STVV gaat over in Japanse handen

Alles over het beleid van onze club
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4143
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door lindoke »

Ik heb toch mijn twijfels hoor over de commerciële waarde van een Japanse speler(s) in onze competitie. Genk heeft het indertijd ook geprobeerd met Suzuki en dat is toch geen succes geworden. Noch sportief noch commercieel. Als dat uiteindelijk het doel van DMM is......mager beestje.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
STVV-fan
Berichten: 6007
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STVV-fan »

lindoke schreef:Ik heb toch mijn twijfels hoor over de commerciële waarde van een Japanse speler(s) in onze competitie. Genk heeft het indertijd ook geprobeerd met Suzuki en dat is toch geen succes geworden. Noch sportief noch commercieel. Als dat uiteindelijk het doel van DMM is......mager beestje.
Is het Standard niet gelukt met Kawashima?
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4143
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door lindoke »

STVV-fan schreef:
lindoke schreef:Ik heb toch mijn twijfels hoor over de commerciële waarde van een Japanse speler(s) in onze competitie. Genk heeft het indertijd ook geprobeerd met Suzuki en dat is toch geen succes geworden. Noch sportief noch commercieel. Als dat uiteindelijk het doel van DMM is......mager beestje.
Is het Standard niet gelukt met Kawashima?
Sportief viel dat nogal mee. Maar ook niet "waauw". Commercieel, heb ik echt geen idee.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Positivo
Berichten: 1921
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Positivo »

Je leest het in de verkeerde topic.
Het woord Japanners is nog niet echt gevallen, maar de kritiek is er al dat er geen spraakmakende transfers gerealiseerd werden.

Het wordt hier tot in de treuren herhaald.
Geld uitgeven en een ploeg kopen. Daar komt het op neer. En dan komen die 3000 !?toeschouwers die afgehaakt hebben terug.
(3000 X 250 euro ) = 750.000 euro - waarschijnlijk ongeveer het loon van Morioka bij Anderlecht.

Stel dat dát de toverformule is ..... Tja leg dan maar eens uit waarom Standard, Genk het zo moeilijk hebben zonder te spreken over Zulte, Oostende .... Kv Mechelen. Allemaal ploegen waarvan het budget ver boven dat van stvv uitstijgt. En wat gaat dat grapje van aankopen kosten (buiten de lonen) ?

Ik geloof in de opzet van de Japanners.
Inzetten op oa de jeugd door extra financiële inbreng ( om te verhinderen dat Genk, Standard of anderen ze komen weghalen - cfr Zeghrova)
Japanse talenten binnenhalen is ook zo een manier. Een professionele onderbouwde basis ook. Natuurlijk is dat allemaal een werk van heel lange adem.
Om het budget te verhogen is het cruciaal dat de Japanners er in slagen Japanse partners aan boord te halen. Helaas is het op dat vlak erg windstil.

En nog iets.... Stel dat de Japanners zo een ploeg zouden aankopen.... Daar is geld voor nodig. Dan schrijft dit forum de maand nadien dat de schuld die Stvv heeft .... Door de Japanners ..euh ... Zelf werd gemaakt. Iets waarvoor RD hier werd neergesabeld.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Positivo schreef:Je leest het in de verkeerde topic.
Het woord Japanners is nog niet echt gevallen, maar de kritiek is er al dat er geen spraakmakende transfers gerealiseerd werden.

Het wordt hier tot in de treuren herhaald.
Geld uitgeven en een ploeg kopen. Daar komt het op neer. En dan komen die 3000 !?toeschouwers die afgehaakt hebben terug.
(3000 X 250 euro ) = 750.000 euro - waarschijnlijk ongeveer het loon van Morioka bij Anderlecht.

Stel dat dát de toverformule is ..... Tja leg dan maar eens uit waarom Standard, Genk het zo moeilijk hebben zonder te spreken over Zulte, Oostende .... Kv Mechelen. Allemaal ploegen waarvan het budget ver boven dat van stvv uitstijgt. En wat gaat dat grapje van aankopen kosten (buiten de lonen) ?

