Laatste PO2-wedstrijd: Westerlo-STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Laatste PO2-wedstrijd: Westerlo-STVV

Bericht door Mikman »

Botaka mist ( weer ) een strafschop.

Wolke Janssens depanneert als centrale verdediger en is goed voor een assist en een doelpunt ( met wat hulp van de doelman telkens ). Wel verrassend goed in de interceptie. In de voorbereiding nog een paar keer uitproberen op die positie? Remember De Norre die ook in nood op een voor hem ongewone positie terecht kwam en zich daar kon doorzetten.

Sterke Sankhon. Verdiende overwinning. Laatste keer op die afgrijselijke kunstgrasmat.
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Laatste PO2-wedstrijd: Westerlo-STVV

Bericht door smol »

Afgrijselijke wedstrijd om af te sluiten. Niet te snappen dat een team als Westerlo dat niets meer te verliezen had op deze manier hier komt spelen.
Bij ons was Ceballos opnieuw een ramp, proberen nog iets voor te rapen zou ik zeggen !
Wolke viel goed in en zoals hierboven aangehaald zit er misschien wel iets in om ook hem om te bouwen tot een rechtsachter als echte spits komt hij te kort op dit niveau !
Sankhon was vandaag opnieuw sterk zoals bij bijna al zijn wedstrijden na de winterstop !
Over de penalty van Botaka kunnen we kort zijn ... met zo een lange keeper moet die bal altijd over de grond !
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Laatste PO2-wedstrijd: Westerlo-STVV

Bericht door lindoke »

Strafschop van Botaka werd alweer zeer nonchalant getrapt. Moest die gast hier volgend seizoen nog rondlopen, dan geen kapiteinsband meer en zeker geen strafschoppen meer.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Laatste PO2-wedstrijd: Westerlo-STVV

Bericht door kenniksvanvoetbal »

Een kopie van woensdag met zeer veel balbezit !! maar zonder veel direct doelgevaar.
Ook hier missen we steeds hetzelfde type speler die de juiste laatste pas kan geven of zelf iets kan forceren.... neen geen Ceballos .
pluspunt :Desart scoort aan de lopende band.
Een geluk dat Bompie bij westel in de goal stond.
Botaka ,ongelofelijk hoe hij deze weer trapt tegen een hout van 2 m lang dat niet tegen de grond raakt.
Acolatse, afvoeren die hollandse egotripper , dan veel liever sekine.
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Laatste PO2-wedstrijd: Westerlo-STVV

Bericht door Jones »

lindoke schreef:Strafschop van Botaka werd alweer zeer nonchalant getrapt. Moest die gast hier volgend seizoen nog rondlopen, dan geen kapiteinsband meer en zeker geen strafschoppen meer.
Geen kapitein meer ben ik niet mee akkoord Lindoke. Maar misschien eens iemand anders laten trappen als bv. Sankhon.
Sankhon is een goeike. Koesteren die speler ! Verdedigend staan we goed. Enkel Maee valt door de mand voor mij. Een linksvoetige verdediger misten we nog na het vertrek van De norre.
Maee, Ceballos, De sart, Kinoshita, mogen van de niet huurlingen van mij vertrekken.
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Laatste PO2-wedstrijd: Westerlo-STVV

Bericht door metser »

Met dank aan de bezoekende doelman ben je vandaag ontsnapt aan een vernedering, die je in feite wel verdiende. Voor alle optimisten hier..... dit Westerlo heeft tot de laatste match moeten spelen om play downs te vermijden, laat bovendien nog een viertal sterkhouders op de bank en nog kan je geen echte kansen creëren ! Dit stemt toch echt tot nadenken hoor. Dat de staf , indien deze blijft al maar begint met de stal uit te mesten, de arrogantie ( als ze die zelf al niethebben ) en de hoogmoed achter de omheining te zetten. Het mag dan al een goed seizoen geweest zijn, de slechte prestaties , in deze play offs maar ook een vijftal in de reguliere competitie , moeten eruit om niet ieder jaar een slecht figuur te slaan. En wat er van onze staf ook wordt beweerd , zij zijn hier mede voor verantwoordelijk. Het vuur dat nodig is krijgt Brys en consoorten er niet in ! Voor mijn part mag hij ophoepelen . Dat hij maar naar een Belgische topploeg gaat dan heeft hij binnen een paar maand zijne c4. Heb hem straks nog gezien inhet stadion......de hoogmoed druipt ervan af !
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Laatste PO2-wedstrijd: Westerlo-STVV

