STVV gaat over in Japanse handen

Alles over het beleid van onze club
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STVV-fan »

Het geroep om een "ervaren" Belgische TD is ook zo een periodieke ziekte die om de zoveel tijd de kop opsteekt, tot de moment dat men effectief zo iemand aanneemt, die blijkbaar toch niet de schitterende zwaluw blijkt te zijn en men hem van miserie moet wegjassen omdat hij eigenlijk gewoon meer kost dan dat hij waard is.

Zo iemand is onverenigbaar met de huidige structuur en de, mmm, "visie" van de Japanners met betrekking tot het financiële in de brede zin van het woord.
Nu kan je daar goed of slechtgezind over zijn.

Is het daarom een groot manco? Niet perse.

Waarom een TD "eisen" wanneer je toch weet dat de structuur het niet toelaat en niet echt strookt met de visie?
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jan Bulder »

STVV-fan schreef:Het geroep om een "ervaren" Belgische TD is ook zo een periodieke ziekte die om de zoveel tijd de kop opsteekt, tot de moment dat men effectief zo iemand aanneemt, die blijkbaar toch niet de schitterende zwaluw blijkt te zijn en men hem van miserie moet wegjassen omdat hij eigenlijk gewoon meer kost dan dat hij waard is.

Zo iemand is onverenigbaar met de huidige structuur en de, mmm, "visie" van de Japanners met betrekking tot het financiële in de brede zin van het woord.
Nu kan je daar goed of slechtgezind over zijn.

Is het daarom een groot manco? Niet perse.

Waarom een TD "eisen" wanneer je toch weet dat de structuur het niet toelaat en niet echt strookt met de visie?
Ach, van mij mag het een Tsjetsjeen zijn. Ik ben er wel heilig van overtuigd dat er hier iemand binnen het sportieve management moet rondlopen die weet wat er in Europa, en meerbepaald België, nodig is om sportief succes te boeken. Elke competitie heeft zijn eigenheid. En nee, de gemiddelde Aziaat weet niet wat nodig is om in België top 6 te halen. De gemiddelde Aziaat kan met al zijn miljarden zelfs geen opleidingssysteem neerzetten dat de Aziatische voetballers technisch, fysiek en tactisch op hetzelfde niveau brengt van de Europeanen.

Het lijkt me dus duidelijk wij ons in Belgie niet moeten laten verstikken door Aziatische invloeden. Onze Aziaten kunnen zelfs niet eens een kern deftig samenstellen, ook al doen ze elk jaar meerdere miljoenentransfers.

Er kan hier wél perfect iemand aanvullend rondlopen die verantwoordelijk is voor de Aziatische markt. Want daar kunnen de mensen van DMM wel een meerwaarde leveren tov iemand die onze competities en markt kent.

En het is toch niet omdat dit niet te rijmen valt met de koppigheid van de Japanners, dat ik niet zou mogen zeggen dat het op die manier beter zou gaan.

Als een Belg een Aziatisch bedrijf overneemt, lijkt het me vrij logisch dat hij zich daar laat omringen door mensen die de markt kennen. Zeker als die Belg die markt onvoldoende aanvoelt.

Wat DMM hier momenteel neerzet is, los van de rest van hun beleid, slecht sportief management, punt. Dat moet je durven inzien en bijsturen. Anders ben je gewoon een slechte ondernemer/manager.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door zipke373 »

enerkey schreef:Gazetten? Het verleden heeft ruimschoots geleerd dat je daar niks meer van moet verwachten. Waarschijnlijk gewoon weer wat verdoken racistische uitingen die gecatalogeerd worden onder het mom van humor.
If you don't read the newspapers you're not informed, if you read them you're misinformed...
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door lindoke »

Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
omeloe
Berichten: 1157
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door omeloe »

lindoke schreef:http://www.voetbalnieuws.be/news/459931 ... v-failliet

Duidelijk lijkt me.
Heeft Tateishi deze onzin wel verklaard ? DMM is de eigenaar en niet een sponsor van STVV . Schermen die Japanners ook al met TINA ?
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jan Bulder »

omeloe schreef:
lindoke schreef:http://www.voetbalnieuws.be/news/459931 ... v-failliet

Duidelijk lijkt me.
Heeft Tateishi deze onzin wel verklaard ? DMM is de eigenaar en niet een sponsor van STVV . Schermen die Japanners ook al met TINA ?
Dat er alternatieven zijn, is ondertussen wel gebleken met de komst van DMM. Ook voor DMM zijn er alternatieven. Volksbedrieger RD heeft de mensen met zijn TINA altijd dom willen houden. Het zou me verwonderen moest Tateishi dit op dezelfde manier als destijds RD verwoord hebben. Het is natuurlijk wel zo dat DMM erg kapitaalkrachtig is en dus bij machte is om die structurele schuld van 4 miljoen per jaar op te vangen, om te buigen en ondertussen ook nog (naar onze normen) stevig te investeren in het sportieve.

Dankzij de persconferentie van Tateishi is dus ook nog eens bevestigd dat STVV onder RD nog altijd een schuld had van 6 miljoen euro. Een put die hij zelf gemaakt heeft. Als Tateishi spreekt over aflossen van de schuld, dan is dat in weze dus 6 miljoen terugbetalen aan RD. De man die niet alleen een put van 6 miljoen achterliet, maar dus ook nog eens een jaarlijks structureel tekort van 4 miljoen euro.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door enrique »

In wiskunde is em precies nie sterk
Hij is voorstander van 4-3-2-1
Beste Mijnheer Tateishi, om zo te spelen moet je eerst 4 verdedigers hebben...
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jack »

Zonder DMM failliet.
Laat me niet lachen, dan staat een andere kapitaal krachtige buitenlander klaar.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door miel »

Jan Bulder schreef:
omeloe schreef:
lindoke schreef:http://www.voetbalnieuws.be/news/459931 ... v-failliet

Duidelijk lijkt me.
Heeft Tateishi deze onzin wel verklaard ? DMM is de eigenaar en niet een sponsor van STVV . Schermen die Japanners ook al met TINA ?
Dat er alternatieven zijn, is ondertussen wel gebleken met de komst van DMM. Ook voor DMM zijn er alternatieven. Volksbedrieger RD heeft de mensen met zijn TINA altijd dom willen houden. Het zou me verwonderen moest Tateishi dit op dezelfde manier als destijds RD verwoord hebben. Het is natuurlijk wel zo dat DMM erg kapitaalkrachtig is en dus bij machte is om die structurele schuld van 4 miljoen per jaar op te vangen, om te buigen en ondertussen ook nog (naar onze normen) stevig te investeren in het sportieve.

Dankzij de persconferentie van Tateishi is dus ook nog eens bevestigd dat STVV onder RD nog altijd een schuld had van 6 miljoen euro. Een put die hij zelf gemaakt heeft. Als Tateishi spreekt over aflossen van de schuld, dan is dat in weze dus 6 miljoen terugbetalen aan RD. De man die niet alleen een put van 6 miljoen achterliet, maar dus ook nog eens een jaarlijks structureel tekort van 4 miljoen euro.
Moest RD dan de schuld kwijt schelden en de club voor niets aan DMM geven
Toen de club verkocht werd aan DMM zal die 6 miljoen schuld wel verrekend zijn , of denk je dat de Japanners achterlijk zijn .
De jaarlijkse structurele schuld van 4 miljoen daar is sinds de overname door DMM voor verantwoordelijk en heeft RD daar niets meer mee te maken
Uw post hier getuigd eerder van volksbedriegerij ,
omeloe
Berichten: 1157
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door omeloe »

miel schreef:
Jan Bulder schreef:
omeloe schreef:
lindoke schreef:http://www.voetbalnieuws.be/news/459931 ... v-failliet

Duidelijk lijkt me.
Heeft Tateishi deze onzin wel verklaard ? DMM is de eigenaar en niet een sponsor van STVV . Schermen die Japanners ook al met TINA ?
Dat er alternatieven zijn, is ondertussen wel gebleken met de komst van DMM. Ook voor DMM zijn er alternatieven. Volksbedrieger RD heeft de mensen met zijn TINA altijd dom willen houden. Het zou me verwonderen moest Tateishi dit op dezelfde manier als destijds RD verwoord hebben. Het is natuurlijk wel zo dat DMM erg kapitaalkrachtig is en dus bij machte is om die structurele schuld van 4 miljoen per jaar op te vangen, om te buigen en ondertussen ook nog (naar onze normen) stevig te investeren in het sportieve.

Dankzij de persconferentie van Tateishi is dus ook nog eens bevestigd dat STVV onder RD nog altijd een schuld had van 6 miljoen euro. Een put die hij zelf gemaakt heeft. Als Tateishi spreekt over aflossen van de schuld, dan is dat in weze dus 6 miljoen terugbetalen aan RD. De man die niet alleen een put van 6 miljoen achterliet, maar dus ook nog eens een jaarlijks structureel tekort van 4 miljoen euro.
Moest RD dan de schuld kwijt schelden en de club voor niets aan DMM geven
Toen de club verkocht werd aan DMM zal die 6 miljoen schuld wel verrekend zijn , of denk je dat de Japanners achterlijk zijn .
De jaarlijkse structurele schuld van 4 miljoen daar is sinds de overname door DMM voor verantwoordelijk en heeft RD daar niets meer mee te maken
Uw post hier getuigd eerder van volksbedriegerij ,
Een aantal verklaringen van Tateishi zijn niet correct , hij verzint zijn eigen waarheden . STVV heeft de voorbije jaren zeker en vast geen structureel tekort van 4 miljoen euro gehad . Hij heeft het over 1 verkeerde transfer op 10 , in feite is het eerder 1 geslaagde transfer op 10 ! :mrgreen:
Hij denkt nog altijd dat de ploeg van dit jaar meer kwaliteit heeft dan die van vorig jaar . :gek: En dan zijn onzinnige verwijzing naar Tomorrowland , ze lachen ons uit ! DMM is zeer kapitaalkrachtig en heeft misschien wel goede bedoelingen , maar zonder fatsoenlijk transferbeleid wordt het niets . Veel schuld bekennen doet hij niet , maar op een geniepige manier zet hij wel Brijs onder druk .
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Vouch »

