STVV gaat over in Japanse handen

Alles over het beleid van onze club
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Brepoels stelt zich vragen bij houding bestuur STVV

Bericht door stvvilvoorde »

Met nog zeven matchen te spelen staat STVV op één punt van een tweede deelname aan Play-off 1. Guido Brepoels leidde de Kanaries in 2010 naar de top zes. De Bilzenaar stelt zich vragen bij de houding van het bestuur.

http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=144860
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Brepoels stelt zich vragen bij houding bestuur STVV

Bericht door STVV-fan »

stvvilvoorde schreef:Met nog zeven matchen te spelen staat STVV op één punt van een tweede deelname aan Play-off 1. Guido Brepoels leidde de Kanaries in 2010 naar de top zes. De Bilzenaar stelt zich vragen bij de houding van het bestuur.

http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=144860
Zelfde zeik als een halfjaar terug. Een half jaar terug wou ook iedereen dat de Japanners miljoenen smeten tegen die wintermercato, zodat we PO I zouden halen.

Nu pusht iedereen voor hetzelfde.
De Japanners moeten zich vooral niet door die commentaren laten leiden, hoewel de mensen die dan genegeerd zullen worden zullen schreeuwen om een leegloop van het stadion.

Gewoon links laten liggen. Trust the process
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door stvvilvoorde »

Een half jaar geleden hadden we niet zoveel punten aan de winterstop en was het resterende programma zwaarder dan nu dacht ik.
We bleven toen eerder in de running door de zwakte van de andere ploegen.
Vorig jaar waren we in volle overgang en kan ik beter begrijpen waarom er niks extra geinvesteerd werd.

eerlijk gezegd, Ik vind het niet zo een gezeik, wat Guido vertelt.

- Als je binnen de drie jaar PO1 wil halen, dan telt het eerste jaar toch ook als 1 van die drie, zeker nu de kaarten erg goed liggen.
- PO1 is geen verliespost zoals europees voetbal dat kan zijn, PO1 brengt serieuse bonus binnen in tv-gelden en extra inkomsten uit ticketing en reclame.

een gezond signaal zou zijn als de ambitie nu bijgesteld zou worden naar 45 punten halen (met dat puntenaantal ben je er zo goed als altijd bij in PO1).
Haal je die 45 punten binnen de 4 speeldagen, dan moet je altijd kunnen zeggen dat de ambitie voor de laatste speeldagen PO1 is, ongeacht het behaalde puntenaantal.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Brusselmans »

45 punten zal dit jaar niet volstaan ....
Nog 21 punten te verdelen ....

Antwerp : 42 + 3
Standard : 40 + 5
Anderlecht en Gent : 37 + 8
STVV : 36 + 9
Charleroi : 34 + 11

Stel dat Antwerp van de 7 resterende wedstrijden er nog eentje wint en de rest verliest, dan hebben ze 45 punten.
Da gaat niet volstaan vrees ik !
Ik zie Anderlecht en Gent toch nog meer halen dan 8 op 21, Standard zal ook nog wel 5 op 21 halen denk ik.
In principe moet STVV ook die 9 punten kunnen halen in de volgende 3 thuismatchen. Eigenlijk moet STVV ook nog een punt extra sprokkelen (in Z.Waregem bvb) om de 2 minstmatchen achter te dichten.
Dit jaar zal je minstens 50 punten moeten hebben.

Een hele klus ... Wat ik in december gevreesd heb, zou wel eens dicht bij de waarheid kunnen zijn.
De match op Lokeren die niemand wilde spelen en de penaltyblunder in Oostende gaan zuur oprispen in de eindafrekening. Dat waren minstens 3 punten meer geweest (1 in Lokeren, 2 in Oostende).

Gent als target houden, en ze niet meer dan 2 punten laten gaan.
Dan de laatste match tegen hun op Stayen. Toch nog onze finale dan.

Theorie allemaal, maar dit scenario kan !
Spannend toch :D
Laatst gewijzigd door Brusselmans op 29 jan 2019, 15:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Jebus4life
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jebus4life »

100% akkoord met Brusselmans (ik was het zelf ook al aan het neertypen).
Gezien de uitslagen niet echt in ons voordeel waren afgelopen speeldag vrees ik dat we echt wel 6/6 nodig hebben tegen Eupen/W-B, en dan om goed te zijn ook nog eens de 3 punten op Z-W (als ik me niet vergis, toch een ploeg die ons niet echt ligt...).

Behoudens een volleidge inzinking van Chalala/Anderlecht/Gent sta je dan sta je met een puntje of 3 voorsprong op de nummer 7 schat ik zo als je de thuismatch tegen Charleroi aanvangt... En die moet je dan ook nog eens winnen... Dan heb je 48 punten met nog 3 matchen te gaan, en geloof ik nog altijd niet dat je zeker bent van PO1
*En, hoe positief ik ook wil zijn, ik heb weinig vertrouwen in een 12/12 de komende 4 matchen. Hoewel we uiteraard beter hadden kunnen doen (zoals Lokeren en Oostende) mogen we ook gewoon zeggen dat we echt pech hadden dat alle grote ploegen min of meer op de afspraak waren dit jaar.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door stvvilvoorde »

Dat kan en ik vrees ook dat dit jaar 45 punten te weinig zal zijn.
Maar een gezonde ambitie zou nu de lat op 45 punten leggen (dat is in andere seizoenen voldoende om PO1 te spelen)

haal je die 45 punten nog vrij snel, speel dan aub geen verstoppertje meer en leg de ambitie voor de resterende matchen dan op PO1
Laatst gewijzigd door stvvilvoorde op 29 jan 2019, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door stvvilvoorde »

Het programma van STVV (T = thuis, U = uit) :

T : AS Eupen
T : Waasland-Beveren
U : Zulte Waregem
T : Sporting Charleroi
U : Club Brugge
U : Excel Mouscron
T : Gent

Club Brugge

T : Gent
U : Cercle Brugge
T : Racing Genk
U : Anderlecht
T : STVV
U : AS Eupen
T : Excel Mouscron

Standard

D : Anderlecht
E : Racing Genk
D : Sporting Lokeren
E : Gent
D : Excel Mouscron
E : Cercle Brugge
D : Waasland-Beveren


Antwerp

T : KV Oostende
U : Sporting Lokeren
T : Anderlecht
U : Racing Genk
T : AS Eupen
T : Sporting Charleroi
U : KV Kortrijk

Gent

U : Club Brugge
T : Excel Mouscron
U : Waasland-Beveren
T : Standard
U : Zulte Waregem
T : KV Oostende
U : STVV

Anderlecht

U : Standard
T : Zulte Waregem
U : Antwerp
T : Club Brugge
U : Sporting Lokeren
T : KV Kortrijk
U : KV Oostende

Charleroi

U : Excel Mouscron
T : KV Oostende
U : KV Kortrijk
U : STVV
T : Racing Genk
U : Antwerp
T : AS Eupen


Het programma van Anderlecht en Gent telt alvast minder thuismatchen dan ons.
Jebus4life
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jebus4life »

We hebben inderdaad het (op papier) makkelijkse programma van plekken 2 tot en met 8.
Jullie gaan overigens misschien met me lachen, maar toen Brugge achterstand tegen Oostende begon ik zelfs nog te denken dat die helemaal nog zo zeker niet waren van PO1, nu ze gewonnen hebben is hun marge wel terug erg ruim (7 punten). Maar met Gent/Genk/Anderlecht/STVV en de derby tegen Cercle nog op het programma was een inzinking echt niet het moment voor de Bruggelingen...
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jan Bulder »

Brusselmans schreef: Theorie allemaal, maar dit scenario kan !
Spannend toch :D
Stel u eens voor dat ze de play-off's afschaffen. Dan zijn we nu al voor den hond zijn kloten aan't spelen. Daar zal nog meer volk naar komen kijken.

Voor velen iets om over na te denken.
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Brepoels stelt zich vragen bij houding bestuur STVV

Bericht door fruitboerke »

STVV-fan schreef:
stvvilvoorde schreef:Met nog zeven matchen te spelen staat STVV op één punt van een tweede deelname aan Play-off 1. Guido Brepoels leidde de Kanaries in 2010 naar de top zes. De Bilzenaar stelt zich vragen bij de houding van het bestuur.

http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=144860
Zelfde zeik als een halfjaar terug. Een half jaar terug wou ook iedereen dat de Japanners miljoenen smeten tegen die wintermercato, zodat we PO I zouden halen.

Nu pusht iedereen voor hetzelfde.
De Japanners moeten zich vooral niet door die commentaren laten leiden, hoewel de mensen die dan genegeerd zullen worden zullen schreeuwen om een leegloop van het stadion.

Gewoon links laten liggen. Trust the process
Dus als ik het goed begrijp ben jij tevreden dat er 2 vaste basisspelers ( Bezus en De Norre ) verkocht zijn + Endo die langdurig out is , maar dat ze in hun plaats geen enkele VERSTERKING gaan bijhalen. En de 3 nieuwkomers dan ? Wel beste vriend dat zijn aanvulsels van de kern niet meer of niet minder maar zeker GEEN titularissen . Sorry maar een gehuurde passant , een verdwaalde Zweedse Japanner en ene jonge gast met een medische achterstand uit Slovenie kan ik echt geen versterkingen noemen. Wel ik ben tot nu toe zeker NIET tevreden .
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Brepoels stelt zich vragen bij houding bestuur STVV

Bericht door STVV-fan »

fruitboerke schreef:
STVV-fan schreef:
stvvilvoorde schreef:Met nog zeven matchen te spelen staat STVV op één punt van een tweede deelname aan Play-off 1. Guido Brepoels leidde de Kanaries in 2010 naar de top zes. De Bilzenaar stelt zich vragen bij de houding van het bestuur.

http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=144860
Zelfde zeik als een halfjaar terug. Een half jaar terug wou ook iedereen dat de Japanners miljoenen smeten tegen die wintermercato, zodat we PO I zouden halen.

Nu pusht iedereen voor hetzelfde.
De Japanners moeten zich vooral niet door die commentaren laten leiden, hoewel de mensen die dan genegeerd zullen worden zullen schreeuwen om een leegloop van het stadion.

Gewoon links laten liggen. Trust the process
Dus als ik het goed begrijp ben jij tevreden dat er 2 vaste basisspelers ( Bezus en De Norre ) verkocht zijn + Endo die langdurig out is , maar dat ze in hun plaats geen enkele VERSTERKING gaan bijhalen. En de 3 nieuwkomers dan ? Wel beste vriend dat zijn aanvulsels van de kern niet meer of niet minder maar zeker GEEN titularissen . Sorry maar een gehuurde passant , een verdwaalde Zweedse Japanner en ene jonge gast met een medische achterstand uit Slovenie kan ik echt geen versterkingen noemen. Wel ik ben tot nu toe zeker NIET tevreden .
Kleine correctie, gij zijt waarschijnlijk nooit tevreden geweest. Das nog iet anders he.

Over Sylla: bekijk die huur meer als een soort "proefperiode".
Over Kinoshita: wat weet jij nu wat die speler waard is?
Over Gliha: en daarom is het potentieel een slechte speler.

Toch weer schrijnend hoe snel die spelers aangeduid worden als zijnde "niet goed genoeg".

Eveneens schrijnend dat het blijkbaar nu allemaal "niet goed genoeg is" of "niet goed bevonden wordt", terwijl men nu (qua puntentotaal) beter presteert dan Brepoels indertijd en van die man willen sommigen een standbeeld zien.
Kwestie van alles in perspectief te plaatsen vooraleer je nog eens beslist compleet los te gaan
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door smol »

stvvilvoorde schreef:Het programma van STVV (T = thuis, U = uit) :

T : AS Eupen
T : Waasland-Beveren
U : Zulte Waregem
T : Sporting Charleroi
U : Club Brugge
U : Excel Mouscron
T : Gent

Club Brugge

T : Gent
U : Cercle Brugge
T : Racing Genk
U : Anderlecht
T : STVV
U : AS Eupen
T : Excel Mouscron

