Bouw nieuwe tribune spoorweg

Alles over het beleid van onze club
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Bouw nieuwe tribune spoorweg

Bericht door Mikman »

Had het al in de topic van de abonnementen gezet, maar eigenlijk kan het beter in een aparte topic staan ( ik vind geen oude topic over verbouwingen of Stayen meer ). Ik citeer eventjes letterlijk uit HBVL , pagina S16:

"In dat debat liet Duchâtelet, sterke man bij STVV, weten dat eind dit jaar begonnen wordt aan het vierde en laatste deel van de tribune op Stayen. Het gaat om de tribune aan de spoorweg, waar ook een ondergrondse parking zal komen."
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Bouw nieuwe tribune spoorweg

Bericht door Jack »

Gaat mooi zijn als het tegen de hoofdtribune opgebouwd kan worden in dezelfde stijl.
Ook goed dat de uitsupporters op een deftige manier ontvangen kunnen worden.
Of dit voor de rest aan de club, buiten uitstraling, toegevoegde waarde levert...
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Bouw nieuwe tribune spoorweg

Bericht door STimVV »

Benieuwd waar ze de bezoekers dan gaan plaatsen tijdens de werken.
Extra staantribune maken voor hoofdtribune, zoals dat nu het geval is aan de kant van de sfeertribune?
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Bouw nieuwe tribune spoorweg

Bericht door Jacques »

Steek ze maar bij de VIPs, plaats genoeg en dan valt daar misschien ook eens wat te beleven. :)
Serieus: op of voor West is met voorsprong de meest voor de hand liggende keuze

Meerwaarde: hangt af van het type tribune lijkt me. Is't een voetbaltribune of een businessgebouw dat ze gaan zetten? Heeft er iemand al plannen gezien? Visueel zou het er sowieso wel beter moeten gaan uitzien, tenzij ze nog eens voor een andere stijl gaan opteren.

Capaciteit is momenteel geen issue, maar herinner u dat we na de start met Schoofs, Junior en Dompé een tekort aan betaalbare plaatsen bij topmatchen hadden. Als ze het menen met hun promo talk van de voorbije weken, kan het in St-Truiden altijd snel en hard gaan en is extra capaciteit geen overbodige luxe. Het moet voor alel duidelijkheid dan wel om betaalbare plaatsen gaan. West illustreert tweewekelijks dat je met een serieus overaanbood aan VIP plaatsen zit. Daar hebben we er dus zeker niet meer van nodig.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Bouw nieuwe tribune spoorweg

Bericht door Since '54 »

Jack schreef:Gaat mooi zijn als het tegen de hoofdtribune opgebouwd kan worden in dezelfde stijl.
Ook goed dat de uitsupporters op een deftige manier ontvangen kunnen worden.
Of dit voor de rest aan de club, buiten uitstraling, toegevoegde waarde levert...
Hoe zie je dat zitten 'tegen de hoofdtribune op?' Ben eens curieus. Men heeft amper plaats om naar achteren te bouwen. Maar ja afwachten zeker.
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Bouw nieuwe tribune spoorweg

Bericht door Dreke »

Afwachten. De rest is speculatie. Dat werk je natuurlijk in de hand als je eerste communicatie hierover op een spreekavond is.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Bouw nieuwe tribune spoorweg

Bericht door zipke373 »

Maart 2016 : http://www.hbvl.be/cnt/dmf20160315_0218 ... n-getrouwd

Zullen wel ongeveer deze plannen zijn he...
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Bouw nieuwe tribune spoorweg

Bericht door Mikman »

Update:

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20170607_0291 ... gn=seeding

Blijkbaar verhuizen de sfeermakers terug naar de Zuid? En wat met de bezoekers?

Maar het kan dus nog wel even duren...
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Bouw nieuwe tribune spoorweg

Bericht door Jan Bulder »

Mikman schreef:Update:

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20170607_0291 ... gn=seeding

Blijkbaar verhuizen de sfeermakers terug naar de Zuid? En wat met de bezoekers?

Maar het kan dus nog wel even duren...
Misschien heb jij nog ergens anders iets opgevangen, maar zowel in het artikel als in het filmpje wordt toch nergens gezegd dat de sfeermakers terug naar Zuid verhuizen? Enkel een supporter die die kant nostalgisch vindt en denkt dat de fans wel staan te springen om terug te verhuizen (ik alvast niet). Toch nergens een officiële communicatie van de club dat dit ook het geval is. De kant van de Tiense is historisch gezien trouwens toch nostalgischer dan de overkant.

Ik zou het alleszins niet logisch vinden, gezien de compartimentering van het stadion en de bezoekersingang langs de zuidkant. Als er 2000 plaatsen komen op die tribune, kunnen er 1000 plaatsen voorzien worden voor bezoekers. De overige 1000 plaatsen kunnen opengesteld worden voor STVV-fans als de overige thuisvakken uitverkocht geraken. En zoals je eerder al aanhaalde kan dat in een goed seizoen vrij snel gaan gezien het beperkt aantal betaalbare plaatsen.
Laatst gewijzigd door Jan Bulder op 07 jun 2017, 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Bouw nieuwe tribune spoorweg

Bericht door Jacques »

Lijkt me een slecht idee om weer te gaan verhuizen. We zijn geen zigeuners hè. Noord, Oost, Zuid, de enige plek waar we nog niet geweest zijn is West, nog effkes sparen. :mrgreen: Het is ook maar gewoon een quote.
In ieder geval: ik sta er niet om te springen, maar ik ben dan ook ne wringer. :P
Bovendien: een tribune met amper 2000 staanplaatsen verdelen onder eigen kop en bezoekers is belachelijk.
Het is anderzijds ook geen verstandige optie om de bezoekers 2000 plaatsen te geven.
Het meest voor de hand liggende en verstandige is wat mij betreft zoals Jan Bulder het voorstelt.

Algemeen heeft het voetbalgedeelte voor mij voorlopig nog een hoog vis noch vlees-gehalte. “Hoe dat er dan precies zal uitzien? In harmonie met de rest van het stadion. We hebben geen zin in een kakofonie. Meer kan ik daar voorlopig niet over zeggen”. Dat moet van ons zowat de enige club maken waarbij de plannen klaar liggen (cfr. titel) maar waar de voorzitter er tegelijk niet dieper op wenst in te gaan. :)
We zullen wel zien hoe de plannen er uit gaan zien. Het staat niet bepaald hoog op mijn prioriteitenlijst deze zomer.
Overdrijven is een kunst
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Bouw nieuwe tribune spoorweg

Bericht door Dreke »

Kan je eventueel een copy paste doen? Het artikel zit achter de muur.
A loyal football fan only supports the shirt...
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Bouw nieuwe tribune spoorweg

Bericht door Mikman »

SINT-TRUIDEN - Donderdag is de afbraak gestart van een van de meest vervallen krotten op Truiens grondgebied. De eigenaar heeft hiervoor opdracht gegeven. De woning op de Tiensesteenweg was al meer dan 30 jaar onbewoond en een doorn in het oog van vele Truienaars. “Het stond bovendien op één van de belangrijkste invalswegen naar het centrum. Met de afbraak verdwijnt ook een van de laatste stadskankers van Sint-Truiden”, weet burgemeester Veerle Heeren.
Ook Roland Duchâtelet is opgetogen over de afbraak. “Het was een echte schandvlek naast ons bouwproject. De eigenaars, de familie Nivelles, hadden destijds samen met ons een gemeenschappelijke bouwaanvraag ingediend”, weet Duchâtelet.

Maar door verdeeldheid binnen de familie gebeurde er al die jaren helemaal niets, tot Bart Nivelles het pand helemaal verwierf. Hij diende een nieuwe aanvraag in voor de bouw van appartementen en vroeg een sloopvergunning aan om zware gewestelijke krotbelastingen te vermijden. De eigenaar had nog tot juli een opschorting gekregen om te slopen of heffingen te betalen. Intussen is wel zijn bouwvergunning vervallen. Begin dit jaar werden nog alle ramen en deuren dichtgetimmerd omdat het krot was gekraakt door druggebruikers.

Stadskanker

Burgemeester Veerle Heeren (CD&V) werd donderdag op sociale media hard aangepakt omdat ze het pand als een ‘kankerplek’ had bestempeld in een post op Facebook. “Ik ben geschrokken van de impact van sociale media. Haatboodschappen en doodsbedreigingen gaan een stap te ver, dat is onaanvaardbaar en verwerpelijk. Ik gebruikte louter een term die vaak wordt gebruikt als het gaat over verkrotte panden in het midden van de stad. Nu meer dan ooit begrijp ik hoever men jonge mensen kan drijven met pesterijen”, besluit Heeren.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Bouw nieuwe tribune spoorweg

Bericht door Jones »

Roland jong, dat is iets om op Kortenbos of op Terbiest uit te bouwen. Ik hoorde dat er al plannen op papier staan voor Kortenbos trouwens.
http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=124949
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Bouw nieuwe tribune spoorweg

Bericht door Mikman »

Stayen is het enige veld in eerste klasse dat "maar" 100 meter lang is, de anderen zijn op Eupen na ( 102,8m ) allemaal 105 meter. Dat is toch wel in het nadeel van de ploeg die het spel moet maken, want 5 meter is echt wel veel. Heeft waarschijnlijk ook wel met de ligging tussen Tiensesteenweg en spoorweg te maken, dan is het niet makkelijk om uit te breiden. Weten we meteen ook waarom de voorzetten van Voetske en de lange ballen van Hayen zo vaak in de Jonagold of over de Tiense belandden indertijd, als ze op Wembley of Nou Camp hadden gespeeld dan waren dat allemaal perfecte ballen geweest :lol:


Benieuwd of ze dat gaan aanpassen als de nieuwe tribune er komt. Maar dan moet er dus wel weer een nieuwe mat komen. En de ruimte aan de spoorweg is sowieso beperkt.
Plaats reactie