Ik geloof in de opzet van de Japanners.
Inzetten op oa de jeugd door extra financiële inbreng ( om te verhinderen dat Genk, Standard of anderen ze komen weghalen - cfr Zeghrova)
Japanse talenten binnenhalen is ook zo een manier. Een professionele onderbouwde basis ook. Natuurlijk is dat allemaal een werk van heel lange adem.
Om het budget te verhogen is het cruciaal dat de Japanners er in slagen Japanse partners aan boord te halen. Helaas is het op dat vlak erg windstil.

En nog iets.... Stel dat de Japanners zo een ploeg zouden aankopen.... Daar is geld voor nodig. Dan schrijft dit forum de maand nadien dat de schuld die Stvv heeft .... Door de Japanners ..euh ... Zelf werd gemaakt. Iets waarvoor RD hier werd neergesabeld.
Pfff, er zullen zeker wel een paar mensen zijn die vinden dat >20 miljoen schulden maken op 5 jaar tijd goed beleid is, maar zeker niet iedereen. Er zijn er voldoende die nuanceren en voor een gematigde weg kiezen, zonder meteen in de andere richting te polariseren. Ge zijt niet verplicht om iedereen over dezelfde kam te scheren.
Overdrijven is een kunst
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jones »

Ik zie dat Genk er wel gaat komen : én top 6 én bekerfinale, al hebben ze een grijs seizoen. Er staan net als het moet, net als Standard trouwens.

Wij zijn met organisatie bezig nadat Roland er nooit niks heeft van willen maken om vooruit te komen, lees : investeren in spelers.
Wij konden voor het seizoen begon al zorgen voor dubbele bezetting op de flanken. We laten het na. In de wintermercato opnieuw.
Zoals Enrique hier al zei had men nu al zieltjes kunnen winnen door een naam binnen te halen. Mensen terug hoop te geven. Wie kent Akpom ? Keert sowieso terug als hij hier kan ontploffen(als hij de kans krijgt) Hij wou boomen in PO1 maar kan hij zich ook opladen voor PO 2 ?
Zoals Polleunis zegt op tvl : uw ziel niet verloochenen en Belgen, liefst Haspengouwers deel te laten uitmaken, deels, van uw club. In die optiek is Bob Claes misschien wel de man die we zoeken. Haal die kerel van Anderlecht er ook maar bij.

Verder idd. Zoals anderen hier ook al stelden : Schoofs, Boffin (keeper) ev., Odoi, of de betere buitenlander uit onze competitie : een Akpoma bv. Van W. Beveren.
STVV moet een uithangbord hebben. Ambitie tonen. Niet alleen telkens operatie redding voorop stellen.
De roeck erin meetrekken in het verhaal. Hem spelers geven die het niveau van eerste klasse overstijgt, type Morioka. Als zo iemand vertrekt vraag dan ook 3 miljoen ipv met moeite iets meer dan 1 miljoen voor Gerkens en Peeters, Investeren in goede scouting. Goede jeugd gaan halen. In lagere reeksen, desnoods in Holland en hier school laten lopen, werken met gastgezinnen en die mensen screenen en navenant vergoeden.

Spitsen die athletisch zijn en kijken naar hun lichaamsbouw en loopstijl halen. We willen de 6e club van België worden...dat is ambitie maar maak die dan ook waar want Antwerp heeft die ook, Zulte-Waregem ook, Charleroi heeft die al.

Armand Schreurs geeft op tvl-sportcafé aan dat Roland niet handelde met Mogi Bayat wegens zijn trucendoos. Bv. Zulte-Waregem wou Damien Marcq. Ze hebben hem maar moesten Harbaoui dan ook nemen. Voor wat hoort wat. Waregem koopt altijd goed : liefst Belgisch, als het kan zelfs Vlaams, goed gescreend en stevig qua mentaliteit.
Slimme manager en Zulte kon goals gebruiken. Net zoals wij maar dan gaan we spelers moeten halen die net uit de boot vallen bij de top 5. Of buitenlanders. Maar niet zonder ze te scouten of via wyscout eh aub.

Trouwens Sidibé en Cantaluppi hadden ook dezelfde manager wiens naam me nu ontbreekt en we hebben heel veel plezier aan die 2 beleefd. Hadden we die nu nog maar.
Het zal alleen zijn om de vrede met de Japanners te bewaren en hoeveel macht en transparantie je krijgt als td of sportief manager van hun. Wat mag en wanneer zeggen ze halt, dat bedoel ik.

Ik vrees een samenwerking met Japanse tweedeklassers. Als het is om jeugd door te sturen naar hier okee. Maar sterkhouders hoop ik toch uit hun eerste divisie te zien komen.

Tegen de play-offs moet men toch een td hebben en een doorlichting van de kern te hebben gedaan. Wie gaat, welke youngsters geven we speelkans in PO 1 of 2, welke posities willen we versterken of dubbel versterken. Wiens contract verlengen we ?

Wie zijn onze huurlingen eigenlijk ? Is Ceballos van ons ? Vetokele niet zeker ?
Akpom, Gueye en de 3 Grieken zijn huurlingen. Wie nog ?
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STimVV »

Jones schreef: Wie zijn onze huurlingen eigenlijk ? Is Ceballos van ons ? Vetokele niet zeker ?
Akpom, Gueye en de 3 Grieken zijn huurlingen. Wie nog ?
Ceballos tekende in de zomer een contract van 3 jaar bij ons.
Gehuurd: Kitsiou, Charisis, Goutas, Geuye, Acolatse, Akpom.
Einde contract: Ayala.

De rest ligt allemaal nog onder contract komend seizoen volgens mij. Zo verschrikkelijk veel werk om een kern samen te stellen zal er dus niet zijn. Al zullen er toch een 4-tal meerwaardes gehaald moeten worden als niemand van de gehuurde spelers blijft. Tenzij je weer een waslijst aan spelers laat vertrekken, dan nog wat meer.
Benieuwd of we Teixeira gaan kunnen houden. Dat is zowat de enige waarvan ik veronderstel dat er heel wat interesse in zal zijn en zich misschien zal willen verbeteren.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Halenaar »

STimVV schreef:
Jones schreef: Wie zijn onze huurlingen eigenlijk ? Is Ceballos van ons ? Vetokele niet zeker ?
Akpom, Gueye en de 3 Grieken zijn huurlingen. Wie nog ?
Ceballos tekende in de zomer een contract van 3 jaar bij ons.
Gehuurd: Kitsiou, Charisis, Goutas, Geuye, Acolatse, Akpom.
Einde contract: Ayala.

De rest ligt allemaal nog onder contract komend seizoen volgens mij. Zo verschrikkelijk veel werk om een kern samen te stellen zal er dus niet zijn. Al zullen er toch een 4-tal meerwaardes gehaald moeten worden als niemand van de gehuurde spelers blijft. Tenzij je weer een waslijst aan spelers laat vertrekken, dan nog wat meer.
Benieuwd of we Teixeira gaan kunnen houden. Dat is zowat de enige waarvan ik veronderstel dat er heel wat interesse in zal zijn en zich misschien zal willen verbeteren.
Ben benieuwd wat ze met Charisis en Kitsiou gaan doen, ik dacht dat die hun aankoopoptie redelijk stevig was. Charisis is een onverwachte meevaller geweest, ik verwacht wel dat ze die gaan houden. Kitsiou is een andere zaak denk ik, is een zeer degelijke back, maar 't is geen topspeler. Dus hoeveel mag je daar dan aan geven? Anderzijds ben je dan wel zeker dat je eindelijk eens een deftige rechtsback hebt in de kern, want dat was ook al van Denis Odoi geleden.

Lichtjes hetzelfde verhaal met Vetokele, want die is ook gehuurd. Hij is een degelijke speler voor zijn positie, maar niet meer dan dat. Maar ik denk dat de transferprijs bij Charlton niet het grootste struikelpunt moet zijn. En van Gueye zal het de komende weken afhangen of we zijn aankoopoptie gaan lichten, Chuba kunnen we nu nog niet oordelen.
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STimVV »

Kitsiou: aankoopoptie van 1,2 miljoen euro
Charisis: aankoopoptie van 1,5 miljoen euro

Vooral Charisis zou ik graag zien blijven. Als ze nog iets van die prijs kunnen afpeuteren hoop ik dat ze die lichten.
Kitsiou is een ander verhaal. Ook hem zie ik graag blijven, maar dat lijkt me toch echt te veel geld. Voor dat bedrag kan je iemand als Odoi misschien wel kopen. (maar die z'n loon is natuurlijk een veelvoud van dat van Kitsiou schat ik)