Standard

D : Anderlecht
E : Racing Genk
D : Sporting Lokeren
E : Gent
D : Excel Mouscron
E : Cercle Brugge
D : Waasland-Beveren


Antwerp

T : KV Oostende
U : Sporting Lokeren
T : Anderlecht
U : Racing Genk
T : AS Eupen
T : Sporting Charleroi
U : KV Kortrijk

Gent

U : Club Brugge
T : Excel Mouscron
U : Waasland-Beveren
T : Standard
U : Zulte Waregem
T : KV Oostende
U : STVV

Anderlecht

U : Standard
T : Zulte Waregem
U : Antwerp
T : Club Brugge
U : Sporting Lokeren
T : KV Kortrijk
U : KV Oostende

Charleroi

U : Excel Mouscron
T : KV Oostende
U : KV Kortrijk
U : STVV
T : Racing Genk
U : Antwerp
T : AS Eupen


Het programma van Anderlecht en Gent telt alvast minder thuismatchen dan ons.
14 op 21 zal nodig zijn om PO I te halen, als ik de andere kalenders bekijk !
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door stvvilvoorde »

smol schreef:
stvvilvoorde schreef:Het programma van STVV (T = thuis, U = uit) :

T : AS Eupen
T : Waasland-Beveren
U : Zulte Waregem
T : Sporting Charleroi
U : Club Brugge
U : Excel Mouscron
T : Gent

Club Brugge

T : Gent
U : Cercle Brugge
T : Racing Genk
U : Anderlecht
T : STVV
U : AS Eupen
T : Excel Mouscron

Standard

D : Anderlecht
E : Racing Genk
D : Sporting Lokeren
E : Gent
D : Excel Mouscron
E : Cercle Brugge
D : Waasland-Beveren


Antwerp

T : KV Oostende
U : Sporting Lokeren
T : Anderlecht
U : Racing Genk
T : AS Eupen
T : Sporting Charleroi
U : KV Kortrijk

Gent

U : Club Brugge
T : Excel Mouscron
U : Waasland-Beveren
T : Standard
U : Zulte Waregem
T : KV Oostende
U : STVV

Anderlecht

U : Standard
T : Zulte Waregem
U : Antwerp
T : Club Brugge
U : Sporting Lokeren
T : KV Kortrijk
U : KV Oostende

Charleroi

U : Excel Mouscron
T : KV Oostende
U : KV Kortrijk
U : STVV
T : Racing Genk
U : Antwerp
T : AS Eupen


Het programma van Anderlecht en Gent telt alvast minder thuismatchen dan ons.
14 op 21 zal nodig zijn om PO I te halen, als ik de andere kalenders bekijk !
Ik schat 12.
programma van Anderlecht, Gent en Standard is ook niet van de poes.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Jan Bulder schreef:
Brusselmans schreef: Theorie allemaal, maar dit scenario kan !
Spannend toch :D
Stel u eens voor dat ze de play-off's afschaffen. Dan zijn we nu al voor den hond zijn kloten aan't spelen. Daar zal nog meer volk naar komen kijken.

Voor velen iets om over na te denken.
Niet mee eens. Dan sta je nu op vier punten van de vierde plaats en dus EL ticket. Nu sta je op 1 punt van nog eens 10 matchen om een EL ticket. En als je na die 10 matchen vierde staat, moet je er nog een spelen om effectief Europees te halen. 't Is maar hoe je het bekijkt. Een paar eindeseizoensmatchen heb je altijd en overal wel, ook met POs. Zie ook de andere kant van de rangschikking: het vonnis van Lokeren lijkt getekend, dus nr 9 tot nr 16 kan nu zeven eindeseizoensmatchen spelen, ook met POs. En nadien mogen ze er -door die POs- nog eens tien bij doen. Dat is ook niet goed voor de belangstelling.

Soit, wat het parcours betreft: thuis mag je nu niet veel (liefst niets) laten liggen. Tussendoor proberen 3-4 punten te sprokkelen tegen Zulte, Brugge (yeah right) en Moeskroen. De matchen tegen Charleroi en Gent zijn twee sleutelmatchen, maar je een uppercut kan uitdelen of incasseren.
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie