Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Alles over het beleid van onze club
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Halenaar »

omeloe schreef:Een drietal goede basisspelers van de streek , zou toch een verschil uitmaken . Veel fans willen zich toch ook wat identificeren met de ploeg .
Hmm ja, welke spelers heb jij dan in gedachte :) rekening houdend dat STVV nog steeds maar een klein budget heeft, en ze PO1 ambities hebben.

Met Castro Montes speelt een Truienaar bij Eupen, laat momenteel een degelijke indruk na maar niet meer dan dat. Boffin is basisspeler met zijn team en is onhoudbaar, en dan heb je nog Schoofs die zijn laatste seizoenen in eerste klasse toch alles behalve een sterke indruk nalaat.

Zo'n Dries Wouters lijkt me ideaal voor ons, man van de streek met het nodige talent, maar daar ga je alweer een pak voor betalen.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door stvvilvoorde »

Wijnants zit er dichter op dan Guido, die hier toch de bal misslaat.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Halenaar »

En wat is trouwens van hier...Alexis De Sart is dan wel een jongen van de streek, maar is alles behalve een publiekslieveling.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door STVV-fan »

Ik heb het hier nog al eens gezegd.

Een speler als Tomi draagt de waarden van STVV uit, stukken meer dan andere spelers.

Legt er altijd zijn hoofd voor, truitje is zeiknat, werkt keihard voor de ploeg.

Grote trainingsijver.

Hoeveel van dat slag spelers vinden we in onze jeugdopleiding?
Hoeveel van dat slag spelers vinden we onder de kerktoren?

Klagen om te klagen noem ik dat.

Ik geloof dat er -tig mensen liever de situatie NU hebben, dan bijvoorbeeld gelijk Lokeren te moeten spelen tegen degradatie, maar hé, dan hebben we tenminste de "eigenheid" van STVV terug door veel spelers van onder de kerktoren :roll:
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Mikman »

Naar aanleiding van de zoveelste onnozele combiregeling, dit keer tegen Wilrijk, heb ik een lezersbrief naar HBVL geschreven ( voor alles een eerste keer :) ). Niet dat het veel zoden aan de dijk zal brengen, sommigen zullen zich misschien zelfs nóg belangrijker voelen, maar ik heb de frustratie die telkens weer opborrelt bij dit soort machtsmisbruik toch eventjes van mij af kunnen schrijven.




"Tot mijn grote verbazing verneem ik dat de voetbalwedstrijd tussen STVV en Beerschot-Wilrijk van zondag 28 april 2019 om 20 uur opnieuw aan een combiregeling wordt onderworpen, waardoor het voor niet-abo’s dus onmogelijk is om online tickets te kopen en de loketten op de wedstrijddag gesloten zullen blijven. Dit was eerder al het geval voor de PO2-wedstrijd tegen Charleroi, een zondagnamiddagwedstrijd waarbij uiteindelijk hooguit een 25-tal bezoekende supporters hun opwachting maakten.
De zondagavondwedstrijd tegen Beerschot-Wilrijk zal ook hooguit enkele tientallen supporters uit het Antwerpse lokken, de club heeft trouwens niet eens een Europese licentie aangevraagd dus is in de onmogelijkheid om PO2 te winnen, iets wat gezien de huidige stand ook al schier onmogelijk lijkt. Bovendien zijn de confrontaties tussen beide clubs –of toch wat in het verleden doorging als Beerschot- in het verleden altijd goed verlopen, zelfs wedstrijden waar veel meer spanning op stond ( halve finales beker 2003 ).

Nu kan ik mij perfect inbeelden dat de mensen die deze beslissing nemen zichzelf graag heel belangrijk vinden en het doorvoeren van deze combi-regeling een zeldzaam hoogtepunt uit hun carrière moet zijn dat ze later maar wat graag aan hun kleinkinderen willen doorvertellen, waarvoor felicitaties, maar het invoeren van deze dwaze maatregel heeft niets met het opnemen van verantwoordelijkheid te maken, maar net met het ontlopen ervan. En de gewone voetbalsupporter, die graag eens een wedstrijd wil meepikken, is hier de dupe van.

