Ervaren sportief directeur of sportieve raadgevers

Alles over het beleid van onze club
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Ervaren sportief directeur of sportieve raadgevers

Bericht door tesneusdoek »

Om het risico op mislukkingen/vergissingen tijdens de transferperiode(s) te vermijden, zouden we misschien een ervaren sportief directeur moeten aantrekken en samenwerken met ex-spelers die nu actief zijn in lagere klasses of in buitenlandse competities waar talent nog tegen een haalbare prijs kan weggehaald worden. Er moet wel duidelijk één iemand verantwoordelijk zijn en de tijd krijgen om zijn werk te doen (om Standard-toestanden te vermijden).

Misschien eens polsen bij Gunther Jacob? Die heeft toch veel talentvolle spelers naar België gebracht.

http://www.voetbalnieuws.be/news/240346 ... eten_kopen
den ief
Berichten: 1346
Lid geworden op: 25 nov 2010, 11:25

Re: Ervaren sportief directeur of sportieve raadgevers

Bericht door den ief »

tesneusdoek schreef:Om het risico op mislukkingen/vergissingen tijdens de transferperiode(s) te vermijden, zouden we misschien een ervaren sportief directeur moeten aantrekken en samenwerken met ex-spelers die nu actief zijn in lagere klasses of in buitenlandse competities waar talent nog tegen een haalbare prijs kan weggehaald worden. Er moet wel duidelijk één iemand verantwoordelijk zijn en de tijd krijgen om zijn werk te doen (om Standard-toestanden te vermijden).

Misschien eens polsen bij Gunther Jacob? Die heeft toch veel talentvolle spelers naar België gebracht.

http://www.voetbalnieuws.be/news/240346 ... eten_kopen
Tsja, sowieso zou een goede sportief directeur een meerwaarde zijn. Het probleem is, en dat werd hier al vaker aangehaald, dat een sportief directeur enkel succesvol kan zijn als hij daarvoor een mandaat en budget krijgt van de grote patron. En dat zit er helaas niet in. Het impliceert dat Roland een deel van de controle en macht overdraagt.

Natuurlijk, moest dit het geval zijn en Roland zich absoluut niet meer bezig houden met het sportieve, zou een sportief directeur de oplossing zijn.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Ervaren sportief directeur of sportieve raadgevers

Bericht door voetballiefhebber »

Op gebied van transfers moeten we een groot voorbeeld nemen aan Genk. Zij kopen vaak voor een klein bedrag in en verkopen jaarlijks 1 à 2 spelers voor monsterbedragen. Courtois, De Bruyne, N'Didi, die jongen die bij Lazio zit waarvan de naam me ontsnapt. Dit zijn maar enkele namen van een lange lijst.
Alleen is er toch nog ergens een probleem ivm het beheer van het geld heb ik de indruk daar, want zij zouden ieder jaar voor de titel moeten spelen met deze mogelijkheden. Daar komt veel meer geld binnen aan transfers dan bij Club of Anderlecht.

Een goede TD kan je veel geld opleveren. Veel meer geld dan je aan deze man moet betalen. Persoonlijk was ik tevreden geweest met het in Genk uitgespuwde duo Degraen-Jacob.
Degraen als makelaar weet ook hoe hij moet onderhandelen en dan Jacob nog die als advocaat zich ook niet zal laten doen. Roland moet mensen in dienst nemen met voetbalknowhow, maar het probleem is dat hij niemand vertrouwt en denkt dat hij alles beter kan.
pat@
Berichten: 1065
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Ervaren sportief directeur of sportieve raadgevers

Bericht door pat@ »

voetballiefhebber schreef:Op gebied van transfers moeten we een groot voorbeeld nemen aan Genk. Zij kopen vaak voor een klein bedrag in en verkopen jaarlijks 1 à 2 spelers voor monsterbedragen. Courtois, De Bruyne, N'Didi, die jongen die bij Lazio zit waarvan de naam me ontsnapt. Dit zijn maar enkele namen van een lange lijst.
Alleen is er toch nog ergens een probleem ivm het beheer van het geld heb ik de indruk daar, want zij zouden ieder jaar voor de titel moeten spelen met deze mogelijkheden. Daar komt veel meer geld binnen aan transfers dan bij Club of Anderlecht.

Een goede TD kan je veel geld opleveren. Veel meer geld dan je aan deze man moet betalen. Persoonlijk was ik tevreden geweest met het in Genk uitgespuwde duo Degraen-Jacob.
Degraen als makelaar weet ook hoe hij moet onderhandelen en dan Jacob nog die als advocaat zich ook niet zal laten doen. Roland moet mensen in dienst nemen met voetbalknowhow, maar het probleem is dat hij niemand vertrouwt en denkt dat hij alles beter kan.
Laat dat nu juist de drempel zijn die RD niet over wil. Liever een goedkope werkkracht zonder voetbalkennis, dan een dure met kennis van voetbalzaken. Al een geluk dat hij het zo goed meent bij de club. :party:
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: Ervaren sportief directeur of sportieve raadgevers

Bericht door Iniesta »

Bekijk het eens zoals RD: waarom zou ik iemand veel geld betalen om te doen wat ik vooral zelf wil bepalen?

Geen sportief directeur dus die iets te zeggen wil hebben.
Gebruikersavatar
Corleone
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 aug 2017, 15:42

Re: Ervaren sportief directeur of sportieve raadgevers

Bericht door Corleone »

[quote="Iniesta"]Bekijk het eens zoals RD: waarom zou ik iemand veel geld betalen om te doen wat ik vooral zelf wil bepalen?

Geen sportief directeur dus die iets te zeggen wil hebben.[/quot

Als rd zijn visie is dezelfde zou zijn als bij Oostende, The great old of Zulte waregem, en zich zou laten omringen door een type Luc Devroe dan zou Stayen hoe het er nu uitziet nog te klein zijn!
Aantrekkelijke namen, aantrekkelijke matchen, meer supporters, meer inkomsten, meer bierverbruik(en langer), iedereen gelukkig en dan zou rd eventueel is kunnen vertellen om te willen strijden voor Po 1 en dan toont ge ambitie, door het gewoon te vertellen zonder bijhorende maatregelen toont ge geen ambitie maar maakt ge uzelf en uw trouwe fans gewoon een blaas wijs.
Plaats reactie