Speeldag 6:Eupen-STVV(Za 31/8 18.00 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
smol
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 6:Eupen-STVV(Za 31/8 18.00 uur.)

Bericht door smol »

volwassen wedstrijd gespeeld.
Als je in dit team 2 deftige flankspelers kan bijvoegen (Baby ?? en Ito) en een fitte Garcia als surplus achteraan zit er wel muziek in op voorwaarde dat BOLI blijft !!
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 6:Eupen-STVV(Za 31/8 18.00 uur.)

Bericht door Jones »

Gewonnen tegen een zwak en inspiratieloos Eupen. Opmars is begonnen maar het tempo en de intensiteit moet toch naar omhoog hoor. Ik verwacht veel van de nieuwkomers. Waasland-Beveren moet eraan met duidelijke cijfers.
Los van of Boli blijft of niet hoop ik nog op een diepe spits en verdediger.
Masoudi, Debruyn en Acolatse naar de bank en 3 nieuwkomers in de plaats want voor dat geld dat er is uitgegeven aan de nieuwkomers zullen die beter moeten zijn.
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 6:Eupen-STVV(Za 31/8 18.00 uur.)

Bericht door miel »

Daniel Smidts verdiend toch een vermelding , hij behoed ons voor een vroege achterstand
Veel heeft hij niet moeten pakken , maar die van Rocha was geen simpele
Hij pakt punten , Kenny zal zijn borst moeten nat maken wil hij zijn plaats heroveren .
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 6:Eupen-STVV(Za 31/8 18.00 uur.)

Bericht door Brusselmans »

miel schreef:Daniel Smidts verdiend toch een vermelding , hij behoed ons voor een vroege achterstand
Veel heeft hij niet moeten pakken , maar die van Rocha was geen simpele
Hij pakt punten , Kenny zal zijn borst moeten nat maken wil hij zijn plaats heroveren .
Beter dan Steppe !
Johan
Berichten: 406
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:54

Re: Speeldag 6:Eupen-STVV(Za 31/8 18.00 uur.)

Bericht door Johan »

Ik vind dat we gisteren een pak hoerchance hebben gehad. Eupen was zeker zwak ,maar wij waren niet beter. Voor het zelfde geld gaat ge met zo een matchen de boot in. Attente keeper. Eupen zijn vizier stond godzijdank heel slecht afgesteld.
Esteeveevee
Berichten: 1031
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: Speeldag 6:Eupen-STVV(Za 31/8 18.00 uur.)

Bericht door Esteeveevee »

Johan schreef:Ik vind dat we gisteren een pak hoerchance hebben gehad. Eupen was zeker zwak ,maar wij waren niet beter. Voor het zelfde geld gaat ge met zo een matchen de boot in. Attente keeper. Eupen zijn vizier stond godzijdank heel slecht afgesteld.
Hoerchance ?
Zijt ge weer weg geweest ?

We zijn geen topploeg dat klopt. Is er ook iets positief te melden of enkel gal spuwen ?
panter
Berichten: 570
Lid geworden op: 05 dec 2010, 18:53

Re: Speeldag 6:Eupen-STVV(Za 31/8 18.00 uur.)

Bericht door panter »

Als we nog een ervaren verdediger willen Timothy Derijk van AAGent !
Daar zit wel al een ander ploeg achter maar als STVV deze echt wilt is het nu snel op de bal spelen!!
STVV-fan
Berichten: 6006
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 6:Eupen-STVV(Za 31/8 18.00 uur.)

Bericht door STVV-fan »

Johan schreef:Ik vind dat we gisteren een pak hoerchance hebben gehad. Eupen was zeker zwak ,maar wij waren niet beter. Voor het zelfde geld gaat ge met zo een matchen de boot in. Attente keeper. Eupen zijn vizier stond godzijdank heel slecht afgesteld.
Met hoerenchance heeft Gent vorig seizoen PO I gehaald (want mochten nooit of te nimmer de match op Waregem winnen).

Hetzelfde gezegd van Antwerp, die met hoerenchance PO I en Europees gehaald hebben, maar die zich nu wel een topclub wanen.

Godzijdank hebben die verloren van AZ.

Je hoort mij dus niet klagen.
Het mag ons ook meezitten
smol
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 6:Eupen-STVV(Za 31/8 18.00 uur.)

Bericht door smol »

Stop met vergelijken met andere teams.
Wie na 30 teams bij de 1e 6 staat verdient het gewoon.

Wij hebben gisteren een degelijke match gespeeld niet meer niet minder. Maar met het potentieel op het veld was dit het maximale dat erin zat.
Nu 2 weken de nieuwelingen bijwerken en zien welk vlees we in de kuip hebben.
Liefst nog een degelijke verdediger (Derijck ofzo) en een echte 10 erbij halen. En zeker zorgen dat Boli blijft !!
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 6:Eupen-STVV(Za 31/8 18.00 uur.)

Bericht door Vouch »

Nu 2 weken werken aan de ploeg en dan moét Waasland eraan. Als je dat kan, ben je minstens vertrokken voor een rustig seizoen en kun je je dit jaar misschien focussen op een mooi Bekerparcours.
Tamas
Berichten: 110
Lid geworden op: 29 jun 2017, 19:07

Re: Speeldag 6:Eupen-STVV(Za 31/8 18.00 uur.)

Bericht door Tamas »

Boli speelde gisteren een erg goede match, een spits wordt nu eenmaal afgerekend op zijn doelpunten, alle credits dus voor hem en hopelijk blijft hij nog mits een contractverlenging. Maar de voorzet bij zijn tweede doelpunt met de strakke voorzet van Sankhon tussen keeper en laatste verdediger mocht er ook zijn en is iets wat zèèr uitzonderlijk is bij onze ploeg. Dit seizoen zag ik nog geen enkele dergelijke voorzet van onze flanken, die lopen zich meestal vast, spelen achteruit, gaan voor eigen succes of leveren een voorzet af waar niemand iets kan mee doen.
Sankhon is niet eens een flankspeler maar kan blijkbaar zowat op alle posities uit de voeten.
Haspengouw
Berichten: 270
Lid geworden op: 09 jun 2017, 12:24

Re: Speeldag 6:Eupen-STVV(Za 31/8 18.00 uur.)

Bericht door Haspengouw »

Tamas schreef:Boli speelde gisteren een erg goede match, een spits wordt nu eenmaal afgerekend op zijn doelpunten, alle credits dus voor hem en hopelijk blijft hij nog mits een contractverlenging. Maar de voorzet bij zijn tweede doelpunt met de strakke voorzet van Sankhon tussen keeper en laatste verdediger mocht er ook zijn en is iets wat zèèr uitzonderlijk is bij onze ploeg. Dit seizoen zag ik nog geen enkele dergelijke voorzet van onze flanken, die lopen zich meestal vast, spelen achteruit, gaan voor eigen succes of leveren een voorzet af waar niemand iets kan mee doen.
Sankhon is niet eens een flankspeler maar kan blijkbaar zowat op alle posities uit de voeten.
Sankhon speelde gisteren op de positie van Tomiyasu, Tomiyasu kwam vorig seizoen regelmatig mee naar voor langs de flank, Sankhon deed dat gisteren ook en met succes! Ik ben fan van Sankhon, hij is sterk in het duel en heeft goede voeten. Als hij zich blijft verbeteren, gaat hij in de toekomst voor een mooi bedrag verkocht worden.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4142
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 6:Eupen-STVV(Za 31/8 18.00 uur.)

