STVV gaat over in Japanse handen

Alles over het beleid van onze club
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Mikman »

Positivo schreef: Stel : stvv verkoopt een speler voor 20 miljoen euro. Wel dan kon Rd (nu Dmm) zeggen .... Hela, ik heb in de tijd voor 8.5 miljoen rekeningen voor jullie betaald.... Ik wil dat geld terug. Nu kan DMM alleen nog 3.5 miljoen terugvragen van stvv.
Dat is inderdaad de kern van de zaak.

Het is een vorm van goodwill van de Japanners ten opzichte van de club. En een soort van lange termijnverbintenis. Zij verliezen geen geld, maar het feit of ze hun centen ooit gaan terugzien is wel een stuk minder zeker. Ze kunnen die 5 miljoen niet meer rechtstreeks recupereren door die lening, maar de club is op papier wel 5 miljoen Euro meer waard geworden. Of eigenlijk: minder "minder waard" want STVV stond er financieel niet geweldig voor.

Want wie zegt- geen retorische maar een oprechte vraag- dat RD geld heeft gekregen voor STVV? Misschien was hij al gewoon blij dat DMM gewoon een deel van de schulden over nam, en dat ze goede huurders zijn?

Waarom ze niet de hele schuld omzetten in aandelen? Daar hebben we het raden naar, maar door nog schuld opeisbaar te houden kunnen ze nog altijd een deel van hun geld recupereren, houden ze nog altijd een slag onder de arm en mogelijk gokken ze ook op inkomsten in de komende zomer. Indien STVV zijn percentage op Junior krijgt en Pirard ten gelde maakt, kan het zijn dat ze plots winst maken. En daar betaal je belastingen op. Dus mogelijk hebben ze daarom ook wat marge ingebouwd.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STVV-fan »

Mikman schreef:
Positivo schreef: Stel : stvv verkoopt een speler voor 20 miljoen euro. Wel dan kon Rd (nu Dmm) zeggen .... Hela, ik heb in de tijd voor 8.5 miljoen rekeningen voor jullie betaald.... Ik wil dat geld terug. Nu kan DMM alleen nog 3.5 miljoen terugvragen van stvv.
Dat is inderdaad de kern van de zaak.

Het is een vorm van goodwill van de Japanners ten opzichte van de club. En een soort van lange termijnverbintenis. Zij verliezen geen geld, maar het feit of ze hun centen ooit gaan terugzien is wel een stuk minder zeker. Ze kunnen die 5 miljoen niet meer rechtstreeks recupereren door die lening, maar de club is op papier wel 5 miljoen Euro meer waard geworden. Of eigenlijk: minder "minder waard" want STVV stond er financieel niet geweldig voor.

Want wie zegt- geen retorische maar een oprechte vraag- dat RD geld heeft gekregen voor STVV? Misschien was hij al gewoon blij dat DMM gewoon een deel van de schulden over nam, en dat ze goede huurders zijn?

Waarom ze niet de hele schuld omzetten in aandelen? Daar hebben we het raden naar, maar door nog schuld opeisbaar te houden kunnen ze nog altijd een deel van hun geld recupereren, houden ze nog altijd een slag onder de arm en mogelijk gokken ze ook op inkomsten in de komende zomer. Indien STVV zijn percentage op Junior krijgt en Pirard ten gelde maakt, kan het zijn dat ze plots winst maken. En daar betaal je belastingen op. Dus mogelijk hebben ze daarom ook wat marge ingebouwd.
Mijn gebeden zijn aanhoord :heil: :heil: :heil:.

Merci Mikkie!

Iemand met financiële kennis die ik ken zei ook dat dit enkel STVV ten goede komt. Als ze dan nog proberen het operationele verlies tot 0 te herleiden en winst ergens te maken (door de verkoop van de spelers,...) dan kunnen ze die 3 miljn gradueel aftrekken van het resultaat.
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Positivo »

@ stvv-fan
Waarom jij hier zo victorie kraait nà de bijdrage van Mikman is mij een raadsel, alsof daarmee je groot gelijk is bewezen. Dat Brusselmans nog nooit een bedrijf (wat Stvv is) langs de binnenkant gezien heeft wist iedereen hier al en dat jij een bel hebt horen luiden, en niet weet waar de klepel en in uw geval zelfs de bel niet weet hangen is nu ook bij deze.

Alsof de ingreep van de Japanners (een boekhoudkundige ingreep) nu ineens de heilige graal is. Die RD (met enkele beursgenoteerde bedrijven) moet toch nogal een kluns zijn, dat hij daar nooit achter gekomen is.

Wat de stelling van Brusselmans, gesteund door Stvv-fan betreft mbt het feit dat de overnameprijs van stvv door de Japanners, de resultaatrekening van stvv beinvloedt, met andere woorden dat de schuld van stvv zou stijgen in functie van de prijs die de Japanners voor stvv betalen.... Dat het forum zich niks laat wijsmaken. Dit is van de pot gerukt !

@ Mikman, jij denkt dat RD stvv heeft laten gaan voor een habbekrats. Dat gelooft deze man nooit... Maar dat is gissen en weten alleen RD en de Japanners.

Voor diegene die na de gebeurtenissen van vorige week (die fameuze kapitaalsverhoging zonder geld, en terugbrengen van de schuld ) twijfels hebben deze :

- Door een pennentrek (niet met geld) werd de schuld van stvv gereduceerd van 8.5 miljoen naar 3.5 miljoen. Wat zegt dat over de schulden van stvv en bij uitbreiding RD ?!
- De schuld van Stvv stijgt echt niet met het bedrag dat de Japanners voor stvv betalen aan RD.

Het is nu ook ineens duidelijk dat de Japanners niet direct plannen hebben om extra vers geld in Stvv te pompen. Dus moet er rekening mee gehouden worden dat de ploeg die ze voor volgend seizoen bouwen, met hetzelfde budget zal moeten gebeuren, als dat waarmee RD en Bormans de ploeg vorig seizoen hebben samengesteld. Ze zullen dus ofwel inventief uit de hoek moeten komen, ofwel er voor moeten zorgen dat hun inkomsten sterk stijgen. (Publiciteit en transfers kunnen daar bij helpen - en inderdaad ook die van Edmilson. ) Al zeker als ze af willen van huurcontracten !

Deze man kijkt benieuwd toe vanop de zijlijn en houdt iedereen hier wel alert .... En mannen ... Ga eens wat supporteren voor uw ploeg ..... Het kan allemaal nog.... EN het brengt extra geld in de STVV-lade.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door BoemBoem »

Positivo schreef:@ stvv-fan
Waarom jij hier zo victorie kraait nà de bijdrage van Mikman is mij een raadsel, alsof daarmee je groot gelijk is bewezen. Dat Brusselmans nog nooit een bedrijf (wat Stvv is) langs de binnenkant gezien heeft wist iedereen hier al en dat jij een bel hebt horen luiden, en niet weet waar de klepel en in uw geval zelfs de bel niet weet hangen is nu ook bij deze.

Alsof de ingreep van de Japanners (een boekhoudkundige ingreep) nu ineens de heilige graal is. Die RD (met enkele beursgenoteerde bedrijven) moet toch nogal een kluns zijn, dat hij daar nooit achter gekomen is.

Wat de stelling van Brusselmans, gesteund door Stvv-fan betreft mbt het feit dat de overnameprijs van stvv door de Japanners, de resultaatrekening van stvv beinvloedt, met andere woorden dat de schuld van stvv zou stijgen in functie van de prijs die de Japanners voor stvv betalen.... Dat het forum zich niks laat wijsmaken. Dit is van de pot gerukt !

@ Mikman, jij denkt dat RD stvv heeft laten gaan voor een habbekrats. Dat gelooft deze man nooit... Maar dat is gissen en weten alleen RD en de Japanners.

Voor diegene die na de gebeurtenissen van vorige week (die fameuze kapitaalsverhoging zonder geld, en terugbrengen van de schuld ) twijfels hebben deze :

- Door een pennentrek (niet met geld) werd de schuld van stvv gereduceerd van 8.5 miljoen naar 3.5 miljoen. Wat zegt dat over de schulden van stvv en bij uitbreiding RD ?!
- De schuld van Stvv stijgt echt niet met het bedrag dat de Japanners voor stvv betalen aan RD.

Het is nu ook ineens duidelijk dat de Japanners niet direct plannen hebben om extra vers geld in Stvv te pompen. Dus moet er rekening mee gehouden worden dat de ploeg die ze voor volgend seizoen bouwen, met hetzelfde budget zal moeten gebeuren, als dat waarmee RD en Bormans de ploeg vorig seizoen hebben samengesteld. Ze zullen dus ofwel inventief uit de hoek moeten komen, ofwel er voor moeten zorgen dat hun inkomsten sterk stijgen. (Publiciteit en transfers kunnen daar bij helpen - en inderdaad ook die van Edmilson. ) Al zeker als ze af willen van huurcontracten !

Deze man kijkt benieuwd toe vanop de zijlijn en houdt iedereen hier wel alert .... En mannen ... Ga eens wat supporteren voor uw ploeg ..... Het kan allemaal nog.... EN het brengt extra geld in de STVV-lade.
Elke post opnieuw zegt gij wel iets (meestal meerdere dingen) waarom we u absoluut niet serieus kunnen nemen..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STVV-fan »

Ik ben juridisch geschoold en heb (beperkte) financiële kennis, luister naar mij:

Een schuld is een schuld.
Dat uwe eigenaar de schuldeiser is DOET NIKS AF AAN DE OPEISBAARHEID van die schuld. Uwe eigenaar gaat die schuld gewoon niet opeisen als hij nog eigenaar is.

Brusselmans, nogmaals, stelt gewoon dat de Jappen de overnameprijs als schuld naar STVV kunnen verhalen.
Hij zegt niet dat dat zo is en uw schuld dus hoger ligt, dus stop er mee u daar op vast te pinnen. Hoe hoog dat bedrag ligt maakt dus ook gene zak uit.

Over die boekhoudkundige ingreep: ik wist pas dat ze bestond toen ik ze ging opzoeken. Wat is het gevolg? 5 miljoen van je schuld is WEG, NIET MEER OPEISBAAR en KOMT NOOIT MEER TERUG (!!!!!). 3 miljoen resteert, waarschijnlijk als aftrekpost op uw resultaat en om over te dragen naar de volgende boekjaren.

Draai dan eens de rollen om: Waarom wou RD dit nooit doen? Dan was STVV direct schuldenvrij geweest....

Off-topic, maar in dezelfde discussie.
Wat de Jappen nu gedaan hebben staat LOS van uw BUDGET voor volgend seizoen. Uw BUDGET kan, afhankelijk van wat Tokyo beslist, stukken hoger liggen dan vorig jaar.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Brusselmans »

Zoals ik al eerder zei : niet meer op reageren!
Blijkbaar is/was er -8.5 miljoen !
Rond welke pot geook draait :lol:

En lezen is ook zijn sterkste kant niet, want wat ik schrijf en wat hij er van maakt, dat hou je niet voor mogelijk !
:zot:
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door BoemBoem »

STVV-fan schreef:Ik ben juridisch geschoold en heb (beperkte) financiële kennis, luister naar mij:

Een schuld is een schuld.
Dat uwe eigenaar de schuldeiser is DOET NIKS AF AAN DE OPEISBAARHEID van die schuld. Uwe eigenaar gaat die schuld gewoon niet opeisen als hij nog eigenaar is.

Brusselmans, nogmaals, stelt gewoon dat de Jappen de overnameprijs als schuld naar STVV kunnen verhalen.
Hij zegt niet dat dat zo is en uw schuld dus hoger ligt, dus stop er mee u daar op vast te pinnen. Hoe hoog dat bedrag ligt maakt dus ook gene zak uit.

Over die boekhoudkundige ingreep: ik wist pas dat ze bestond toen ik ze ging opzoeken. Wat is het gevolg? 5 miljoen van je schuld is WEG, NIET MEER OPEISBAAR en KOMT NOOIT MEER TERUG (!!!!!). 3 miljoen resteert, waarschijnlijk als aftrekpost op uw resultaat en om over te dragen naar de volgende boekjaren.

Draai dan eens de rollen om: Waarom wou RD dit nooit doen? Dan was STVV direct schuldenvrij geweest....

Off-topic, maar in dezelfde discussie.
Wat de Jappen nu gedaan hebben staat LOS van uw BUDGET voor volgend seizoen. Uw BUDGET kan, afhankelijk van wat Tokyo beslist, stukken hoger liggen dan vorig jaar.
TINA..
of toch hoe hij het graag zag (En anderen het wou laten geloven) en wou hebben..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STimVV »

En over het feit dat er minder dan een jaar geleden voor 6 miljoen euro aan uitgaande transfers gedaan werden... die inkomsten werden niet geherinvesteerd in de uitbouw van de ploeg. Dus ofwel lagen de schulden nog een pak hoger dan die 8,5 miljoen. Ofwel zijn die miljoenen "verdwenen".
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door BoemBoem »

STimVV schreef:En over het feit dat er minder dan een jaar geleden voor 6 miljoen euro aan uitgaande transfers gedaan werden... die inkomsten werden niet geherinvesteerd in de uitbouw van de ploeg. Dus ofwel lagen de schulden nog een pak hoger dan die 8,5 miljoen. Ofwel zijn die miljoenen "verdwenen".
En nu komt er iemand met het feit dat je in een nieuw stadion speelt en zonder RD nooit nog bestaan had :roll: ...

Eeeeeeeelke keer opnieuw :D
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Positivo »

@ stvv-fan, juridisch geschoold en een beperkte financiële kennis. Ok en even mezelf voorstellen . Ik ben voorzitter van de raad van bestuur van een kmo én fanatiek supporter van Stvv. Mekaar kennen praat (schrijft) ongetwijfeld makkelijker.

De stijl van uw bijdrage is alvast correct. En ik heb, geloof me, zéér aandachtig gelezen. Bijdragen die een basis tot discussie bieden zijn hier op het forum uitzonderlijk..... Alleen het is voor mij overduidelijk dat de basis van dit laatste stuk niet door dezelfde persoon geschreven is als de stukken ervoor. Ik richt me dus nadrukkelijk tot die tweede persoon van stvv-fan en mijn vraag is : lees ook dit eens aandachtig.

Waarom RD de schuld van stvv niet weggeboekt heeft.
Dit lijkt me evident. We kennen RD. Het gaat er niet om dat RD Stvv niet schuldenvrij heeft willen maken. ( geef toe, als de japanners daar met een boekhoudkundige ingreep in slagen, waarom zou RD het dan niet gedaan hebben ?) Hij verkoos duidelijk de schuld op Rekening courant (op passief zijde, een schuld van de vennootschap) te houden ipv in kapitaal (Ook een schuld, maar niet als dusdanig beschouwd) . Een duidelijke strategie van RD, omdat die schuld (op rekening courant) nu eenmaal veel makkelijker terugvorderbaar is. Dat was ongetwijfeld het plan van RD. Als de gelegenheid (winst van stvv door transfers) zich voordeed, wat hij ooit voor stvv betaalde, terughalen ! Wat de japanners nu doen, (omzetten naar kapitaal) maakt terugvorderen moeilijker. Maar onmogelijk niet hé. Een kapitaalsvermindering kan altijd en als er geld op de rekening staat is dat ZO uit stvv gehaald. Garanties biedt dit helemaal niet.

Legt u mij eens uit op welke manier de Japanners de overnameprijs (of een deel ervan ) direct aan stvv zouden kunnen verhalen ? (Wat een idee zeg?!)
Allez, dit krijg je toch alleen maar verkocht aan mensen die geen notie hebben van bedrijfsstructuren. Gaan de Japanners een factuur sturen naar stvv? (ik kan me niet voorstellen dat zoiets al ooit gebeurd is). Of hoe zou jij dat doen in hun plaats ? Daar gaan ze hier op het forum niet mee lachen, hé man. Hoe de Japanners dat ook zouden doen, dat zou ALTIJD ten koste van het budget gaan. Dat zou betekenen geld vanuit stvv (wat er niet is)richting Japan. Dat betekent ook (tijdelijk) minder budget (lees: minder goede spelers). En VOORAL de schuld van stvv neemt hier opnieuw mee toe .... Vooral Brusselmans (die notabene nooit naar een match gaat kijken) houdt dit in de gaten. (Zo raamde hij bvb onlangs nog de overnameprijs van stvv door Dmm op 1,5 miljoen .... Duidelijk dat hij RD niet goed kent - doe dat toch maar maal 10) .

Dat wat de japanners gedaan hebben losstaat van het budget ? Helemaal akkoord. Natuurlijk kunnen de Japanners dat (stvv extra geld toestoppen) Hier stvv, hier is 10 miljoen (let op : wat mij betreft , geen enkel probleem) En hoe komt dat in de boeken van stvv, mijnheer stvv-fan? Leg me dat maar eens uit. Niet in het kapitaal hé vriend, op rekening courant is de enige uitweg ! Oei, dan stijgt de schuld van stvv direct met 10 miljoen. Geloof me de Jappen worden op het forum met de grond gelijkgemaakt . Seppuku, harakiri zal ook wel geaccepteerd worden. En noteer ook, dit is precies waarvoor RD hier (volledig ten onrechte) zo gehaat is.

Het forum is daar duidelijk in. Geld geef je aan stvv en vraag je zeker nooit terug. Dat de mensen die dat hier hoog van de toren blazen zelf niet, of nauwelijks naar hun ploeg gaan kijken (en er dus geen eurocent voor over hebben) is even niet relevant.

Om het hier wat vol te houden moet je niet gek zijn, maar geloof me het helpt.

We kunnen natuurlijk OOK , volgende woensdag massaal naar stvv gaan kijken. En gaan supporteren Zo lang er leven is , is er hoop EN de stvv-kas wordt gespijsd.
Laatst gewijzigd door Positivo op 06 mei 2018, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Positivo »

BoemBoem schreef:
STimVV schreef:En over het feit dat er minder dan een jaar geleden voor 6 miljoen euro aan uitgaande transfers gedaan werden... die inkomsten werden niet geherinvesteerd in de uitbouw van de ploeg. Dus ofwel lagen de schulden nog een pak hoger dan die 8,5 miljoen. Ofwel zijn die miljoenen "verdwenen".
En nu komt er iemand met het feit dat je in een nieuw stadion speelt en zonder RD nooit nog bestaan had :roll: ...

Eeeeeeeelke keer opnieuw :D
@ StimVV. Correct. Wees maar zeker dat de schulden hoger zouden geweest zijn. (Herinner je Bart Lammens en in mindere mate Benoit Morenne.) Dat dat geld zou verdwenen zijn is echt onmogelijk. België is wel geen bananenrepubliek. En Boemboem is duidelijk geen fluit waard als voorspeller van wat hier gaat geschreven worden.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Brusselmans »

Positivo schreef:
We kunnen natuurlijk OOK , volgende woensdag massaal naar stvv gaan kijken. En gaan supporteren Zo lang er leven is , is er hoop EN de stvv-kas wordt gespijsd.
:grappig: :grappig: :grappig:

Het moet zijn dat de topprestatie in Eupen u geinspireerd heeft tot deze oproep !
Alain
Berichten: 991
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Alain »

Het percentage op de volgende transfer van Junior zal ongetwijfeld ter sprake zijn gekomen tijdens de onderhandelingen tussen DMM en RD... Ik zou me hier dus nog niet rijk rekenen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Iniesta »

Beste Positivo, je kent misschien meer van boekhouding dan van de geschiedenis van deze club. STVV heeft altijd veel supporters gehad, ook in tijden dat het zelfs veel slechter ging dan nu. Dat die mensen echter niet gek zijn en blijven komen, hoe hard men ook met hun voeten rammelt is ondertussen ook op Staaien doorgedrongen. DAT is ook wat men RD verwijt. Hij heeft een club die financiële problemen had overgenomen en ze volledig kapot gemaakt. Onze sterktes, het publiek en de sfeer is zo goed als verdwenen maar onze financiële problemen niet.

Dat je dus het lef hebt om wat te kappen op mensen die soms meer dan 30 jaar hun centjes braaf aan STVV hebben afgedragen en door RD weggejaagd zijn, gaat te ver. Zeker als je de fouten (veel talrijker en duurder) van RD wat minimaliseert terwijl hij onze schuld vermenigvuldigd heeft en onze prijzenkast even leeg liet als de clubkas.

De Japanners mogen wat krediet krijgen want het is al goed dat iemand het zag zitten om de club over te nemen in deze toestand. Ik hoop dat ze de supporters kunnen overtuigen met prestaties op het veld want een vol Staaien is onze grootste troef.
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Positivo »

Beste Mijnheer Iniesta,

Hij is toch weg ? RD. Wat houdt u tegen om terug te komen ? U bent toch geen successupporter ?

Dat de sfeer weg is op Stayen, moet ik u echt bijtreden. Geloof me, ik ga waarschijnlijk al langer dan u naar stvv kijken en kan wat vergelijken. Zeg, let op met wat je schrijft, ik zou wel eens meer van de geschiedenis van de club kunnen weten, dan u voor mogelijk houdt. Maar u hebt wat gelijk, na de verkoop van Edmilson, Schoofs, Dompé ... En het vertrek van Ferrera is het echt mis gegaan.... Zeg, maar was dàt niet onder Bart Lammens ?

Dat ik lef heb om te kappen op mensen ? Wie ? Brusselmans en stvv-fan ? Die kunnen daar tegen EN die kappen ook op mij. En die Brusselmans is niet haatdragend.
Waar heb ik nog op iemand gekapt ? Op mensen die hier aan foruminitis lijden misschien ? Daarover kunt u gelijk hebben ....ik hou niet van onzin, moet u weten en mensen hier zwart maken terwijl men niet weet waarover men praat.... Tja dan zit ik zo op mijn paard.

Wat die schuld van stvv betreft .... U doet me zowaar aan iets denken.
Wel, stvv is niemand iets verschuldigd. Alleen zijn eigenaar. Maar wist u ook dat het kapitaal van een bedrijf een schuld is, aan zijn eigenaar(s) ?

U als kenner van stvv weet dan ongetwijfeld ook dat het vroeger (je weet wel in die tijd van de geweldige sfeer) heel wat minder was..... Spelers moesten maanden op hun loon wachten..... Leveranciers tot een jaar en méér ....en herinnert u zich uit die tijd ook nog de tribunes ? Je weet wel die hoofdtribune van 50 jaar en ouder, waar zakenmensen op houten voorhistorische banken moesten zitten .... En bent u toen in de receptieruimte geweest ? Een geweldige ervaring.... Sfeer dat kun je niet geloven... Er was plaats voor 500 mensen en bij topwedstrijden werden er 2000 aan ingeduwd. Als je als laatste binnenkwam geraakte je niet aan de toog....het voordeel was wel dat je als eerste buiten waart ..... Geweldige tijden. En dat mooi kribbeke langs de Tiensesteenweg. Wat denkt u mijnheer Iniesta... Zouden de Japanners de club in die situatie ook overgenomen hebben ?

Er is toch niets mis is met uw geheugen ?
Ik heb volgende vraag voor u : (meestal krijg ik geen antwoorden op mijn vragen ... Maar dat zegt ook veel, nietwaar) . Is er sinds Rd terug heeft overgenomen nog één keer een probleem geweest met het behalen van een licentie ? En wat zegt dat volgens u ?

Mijnheer Iniesta, u bent toch niet pessimistisch van nature ? U kunt naar de club op 2 manieren kijken ... De zaken die gerealiseerd zijn en die niet. Probeer het eerste eens. En er blijft inderdaad nog véél te doen !

Er mag hier geschreven worden.... Gezeverd en wat weet ik nog.
Maar het volgende mijnheer Iniesta. Zaken die u en ik kunnen zien...

Een stadion. Dat zeer binnenkort afgewerkt wordt.
Als u stvv supporter bent, kunt u er terecht ook fier op zijn : we waren het eerste stadion ter wereld met led verlichting ! Die van Genk benijden ons daar voor. Maar misschien gaat u nu klagen dat de tribunes te hoog zijn, of niet ?
Weet je wat ik ook zie ? Een club waarvoor een Japans bedrijf geld wou neertellen . En misschien meer dan u en ik voor mogelijk houden.
En nu hoor ik u roepen Met een prijzenkast die leeg is.
En daar hebt u gelijk. Maar die was vóór de periode RD ook zo goed als leeg, niet ?
En die gaan we nu misschien vullen dankzij de Japanners EN dankzij de basis van RD.

Woensdag ! Naar Stayen !
Plaats reactie