Laat dat even doordringen: ik kan op dit moment perfect tickets kopen om dat weekend wedstijden in Barcelona, Madrid of Milaan bij te wonen, maar een veredelde oefenmatch op 10 kilometer van mijn voordeur lukt niet. Ergens klopt er iets niet ( en het is niet in Barcelona, Madrid of Milaan dat het niet klopt ). Voor de play-off 1-match tussen Standard en Antwerp waren de loketten tot vlak voor de aftrap geopend, kan iemand hier nog een lijn in trekken?
Zeker is dat de wedstrijd tussen STVV en Beerschot-Wilrijk weer in een leeg en kil Stayen gespeeld zal worden.

Uiteraard stelt STVV zich ook al lange tijd veel te passief op om de supporters aan zich te binden. De sociale media worden nauwelijks gebruikt, tenzij voor standaardinformatie, de wedstrijdomkadering is al 20 jaar hetzelfde en volledig passé, en initiatieven om meer volk te lokken zijn er niet of nauwelijks. Meer zelfs, wie als niet-abo drankbonnetjes gaat kopen betaalt meer dan als abo. Ongetwijfeld een goedbedoeld initiatief, maar in de praktijk komt het erop neer dat de abo’s dit normaal vinden, en de niet-abo’s zich achtergesteld voelen. Een typisch voorbeeld van hoe men op Stayen wel voorzichtig probeert iets te doen richting supporters, maar niet goed weet waar de klepel hangt.
Beter zou men wat doen met het “volk trekt volk”-principe. Als je op voorhand wéét dat het stadion weer voor ¾ leeg zal zitten, ben je zelf ook minder snel geneigd om er naar toe te trekken.

Roland Duchâtelet heeft het stadion in een tiental jaar tijd omgetoverd van een veredeld containerpark in een modern complex, waarvoor hulde, maar daardoor is er te veel sfeer verloren gegaan. Wie het nieuwe stadion van Tottenham ziet, weet waar Duchâtelet een cruciale denkfout heeft gemaakt: in Londen is het stadion ontworpen om de sfeer zo veel mogelijk binnen het stadion te houden, met tribunes speciaal aangepast aan de specifieke akoestiek van een voetbalwedstrijd en met supporters die dicht op het veld worden gezet. In Sint-Truiden was vooral de zichtbaarheid van de tribunes richting veld belangrijk, wat maakt dat er veel beton is, een relatief grote afstand tot het veld en er veel sfeer verloren gaat. Supporters moeten deel uitmaken van het spektakel, dat had men in Tottenham goed begrepen, in Sint-Truiden zijn ze letterlijk te veel naar achter geschoven. Voetbal, Volk en Vuur hebben plaatsgemaakt voor Beton, Kilheid en Regeltjes. Voeg daar een competitie-formule aan toe die maakt dat supporters minstens 5 maanden geen wedstrijd met inzet zien en waarvan de meeste wedstrijden van de reguliere competitie zich in winterse omstandigheden afspelen, en je krijgt een club die niet meer leeft onder de mensen. De tijd dat zaterdagavond op voorhand bezet was met een match van STVV is al lang voorbij. De grootste concurrent van STVV is niet Racing Genk of Standard Luik, maar wel de plaatselijke Italiaan of de decoder van Telenet of Proximus. Nochtans is voetbal in het stadion beleven nog altijd zoveel leuker dan voor je tv.
Potentiële supporters wegpesten met onzinnige combi-regelingen en gesloten loketten is dan echt geen stap in de goede richting. "
joost
Berichten: 333
Lid geworden op: 05 sep 2018, 15:30

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door joost »

Waarom naar het BVL.
Een goedbedoelde brief. Waar ik wel voor een groot deel achtersta. Maar ik denk dat zo iets eerder beter naar de KBVB zou moeten gestuurd worden.

Ik denk dat HBVL hier niet veel mee zal doen. Hopelijk (en dat hoop ik uit de grond van mijn STVV hart) zullen ze hem wel (misschien gedeeltelijk publiceren).
Misschien ligt ook de fout aan het STVV-bestuur. Waarom kunnen STVV sympathisanten online geen ticket kopen? Sommigen kunnen hun wegens de afstand of andere omstandigheden niet tot Stayen verplaatsen. Dus moet de online verkoop anders verlopen.
Ik als Abo kan wel nog extra tickets kopen (HELP!!!! ik heb toch al een abo waarom mag ik dan wel nog extra tickets kopen/weggeven aan( misschien de Vijand)). Misschien ligt die extra ONLINE ticket verkoop aan de STVV modaliteiten.

