Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Alles over het beleid van onze club
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door enerkey »

Gewoon jaren minder uitgeven dan inkomsten + verkoop Van Houdt, Nielsen, Englebert,...
Andere tijden. Zie het als de horeca voor en na witte kassa. Vroeger deed ook het stad alle investeringen aan het stadion.

Er was een constructie met waarbij raad van bestuur geld diende te investeren. Dat was 2 miljoen bef per persoon. Per jaar kon slechts 1a2 hun geld terugvragen. Zij dienden dan vervangen te worden.

Waarom werd er RD gesmeekt om over te nemen? Wel waarschijnlijk om dezelfde reden waarom RD smeekte om de Jappen over te nemen.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door zipke373 »

Dreke schreef:
Since '54 schreef:
Dreke schreef:Ik neem de daden van zijn voorgangers niet mee in rekening omdat die er niet toe doen. Het wilt niet zeggen dat als iemand geen voorstander is van RD, dat hij dat wel is van zijn voorgangers.
Dreke van wie bent u ooit een voorstander geweest?
Als het over beleid gaat? Weinigen. Ook bij andere clubs niet. Voor mij maken ze allemaal deze volkssport kapot.
Als het over trainers gaat? Brepoels in zijn eerste periode.
Als het over spelers gaat? Boffin, Desiré, Kalissa, Cantaluppi, Mignolet, Delorge, Sidibé, Rudonja en nog vele anderen.
Als het over wereld gaat? Joey Ramone. :-)
De beste concerten die ik ooit gezien heb! Hey! Ho! Let's Go! :beer:
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Franz »

zipke373 schreef:
Dreke schreef:
Since '54 schreef:
Dreke schreef:Ik neem de daden van zijn voorgangers niet mee in rekening omdat die er niet toe doen. Het wilt niet zeggen dat als iemand geen voorstander is van RD, dat hij dat wel is van zijn voorgangers.
Dreke van wie bent u ooit een voorstander geweest?
Als het over beleid gaat? Weinigen. Ook bij andere clubs niet. Voor mij maken ze allemaal deze volkssport kapot.
Als het over trainers gaat? Brepoels in zijn eerste periode.
Als het over spelers gaat? Boffin, Desiré, Kalissa, Cantaluppi, Mignolet, Delorge, Sidibé, Rudonja en nog vele anderen.
Als het over wereld gaat? Joey Ramone. :-)
De beste concerten die ik ooit gezien heb! Hey! Ho! Let's Go! :beer:
Misschien een aparte topic openen ter ere van Joey, Johnny en DeeDee?
Onder 'Beleid en visie' of onder 'Ex-STVVers'?
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Positivo »

@ Iniesta.

Veel onjuistheden in mijn betoog? In jouw betoog heb je wel geen enkel van mijn onjuistheden aangetoond !

* Als ik schrijf :
Kijk toch eens naar ons prachtig stadion… brult het anti-RD legioen hier Ja MAAR …..
* Als ik schrijf :
Maar mannen, STVV HEEFT geen schuldeisers… brult het anti-RD legioen hier, Ja MAAR….
* Als ik schrijf :
We spelen toch maar fijn in eerste, en niet eens zo slecht…. brult het anti-RD legioen hier, Ja MAAR ….

Maar, wàt zijn dan de naakte feiten ?
Het stadion staat er wel, STVV IS schuldenvrij en in eerste spelen we gewoon en alhoewel het voorbarig is, lijkt het erop dat RD eindelijk iemand gevonden heeft die van STVV een prioriteit kan en gaat maken.

Dat er hier ontgoocheld zijn in RD ….
Zich verraden voelen …
Méér van hem verwacht hadden ….
doet niets ter zake wat hij voor stvv betekend heeft en betekent.

Wat filosofisch eindigen …
Je kunt op 2 manieren naar zaken kijken, dat wat er is en dat wat er niet is. Geloof me , van het tweede word je erg ongelukkig.ERG.

Positivo

Vooruit STVV ….
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Iniesta »

Positivo schreef:@ Iniesta.
Veel onjuistheden in mijn betoog? In jouw betoog heb je wel geen enkel van mijn onjuistheden aangetoond!
Alé, voor de slechte verstaanders nog een paar voorbeelden:

Het is ons stadion niet, we mogen er toevallig spelen zolang we de huur kunnen betalen.

STVV heeft wel degelijk schuld, waarom schrijf je anders dat de schuld werd teruggebracht door de Japanners? Je blijft rond de pot draaien door boekhoudkundige excuses te zoeken maar STVV heeft wel degelijk schulden. Waarom was RD zo inventief om de opeisbaarheid van de schuld aan hem te verzekeren als er geen schuld was? Bij zijn vertrek maakte hij ons ook wijs dat we schuldenvrij waren, er hing wel een "kansencontract" aan vast.

Ik en vele anderen hebben een andere ambitie dan meedoen, het mag soms iets meer zijn. Dat is nog te hoog gegrepen voor sommigen :gek:

De naakte feiten zijn dat we op RD zijn eigendom spelen en huur betalen voor dat plastic veld. Feit is ook dat we de vele fouten van RD moesten betalen. Feit is ook dat een groot deel van uw publiek weg blijft omdat men de sfeer en ziel van de club danig ondergraven heeft. Feit is ook dat we met de laagste budgetten zitten door jarenlange nulgroei en we dus telkens kandidaat degradant zijn.

Je kan blij zijn met wat er is maar feit is dat er steeds minder zijn die blij zijn en steeds meer die weg blijven omdat ze niet gelukkig worden van hoe de club gerund werd. Hopelijk kunnen de Japanners dit keren maar het zal niet eenvoudig zijn.

RD heeft een kleine club met een klein tekort maar een vurig en talrijk publiek veranderd in een kleine club met een groter tekort en veel lege zitjes. De hel van Staaien werd onder hem de plastic van Stayen, de sfeer werd ingeruild voor een kisscam en andere primeurs. Dat is wat hij betekend heeft. Zijn grootste verwezenlijking is de titel in 2e (na een degradatie onder RD) door voor één keer niet alles te verkopen bij de eerste gelegenheid. Een beetje mager voor iemand die out of the box denkt als niemand anders. Vreemd ook dat zowel de supps van STVV, Standard als Charlton nogal bedenkingen hebben bij zijn "verwezenlijkingen". Iedereen is gek behalve onze Tina die in de Japanners toch een alternatief vond om zijn schup af te kuisen.

Zijn nalatenschap is zo mager dat als een CEO bij Melexis zo'n "palmares" zou voorleggen hij/zij al lang op straat lag.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Brusselmans »

Positivo schreef:@ Iniesta.

Veel onjuistheden in mijn betoog? In jouw betoog heb je wel geen enkel van mijn onjuistheden aangetoond !
* Als ik schrijf :
Kijk toch eens naar ons prachtig stadion… brult het anti-RD legioen hier Ja MAAR ….. het is eigenlijk niet van ons. :o

* Als ik schrijf :
Maar mannen, STVV HEEFT geen schuldeisers… brult het anti-RD legioen hier, Ja MAAR …. waarom wordt er dan gepraat over - 8 miljoen, ook al worden ze hocus pocus weggetoverd. :gek:
* Als ik schrijf :
We spelen toch maar fijn in eerste, en niet eens zo slecht…. brult het anti-RD legioen hier, Ja MAAR …. ja, en dat is het dan ook ... :roll:
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Positivo »

Jan Bulder, Iniesta en Brusselmans

We gaan eens even tellen.
Dat wordt ongetwijfeld moeilijk voor jullie, want “willen” lezen kunnen jullie niet, ik neem dus aan “willen” tellen ook niet als het over RD gaat…

zie ook mijn bijdrage in deze rubriek van 8 mei.

Het stadion heeft een waarde van 100,000,000
Als DMM hetzelfde betaalt als zijn voorgangers ( BL, BM) betalen ze per jaar 400,000 euro of iets van 33,330 per maand. Dat is in het geval dat er jaarlijks 135,000 toeschouwers komen kijken. (9000 per match) - PO1 is bijbetalen dacht ik . Europa & Champions league zeker. :grappig:

Vergelijk het met het huren van een penthouse.
Waarde van het gebouw = 1.000.000
onderaan zijn er winkels - bovenaan het penthouse - huurprijs van het penthouse per maand : 333 euro - Wat denkt ge ?

Iniesta - het was uw bedoeling om de onjuistheden in mijn betoog aan te kaarten …. awel waar blijft ?ge hebt er wel geen één aangetoond hé.

ik heb hier ooit geschreven dat Brusselmans nog nooit een bedrijf langs de binnenkant gezien heeft . Dat geldt ook voor Jan Bulder én Iniesta. Over die inventiviteit van RD met betrekking tot die zogenaamde schuld. Vraag eender welke zaakvoerder van een bv of nv, mbt die fameuze rekening courant en die kent dat. Jullie niet en toch wil je er over discussiëren en RD mee aan de schandpaal krijgen.