Rob Schoofs en Denis Odoi binnen halen... dat zou geen slechte stap zijn om al wat supporters proberen terug te winnen. (en dan wil ik het effe niet over de haalbaarheid hebben)

Feit dat de conversatie hier al over gaat wil veel zeggen over de verwachtingen die we nog hebben voor het lopende seizoen he... :oops:
PO2: oh what a joy...
STVV-fan
Berichten: 6007
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STVV-fan »

Veel glazen bol gestaar. Veels te veel

Ik geloof niet dat het de Truienaar een reet scheelt WIE er op de plein staat, alleen WAT er op de plein staat. Als we 11 Jappen op de plein hebben die hunne kop ervoor leggen, resultaten boeken en ook nog ni de mate van het mogelijke goed voetbal brengen, lopen de tribunes vol.

De volgende uitspraak zal waarschijnlijk in het oog van een storm komen: Haspengouwers, Belgen halen is enkel goed wanneer het minder gaat met de ploeg, dat de supporter het beeld krijgt dat er iemand is binnen de ploeg die hun frustraties begrijpt, wanneer je op dat moment met 11 Jappen zit, zal de Truiense supporter wel aant groemelen zijn.

Nogmaals, geld koopt u geen "gegarandeerde kwaliteit". Naam is geen garantie op kwaliteit.
Van alle spelers die de laatste jaren vertrokken zijn hebben we enkel voor Dompé een kleine som betaald.
Wie kende Junior? Dompé? Dutoit?.... Op het hoogste niveau? Niemand.

Veel nu zal ook wel afhangen van wie de Jappen als TD gaan binnenhalen en welke connecties die persoon heeft.

Ondanks alles:
==> Roland die weg is uit het bestuur
==> Bormans die de eer aan zichzelf heeft gehouden
==> geen spelers laten gaan in de winter
==> aangekondigd al van vaak tevoren: invloed pas in zomer zichtbaar
==>Aangekondigd dat ze hun tijd nemen voor een TD aan te stellen

Ondanks dit alles... tja.

Zoals Jack ook al stelde in een ander topic:
Het is nu te vroeg om uw conclusies te trekken.
Afrekenen op hun uitspraken, dit wil zeggen:
==> Kijken of en wie er als TD aangesteld wordt
==> Kijken wat de zomer brengt.
==> Objectief (of toch proberen voor sommigen) kijken wat de Jappen ervan hebben gebakken dat eerste jaar

@ Tim: niks mis met PO II. Ik herinner me volle vakken in Genk :D PO II is niet fijn die eerste speeldagen, maar van het moment dat je die PO II finale speelt wordt het wel spannend.
BoemBoem
Berichten: 2955
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door BoemBoem »

STVV-fan schreef:Veel glazen bol gestaar. Veels te veel

Ik geloof niet dat het de Truienaar een reet scheelt WIE er op de plein staat, alleen WAT er op de plein staat. Als we 11 Jappen op de plein hebben die hunne kop ervoor leggen, resultaten boeken en ook nog ni de mate van het mogelijke goed voetbal brengen, lopen de tribunes vol
.

De volgende uitspraak zal waarschijnlijk in het oog van een storm komen: Haspengouwers, Belgen halen is enkel goed wanneer het minder gaat met de ploeg, dat de supporter het beeld krijgt dat er iemand is binnen de ploeg die hun frustraties begrijpt, wanneer je op dat moment met 11 Jappen zit, zal de Truiense supporter wel aant groemelen zijn.

Nogmaals, geld koopt u geen "gegarandeerde kwaliteit". Naam is geen garantie op kwaliteit.
Van alle spelers die de laatste jaren vertrokken zijn hebben we enkel voor Dompé een kleine som betaald.
Wie kende Junior? Dompé? Dutoit?.... Op het hoogste niveau? Niemand.

Veel nu zal ook wel afhangen van wie de Jappen als TD gaan binnenhalen en welke connecties die persoon heeft.

Ondanks alles:
==> Roland die weg is uit het bestuur
==> Bormans die de eer aan zichzelf heeft gehouden
==> geen spelers laten gaan in de winter
==> aangekondigd al van vaak tevoren: invloed pas in zomer zichtbaar
==>Aangekondigd dat ze hun tijd nemen voor een TD aan te stellen

Ondanks dit alles... tja.

Zoals Jack ook al stelde in een ander topic:
Het is nu te vroeg om uw conclusies te trekken.
Afrekenen op hun uitspraken, dit wil zeggen:
==> Kijken of en wie er als TD aangesteld wordt
==> Kijken wat de zomer brengt.
==> Objectief (of toch proberen voor sommigen) kijken wat de Jappen ervan hebben gebakken dat eerste jaar

@ Tim: niks mis met PO II. Ik herinner me volle vakken in Genk :D PO II is niet fijn die eerste speeldagen, maar van het moment dat je die PO II finale speelt wordt het wel spannend
.
1) bij wijze van spreken hoop Ik?

2) enkel en alleen omdat het Genk was.. anders had het Niemand iets uitgemaakt..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
enrique
Berichten: 2870
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door enrique »

Ik weet dat het uw stokpaardje is, dat je geen ploeg kan bijeenkopen. Maar dat geldt toch maar tot op zekere hoogte hoor...
Natuurlijk 11 spelers ineens die alle 11 toprendement halen, is onetisch
Want dat gaat u Engelse sommen kosten
Koop eens Lukaku, Mertens, Hazard en Carrasco, om er 4 te noemen
We zullen eens zien hoe ze erin vliegen...
Een transfer is niet alleen 1 JAAR speler aan het werk zien, ook hoe wil ik spelen, hoe ziet de speler het, ...
Zou men hier zo te werk gaan?
Denk het niet
En liefst niet vergelijken met andere clubs, want in Belgie is het een fiasco
Belgie = kopen en verkopen van spelers, geen ploeg bouwen
Maar goed
Los daarvan
Ge moet bouwen aan een ploeg
Vroeger zei men vaak, om de 5 jaar een andere ploeg
Om het jaar een drietal aankopen voor het 1e elftal
En geen spelers die op 2 seizoenen 450 minuten gespeeld hebben...
En de jeugd moet doorstromen
Verder structuur in uw bestuur
Oud spelers moeten zichtbaar zijn in de dagelijkse sportieve werking
Geef toe, is hier allemaal niet
En er is nog zoveel meer
En als dat allemaal niet meer mogelijk is, dan vrees ik toch voor iets...
davy
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 jul 2013, 16:13
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door davy »

Hallo-Tokyo schreef:Vermeulen is niet de vervanger van Bormans.
Niveau begrijpend lezen gaat achteruit in Vlaanderen.
Blijkbaar valt het nogal mee met mijn begrijpend lezen, want vandaag lees ik opnieuw in HBvL dat Kevin Vermeulen wel degelijk de nieuwe technisch directeur had moeten worden (voor zover HBvL het correct heeft natuurlijk), maar het is ondertussen windstil geworden rond hem.
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door voetballiefhebber »

davy schreef:
Hallo-Tokyo schreef:Vermeulen is niet de vervanger van Bormans.
Niveau begrijpend lezen gaat achteruit in Vlaanderen.
Blijkbaar valt het nogal mee met mijn begrijpend lezen, want vandaag lees ik opnieuw in HBvL dat Kevin Vermeulen wel degelijk de nieuwe technisch directeur had moeten worden (voor zover HBvL het correct heeft natuurlijk), maar het is ondertussen windstil geworden rond hem.
Ik vrees dat het nog sneller bergaf zal gaan met STVV. De berichten zijn niet bepaald hoopgevend.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jan Bulder »

voetballiefhebber schreef:
davy schreef:
Hallo-Tokyo schreef:Vermeulen is niet de vervanger van Bormans.
Niveau begrijpend lezen gaat achteruit in Vlaanderen.
Blijkbaar valt het nogal mee met mijn begrijpend lezen, want vandaag lees ik opnieuw in HBvL dat Kevin Vermeulen wel degelijk de nieuwe technisch directeur had moeten worden (voor zover HBvL het correct heeft natuurlijk), maar het is ondertussen windstil geworden rond hem.
Ik vrees dat het nog sneller bergaf zal gaan met STVV. De berichten zijn niet bepaald hoopgevend.
Welke berichten?

Dat de nieuwe eigenaars inwerktijd gevraagd hebben en gezegd hebben dat ze werken in functie van volgend seizoen?
Plaats reactie