Speeldag 1:STVV - excel moeskroen (Za 27/7 20.00 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 1:STVV - excel moeskroen (Za 27/7 20.00 uur.)

Bericht door Halenaar »

pat@ schreef:Als je het met deze kern moet blijven doen wordt het inderdaad moeilijk om PO1 te bewerkstelligen. Hopelijk komen er vervangers voor Asamoah, Endo en De Bruyn. Want dat is allemaal materiaal voor in de breedte. Goed om in minuut 70 in te komen maar niet om uw ploeg van in het begin op sleeptouw te nemen. Al kan je in de eigen kern wel kijken naar Sankhon om ergens een leemte op het middenveld te vullen. Het enigste wat Acolatse nodig heeft om beter te presteren is fatsoenlijke concurrentie, want normaal gezien is dat iemand die de boel echt kan openbreken.
Over de wedstrijd met het beschikbare potentieel was ik eigenlijk nog content qua spelniveau. Zeer goede organisatie, weinig of niks weg gegeven buiten de begrijpelijke laatste 5 minuten. Gewoon onmondig eens over de middenlijn, al kan je gewoon scoren en gelijk maken en eventueel nog winnen. Wie weet blijkt Moeskroen de komende matchen toch zo slecht niet.
Van paniek is hier nog geen sprake, wel als er geen verandering zal zijn op 31 augustus.
Mee eens, buiten Endo. Volgens mij is een Japans international wat te duur om slechts kernopvulling te zijn.

Balongo heeft me ook positief verrast, begon matig maar werd beter en beter naargelang de wedstrijd vorderde. Volgens Truineer zei Brys op de persconferentie dat hij Soussa heeft afgehaald omdat hij geen enkele tactische richtlijn volgde, die gaan we niet snel terug zien dus bij Brys.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 1:STVV - excel moeskroen (Za 27/7 20.00 uur.)

Bericht door Halenaar »

Willy Roelands schreef::stvv: Dat Boli nog op dat wedstrijdbad mag staan en dan ook nog speelminuten krijgt tart de verbeelding.
Al een maand met uw kloten aan ' spelen met zijn transferitisch.
Jongske welke transferitis :roll: traint nog altijd mee, saboteert ons niet en helpt ons zelf nog vooruit bij zijn invalbeurt. Bracht trouwens een onmiddellijke meerwaarde .

Dat is heel wat anders dan 'jong van de streek' De Sart he :roll:

Kan alleen maar respect voor Boli opbrengen, zeker omdat hij op een bepaald moment de pispaal was van heel Stayen. Kan alleen mijn hoed af doen voor hem nu!
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 1:STVV - excel moeskroen (Za 27/7 20.00 uur.)

Bericht door Tompie »

pat@ schreef:Als je het met deze kern moet blijven doen wordt het inderdaad moeilijk om PO1 te bewerkstelligen. Hopelijk komen er vervangers voor Asamoah, Endo en De Bruyn. Want dat is allemaal materiaal voor in de breedte. Goed om in minuut 70 in te komen maar niet om uw ploeg van in het begin op sleeptouw te nemen. Al kan je in de eigen kern wel kijken naar Sankhon om ergens een leemte op het middenveld te vullen. Het enigste wat Acolatse nodig heeft om beter te presteren is fatsoenlijke concurrentie, want normaal gezien is dat iemand die de boel echt kan openbreken.
Over de wedstrijd met het beschikbare potentieel was ik eigenlijk nog content qua spelniveau. Zeer goede organisatie, weinig of niks weg gegeven buiten de begrijpelijke laatste 5 minuten. Gewoon onmondig eens over de middenlijn, al kan je gewoon scoren en gelijk maken en eventueel nog winnen. Wie weet blijkt Moeskroen de komende matchen toch zo slecht niet.
Van paniek is hier nog geen sprake, wel als er geen verandering zal zijn op 31 augustus.
Endo en De Bruyn, akkoord. Maar Asamoah was vorig jaar in de reguliere competitie echt wel sterk. Schakel tussen verdediging en middenveld, altijd aanspeelbaar. Toch een paar klassen sterker dan de twee anderen die je opsomt.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: RE: Re: Speeldag 1:STVV - excel moeskroen (Za 27/7 20.00 uur.)

