Speeldag 1:STVV - excel moeskroen (Za 27/7 20.00 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 1:STVV - excel moeskroen (Za 27/7 20.00 uur.)

Bericht door Jacques »

lindoke schreef: Ik ben het volledig eens met jouw post behalve over Wolke. Ik vond dat die een zeer goeie wedstrijd speelde en is door zijn technische kwaliteiten als voormalig spits volgens mij opbouwend beter dan de doorsnee rb. Dat hij aan de basis ligt van ons tegendoelpunt kan zijn maar is mij ontgaan. Laat die nog wat body kweken en verdedigend en positioneel ervaring opdoen en dat wordt volgens mij een echt goeie rb.
Op termijn misschien wel, maar gisteren -zeker in de eerste helft- zag ik behoorlijk wat positionele fouten en slechte inspeelpasses. Dat is toch een heel stuk minder dan Tomi, wat natuurlijk ook wel een serieuze referentie is. Wolke bleef overeind, Tomi bracht een meerwaarde, dat vat het zo'n beetje samen. Het probleem is eigenlijk dat we dat op teveel posities zien. Sinds januari verloren we Bezus, De Norre, Tomi, Kamada, De Sart en (half en half) Boli en die zijn stuk voor stuk vervangen door spelers die (in het beste geval) overeind blijven maar zelden of nooit een meerwaarde bieden.
Overdrijven is een kunst
Underdog
Berichten: 236
Lid geworden op: 15 jul 2017, 20:17

Re: Speeldag 1:STVV - excel moeskroen (Za 27/7 20.00 uur.)

Bericht door Underdog »

Jacques schreef:
stvvilvoorde schreef: Gewoon uw haalbaarste kaart van de eerste 5 matchen weggesmeten.
Wolke rechts centraal in de verdediging, nee dat is het ook niet. Ligt trouwens mee aan de basis van het tegendoelpunt, was niet zijn eerste fout:
Ik vond Wolke nochtans een van de weinige lichtpunten. Vooral in de tweede helft maakte hij een uitstekende indruk. Sterk aan de bal en verdedigend zelden in de verlegenheid gebracht. Uiteraard worden de komende drie matchen - Club Brugge, Standard en Antwerp - grotere en relevantere tests, vooral op defensief vlak. Maar als hij in die matchen de lijn van tegen Moeskroen doortrekt, hebben we er een volwaardige centrale verdediger extra in de kern.

Wat de tegengoal betreft. Het is niet de overtreding van Janssens die aan de basis ligt. Wel de slechte pass van Steppe en de moeilijke verwerking ervan van Asamoah. Door het balverlies dat volgt, maakt Janssens de overtreding. Ik had trouwens het gevoel dat die fout erg licht gefloten werd. Jammer dat we daar op de samenvatting geen fatsoenlijke herhaling van gezien hebben.
Franske
Berichten: 157
Lid geworden op: 01 nov 2010, 09:31

Re: Speeldag 1:STVV - excel moeskroen (Za 27/7 20.00 uur.)

Bericht door Franske »

Tamas schreef: Botaka : in het zelfde bedje ziek, slaagt erin om als flankspeler welgeteld een gelukte voorzet te geven
Botaka komt nochtans regelmatig in een positie om die voorzet wel te trappen, maar.... wacht dan tot de verdediger terug komt om hem nog eens technisch te vlug af te zijn. Ik krijg er de wubbes van. Ook diet technische truut op een moment dat je moet pompen om aan kansen te geraken, dat kan er bij mij niet in.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 1:STVV - excel moeskroen (Za 27/7 20.00 uur.)

Bericht door Jones »

Met alle transferbeslommeringen zie ik hier niemand iets schrijven over het belabberde veld dat meer een poel was. Ik dacht dat er een ingenieus drainagesysteem onder zat ? Of moet er kurk worden bijgegooid? Voor de oost-tribune aan vak C was het het ergste met duidelijke plassen
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 1:STVV - excel moeskroen (Za 27/7 20.00 uur.)

Bericht door lindoke »

Jones schreef:Met alle transferbeslommeringen zie ik hier niemand iets schrijven over het belabberde veld dat meer een poel was. Ik dacht dat er een ingenieus drainagesysteem onder zat ? Of moet er kurk worden bijgegooid? Voor de oost-tribune aan vak C was het het ergste met duidelijke plassen
Inderdaad, dat viel me ook op. De bal rolde daar zelfs zo vlot niet meer.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 1:STVV - excel moeskroen (Za 27/7 20.00 uur.)

Bericht door vdl »

lindoke schreef:
Jones schreef:Met alle transferbeslommeringen zie ik hier niemand iets schrijven over het belabberde veld dat meer een poel was. Ik dacht dat er een ingenieus drainagesysteem onder zat ? Of moet er kurk worden bijgegooid? Voor de oost-tribune aan vak C was het het ergste met duidelijke plassen
Inderdaad, dat viel me ook op. De bal rolde daar zelfs zo vlot niet meer.
Denk eerder kurk teveel, waardoor het water niet goed doordringt.
Jokke
Berichten: 179
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:28

Re: Speeldag 1:STVV - excel moeskroen (Za 27/7 20.00 uur.)

Bericht door Jokke »

vdl schreef:
lindoke schreef:
Jones schreef:Met alle transferbeslommeringen zie ik hier niemand iets schrijven over het belabberde veld dat meer een poel was. Ik dacht dat er een ingenieus drainagesysteem onder zat ? Of moet er kurk worden bijgegooid? Voor de oost-tribune aan vak C was het het ergste met duidelijke plassen
Inderdaad, dat viel me ook op. De bal rolde daar zelfs zo vlot niet meer.
Denk eerder kurk teveel, waardoor het water niet goed doordringt.
Onverstaanbare Japanse reclame op de rug ziet er ronduit belachelijk uit , een nieuw veld dat lijkt op een versleten badmat met pisplekken en een nederlaag in de openingsmatch.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 1:STVV - excel moeskroen (Za 27/7 20.00 uur.)

Bericht door Jack »

Viel me op tv ook op dat er echt veel water op stond. Ik heb wel nooit vertraging van de bal waargenomen. Eerder bij een korte dribbel omhoogspattend water.
wiekes
Berichten: 867
Lid geworden op: 15 jul 2017, 11:29

Re: Speeldag 1:STVV - excel moeskroen (Za 27/7 20.00 uur.)

Bericht door wiekes »

Jones, op dat kunstgras is gisteravond al iets van gezegd dat probleem ligt bij de kurk bij overvloedige regen vormt dat een koek en het water kan niet meer genoeg weg trouwens in Zepperen het zelfde probleem.
nippy
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 jun 2016, 12:41

Re: Speeldag 1:STVV - excel moeskroen (Za 27/7 20.00 uur.)

Bericht door nippy »

Ik vond wolke goed op die positie. Maar heel eerlijk , ik zie hem liever op de plaats Botaka of Acolatse. Wolke is een speler die weet wat hij kan en zijn opdracht altijd zal uitvoeren. Acolatse en Botaka willen te veel en brengen te weinig. Ik ben er zeker van dat Wolke beter doet. En moest Wolke bij een aanval in de 16meter komen zal hij het altijd beter doen omdat hij officieel een spits is geweest. Wolke is geen perfecte speler, dat weet ik ook wel maar.Wolke is een soldaat waar je altijd op kunt rekenen en dat hij zijn Job zal doen zonder tierlanteintjes
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 1:STVV - excel moeskroen (Za 27/7 20.00 uur.)

Bericht door lindoke »

5 a 6 extra versterkingen. Ik ben benieuwd.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Johan
Berichten: 405
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:54

Re: Speeldag 1:STVV - excel moeskroen (Za 27/7 20.00 uur.)

Bericht door Johan »

De japanners zijn onbetrouwbare blaasjesverkopers die van hun eerste leugen niet doodgevallen zijn.. Zitten met STVV niets in ,en nog minder met onze supporters. Van alles wat ze uitbazuinen komt niks. Gedaan met huren..... ze hebben tot nog toe niks anders gedaan. Grote sponsor komt eraan, zou vorige dinsdag tekenen, NIKS van gezien, van armoede hun eigen DMM op de shirts. Totaal niet capabel . Verkopen dat gaat wel..... maar de centen zien geen dag meer , herinvesteren , nog niets van gezien. De eerste competitiedag is reeds voorbij en we zijn nog bijlange niet klaar.Amateurs
van de bovenste plank. Aankopen (of gehuurd): een paar jonkies, een Japanse vedette die al ongeveer van december niet meer heeft gespeeld, een Vietnamese dwergpoedel en een Braziliaan die speelt als een losgeschoten jarretel. Geweldig transferbeleid. Ik dacht dat we blij gingen zijn dat RD weg was, ik begin te vrezen dat die knoeiers nog een portie erger zijn. Ze verdienen het beperkte aantal dappere supporters dat er nog is niet.Alle respect voor de spelers die zich geven voor de club, alle respect voor de waardigheid van trainer Breys. Als dit niet snel gaat veranderen vrees ik dat we die man ook nog eens gaan kwijtspelen. Ik hoop dat STVV voor deze kerels niet een dekmantel is voor andere onfrisse praktijken. Ik betrouw ze voor geen haar meer.
Condor
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 apr 2014, 11:54
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 1:STVV - excel moeskroen (Za 27/7 20.00 uur.)

Bericht door Condor »

De vrijschop van Boli op de laatste minuut van de wedstrijd was de beste qamenvatting van de wedstrijd. Onkunde van het hoogste niveau. Met zulke wereldvedettes gaan we zeker winnen in Brugge.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 1:STVV - excel moeskroen (Za 27/7 20.00 uur.)

Bericht door Jones »

2 versterkingen op komst volgens hbvl. Ik hoop dat de 2e dan niet van de nationale ploeg van San Marino of Liechtenstein komt want ze vermelden geen naam.
Ik wil die Sinani het voordeel van de twijfel geven. Hij kan volgens volgens voetbalbelgie komen na de kwalificatiematch van de CL bij Dudelange. Maar dat is morgen al. Als ze hem dan nog lossen als ze door zijn...
Laatst gewijzigd door Jones op 29 jul 2019, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie