Speeldag 6:Eupen-STVV(Za 31/8 18.00 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 6:Eupen-STVV(Za 31/8 18.00 uur.)

Bericht door STimVV »

Chapeau voor Steve De Ridder.
Die jongen speelde op een voor hem heel ongewone positie. Ik denk niet dat die al ooit op de 8 speelde als controleur voor de verdediging.
Hij moest daar depanneren, en hij deed dat goed. De komende maanden kunnen we daar beschikken over Colombatto, Durkin, Mmaee en Konaté.

We wonnen als team, maar het was wel heel duidelijk dat er een 3a4 tal heel zwakke schakels waren. Binnen een maand zullen er van de basisspelers van gisteren waarschijnlijk nog maar een 5tal overblijven. We gaan beter en beter worden.
Ik heb het gevoel dat de competitie nu eindelijk écht kan beginnen voor ons. Terwijl er al 20% voorbij is.... :?
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 6:Eupen-STVV(Za 31/8 18.00 uur.)

Bericht door Jean-Paul »

Steve Deridder heeft zeker een verdienstelijke wedstrijd gespeeld.
Veel overgave en power.
Maar er moet zeker en vast kwaliteit bijkomen dat spreekt voor zich.
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 6:Eupen-STVV(Za 31/8 18.00 uur.)

Bericht door pat@ »

Het is 7/18 geworden met deze kern. Proficiat aan Brys en zijn manschappen om de drive er zo in te houden en de jonge spelers tot een hoger niveau te brengen.
Iets moet mij toch van het hart! Alle nieuwkomers zonder zijn inspraak mankeren wel iets (buiten het feit dat de meeste niet speelgerechtigd zijn). Ze moeten hun nog aanpassen, conditiole achterstand, te weinig matchritme... Dan wordt er één speler gehaald op voordracht "van" die aan alle hierboven gestelde gebreken voldoet, die dan meteen mag spelen op een voor hem ietwat ongewone positie.

Qua geloofwaardigheid en vertrouwen naar de nieuwe spelers toe kan dit wel tellen. Zo gaat de kern volgens mij geen geheel blijven, zeker als er betere spelers gaan zijn dan de Captain en andere Acolatses en Asamoahs. Die nieuwe spelers moeten dan op hun beurt wachten tot er eens van die mannen geschorst of gekwetst gaan zijn om hun kans te krijgen. Hoe langer dat duurt, hoe minder scherp er getraind wordt. Zeker als ze weten dat ze toch niet in de plaats vd chouchoukes mogen komen. Al weet ik niet of Acolatse dit is.

Desalniettemin moet W-B er gewoon aan en beuk je daar de deur naar PO1 al terug open. De rest vd competitie speel je dan met een volwaardige bank vol met (jeugdig) talent. Hopelijk kan Brys om met deze jonge kerels, al heb ik daar mijn twijfels over. Die jong mannen van de beloften luisteren nog braaf maar met een Colombatto of Lee gaat dit toch niet lukken.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 6:Eupen-STVV(Za 31/8 18.00 uur.)

Bericht door Tompie »

Anderzijds speelde De Ridder gewoon een prima wedstrijd zonder meer. Dus de keuze van Brys was niet onlogisch.

Ik vermoed dat Brys dit intermezzo zal gebruiken om zijn kern nog eens te wikken en te wegen. Tegen Beveren verwacht ik wel een aantal nieuwe jongens in de basis. Hij kan ze moeilijk allemaal tegelijk opstellen natuurlijk, maar met mondjesmaat zullen ze hun kans krijgen.

Over Schmidt: hij heeft momenteel de perceptie mee door die wedstrijd tegen Standard. Maar laat ons toch nog maar even wachten vooraleer we Steppe opzij schuiven als nummer 1. Tegen Brugge en Antwerp vond ik Schmidt te vaak als een kamikaze uit zijn doel snellen waardoor het voor de aanvaller wel erg gemakkelijk werd. Tegen Eupen deed hij twee zeer onorthodoxe reddingen waarbij de bal maar net langs ons doel rolde. Hij is duidelijk een upgrade tov Pirard en heeft een zekere uitstraling, maar een fitte Steppe heeft bij mij voorlopig toch nog een streepje voor.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Speeldag 6:Eupen-STVV(Za 31/8 18.00 uur.)

Bericht door Krisaias »

Tompie schreef:Anderzijds speelde De Ridder gewoon een prima wedstrijd zonder meer. Dus de keuze van Brys was niet onlogisch.

Ik vermoed dat Brys dit intermezzo zal gebruiken om zijn kern nog eens te wikken en te wegen. Tegen Beveren verwacht ik wel een aantal nieuwe jongens in de basis. Hij kan ze moeilijk allemaal tegelijk opstellen natuurlijk, maar met mondjesmaat zullen ze hun kans krijgen.

Over Schmidt: hij heeft momenteel de perceptie mee door die wedstrijd tegen Standard. Maar laat ons toch nog maar even wachten vooraleer we Steppe opzij schuiven als nummer 1. Tegen Brugge en Antwerp vond ik Schmidt te vaak als een kamikaze uit zijn doel snellen waardoor het voor de aanvaller wel erg gemakkelijk werd. Tegen Eupen deed hij twee zeer onorthodoxe reddingen waarbij de bal maar net langs ons doel rolde. Hij is duidelijk een upgrade tov Pirard en heeft een zekere uitstraling, maar een fitte Steppe heeft bij mij voorlopig toch nog een streepje voor.
Het zal sowieso nog enkele weken Schmidt zijn, want de blessure van Steppe sleept langer aan dan verwacht...
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Speeldag 6:Eupen-STVV(Za 31/8 18.00 uur.)

Bericht door tweety »

Ff ter info.. Met zijn 2 potten in Eupen is Boli nu Filip Fiers voorbij gestoken in de ranking van topschutters aller tijden in Eerste Klasse.
Hij staat nu in de top 10 !

Vond het toch een speciale vermelding waard. :)
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Speeldag 6:Eupen-STVV(Za 31/8 18.00 uur.)

Bericht door Krisaias »

tweety schreef:Ff ter info.. Met zijn 2 potten in Eupen is Boli nu Filip Fiers voorbij gestoken in de ranking van topschutters aller tijden in Eerste Klasse.
Hij staat nu in de top 10 !

Vond het toch een speciale vermelding waard. :)
1. Maes - 89 (in 9 seizoenen)
2. Polleunis - 89 (in 11 seizoenen)
3. Lolinga - 71
4. Koens - 68
5. Mbonabucya - 58
6. Leenders - 44
7. Vandenboer - 37
8. Riedl - 34
9. Vermeulen - 33
10. Boli - 31
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 6:Eupen-STVV(Za 31/8 18.00 uur.)

Bericht door enrique »

Brijs weg ? Boli weg ? Waarvan akte, jada ...
Plaats reactie