Bericht door lindoke »

Tamas schreef:Boli speelde gisteren een erg goede match, een spits wordt nu eenmaal afgerekend op zijn doelpunten, alle credits dus voor hem en hopelijk blijft hij nog mits een contractverlenging. Maar de voorzet bij zijn tweede doelpunt met de strakke voorzet van Sankhon tussen keeper en laatste verdediger mocht er ook zijn en is iets wat zèèr uitzonderlijk is bij onze ploeg. Dit seizoen zag ik nog geen enkele dergelijke voorzet van onze flanken, die lopen zich meestal vast, spelen achteruit, gaan voor eigen succes of leveren een voorzet af waar niemand iets kan mee doen.
Sankhon is niet eens een flankspeler maar kan blijkbaar zowat op alle posities uit de voeten.
Inderdaad Tamas, die actie op de rechterflank was er een van uit het boekje. Strak over de grond tussen verdediging en doelman. Perfect uitgevoerd en perfect afgewerkt. Dit zijn de acties die ik de laatste seizoenen te veel gemist heb van STVV. Dat zijn de acties die Brys er tot treurens toe moet in hameren.

Er moet nog iets bij want laat ons niet blind staren op die overwinning van gisteren. Met de kwaliteit van dit spel blijf je misschien net buiten degradatiegevaar. Hopelijk zitten de nodige flankspelers tussen de nieuwkomers en hopelijk wordt er nog een degelijke spits, spelverdeler en centrale verdediger aangetrokken. Ik had nooit gedacht dat ik het zou zeggen maar ik hoop dat Boli niet weg geraakt en ze hem een verbeterd contact voorleggen dat hij dan nog tekent. Hij is toch erg belangrijk voor dit STVV hoor.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Mikman
Berichten: 3671
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 6:Eupen-STVV(Za 31/8 18.00 uur.)

Bericht door Mikman »

k heb er vorig seizoen meermaals op gehamerd dat het nodig was dat er een betere doelman bij kwam voor het geval Steppe iets overkwam. Pirard had de fysieke kwaliteiten van een topkeeper, maar mentaal is hij te zwak. Hij boezemde gewoon geen vertrouwen in. Het verschil met Schmidt kan niet groter zijn. Ik was eerst sceptisch omdat hij uit een land komt dat geen grote keepersschool heeft en hij heeft gisteren ook weinig moeilijke ballen moeten pakken, maar de rust en het vertrouwen dat hij in doel uitstraalt zijn toch wel behoorlijk indrukwekkend. Ik zie momenteel weinig redenen om Steppe terug in doel te zetten, ook al omdat Schmidt ook niet zo slecht is in het voetenspel.
( dit gezegd zijnde, na al die lof toch even opmerken dat ik vond dat hij op Antwerp misschien niet helemaal goed uitkwam bij het eerste doelpunt, waar hij had moeten blijven staan ivp in de voeten van Refaelov te duiken )


Sankhon is klasse. Heel polyvalent, sterk in de duels en goed in het uitvoetballen. Zo had ik er graag 3 of 4 in de ploeg gehad. Zou inderdaad een hele goeie rechtsachter kunnen zijn, iets wat ik vorig seizoen ook al vaak suggereerde ;)

Teixeira is nog maar een schim van zichzelf. Zijn uitvoetballen is echt verschrikkelijk achteruit gegaan, en in de 1 op 1 duels moet hij altijd maar achteruit wijken om zijn gebrek aan snelheid en souplesse te camoufleren. Moet hij nu echt hebben van zijn ervaring, positiespel en duelkracht, maar ik snapte zijn contractverlenging eerlijk gezegd niet. Ook al omdat zijn fysieke problemen chronisch zijn.

Wolke Janssens werd defensief weinig in de problemen gebracht door de wel heel slappe Eupense aanvallers, maar had toch echt wel moeite om zich in balbezit te positioneren als linkercentrale verdediger. Te veel technische fouten voor dit niveau. Aan de andere kant vindt hij iets makkelijker zijn draai wat dat betreft, maar ik zou er toch geen heel seizoen mijn eieren op broeden. Hem zou ik eigenlijk ook wel eens graag echt op de flank zien. De rechter, welteverstaan.