Bericht door Geel-Blauw »

Of we nu wonnen of verloren, ik lig er niet wakker van. Het werd hoog tijd dat het seizoen erop zat, sommige spelers zaten nu eenmaal op hun tandvlees. En eerlijk is eerlijk, er zit toch een totaal andere sfeer rond de play-offs in tegenstelling tot de reguliere competitie. Proficiat aan spelers & staff voor een prachtig seizoen, jammer dat het uiteindelijk niet beloond wordt.
Nie zievere, speile!
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Laatste PO2-wedstrijd: Westerlo-STVV

Bericht door Dreke »

Ik ga me wijselijk inhouden en niet reageren op bepaalde opmerkingen die hier weer passeren.

Tot volgend seizoen.
A loyal football fan only supports the shirt...
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Laatste PO2-wedstrijd: Westerlo-STVV

Bericht door metser »

Ik heb de indruk dat er bij sommigen een goede parodie mogelijk is met de uitdrukking " een kinderhand is snel gevuld " het is uw recht tevreden te zijn , ik heb ook het recht ontevreden te zijn ! En dat ik niet alleen ben zie ik aan de aanwezigen in het stadion, of moet ik zeggen de kille speeltuin van een hoop overroepen vedetten. Moest Eupen niet zo ver zijn.....ik ging daar kijken . Daar is evenveel,of weinig, te zien zonder dat er daar blaaskaken rondlopen.
StellaWADASWAD
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 dec 2017, 21:31

Re: Laatste PO2-wedstrijd: Westerlo-STVV

Bericht door StellaWADASWAD »

metser schreef:Ik heb de indruk dat er bij sommigen een goede parodie mogelijk is met de uitdrukking " een kinderhand is snel gevuld " het is uw recht tevreden te zijn , ik heb ook het recht ontevreden te zijn ! En dat ik niet alleen ben zie ik aan de aanwezigen in het stadion, of moet ik zeggen de kille speeltuin van een hoop overroepen vedetten. Moest Eupen niet zo ver zijn.....ik ging daar kijken . Daar is evenveel,of weinig, te zien zonder dat er daar blaaskaken rondlopen.
Metser, ben jij misschien die persoon die op zijn plaats werd gezet door Brys in dat befaamde filmpje? Want de laatste tijd komt er toch geen einde aan jouw ani-Brys anti-STVV agenda. Neen, het was vandaag niet goed, dat geef ik toe. Ik heb ook mijn frustratie geuit richting Botaka en Ceballos, maar dat hield mij na affluiten niet tegen om een staande ovatie en een minutenlang applaus te geven aan de spelers en staf die STVV een prachtig seizoen hebben geschonken in de reguliere competitie.

In het eerste jaar na de overname meteen meestrijden voor play-off 1 en net op de valreep eruit vliegen na een duel met een rechtstreekse, intrinsiek betere en rijkere concurrent? Dat kan gebeuren, dat is deel van het spel. Dat play-off 2 geen succes was, ligt niet enkel aan het gebrek aan drive, maar ook aan de magere kern en het lange seizoen. Maar als sommige mensen op dit forum het niet kunnen opbrengen om in play-off 2 te gaan kijken, mogen die ook niet klagen dat de spelers hun hoofd wat lieten hangen.

De abonnementenverkoop bij Eupen begint binnenkort. Maar kom niet af als ze hun (als ze er al rondlopen) topspelers verkopen in de zomer of de winter, kom niet klagen als er geen volk in het stadion zit en kom zeker niet klagen als ze weer naast de prijzen grijpen. Fijne avond en veel plezier volgend seizoen! :stvv:
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Laatste PO2-wedstrijd: Westerlo-STVV

Bericht door Jan Bulder »

Vroeger was ons seizoen geslaagd na een overwinning tegen Anderlecht.

Vergeet nooit van waar ge komt.

Ergens zijn velen dat vergeten.

Zoals elk seizoen kijk ik uit naar het volgende.

Truineers e ras apoat.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Laatste PO2-wedstrijd: Westerlo-STVV

Bericht door lindoke »

Ik denk dat metser zich (terecht) al zorgen maakt naar komend seizoen toe. Het valt me de laatste maanden ook op dat er heel wat spelers rond lopen met een ongezonde dosis egoïsme. Niet in het minst onze Japanse spelers aangevuld met een Ceballos en tegen Westerlo duidelijk Acolatse.

Het baart mij ook zorgen dat we de laatste tijd erg moeilijk echte open kansen creëren buiten die uitzonderlijke wedstrijd tegen Oostende waar we er een hele resem creëren maar de nek omringen.

Ik zag tegen Westerlo weer een aantal keer een lopende speler binnen de zestien de actie zonder bal maken en hem niet toegespeeld krijgen van zijn ploegmaat. Die loopacties blijf je als speler niet doen als je de bal uiteindelijk niet toegespeeld krijgt.

Wij spelen inderdaad al heel het seizoen verzorgd voetbal van achteruit. Het soort voetbal dat we niet gewoon zijn op Stayen. Dat is de verdienste van Brys en ik juich dat soort voetbal toe. Vooral tegen de mindere goden krijgen we dan een soort van handbal situatie waarbij we de hele tijd de bal rond de zestien blijven spelen en naar die pas binnendoor zoeken. In dat systeem moet je een aantal zeer intelligente spelers hebben die niet alleen die looplijn snel kunnen zien en uitvoeren maar er moet ook nog eens de speler aan de bal zijn die dat snel ziet en de bal met de juiste precisie en kracht kan spelen. Ook niet te vergeten dat je in dat systeem nogal kwetsbaar bent tegen een ploeg die zeer snel kan omschakelen.

Kort samengevat, we zijn momenteel een ploeg die zeer verzorgd maar zeer traag met veel tussenstations opbouwt maar dikwijls het probleem aan de zestien heeft om iemand alleen voor de keeper te zetten binnendoor. Wat we in dat systeem vooral missen zijn voorzetten vanop de flank met iemand die met het hoofd in de zestien kan afronden. Ons parkeren rond de zestien heeft geen zin meer als binnendoor niet lukt omdat we de alternatieven vanop de flanken niet hebben.

Soit, het is misschien nog veel te vroeg om te panikeren maar nogmaals, de ongerustheid die je tussen de lijnen door van metser kan lezen heb ik ook. Want laat er geen twijfel over bestaan, met het voetbal dat we in POII brachten komen we volgend seizoen in de problemen. Ik hoop dat men dat bij het bestuur van STVV ook inziet en dat we ons niet te blind staren op die 7e plaats die we behaald hebben.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Johan
Berichten: 405
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:54

Re: Laatste PO2-wedstrijd: Westerlo-STVV

Bericht door Johan »

de posts van metser zijn er boenk op. Het wordt hoe langer hoe minder door een hoopje derderangs voetbal vedetten. Een goede raad aan Brys , wees blij dat ge bij stvv mag werken. Dat traag wandelvoetbal pikken ze niet bij een topclub. Voetbal zonder snelheid , zonder verrassingen. Als we dit jaar geen Kamada hadden gehad , zou ik het nog allemaal eens willen zien waar we zouden staan.Overigens een buiten verwachting goed seizoen, maar dat zal U geen tweede keer lukken. Ik ben eens benieuwd na de leegloop die er gaat volgen wat de echte ambitie van de Japanners zal zijn. Aantal toeschouwers moet dringend de hoogte in of we zijn een vogel voor de kat. Dit geen STVV meer!!!!
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Laatste PO2-wedstrijd: Westerlo-STVV