Misschien ook deze mail samen met de uwe naar het STVV management sturen.


Ik ben een nul op computer gebied, maar ga toch proberen deze mail naar STVV te versturen. Ik ben slecht in Kopiëren en meer van deze zaken.
Nog een fijn en hopelijk goed STVV einde seizoen.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Mikman »

joost schreef:Waarom naar het BVL.
Een goedbedoelde brief. Waar ik wel voor een groot deel achtersta. Maar ik denk dat zo iets eerder beter naar de KBVB zou moeten gestuurd worden.

Ik denk dat HBVL hier niet veel mee zal doen. Hopelijk (en dat hoop ik uit de grond van mijn STVV hart) zullen ze hem wel (misschien gedeeltelijk publiceren).
De kans dat STVV daarop reageert is zo goed als nihil. Als ze al reageren, zullen ze zeggen dat dit hun beslissing niet is ( wat ook waar is ). En de KBVB zal al helemaal niet reageren. Zo'n combi heeft zelfs niks met de voetbalbond te maken. Het is de lokale veiligheidscel die daarover beslist. En net die is hier overactief en heeft totaal geen voeling met de realiteit. Een combi invoeren is niet het opnemen van je verantwoordelijkheid, maar net het ontlopen ervan.

Wat in HBVL verschijnt, daar is men bij STVV uiterst gevoelig voor. Dus hopelijk beseft men bij de club dat men in het vervolg wat meer zijn best mag doen om voor de eigen supporters op te komen. Als weet ik ook wel dat de kans op publicatie eerder klein is, wegens nogal specifiek.

Maar ik heb mijn hart eens kunnen luchten, dat was mijn voornaamste beweegreden. Want de frustraties over de combi leven al veel langer op.


Volgend jaar neem ik terug een abo, dan ben ik zelf meteen van die miserie af. Maar daarmee is het probleem op zich wel niet opgelost natuurlijk. Ook volgend seizoen zullen mensen gefrustreerd blijven door die idiote regeling. Of, erger nog: gewoon afhaken omdat ze niet meer naar de voetbal kunnen gaan wanneer ze zelf willen.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door STVV-fan »

Mikman schreef:
joost schreef:Waarom naar het BVL.
Een goedbedoelde brief. Waar ik wel voor een groot deel achtersta. Maar ik denk dat zo iets eerder beter naar de KBVB zou moeten gestuurd worden.

Ik denk dat HBVL hier niet veel mee zal doen. Hopelijk (en dat hoop ik uit de grond van mijn STVV hart) zullen ze hem wel (misschien gedeeltelijk publiceren).
De kans dat STVV daarop reageert is zo goed als nihil. Als ze al reageren, zullen ze zeggen dat dit hun beslissing niet is ( wat ook waar is ). En de KBVB zal al helemaal niet reageren. Zo'n combi heeft zelfs niks met de voetbalbond te maken. Het is de lokale veiligheidscel die daarover beslist. En net die is hier overactief en heeft totaal geen voeling met de realiteit. Een combi invoeren is niet het opnemen van je verantwoordelijkheid, maar net het ontlopen ervan.

Wat in HBVL verschijnt, daar is men bij STVV uiterst gevoelig voor. Dus hopelijk beseft men bij de club dat men in het vervolg wat meer zijn best mag doen om voor de eigen supporters op te komen. Als weet ik ook wel dat de kans op publicatie eerder klein is, wegens nogal specifiek.

Maar ik heb mijn hart eens kunnen luchten, dat was mijn voornaamste beweegreden. Want de frustraties over de combi leven al veel langer op.

Volgend jaar neem ik terug een abo, dan ben ik zelf meteen van die miserie af. Maar daarmee is het probleem op zich wel niet opgelost natuurlijk. Ook volgend seizoen zullen mensen gefrustreerd blijven door die idiote regeling. Of, erger nog: gewoon afhaken omdat ze niet meer naar de voetbal kunnen gaan wanneer ze zelf willen.
Ik geef u hierin (en in uw brief) 100% gelijk Mikkie.

In plaats van vijf man en ne paardekop, zullen er nu twee man en ne paardenkop komen kijken.

