geworden op: 09 jun 2011, 16:52

Re: Vanaf nu is het mogelijk om te investeren in spelers van STVV

Bericht door Chimedza4ever13 »

Waarom zou een supporter zijn geld blind investeren in een vrij onbekende Griekse speler ?
Waarschijnlijk alleen de "heel echte".
2 maanden geleden hadden ze het ideale droomscenario voor hun test echt te doen slagen.
Enkele supporters hadden Jean Lucske gezien en ontdekt en heel het forum en alle STVV-volk in vuur en vlam :onfire:
De doorverkoopeuro's waren zelfs al geteld...
Die mensen hadden ongetwijfeld hun vrouw + huis in pand gegeven :grappig:
DAT was het moment geweest om zo'n project te doen lukken.
Helaas... op Stayen laten ze zo'n trein meestal langs gaan, om daarna uit te pakken met.... :headbang:
Renard
Berichten: 209
Lid geworden op: 29 jun 2015, 10:27

Re: Vanaf nu is het mogelijk om te investeren in spelers van STVV

Bericht door Renard »

Chimedza4ever13 schreef:Waarom zou een supporter zijn geld blind investeren in een vrij onbekende Griekse speler ?
Waarschijnlijk alleen de "heel echte".
2 maanden geleden hadden ze het ideale droomscenario voor hun test echt te doen slagen.
Enkele supporters hadden Jean Lucske gezien en ontdekt en heel het forum en alle STVV-volk in vuur en vlam :onfire:
De doorverkoopeuro's waren zelfs al geteld...
Die mensen hadden ongetwijfeld hun vrouw + huis in pand gegeven :grappig:
DAT was het moment geweest om zo'n project te doen lukken.
Helaas... op Stayen laten ze zo'n trein meestal langs gaan, om daarna uit te pakken met.... :headbang:
Ja, met Dompé had er nu ongetwijfeld al meer op de teller gestaan.

Ik geloof dat er 25% van het beoogde bedrag (300k) minstens gehaald moet worden. Nog 70k te gaan dus.
Ik weet niet of ze op Stayen hier zomaar hadden kunnen zeggen, we gaan hier nu deze of een andere speler voor gebruiken.
Zullen wel meerdere personen over beslissen vermoed ik. Voorlopig zie ik het systeem niet echt rooskleurig in, en denk toch dat ze met grotere clubs of reeds bekendere spelers zullen moeten uitpakken om echt van de grond te kunnen komen.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Vanaf nu is het mogelijk om te investeren in spelers van STVV

Bericht door Mikman »

Het is vooral een test, met die Griek. Bedoeling is om er in de toekomst spelers mee te financieren die anders onhaalbaar zijn voor STVV.

70% van de opbrengst ( verlies ) wordt verdeeld onder de crowd funders, 20% STVV en 10% Kicker. In sommige landen is zo'n systeem verboden, in andere landen is er geen limiet. In België mag men wettelijk maximum 300.000€ per speler gaan, en maximum 1.000€ per investeerder ( je kan dat natuurlijk altijd een beetje omzeilen door op naam van familieleden enz. te kopen ).
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Vanaf nu is het mogelijk om te investeren in spelers van STVV

Bericht door lindoke »

wva schreef:Na de bakstenen.....nu de spelers zelf....
Welke primeurs gaan we nog krijgen ?
Ne voetafdruk op Stayen ?
Investeren in kunstgrassprieten ?
Pampersrekening voor in de kidsbox ? :grappig:

Een ding is wel duidelijk, we vinden wel iedere dag iets nieuws uit om in de actualiteit te blijven.....
Geen probleem voor mij, als we af en toe ook eens vlammen met de 11 op de plein (en liefst nu vrijdag al eens om te beginnen....)
Ik heb indertijd zo een steen gekocht voor 50 euro dacht ik. Ik heb hem eigenlijk nog nooit gezien :grappig: Waar kan ik die steen eigenlijk vinden? Iemand enig idee?
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Vanaf nu is het mogelijk om te investeren in spelers van STVV

Bericht door Dreke »

Ongeveer waar vroeger de geldautomaat stond. Wij moeten die van ons nog eens gaan uitgraven. :-)
A loyal football fan only supports the shirt...
jukke
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 nov 2010, 18:45

Re: Vanaf nu is het mogelijk om te investeren in spelers van STVV

Bericht door jukke »

Dreke schreef:Ongeveer waar vroeger de geldautomaat stond. Wij moeten die van ons nog eens gaan uitgraven. :-)
Laat maar steken, doet me herinneren aan onze naïviteit [WINKING FACE] btw, we staan er met ons vier samen mooi op en relatief anoniem [SMILING FACE WITH SMILING EYES]

Verder lees ik hier ergens dat een rendement van 40 euro op 100 euro over drie euro niet de moeite zou zijn? Oftewel 40% op drie jaar. Zoek eens een bank die je dat zou kunnen geven. Al blijft het gokken natuurlijk, een risico is het sowieso. En zoals dre al aangaf: je gaat nooit meer op dezelfde manier naar deze speler kunnen kijken. Daarom pas ik evenzeer voor dit verhaal...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie