Pronospel Jupiler Pro League - seizoen 2015-2016

Voorspel de uitslagen van de wedstrijden uit de Jupiler Pro League!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Pronospel Jupiler Pro League - seizoen 2015-2016

Bericht door Tompie »

Het principe is simpel: voorspel de uitslagen van de wedstrijden in de Jupiler Pro League. Een juist resultaat (1, X of 2) levert 1 punt op, een juiste score (bv. 2-1) levert 3 punten op.

Er worden 2 klassementen bijgehouden. 1 klassement voor alle wedstrijden uit de Jupiler Pro League en 1 klassement dat enkel rekening houdt met de wedstrijden van STVV.

Zo kunnen we aan het eind van de rit één forumganger kronen tot STVV-kenner en één tot Jupiler Pro League expert!

Pronostikeren kan telkens tot aan de start van de 1ste wedstrijd van de speeldag in kwestie. Je mag een eerder geplaatste pronostiek ook nog tot op dat ogenblik wijzigen.

Meer informatie volgt later!
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
den ief
Berichten: 1346
Lid geworden op: 25 nov 2010, 11:25

Re: Pronospel Jupiler Pro League - seizoen 2015-2016

Bericht door den ief »

Tompie schreef:Het principe is simpel: voorspel de uitslagen van de wedstrijden in de Jupiler Pro League. Een juist resultaat (1, X of 2) levert 1 punt op, een juiste score (bv. 2-1) levert 3 punten op.

Er worden 2 klassementen bijgehouden. 1 klassement voor alle wedstrijden uit de Jupiler Pro League en 1 klassement dat enkel rekening houdt met de wedstrijden van STVV.

Zo kunnen we aan het eind van de rit één forumganger kronen tot STVV-kenner en één tot Jupiler Pro League expert!

Pronostikeren kan telkens tot aan de start van de 1ste wedstrijd van de speeldag in kwestie.

Meer informatie volgt later!
Vind ik plezant zulke spelletjes. Ik doe zeker mee, ik zie dat je de matchen al heb gepost, maar ga wachten met spelen tot net voor de speeldag, zo kan ik me baseren op de dan actuele ploegen en sterktes van de teams :cool:

Maar superinitiatief! Ik verontschuldig me wel nu al voor het gebrek aan spanning want waarschijnlijk zal na een speeldag of 5 de kloof tussen de rest en mezelve al zeer moeilijk te overbruggen zijn :geelblauw:

PS: Misschien kan onze nieuwe sponsor een leuke attentie voorzien voor de winnaar, dit behoort toch een beetje tot hun activiteiten he?
Gargamel
Berichten: 125
Lid geworden op: 11 mei 2015, 19:05

Re: Pronospel Jupiler Pro League - seizoen 2015-2016

Bericht door Gargamel »

Pas op hoor, is dit wel ethisch verantwoord? Straks liggen we met z'n allen in de goot door zulk kwaadaardig tijdverdrijf :D In ieder geval neem ik de handschoen op Ief, dat de beste moge winnen :stvv:
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Pronospel Jupiler Pro League - seizoen 2015-2016

Bericht door Tompie »

Ik heb het programma van de eerste vijf speeldagen al gepost. Uiteraard is het logisch dat de meeste supporters afwachten tot net voor de speeldag om te pronostikeren, maar zo hebben de vroege vogels in ieder geval al de mogelijkheid om hun te laten gaan. ;)

Ik zal telkens al een aantal speeldagen vooruit posten, zodat supporters die op vakantie zijn enzoverder geen speeldagen moeten missen.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Yellow Feaver
Berichten: 1801
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Pronospel Jupiler Pro League - seizoen 2015-2016

Bericht door Yellow Feaver »

Is het misschien mogelijk als iemand zijn prono vergeet door te sturen, hij automatisch overal 0-0 pronostikeert? Geeft een minder vertekend beeld als je een keertje je prono vergeet.
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: Pronospel Jupiler Pro League - seizoen 2015-2016