Ik geloof ook niet dat de brief gebruikt zal worden, vermits je er duidelijk Beerschot in schoffeert (of ge moest chance hebben dat de beslissing over publicatie bij een Antwerp-fan terecht komt). Je schoffeert (terecht trouwens) de lokale veiligheidscel.

Aan de andere kant ben je ook kritisch naar de passiviteit van STVV toe, dusja, qua publicatie in HBVL kan het dan wel alle kanten uit natuurlijk :D
Waarschijnlijk dat deel met kritiek op STVV wordt gepubliceerd naar aanloop van het nieuwe seizoen, vol in abonnementenverkoop, want ja, HBVL moet kak kunnen gooien he :cool: :grappig: :mrgreen:
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door STimVV »

Ik lees net dat we een belgische en europese licentie hebben gekregen. Maar dat we in geval van europees voetbal in het stadion van Standard moeten spelen... :roll:
Dan is mn goesting al over... laat het dan maar.
De zitjes op de oost moesten worden aangepast, hetgeen gebeurd is. Wat is dan de reden nog? Bezoekerstribune?
stvv'er
Berichten: 2431
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door stvv'er »

Dit hou je toch niet voor mogelijk?! Naar eigen zeggen een van de meest luxueuze stadions van België, en je zou er niet Europees in mogen spelen? :gek:

Ter vergelijking: enkele jaren geleden mochten Zulte Waregem en Lokeren WEL Europees spelen in eigen stadion :?
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Mikman »

Stadion van Leuven is blijkbaar wel in orde, nogal wat ploegen zouden naar daar uitwijken bij Europees voetbal.

https://www.voetbalbelgie.be/voetbalnie ... 019/04/10/
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Jacques »

100 miljoen voor "het modernste stadion van België", maar Europees voetbal, ho maar.... :roll:
Overdrijven is een kunst
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Mikman »

Jacques schreef:100 miljoen voor "het modernste stadion van België", maar Europees voetbal, ho maar.... :roll:
Inderdaad. Hoe kan je dat rijmen? Paar kleine zaken die niet in orde zijn volgens de club ( geautomatiseerde draaideuren, andere leuning voor zitjes...) maar dat zeggen ze nu al ieder jaar. Bovendien: Mechelen is ook niet in orde ( en heeft OHL daarom opgegeven als Europees stadion ) maar zorgt er wel voor dat alles in orde is tegen midden mei, wanneer de UEFA komt inspecteren. Waarom kan dat bij STVV dan niet?
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door enerkey »

Mikman schreef:
Jacques schreef:100 miljoen voor "het modernste stadion van België", maar Europees voetbal, ho maar.... :roll:
Inderdaad. Hoe kan je dat rijmen? Paar kleine zaken die niet in orde zijn volgens de club ( geautomatiseerde draaideuren, andere leuning voor zitjes...) maar dat zeggen ze nu al ieder jaar. Bovendien: Mechelen is ook niet in orde ( en heeft OHL daarom opgegeven als Europees stadion ) maar zorgt er wel voor dat alles in orde is tegen midden mei, wanneer de UEFA komt inspecteren. Waarom kan dat bij STVV dan niet?
Als ik efkes nadenk. Dan stel ik mij binnen de seconde voor: een geautomatiseerde draaideur aan tribune noord. Hoe ga je die er ooit krijgen?
Denk dat daar al waarschijnlijk een volledig nieuwe ingang moet komen. Misschien zijn er wel te veel architecturele blunders ingeslopen om dit uberhaupt allemaal op te lossen. Alleen wilt men dat niet toegeven natuurlijk.
Bij dit stadion denk ik vaak: ofwel kende de architect bijna niks van voetbalstadions. Ofwel heeft RD iets te veel zijn visionair gedacht doorgedrukt. Ik gok op het 2de.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Brusselmans »

Jacques schreef:100 miljoen voor "het modernste stadion van België", maar Europees voetbal, ho maar.... :roll:
Jaja, zelfs vanuit Barcelona en Milaan zijn ze hier komen kijken !
Er waren zelfs vergelijkingen met de Gand Canyon.

De vorige excellente manager had zo zijn wereldprimeurs, deze mag er aan toe gevoegd worden !

Laat dus maar zitten dat Europees. Zinloos.

Als zelfs het stadion van OHL de norm wel haalt, dan zouden RD en gevolg van pure schaamte en onbekwaamheid zich beter in stilte terugtrekken ... voor eeuwig en altijd !
Plaats reactie