Probeer nog eens mijn bijdrage van 8 mei te weerleggen, ipv nietszeggend tekst.

En dan tenslotte, misschien het belangrijkste.
Kies nu toch eens eindelijk een andere ploeg om voor te supporteren (Brusselmans, geldt niet voor u, ge zijt maar “ne” sympathisant) STVV zal nooit aan jullie verwachtingen kunnen beantwoorden. NOOIT.
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Dreke »

Positivo schreef: En dan tenslotte, misschien het belangrijkste.
Kies nu toch eens eindelijk een andere ploeg om voor te supporteren.
Ja, zo werken zo'n dingen... :?
A loyal football fan only supports the shirt...
pat@
Berichten: 1065
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door pat@ »

Positivo schreef: Het stadion heeft een waarde van 100,000,000
Als DMM hetzelfde betaalt als zijn voorgangers ( BL, BM) betalen ze per jaar 400,000 euro of iets van 33,330 per maand. Dat is in het geval dat er jaarlijks 135,000 toeschouwers komen kijken. (9000 per match) - PO1 is bijbetalen dacht ik . Europa & Champions league zeker. :grappig:

Vergelijk het met het huren van een penthouse.
Waarde van het gebouw = 1.000.000
onderaan zijn er winkels - bovenaan het penthouse - huurprijs van het penthouse per maand : 333 euro - Wat denkt ge ?


STVV heeft toch nooit gevraagd achter een luxe-stadion. Dat de eigenaar het veel te duur gemaakt heeft voor wat het moet dienen is toch niet de schuld van de club?

Trouwens, de mesenas die het imperium neergepoot heeft, beloofde die vooraf niet dat het de bedoeling was dat de inkomsten voor de voetbalploeg gingen zijn zodat wij niet meer afhankelijk van derden (zelfbedruipend) zouden zijn. Ik dacht van wel, tot hij plots tot de conclusie kwam dat er te weinig klanten waren om dit te bekostigen, en dat de weinige die er nog waren ook nog eens spuwde op zijn beleid. Met als eindconclusie dat hij het spelletje plots niet meer zo plezant vond en het maar zo snel mogelijk uit zijn zakelijke leven wou. Toen hij indertijd de gronden moest bedingen was er heel andere positieve voetbalpraat te horen van zijn kant...

En kom nu niet af met "wat als...".
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Positivo »

Luxestadion ? Ook niet overdrijven hé.
En of je het graag hoort of niet...het zijn de bedrijven die het grotere geld binnenbrengen en die mannen paai je niet op spartaanse tribunes.

En mijn tekst is weer uit de context gehaald.
Het was een reactie op de bemerking dat het stadion geen eigendom van stvv zelf is.
Een kwalitatief stadion gaat ook langer zorgeloos mee..... Zinloze discussie eigenlijk.

Uw 2e paragraaf heeft denk ik, een deel dat waarheid bevat.
Zeker als je schrijft dat de man het op een moment beu was. Is daar iets mis mee ?

Is het je nog niet opgevallen dat ik akkoord kan gaan met bepaalde standpunten ?
Ik ben eens benieuwd wanneer iemand akkoord kan gaan met de onweerlegbare theorie over de schuld van 8.5 milj. die stvv niet heeft tov derden (ik moet voorzichtig de juiste woordkeuze maken)

Heb ik "wat als gebruikt ... " ?
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Iniesta »

Beste Positivo, ik wil beleefd blijven maar ik moet zeggen dat je op het punt begint te komen dat ik genoeg heb van uw rond de pot draaien. Er is door verschillende personen en bij herhaling al op uw onjuistheden gereageerd en dit met argumenten die je ook niet hebt weerlegd.

FEIT 1: Het stadion is NIET van ons, of het al dan niet prachtig is, is een zaak van smaak.
FEIT 2: STVV werd overgenomen met een klein liquiditeitsprobleem en heeft nu een groter liquiditeitsprobleem.
FEIT 3: STVV had vroeger een groot publiek en was gekend voor de sfeer in het stadion. Nu hebben ze geen van beiden nog.
FEIT 4: RD kwam hier binnen met de belofte de ploeg ONAFHANKELIJK te maken en zo snel mogelijk Break even te laten draaien. Resultaat was dat we totaal afhankelijk van de zelfverklaarde Tina waren en break even hebben we nooit gezien, net als resultaten.
FEIT 5: Overal is zijn "beleid" mislukt en is hij op termijn gaan lopen. Toeval of zou het toch niet zo verdienstelijk zijn?

Ik ben geen boekhouder maar iedereen die STVV volgt, weet goed genoeg dat we er financieel niet echt op vooruit zijn gegaan. We waren een kleine ploeg en zijn dat na zijn beleid nog altijd, alleen nu met een pak minder volk en een plastiek veld :clap:

Ik heb wel degelijk bedrijven van binnen gezien en ik kan u zeggen dat als een medewerker deze "prestaties" aflevert, het bedrijf geen goede kans maakt tegen de concurrentie. Een medewerker met zo'n "palmares" zal ontslagen worden. Trouwens ik kom, net zoals de rest op dit forum, niet naar Staaien voor boekhouding maar voor voetbal, helaas stelt dat minder voor dan de boekhoudkundige dribbels en wat schwalbes van excuses.

Met het verwijt dat we een andere ploeg zouden moeten kiezen sla je helemaal de plank mis en bewijs je dat je van de voetbalsupporter even veel verstaat als RD. Supp ben je niet zomaar zoals een klant bij een bedrijf. Je begint eraan, vaak als kind, samen met je vader of vrienden en het wordt een deel van jezelf. Je kan de club dus niet zomaar vervangen zonder jezelf te verloochenen. RD kon dat echter moeiteloos, hup naar Standard en wij kregen een kanscontractje aan ons been.

Dat velen hier nog komen zegt net veel over hoe diep dat gaat. Iets dat u niet interesseert of inwisselbaar is, zou u zoveel tijd niet mogen kosten. De mensen die hier nog komen doen dat omdat ze ziek zijn van de toestand en maar al te graag een ommekeer zouden zien. Ik hoop dus dat de Japanners de trein weer op de rails krijgen en dat STVV eindelijk WEL vooruitgang kan boeken.

En over uw onweerlegbare theorie van woordspelletjes ivm geld dat je moet terugbetalen: een theorie is iets anders dan een feit, je kan de schuld theoretisch een andere naam geven of de schuldeiser een sinterklaas noemen maar uiteindelijk is het een feit dat je het toch zal moeten terugbetalen.
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Positivo »

Iniesta , Kun je volgende 3 vragen beantwoorden ?

- Stvv heeft een liquiditeitsprobleem (dat is nieuw) . Welk liquiditeitsprobleem ? En sinds wanneer ? En hoe groot ? En van wie heb je die info ?

- De Japanners hebben de zogezegde schuld met 5milj teruggebracht ( zonder geldinbreng ) op de volgende manier :

- De schuldeisers van stvv zijn :

Een antwoord in de zin van ... Iedereen die stvv volgt, weet dat ..... Of dat is hier herhaaldelijk gezegd, kan ik niet goedkeuren, natuurlijk.

De helft van wat je verder nog schrijft heb ik nooit beweerd. Anders bewijzen graag.
Bespaar u de moeite van een antwoord, tenzij je op een van de 3 vragen een concreet antwoord hebt. De rest heb je al een 5 tal keren onder verschillende vormen geschreven.

Vooruit stvv !


Ps. Zeg, Waar precies in mijn laatste bijdrage, heb ik rond de pot gedraaid ? Ik ben mijn bijdrage gaan herlezen. Ik zou het niet weten. Allez Iniesta, drie vragen beantwoorden en je kunt die Positivo, met zijn grote mond een oplawaai verkopen, maar ge gaat weer ontwijkend antwoorden, denk ik zo .... Hoe noem jij dat ?

Ik was nog iets vergeten Iniesta, de pro Rd's hier op het forum hebben er een prominent lid bij : Simon Mignolet.
Laatst gewijzigd door Positivo op 19 mei 2018, 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Brusselmans »

Positivo schreef:Jan Bulder, Iniesta en Brusselmans

We gaan eens even tellen.
Dat wordt ongetwijfeld moeilijk voor jullie, want “willen” lezen kunnen jullie niet, ik neem dus aan “willen” tellen ook niet als het over RD gaat…

zie ook mijn bijdrage in deze rubriek van 8 mei.

Het stadion heeft een waarde van 100,000,000
Als DMM hetzelfde betaalt als zijn voorgangers ( BL, BM) betalen ze per jaar 400,000 euro of iets van 33,330 per maand. Dat is in het geval dat er jaarlijks 135,000 toeschouwers komen kijken. (9000 per match) - PO1 is bijbetalen dacht ik . Europa & Champions league zeker. :grappig:
Als symphatisant moet ik de voorzitter van een beheerraad van een KMO de volgende vraag stellen :
Als uwe KMO bvb een pand huurt in de Cicindriawijk, tel jij dan de volledige wijk als waarde, of alleen het pand wat je huurt ?

Want volgens mij, als onbekwame onwetende, heeft Action, Albert, en al de rest geen tsjik te maken met STVV. Die betalen toch de huur aan RD. Wat kom je dan af met een stadion twv 100.000.000 voor STVV, daar waar ze slechts een gedeelte huren (de plafonds en de kelders van de bedrijven en de parking) met de daarbij hangende huurprijs die dan een peulschil zou zijn ???
+/- 15000 euro per match dus ...

Als STVV het volledige stadion had, en alle inkomsten genereerde, en een afbetaling deed aan RD of via een lening : akkoord.
Maar nu ? Ondertussen weet wel iedereen hoe het in mekaar zit dacht ik !
Andere clubs met een stadion in eigen beheer gaan erop vooruit, hier ver10voudigen de schulden, die dan weer geen schulden blijken te zijn :roll:

We hebben dus even geteld ...Want hetgeen gij hier wilt verkopen ... amai !!!
Da zijn nogal vergelijkingen :yes:
Ik hoop voor uwe KMO da ge daar zo geen zottigheden gaat rondbazuinen !

En je mag mij ook gelijk eens vertellen waar er een penthouse met winkels te vinden is voor de kostprijs van 1.000.000. Ge verwart het wsl met een dakstudio ...
Wa denkt ge ?
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Positivo »

Sympathisant Brusselmans,


Buiten uw grote herhalingen van zaken (dat blijkt nu overduidelijk) die ge gewoon niet WILT begrijpen, zit er nu iets in uw repliek , eindelijk die naam waardig ...

Een voetbalclub dient om te voetballen toch niet om ook immo te beheren.
Een stadion bouwen van 100.000.000 (met die laatste tribune zal er nog wel een flinke hap bijkomen) en terugbetalen over 25 jaar kost 4.000.000 + intresten per jaar. Per wedstrijd (15) 300.000 ! dat is toch 20 keer méér dan DMM nu betaalt, volgens jouw berekening. En ja, correct uiteraard, dan zou stvv de inkomsten uit de immo hebben. Dan mag de club zich daar ook nog mee bezighouden, om daaruit winst te genereren. De opbrengsten moeten dan wel 270.000 euro per maand zijn ....en kom niet af dat een hotel veel opbrengt want dan moet de club ook dàt gaan beredderen.... En ge kunt ook nog afkomen met het feit dat er binnen 25 jaar geen lening meer is.

Niets staat de Japanners in de weg een bod te doen op het volledige immo gedeelte. Ze hebben toch net een extra sponsor (een bar in Tokyo) binnengehaald. Ge gaat de schuld op de jaarrekening van stvv nogal zien stijgen in desgevallend geval en niet een beetje, wat denkt ge ? En gij kunt daar niet tegen.

Waarom zouden de Japanners precies voor stvv gekozen hebben en niet voor Lokeren, waarmee ze eerst onderhandelden ? Je kunt er zeker van zijn dat de bandenkoning Roger Lambrechts het stadion mee wou verpatsen....waarin de japanners duidelijk niet geïnteresseerd waren. Dan moet het toch zijn dat het aanbod van RD interessanter voor hun was ! Daarmee heb ik een punt hé.

Gij vergelijkt de site Staayen met de cicindriawijk .... En het stadion met een dakstudioke (het is duidelijk dat je niet veel naar het voetbal komt). Dan is mijn vergelijking toch wel accurater.... Maar ok Brusselmans, jij en ik laat ons hierover proberen een compromis te maken ......ben benieuwd....

Neem dat gebouw van bakkerij Vangrootloon tegenover Staayen ....1 miljoen kostprijs ? (moet kunnen he) .. Dat appartement daar boven over de volledige oppervlakte (moet toch wel héél groot zijn hé, zouden er dat nu geen 4 zijn ? )Toch ook ietske meer dan een dakstudioke hé Brusselmans ... Voor 333 per maand ? Wat denkte ge ?

Supporter Positivo.
Vooruit stvv ..... Kan helaas niet gaan vanavond.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Brusselmans »

Heb ik u schaakmat gezet ?
Wist niet dat je daarvan ging spartelen en wartaal verkopen, en alles door mekaar gooien !
Plaats reactie