Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Alles over het beleid van onze club
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door enerkey »

Er bestaan gewoon geen boekhoudige truckjes waar je schulden kunt wegtoveren. Er zijn gewoon te veel scenarios om dit tot in detail te weten te komen.

- Ofwel hebben de Jappen die 8,5 aan RD betaalt bij de overname en werd het schuld 8,5 miljoen aan de Jappaners.
- Ofwel hebben de Jappen een % aan RD betaalt bij de overname en heeft RD een deel laten vallen en werd het schuld 8,5 miljoen aan de Jappaners.
- Ofwel heeft RD de schuld laten vallen en bij overname werd het een schuld aan de Jappen
- Ofwel bleeft die schuld aan RD bestaan bij de overname

Wat is er dan later gebeurd:

- De Jappen lieten 5 miljoen van die schuld vallen
- RD liet 5 miljoen van de schuld vallen
- De Jappen kochten voor 5 miljoen af aan RD
- De Jappen kochten een deel af, RD liet de rest vallen in ruil voor quick cash.
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Positivo »

Iniesta, van die klokken en die klepels.
ivm de zogenaamde schuld van stvv, jij begrijpt er niks van (geef je zelf toe) en toch wil je je gelijk halen. Zielig hé. (Het is nog maar enkele dagen geleden dat je STVV uit het niets met een liquiditeitsprobleem opzadelde.) (jij schrijft zo maar wat, zonder te weten waarover je het hebt)

Dan trakteer je ons nogmaals op herhaling nummer 6. We lezen geduldig verder.

En dan tot slot (waarschijnlijk ijdele hoop, maar misschien kun je je daarmee verzoenen)

Voor jou is de redding van stvv door RD het vernoemen niet waard.
Voor jou was het snel terugkomen na dagradatie een “fait divers”.
Voor jou was afgelopen seizoen niet meer dan normaal.
Voor jou is een stadion van 100 miljoen “so what”.
Voor jou zijn de aankoop en aanleg van oefenvelden niks ….
Nieuwe zitjes afgelopen maand ….
Nog een tribune extra voor de supporters … alles niks voor jou.

En anderen hier op het forum, waaronder ikzelf vinden dat prestaties die voor altijd respekt verdienen. Als de man dood is, wordt dat stadion, twijfel daar maar niet aan… Het Roland Duchatelet stadion. (Dan heb je een reden om nooit nog een voet op Stayen te zetten.)

Dus accepteer dat nu maar allemaal gewoon en kruip aub niet terug in uw pen…. anders moet ik opnieuw antwoorden…
Dreke
Berichten: 3623
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Dreke »

Positivo schreef:Als de man dood is, wordt dat stadion, twijfel daar maar niet aan… Het Roland Duchatelet stadion. (Dan heb je een reden om nooit nog een voet op Stayen te zetten.)
Als de naam verandert, zal het voor een sponsor zijn.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Jack »

Wat een vermoeiende boel hier!
Eindeloos langs elkaar door lullen!
Gebruikersavatar
weekenders
Berichten: 1079
Lid geworden op: 29 jan 2012, 11:30
Supporter van: STVV

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door weekenders »

Jack schreef:Wat een vermoeiende boel hier!
Eindeloos langs elkaar door lullen!
Idd Jack, ik vind dat deze topic al lang gesloten mocht worden.De zever loopt er langs alle kanten van af.
StellaWADASWAD
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 dec 2017, 21:31

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door StellaWADASWAD »

Dit is het laatste beetje plezier dat sommige negativisten nog hebben. Dit topic zal open blijven tot de dag dat dit forum van het internet verdwijnt.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door STVV-fan »

StellaWADASWAD schreef:Dit is het laatste beetje plezier dat sommige negativisten nog hebben. Dit topic zal open blijven tot de dag dat dit forum van het internet verdwijnt.
:love: :hug:

:heil:
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Positivo »

Jack schreef:Wat een vermoeiende boel hier!
Eindeloos langs elkaar door lullen!