"Zonder DMM is STVV failliet", dat heeft de man niet gezegd. Dat maakt van één of ander webgazetje ervan zodat je toch maar op de link zou klikken. Net zoals Genk Brys misschien wel ergens op zijn lijstje had staan moesten de eerste 5-6 écht niet willen maar eigenlijk nooit echt geïnteresseerd was in hem, maar zo is HBvL weer zeker van wat aandacht, stemmingmakerij waar ze de laatste tijd meer en meer gedreven in worden in Hasselt.

Die 6 miljoen zal idd wel een schuld aan Roland zijn, dat structureel jaarlijks verlies van 4 miljoen zal al wel deels bestaan hebben onder hem ook, maar als ik de transfersommen zie die ze nu betalen (en wss dus ook betere lonen) zal er toch wel een schepje bovenop gedaan zijn door de Japanners zelf.

Er is op veel vlakken wel wat nood aan verbetering bij STVV. Een marketingstrategie, een betere communicatie, een beter zicht op de (Europese/Belgische) transfermarkt, een betere connectie met de Haspengouwer/Hagelander,... Groeimarge genoeg, in ieder geval.
Dat ze boordevol goede voornemens zitten, daar ben ik van overtuigd. Maar er is meer nodig dan dat om te slagen, natuurlijk.
Mobius
Berichten: 281
Lid geworden op: 20 okt 2010, 10:53

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Mobius »

Ik weet niet of we hier veel aandacht aan moeten besteden maar STVV krijgt samen met Cercle als enige 1A club geen ProLeague + label.

https://www.proleague.be/nl/nieuws/arti ... _ID=876396
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door lindoke »

Mobius schreef: 18 dec 2019, 16:17 Ik weet niet of we hier veel aandacht aan moeten besteden maar STVV krijgt samen met Cercle als enige 1A club geen ProLeague + label.

https://www.proleague.be/nl/nieuws/arti ... _ID=876396
Heb het ook daarnet gelezen. Triestig eigenlijk.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door enerkey »

Tja en geen vooruitzicht op een greintje beterschap. De community manager is al maanden onbereikbaar voor het supportersverbond. Effe op de voorgrond getreden bij de voorstelling, met een aantal actiepunten. Om daarna achter de coulissen te verdwijnen. Dus even apathisch als al de rest. Anders natuurlijk niet in het STVV DNA gepast.
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Krisaias »

Jan Bulder schreef: 17 nov 2019, 14:58
omeloe schreef:
lindoke schreef:http://www.voetbalnieuws.be/news/459931 ... v-failliet

Duidelijk lijkt me.
Heeft Tateishi deze onzin wel verklaard ? DMM is de eigenaar en niet een sponsor van STVV . Schermen die Japanners ook al met TINA ?
Dat er alternatieven zijn, is ondertussen wel gebleken met de komst van DMM. Ook voor DMM zijn er alternatieven. Volksbedrieger RD heeft de mensen met zijn TINA altijd dom willen houden. Het zou me verwonderen moest Tateishi dit op dezelfde manier als destijds RD verwoord hebben. Het is natuurlijk wel zo dat DMM erg kapitaalkrachtig is en dus bij machte is om die structurele schuld van 4 miljoen per jaar op te vangen, om te buigen en ondertussen ook nog (naar onze normen) stevig te investeren in het sportieve.

Dankzij de persconferentie van Tateishi is dus ook nog eens bevestigd dat STVV onder RD nog altijd een schuld had van 6 miljoen euro. Een put die hij zelf gemaakt heeft. Als Tateishi spreekt over aflossen van de schuld, dan is dat in weze dus 6 miljoen terugbetalen aan RD. De man die niet alleen een put van 6 miljoen achterliet, maar dus ook nog eens een jaarlijks structureel tekort van 4 miljoen euro.
Laatste schuld aan Stayen (dus RD) is ondertussen afgelost, zo blijkt uit de presentatie van de jaarrekening. RD is met de meeste winst van vorig seizoen gaan lopen, maar we zouden er nu eindelijk vanaf zijn ...
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Plaats reactie