Bericht door Iniesta »

Dat lijkt me niet eerlijk. Stel dat er veel gelijke spelen zijn op een speeldag dan scoort mogleijk iemand die niet ingediend heeft beter dan iemand die het wel deed :gek:

Neen, dan lijkt het me beter om de mogelijkheid te voorzien om in te dienen voor meerdere volgende speeldagen. Zo verminder je de kans op vergeten en kunnen ook mensen die (lang) op verlof zijn hun prono indienen.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Pronospel Jupiler Pro League - seizoen 2015-2016

Bericht door Tompie »

Yellow Feaver schreef:Is het misschien mogelijk als iemand zijn prono vergeet door te sturen, hij automatisch overal 0-0 pronostikeert? Geeft een minder vertekend beeld als je een keertje je prono vergeet.
Dat lijkt me, om de redenen die Iniesta aanhaalt, niet zo'n goed idee. Door het systeem met 3 juiste punten voor een correct resultaat, kan je in principe snel veel punten goedmaken. Dus één speeldag missen is wellicht niet zo'n ramp.

Wat wel kan, is dus al vooraf je pronostieken meedelen voor meerdere speeldagen.

Ik heb nog een andere vraag: tot wanneer laten we dit pronostiekspel lopen? Tot aan het einde van de reguliere competitie, of ook nog de play-offs erbij? Mij maakt het niet zoveel uit in ieder geval, al zijn die play-offs (zeker PO2) wellicht moeilijk te voorspellen. :)
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
stvv'er
Berichten: 2431
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: Pronospel Jupiler Pro League - seizoen 2015-2016

Bericht door stvv'er »

Tja, alle matchen zijn moeilijk te voorspellen :)
Ik zou sowieso de play-offs erbij doen.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Pronospel Jupiler Pro League - seizoen 2015-2016

Bericht door Jan Bulder »

Eindigt het spel na volgende week, of komen de play-offs er nog bij? Kwestie van de juiste tactiek te hanteren :)
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Pronospel Jupiler Pro League - seizoen 2015-2016

Bericht door Dreke »

Jan Bulder schreef:Eindigt het spel na volgende week, of komen de play-offs er nog bij? Kwestie van de juiste tactiek te hanteren :)
Pfhu. :-)
A loyal football fan only supports the shirt...
stvv'er
Berichten: 2431
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: Pronospel Jupiler Pro League - seizoen 2015-2016

Bericht door stvv'er »

Jan Bulder schreef:Eindigt het spel na volgende week, of komen de play-offs er nog bij? Kwestie van de juiste tactiek te hanteren :)
Als het van mij afhangt, doen we alles van de play-offs erbij.
Dat wil zeggen: alles van PO 1 en PO 2, de play-off 2-finale (tussen de 2 groepswinnaars) en ook nog de barragewedstrijden tussen de nummer 4 of 5 van PO 1 en de winnaar van PO 2.

Tenzij de Big Chief mij tegenspreekt natuurlijk ;)
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Pronospel Jupiler Pro League - seizoen 2015-2016

Bericht door Tompie »

stvv'er schreef:
Jan Bulder schreef:Eindigt het spel na volgende week, of komen de play-offs er nog bij? Kwestie van de juiste tactiek te hanteren :)
Als het van mij afhangt, doen we alles van de play-offs erbij.
Dat wil zeggen: alles van PO 1 en PO 2, de play-off 2-finale (tussen de 2 groepswinnaars) en ook nog de barragewedstrijden tussen de nummer 4 of 5 van PO 1 en de winnaar van PO 2.

Tenzij de Big Chief mij tegenspreekt natuurlijk ;)
Lijkt me inderdaad het leukste. Na zondag hebben we tijd zat om te pronostikeren. ;)
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Pronospel Jupiler Pro League - seizoen 2015-2016

Bericht door Brusselmans »

+ halvering van de punten ....
ah joa wor !!!
Plaats reactie