Als je het hier vermoeiend vindt ..... Niet twijfelen, je blijft maar zolang als je zelf wil.
Dat men naast elkaar blijft doorpraten .... Dat valt inderdaad niet te ontkennen.
Niemand wijzigt zijn mening.

Wat het anti-rd kamp betreft, die blijven RD zien als de mislukkeling en de persoon die stvv onheil bracht. De andere groep ziet het tegenovergestelde.

Ikzelf onthou hier Brusselmans, Iniesta en hun sympathisanten. Die mensen hebben geen notie van cijfers, hebben geen idee van doelstellingen, hebben nooit een bedrijf(wat stvv is) langs de kant van een directie gezien, hebben ongetwijfeld nooit beleidsbeslissingen genomen in hun leven, hebben geen idee van jaarrekeningen, weigeren iedere uitleg, maar willen wel halsstarrig daarover hier hun gelijk halen.

Aan de neutrale lezer om te oordelen.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Tompie »

Heel die discussie is inderdaad eindeloos maar ik heb liever dat ze hier wordt gevoerd dan in zeven andere topics.

Ik ben in de eerste plaats een supporter van voetbalclub STVV. Het sportieve primeert dus bij mij. Op dat vlak heeft het Duchatelet tijdperk bij mij geen indruk gemaakt, integendeel. Op ieder ogenblik dat de club SPORTIEVE stappen voorwaarts kon zetten, werd alles wat een eurocent kon opbrengen verpatst. Uit noodzaak? Geen idee. Was het daarvoor beter? Meestal niet, maar dat doet eigenlijk niet ter zake. Toen had je tenminste nog het gevoel dat de WIL om beter te doen er wel was, hoe amateuristisch het er ook aan toe ging.

Maar dat is wel de reden dat de tribunes steeds leger werden. Waarom zou je komen supporteren voor een club die bewust weigert sportieve stappen voorwaarts te zetten?

Duchatelet heeft ooit zelf gezegd: "STVV is een gezelligheidsclub, geen ambitieclub." Tja, waarom zou je jouw keel dan nog schor schreeuwen? Dat gaat regelrecht in tegen alles wat met topsport te maken heeft.

Ik ben er van overtuigd dat de meerderheid van de supporters die niet meer naar Stayen trekken dat niet doen om de PERSOON Duchatelet, maar wel om zijn sportief beleid. Dat is toch een belangrijke nuance. Dat hevige supporters een afkeer krijgen van de persoon is vooral een gevolg van het feit dat hij hun favoriete club sportief niet laat groeien. Dat is ook de reden dat het mis ging in Standard én in Charlton.

Ikzelf ben wel altijd komen kijken. Ik beschouw mezelf belangrijker dan een toevallige passant, want zelfs een tijdelijke eigenaar zal nooit die passie voor een club voelen die een trouwe fan heeft. Ik ben ook altijd van mening geweest dat de spelers op het veld mijn steun verdienden en de jongste seizoenen waren, zeker in de thuiswedstrijden, lang niet slecht.

Ik weiger dus ook om alles als negatief te beschouwen. Ik gun de Japanners ook een kans, én tijd. Tot nu toe hebben zij zich aan hun beloftes gehouden. Ik geloof in hun project.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door enrique »

Dit is het laatste wat ik er over wil/zal zeggen
Op antwoorden reageer ik niet meer