Bericht door Jack »

Tompie schreef:
pat@ schreef:Als je het met deze kern moet blijven doen wordt het inderdaad moeilijk om PO1 te bewerkstelligen. Hopelijk komen er vervangers voor Asamoah, Endo en De Bruyn. Want dat is allemaal materiaal voor in de breedte. Goed om in minuut 70 in te komen maar niet om uw ploeg van in het begin op sleeptouw te nemen. Al kan je in de eigen kern wel kijken naar Sankhon om ergens een leemte op het middenveld te vullen. Het enigste wat Acolatse nodig heeft om beter te presteren is fatsoenlijke concurrentie, want normaal gezien is dat iemand die de boel echt kan openbreken.
Over de wedstrijd met het beschikbare potentieel was ik eigenlijk nog content qua spelniveau. Zeer goede organisatie, weinig of niks weg gegeven buiten de begrijpelijke laatste 5 minuten. Gewoon onmondig eens over de middenlijn, al kan je gewoon scoren en gelijk maken en eventueel nog winnen. Wie weet blijkt Moeskroen de komende matchen toch zo slecht niet.
Van paniek is hier nog geen sprake, wel als er geen verandering zal zijn op 31 augustus.
Endo en De Bruyn, akkoord. Maar Asamoah was vorig jaar in de reguliere competitie echt wel sterk. Schakel tussen verdediging en middenveld, altijd aanspeelbaar. Toch een paar klassen sterker dan de twee anderen die je opsomt.
Dit volg ik toch ook.
Aan Assamoah ligt het niet.
De spelers rond hem op het middenveld daarentegen...
Tamas
Berichten: 110
Lid geworden op: 29 jun 2017, 19:07

Re: Speeldag 1:STVV - excel moeskroen (Za 27/7 20.00 uur.)

Bericht door Tamas »

Het zijn niet de jongeren of de zoals door velen gecatalogeerd als "amateur niveau" die gisteren aan de basis van de nederlaag lagen :
Wolke Janssens : een openbaring - niets op aan te merken en als enige met enkele geslaagde rushes en inspeelpassen voorwaarts
Balongo : eerste helft moeilijk omdat hij op een eiland stond, tweede helft veel beter en pech dat de keeper van Moeskroen gevat reageerde
De Bruyn : sterk begonnen, samen met de rest weggezakt en aan het einde weer wat beter (De Sart zou er niet meer van gebakken hebben hoor)
Messoudi : sterk aan de bal en enkele geslaagde acties, wil iets creatiefs proberen

Maar wel de "vaste waarden" / "sterkhouders" die het vooral lieten afweten :
Acolatse : verdedigend waardeloos - aanvallend kan hij geen man voorbij en als het toch eens lukt volgt er niets
Botaka : in het zelfde bedje ziek, slaagt erin om als flankspeler welgeteld een gelukte voorzet te geven
Asamoah : bedrijvig en sterk aan de bal maar kan ook niet voor enige creativiteit zorgen
Endo : verdedigend voldoende maar hij moet iemand voor zich hebben waar hij de bal kan inleveren om iets op te bouwen, zelf kan hij dat niet
Tex en Pol : verdedigend ok en goede coaching van Wolke maar zij willen dan het werk overnemen van de ontbrekende creatieve speler(s) maar ondanks veel goede wil lukt dat niet

Sousa de enige aanwinst op het veld, is niet volledig klaar en moet zich nog aanpassen. Hier nu al over zeggen dat het een miskoop is een meer dan een brug te ver. Zelfs de grootste spelers hebben een minimum aan aanpassing nodig aan een nieuwe ploeg/een nieuwe kompetitie.