Ik was niet kapot van het debuut van De Ridder. Speelde met veel inzet en tactische intelligentie en hield goed stand ondanks zijn conditionele achterstand, maar voetbaltechnisch was het desondanks toch te mager. Kon ons gisteren goed helpen op de positie naast Asamoah, en zal als Brys-speler wel zijn minuten meepikken ( soms tot onbegrip van de achterban, voorspel ik al ) maar een grote rol zie ik op termijn toch niet voor hem weggelegd. De nieuwkomers moéten gewoon beter zijn.

De Smet vind ik ook wat plattekes. Trekt zijn plan, maar echt warm word je er niet van. Zo'n voetballer die iedere week een braaf zesje haalt in de krant. Ik snap wel waarom Gent hem ondanks het statuut van eigen jeugdspeler geen nieuw contract aanbood. Het niveau dat Gent wil halen, daar is geen plaats voor een speler als De Smet.

Acolatse, daar ruk je je toch de haren van uit het hoofd. Het gemak waarmee hij zijn flank fysiek domineerde met zijn snelheid in combinatie met een totaal gebrek aan overzicht. Bij Football Manager heb je een eigenschap 'visie' waarbij de speler van 1-20 gequoteerd wordt. IK weet niet wat die van Acolatse is, maar het kan maximum 4 of 5 zijn. Echt een -sorry- domme voetballer. Zonde van de fysieke kwaliteiten.

De Bruyn had zijn momenten, maar zakt soms ook nog ver weg. Het zou ook kunnen dat hij zelf ook nog beter rendeert met betere spelers rond zich, want nu neemt hij soms toch echt te veel hooi op zijn vork. Heeft wel een goeie transitie gemaakt van pure flitsenvoetballer naar kilometervreter, waardoor ik zijn kansen het hoogste inschat om van alle jonkies ( al is dat in zijn geval relatief ) stand te houden in de wedstrijdkern.

Masoudi is een leuke voetballer, maar op verplaatsing ben je er niet veel mee. Totdat hij dan plots de pré-assist gaf aan Sankhon ;)
Ik denk dat hij op zijn best is als hij in een thuismatch na een 70-tal minuten kan invallen. Tegen vermoeide verdedigers kan hij zeker nog voor wat pit zorgen.
Hij heeft echt een heel goeie balaanname ( vergelijk dat eens met het gevecht dat De Ridder telkens met de bal moet voeren ) maar doet er dan doorgaans te weinig mee. Ook in de 50/50-duels moet hij het te vaak afleggen. Dan heb je een probleem op verplaatsing. Heeft de voorbije weken getoond dat hij kan voetballen, maar het rendement was te laag om in de toekomst nog een basisplek te claimen. Het zou kunnen dat hij die stappen nog zet hoor, ik zou hem zeker nog niet afschrijven op termijn. Maar hij gaat in principe toch één van de slachtoffers worden van de transfertsunami van de laatste week. Misschien kan een uitleenbeurt hem wel goed doen, zodat hij speelminuten blijft maken. Anderzijds: hij heeft dus zeker zijn waarde als invaller ( hoop ik ) , en hier kan hij goed gecoacht worden. Plus, het is een Belg, en die zijn belangrijk op het wedstrijdblad.


Dit wordt waarschijnlijk een seizoen in de middenmoot, waarbij je moet durven mikken op 40 punten( dan zit je ook rond die 10e plek waar Tateishi over sprak ) en kijken welke van de nieuwkomers je volgend seizoen kan gebruiken. Tateishi zei toch dat er dan een grote stap zal gezet worden. Dus ik zie dit seizoen een beetje als voorbereiding op het volgende, waarbij er nu de fundamenten gelegd worden en men volgend seizoen aanvult met extra kwaliteit. Maar is de architect er volgend seizoen nog wel? Het zou men niet verbazen dat Brys conclusies heeft getrokken uit de voorbije lastige transferperiode en volgend seizoen eieren voor zijn geld kiest.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 6:Eupen-STVV(Za 31/8 18.00 uur.)

Bericht door Jean-Paul »

Volledige en knappe analyse Mikman
Plaats reactie