Hij heeft 2 degradaties gekend in enkele jaren
De oorzaken zijn er
Slechte aankopen of na een succesvol (half) seizoen cashen en opnieuw beginnen
Na de laatste keer met verkoop van Junior, Dompe en Schoofs met meer geluk dan kunde erin gebleven
Anders waren het er 3
Weliswaar onder BL, zelfde strategie
Allemaal met de mantel bedekt door de aanhangers van RD
Op TV komt hij altijd vertellen dat hij niks verdiend heeft aan het voetbal
Dat geloof je toch zelf niet
Hij heeft Standard leeg gezogen, voor zijn komst een kampioenenploeg
Hij heeft rap moeten maken dat hij daar weg was, of ze hadden hem in het water gegooid
Als je graag miljoenen wil verdienen in het voetbal, werk je zoals met beleggingen
Op lange termijn
En anders moet je makelaar worden
Ten slotte, hij heeft zelf meer dan eens gezegd dat hij niks van voetbal kent
Hij heeft zich steenrijk gemaakt met zijn ondernemingen buiten het voetbal, proficiat daarvoor
Op dat vlak is het gene ezel
Al zal hij ervan kunnen genieten in zijn graf...
Maar van voetbalmanagement kent hij geen jota
Voor 400.000 euro ne speler kopen tegen ieders advies en als het tegen slaat, ik moet mijn 400.000 euro terug hebben van stvv, dat kan iedereen
Er zullen altijd voor- en tegenstanders zijn
Dat is met alles zo
En iedereen heeft een mening en mag die altijd neerpennen
Al vinden sommigen hier dat alleen wie met alles tevreden is op het forum mag
Groeten
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Brusselmans »

Positivo schreef: Ikzelf onthou hier Brusselmans, Iniesta en hun sympathisanten. Die mensen hebben geen notie van cijfers, hebben geen idee van doelstellingen, hebben nooit een bedrijf(wat stvv is) langs de kant van een directie gezien, hebben ongetwijfeld nooit beleidsbeslissingen genomen in hun leven, hebben geen idee van jaarrekeningen, weigeren iedere uitleg, maar willen wel halsstarrig daarover hier hun gelijk halen.

Aan de neutrale lezer om te oordelen.
En gij weet dat zo maar allemaal, dat ge dat hier zomaar voor waar neerkribbelt ?
Ge zou u nog wel eens kunnen verschieten anders !

En uwe uitleg trekt op nie veel, is eerder een hocus-pocus verhaaltje !
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Iniesta »

Ik kan me volledig vinden in de post van Tompie. :toppie:

Je hoeft inderdaad geen RD-hater te zijn om in te zien dat zijn "verdiensten" zeer magertjes zijn ondanks de vele hopeloze pogingen van wat klapvee. Ik heb hem zeer lang en hevig verdedigd maar uiteindelijk moet je conclusies trekken en deze conclusies over zijn "prestaties" kunnen enkel hard zijn. De persoon kan me niet minder schelen. Liefst zou ik me zo weinig mogelijk van hem herinneren of evenveel als de prijzen die hij won :lol:

Geen resultaten op financieel noch sportief gebied en verlaten door een groot deel van een decennialang hondstrouw publiek. :clap:

Uiteraard is het de fout van dat publiek en niet van de man die jarenlang hier alles voor het zeggen had. :oops:

Ik hoop dat ik snel één van de vele lege plaatsen van Staaien weer kan opvullen omdat de Japanners zijn stal hebben uitgemest en WEL vooruit willen en kunnen met STVV.
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Positivo »

Brusselmans schreef:
Positivo schreef: Ikzelf onthou hier Brusselmans, Iniesta en hun sympathisanten. Die mensen hebben geen notie van cijfers, hebben geen idee van doelstellingen, hebben nooit een bedrijf(wat stvv is) langs de kant van een directie gezien, hebben ongetwijfeld nooit beleidsbeslissingen genomen in hun leven, hebben geen idee van jaarrekeningen, weigeren iedere uitleg, maar willen wel halsstarrig daarover hier hun gelijk halen.

Aan de neutrale lezer om te oordelen.
En gij weet dat zo maar allemaal, dat ge dat hier zomaar voor waar neerkribbelt ?
Ge zou u nog wel eens kunnen verschieten anders !

En uwe uitleg trekt op nie veel, is eerder een hocus-pocus verhaaltje !
Brusselmans, dat is geen kwestie van weten.....Dat noemt logica, beste vriend. Iemand met wat kennis van bedrijfsvoering (die jij niet hebt) hoeft zelfs niet uitgelegd te worden hoe de omzetting van rekening courant (wat jij zo graag de schuld van 8.5 miljoen van RD noemt) naar kapitaal gebeurt. Die wéét dat, ként dat, begrijpt dat! Punt. Lees de bijdrage van tesneusdoek van vandaag in de topic Transfers hieromtrent even.

Jij blijft om de andere dag zinloze( en dezelfde) praat hierover uitkramen. Niet om de waarheid te zoeken, maar omdat je RD gewoon geen enkele verdienste gunt. Dan wil je nog laten uitschijnen dat je er veel van weet. Dat maakt de zaak dan nog erger. Dan belieg en bedrieg je hier gewoon het hele forum.

Ongetwijfeld wartaal voor je ?!
Welk deel precies?
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Positivo »

enrique schreef:Dit is het laatste wat ik er over wil/zal zeggen
Op antwoorden reageer ik niet meer

Hij heeft 2 degradaties gekend in enkele jaren
De oorzaken zijn er
Slechte aankopen of na een succesvol (half) seizoen cashen en opnieuw beginnen
Na de laatste keer met verkoop van Junior, Dompe en Schoofs met meer geluk dan kunde erin gebleven
Anders waren het er 3
Weliswaar onder BL, zelfde strategie
Allemaal met de mantel bedekt door de aanhangers van RD
Op TV komt hij altijd vertellen dat hij niks verdiend heeft aan het voetbal
Dat geloof je toch zelf niet
Hij heeft Standard leeg gezogen, voor zijn komst een kampioenenploeg
Hij heeft rap moeten maken dat hij daar weg was, of ze hadden hem in het water gegooid
Als je graag miljoenen wil verdienen in het voetbal, werk je zoals met beleggingen
Op lange termijn
En anders moet je makelaar worden
Ten slotte, hij heeft zelf meer dan eens gezegd dat hij niks van voetbal kent
Hij heeft zich steenrijk gemaakt met zijn ondernemingen buiten het voetbal, proficiat daarvoor
Op dat vlak is het gene ezel
Al zal hij ervan kunnen genieten in zijn graf...
Maar van voetbalmanagement kent hij geen jota
Voor 400.000 euro ne speler kopen tegen ieders advies en als het tegen slaat, ik moet mijn 400.000 euro terug hebben van stvv, dat kan iedereen
Er zullen altijd voor- en tegenstanders zijn
Dat is met alles zo
En iedereen heeft een mening en mag die altijd neerpennen
Al vinden sommigen hier dat alleen wie met alles tevreden is op het forum mag
Groeten

Kijk Enrique, ik kan natuurlijk enkel voor mezelf spreken.
Moet ik je zeggen dat ik een RD aanhanger ben ? Grapje.

Ik tel de plussen op en trek er de minnen van af .
Voor mij is de eindsom indrukwekkend positief en voor het anti-rd kamp indrukwekkend negatief. Accepteer dat, dat doe ik OOK. Niemand zal de ander kunnen overtuigen.

Maar !!! Als je over bedragen begint (verrijken enzv. ) dan moet je met bewijzen komen en anders veeg ik die zo van tafel... Dan is het van horen zeggen en daarmee bereik je niks. Nada !

Een stap vooruit zou bvb zijn dat iemand van het (of het hele... :grappig: ) anti-rd kamp zich in deze bijdrage kan vinden....
FANFOREVER
Berichten: 582
Lid geworden op: 18 okt 2010, 08:22

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door FANFOREVER »

Wat ben jij toch een ongelooflijk grote hufter die enkel maar RD verdedigt en nul komma nul bijdraagt als het over voetbal gaat Ik weet niet of de Jappen het beter zullen doen maar heb toch een gevoel van opluchting nu RD hier weg is. Nog veel geluk met uw RD adoratie. En neen ik heb geen behoefte aan een antwoord. Maar dat zal je ongetwijfeld niet kunnen laten. Tot ziens zelfverklaarde grootste supporter van STVV( lees RD)
:stvv:
Plaats reactie