En dan Boli, welk nut heeft het nog om die in te brengen ? Mist een van de weinige kansen, trapt een vrijschop hoog in de tribune, loopt zich vast, loopt buitenspel. In de eerste seizoenshelft vorig jaar ook waardeloos en meermaals van het veld geroepen, een korte periode na nieuwjaar er toch wat doorgekomen en dan was het weer rap gedaan. Hij wil weg maar wie wil hem ???
pat@
Berichten: 1078
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 1:STVV - excel moeskroen (Za 27/7 20.00 uur.)

Bericht door pat@ »

Om even de nuance voor mijzelf aan te geven. Endo recupereert de bal en denkt naar voor en geeft een paar keer die risico pass door het centrum om de counter te lanceren. Die pass komt evenveel keer niet aan, maar hij probeert tenminste. In dezelfde situatie gisteren kan Asamoah die pass ook geven, maar hij draait lekker terug en speelt terug op Tex. Conclusie, even veel opgeschoten of nog minder maar wel geen slechte pass gegeven. Dan is wat Endo doet van veel meer waarde dan Asamoah.
Als onmisbare speler maakt het toch niet uit wie er voor je staat om de ploeg naar een niveau hoger te stuwen. Heeft Asamoah dat gisteren gedaan? Gaat hij dat vrijdag doen of de week erna tegen de Rouches? Of is het wachten tot een Kamada en De Sart terug voor hem staan om zelf een niveautje hoger te beginnen spelen.
kenniksvanvoetbal
Berichten: 620
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 1:STVV - excel moeskroen (Za 27/7 20.00 uur.)

Bericht door kenniksvanvoetbal »

Halenaar schreef:
Willy Roelands schreef::stvv: Dat Boli nog op dat wedstrijdbad mag staan en dan ook nog speelminuten krijgt tart de verbeelding.
Al een maand met uw kloten aan ' spelen met zijn transferitisch.
Jongske welke transferitis :roll: traint nog altijd mee, saboteert ons niet en helpt ons zelf nog vooruit bij zijn invalbeurt. Bracht trouwens een onmiddellijke meerwaarde .

Dat is heel wat anders dan 'jong van de streek' De Sart he :roll:

Kan alleen maar respect voor Boli opbrengen, zeker omdat hij op een bepaald moment de pispaal was van heel Stayen. Kan alleen mijn hoed af doen voor hem nu!
Hier hebben we het weer ! daar kunnen ze alleen maar respect voor opbrengen. Die man moest in de tribune zitten . andere lijn. Wie geen voorbereiding meespeelt ,amper traint , hoort niet thuis op de bank. Die meerwaarde heb ik niet gezien, ik had waarschijnlijk de verkeerde bril op.
als ze u ne kloot afsnijden ben je nog blij met de andere ! op het forum zitten er nog een paar die met ne lekstok content zijn. :headbang:
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 1:STVV - excel moeskroen (Za 27/7 20.00 uur.)

Bericht door Halenaar »

Nee, je had niet de verkeerde bril op. Je kent gewoon niks van voetbal :cool:

Maar bon, ik ben blijkbaar van een zure negativo naar een positivo gegaan. Ben benieuwd wanneer ik hier terug als negativo afgeschilderd word :lol:
BoemBoem
Berichten: 2955
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 1:STVV - excel moeskroen (Za 27/7 20.00 uur.)

Bericht door BoemBoem »

kenniksvanvoetbal schreef:
Halenaar schreef:
Willy Roelands schreef::stvv: Dat Boli nog op dat wedstrijdbad mag staan en dan ook nog speelminuten krijgt tart de verbeelding.
Al een maand met uw kloten aan ' spelen met zijn transferitisch.
Jongske welke transferitis :roll: traint nog altijd mee, saboteert ons niet en helpt ons zelf nog vooruit bij zijn invalbeurt. Bracht trouwens een onmiddellijke meerwaarde .

Dat is heel wat anders dan 'jong van de streek' De Sart he :roll:

Kan alleen maar respect voor Boli opbrengen, zeker omdat hij op een bepaald moment de pispaal was van heel Stayen. Kan alleen mijn hoed af doen voor hem nu!
Hier hebben we het weer ! daar kunnen ze alleen maar respect voor opbrengen. Die man moest in de tribune zitten . andere lijn. Wie geen voorbereiding meespeelt ,amper traint , hoort niet thuis op de bank. Die meerwaarde heb ik niet gezien, ik had waarschijnlijk de verkeerde bril op.
als ze u ne kloot afsnijden ben je nog blij met de andere ! op het forum zitten er nog een paar die met ne lekstok content zijn. :headbang:
Ik denk dat gij een STVV-fan alle 2 stewardje spelen op staaien.. Beide de hele match met ulle rug naar het veld precies.. Beide extremen, in de andere richting weliswaar..

Boli heeft, zoals die vorig jaar speelde, altijd zijn plaats bij stvv..
Zolang die hier is moet die spelen.. Gebrek aan inzet kunt ge hem niet verwijten.. Ook gisteren niet..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
kenniksvanvoetbal
Berichten: 620
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 1:STVV - excel moeskroen (Za 27/7 20.00 uur.)

Bericht door kenniksvanvoetbal »

BoemBoem schreef:
kenniksvanvoetbal schreef:
Halenaar schreef:
Willy Roelands schreef::stvv: Dat Boli nog op dat wedstrijdbad mag staan en dan ook nog speelminuten krijgt tart de verbeelding.
Al een maand met uw kloten aan ' spelen met zijn transferitisch.
Jongske welke transferitis :roll: traint nog altijd mee, saboteert ons niet en helpt ons zelf nog vooruit bij zijn invalbeurt. Bracht trouwens een onmiddellijke meerwaarde .

Dat is heel wat anders dan 'jong van de streek' De Sart he :roll:

Kan alleen maar respect voor Boli opbrengen, zeker omdat hij op een bepaald moment de pispaal was van heel Stayen. Kan alleen mijn hoed af doen voor hem nu!
Hier hebben we het weer ! daar kunnen ze alleen maar respect voor opbrengen. Die man moest in de tribune zitten . andere lijn. Wie geen voorbereiding meespeelt ,amper traint , hoort niet thuis op de bank. Die meerwaarde heb ik niet gezien, ik had waarschijnlijk de verkeerde bril op.
als ze u ne kloot afsnijden ben je nog blij met de andere ! op het forum zitten er nog een paar die met ne lekstok content zijn. :headbang:
Ik denk dat gij een STVV-fan alle 2 stewardje spelen op staaien.. Beide de hele match met ulle rug naar het veld precies.. Beide extremen, in de andere richting weliswaar..

Boli heeft, zoals die vorig jaar speelde, altijd zijn plaats bij stvv..
Zolang die hier is moet die spelen.. Gebrek aan inzet kunt ge hem niet verwijten.. Ook gisteren niet..
inderdaad ,zoals je zelf schrijft zoals die vorig jaar speelde ! :mierenneuker: al wat gisteren op het veld stond kan je geen gebrek aan inzet verwijten !
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
BoemBoem
Berichten: 2955
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 1:STVV - excel moeskroen (Za 27/7 20.00 uur.)

Bericht door BoemBoem »

kenniksvanvoetbal schreef:
BoemBoem schreef:
kenniksvanvoetbal schreef:
Halenaar schreef:
Willy Roelands schreef::stvv: Dat Boli nog op dat wedstrijdbad mag staan en dan ook nog speelminuten krijgt tart de verbeelding.
Al een maand met uw kloten aan ' spelen met zijn transferitisch.
Jongske welke transferitis :roll: traint nog altijd mee, saboteert ons niet en helpt ons zelf nog vooruit bij zijn invalbeurt. Bracht trouwens een onmiddellijke meerwaarde .

Dat is heel wat anders dan 'jong van de streek' De Sart he :roll:

Kan alleen maar respect voor Boli opbrengen, zeker omdat hij op een bepaald moment de pispaal was van heel Stayen. Kan alleen mijn hoed af doen voor hem nu!
Hier hebben we het weer ! daar kunnen ze alleen maar respect voor opbrengen. Die man moest in de tribune zitten . andere lijn. Wie geen voorbereiding meespeelt ,amper traint , hoort niet thuis op de bank. Die meerwaarde heb ik niet gezien, ik had waarschijnlijk de verkeerde bril op.
als ze u ne kloot afsnijden ben je nog blij met de andere ! op het forum zitten er nog een paar die met ne lekstok content zijn. :headbang:
Ik denk dat gij een STVV-fan alle 2 stewardje spelen op staaien.. Beide de hele match met ulle rug naar het veld precies.. Beide extremen, in de andere richting weliswaar..

Boli heeft, zoals die vorig jaar speelde, altijd zijn plaats bij stvv..
Zolang die hier is moet die spelen.. Gebrek aan inzet kunt ge hem niet verwijten.. Ook gisteren niet..
inderdaad ,zoals je zelf schrijft zoals die vorig jaar speelde ! :mierenneuker: al wat gisteren op het veld stond kan je geen gebrek aan inzet verwijten !
:roll:
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 1:STVV - excel moeskroen (Za 27/7 20.00 uur.)

Bericht door Jacques »

stvvilvoorde schreef: Gewoon uw haalbaarste kaart van de eerste 5 matchen weggesmeten.
Dit is ook mijn grootste frustratie na gisteren. Een uur zit je daar te kijken van "wat is dit voor slecht toneel?". Slecht toneel omdat je niks klaar krijgt tegen een zeer middelmatige ploeg en daarvoor moeten we richting bestuur kijken. Dat je nog niet top bent op speeldag 1, tot daar aan toe, maar dit is belachelijk. Dit is op dit moment een kreupele ploeg met een gebrek aan ideeën, creativiteit en stootkracht. Wolke rechts centraal in de verdediging, nee dat is het ook niet. Ligt trouwens mee aan de basis van het tegendoelpunt, was niet zijn eerste fout: een zoveelste speler met het etiket "goed genoeg om in de kern te zitten, niet om in de basis te starten als je voor PO1 wil gaan". Zo stonden er gisteren nog (minstens) drie op het veld: Acolatse, Endo, De Bruyn. Sousa niet gezien. Ik ben ook verre van overtuigd van onze jongeren. Balongo wint een uur lang haast geen enkel duel, een halve Boli zonder matchritme brengt ineens een pak meer balvastheid voorin. Daardoor kreeg ook Balongo iets meer ademruimte en kwam hij meer in het spel voor. Dan zie je toch genoeg? Balongo is absoluut nog niet klaar om het volledige gewicht van de aanval te dragen.

Tel dat allemaal bij elkaar op en je zit met een halve basisploeg die (nog) niet voldoende niveau heeft en met geen wisselmogelijkheden. Dan is het tegen iedereen lastig om te winnen. Dus zijn dit drie punten weggegooid, niet door de spelers, wel door de verantwoordelijken voor het transferbeleid: Tateishi en Pinto.
Laatst gewijzigd door Jacques op 28 jul 2019, 13:26, 3 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4143
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 1:STVV - excel moeskroen (Za 27/7 20.00 uur.)

Bericht door lindoke »

Wat me opviel is dat Brys als oplossing voor het gebrek aan lengte op het middenveld Texeira van zijn cv positie naar cm stuurde wanneer Steppe zou uittrappen. Ik vond dat wel een goede oplossing van Brys. Risico natuurlijk is dat als de tegenstrever in balbezit komt en snel omschakelt je achteraan plots met een cv minder zit.

Aan de andere kant is het schrijnend dat Brys zulke oplossingen moet zoeken omdat hij door het beleid in zijn ondebroek gezet wordt wat betreft deftig spelersmateriaal.
Laatst gewijzigd door lindoke op 28 jul 2019, 13:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4143
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 1:STVV - excel moeskroen (Za 27/7 20.00 uur.)

Bericht door lindoke »

Jacques schreef:
stvvilvoorde schreef: Gewoon uw haalbaarste kaart van de eerste 5 matchen weggesmeten.
Dit is ook mijn grootste frustratie na gisteren. Een uur zit je daar te kijken van "wat is dit voor slecht toneel?". Slecht toneel omdat je niks klaar krijgt tegen een zeer middelmatige ploeg en daarvoor moeten we richting bestuur kijken. Dat je nog niet top bent op speeldag 1, tot daar aan toe, maar dit is belachelijk. Dit is op dit moment een kreupele ploeg met een gebrek aan ideeën, creativiteit en stootkracht. Wolke rechts centraal in de verdediging, nee dat is het ook niet. Ligt trouwens mee aan de basis van het tegendoelpunt, was niet zijn eerste fout: een zoveelste speler met het etiket "goed genoeg om in de kern te zitten, niet om in de basis te starten als je voor PO1 wil gaan". Zo stonden er gisteren nog (minstens) drie op het veld: Acolatse, Endo, De Bruyn. Sousa niet gezien. Ik ben ook verre van overtuigd van onze jongeren. Balongo wint een uur lang haast geen enkel duel, een halve Boli zonder matchritme brengt ineens een pak meer balvastheid voorin. Dan zie je toch genoeg? Balongo is absoluut nog niet klaar om het gewicht van de aanval te dragen.

Tel dat allemaal bij elkaar op en je zit met een halve basisploeg die (nog) niet voldoende niveau heeft en met geen wisselmogelijkheden. Dan is het tegen iedereen lastig om te winnen. Dus zijn dit drie punten weggegooid, niet door de spelers, wel door de verantwoordelijken voor het transferbeleid: Tateishi en Pinto.
Ik ben het volledig eens met jouw post behalve over Wolke. Ik vond dat die een zeer goeie wedstrijd speelde en is door zijn technische kwaliteiten als voormalig spits volgens mij opbouwend beter dan de doorsnee rb. Dat hij aan de basis ligt van ons tegendoelpunt kan zijn maar is mij ontgaan. Laat die nog wat body kweken en verdedigend en positioneel ervaring opdoen en dat wordt volgens mij een echt goeie rb.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
bert1924
Berichten: 842
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: Speeldag 1:STVV - excel moeskroen (Za 27/7 20.00 uur.)

Bericht door bert1924 »

Zonder afbraak te doen van het slechte spel van STVV eist Clown Visser toch weer een zeer groot aandeel op voor de nederlaag van STVV
1.Waarom krijgt de speler van moeskroen geen tweede gele kaart voor een duidelijke haakfout
2.het doelpunt van M. komt er na een niet gefloten fout op Asamoa waardoor balverlies en een ten onrechte gefloten fout van Janssen.
deze tikte gewoon de bal weg voor de speler van M Geen fout en zeker geen gele kaart.
3.Op een bepaald ogenblik trekt een speler van M practisch het truitje van Botaka uit: GEEN GEEL volgens clown visser
Men kan deze feiten zeer goed op TV zien,voor de zoveelste keer bedankt Visser .
Wat betreft het beleid(zogezegd) :deze mensen snappen niet waarmee ze bezig zijn.
Ik was de eerste om te juichen bij de overname door de japanners ,doch ik moet mijn mening herzien.
Stel voor dat men een paar van de zogezegde beleidsmensen eens een STAGE laat doen bij KRC Genk.
Plaats reactie