Bericht door kenniksvanvoetbal »

StellaWADASWAD schreef:
metser schreef:Ik heb de indruk dat er bij sommigen een goede parodie mogelijk is met de uitdrukking " een kinderhand is snel gevuld " het is uw recht tevreden te zijn , ik heb ook het recht ontevreden te zijn ! En dat ik niet alleen ben zie ik aan de aanwezigen in het stadion, of moet ik zeggen de kille speeltuin van een hoop overroepen vedetten. Moest Eupen niet zo ver zijn.....ik ging daar kijken . Daar is evenveel,of weinig, te zien zonder dat er daar blaaskaken rondlopen.
Metser, ben jij misschien die persoon die op zijn plaats werd gezet door Brys in dat befaamde filmpje? Want de laatste tijd komt er toch geen einde aan jouw ani-Brys anti-STVV agenda. Neen, het was vandaag niet goed, dat geef ik toe. Ik heb ook mijn frustratie geuit richting Botaka en Ceballos, maar dat hield mij na affluiten niet tegen om een staande ovatie en een minutenlang applaus te geven aan de spelers en staf die STVV een prachtig seizoen hebben geschonken in de reguliere competitie.

In het eerste jaar na de overname meteen meestrijden voor play-off 1 en net op de valreep eruit vliegen na een duel met een rechtstreekse, intrinsiek betere en rijkere concurrent? Dat kan gebeuren, dat is deel van het spel. Dat play-off 2 geen succes was, ligt niet enkel aan het gebrek aan drive, maar ook aan de magere kern en het lange seizoen. Maar als sommige mensen op dit forum het niet kunnen opbrengen om in play-off 2 te gaan kijken, mogen die ook niet klagen dat de spelers hun hoofd wat lieten hangen.

De abonnementenverkoop bij Eupen begint binnenkort. Maar kom niet af als ze hun (als ze er al rondlopen) topspelers verkopen in de zomer of de winter, kom niet klagen als er geen volk in het stadion zit en kom zeker niet klagen als ze weer naast de prijzen grijpen. Fijne avond en veel plezier volgend seizoen! :stvv:

maar ook aan de magere kern en het lange seizoen. de kern ben je wel zelf beginnen afslanken tot er niks meer over was..
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Laatste PO2-wedstrijd: Westerlo-STVV

Bericht door metser »

Ff een antwoord aan al degenen die het sarcasme in lijn berichten niet begrijpen of kunnen begrijpen. Neen ik ben niet de persoon die door Brys werd aangevallen tegen Eupen. En neen ik ben geen stvv hater, integendeel , ik heb samen met mijn vrouw meer dan 20 jaar een abo gehad. Maar.... ik zie wat ik zie. Ik heb zelf een aantal jaren op tamelijk niveau gespeeld en als ik naar een match kijk tel ik niet zozeer de doelpunten maar wel kijk ik speciaal naar de speellijnen,taktiek,discipline etc. Wel dat mankeer ik op grote schaal en dat is de fout van de staf, wat niet wil zeggen dat alle spelers het ook direct oppakken. Ik ben tevreden dat Johan en lindoke het zo ook een beetje zien, maw ik kan mij best vinden in een nederlaag na een begeesterende match, alleen dat heb ik niet gezien dit seizoen ( behalve thuis tegen Genk en dan met een gehavende ploeg) . De helft van deze kern verdient de naam van prof niet ( en nog minder het loon) . Als onze Japanse vrienden dat niet op een snelle doortreffende manier gaan oplossen zitten we in het vaarwater van een Lokeren, Westerloo,of nog verder een Hoeselt of een Rotselaar, een diest of een Beringen ! Dat is mijn grootste vrees. En dat gegeven van velen hier dat het vat af is op het einde van het seizoen.....al eens nagedacht hoeveel uren dat deze pseudo vedetten werken ? Vergelijk dat eens met uwe kalender als je nog actief bent. Trouwens, als je het Engels voetbal wat volgt.....die spelen het dubbele aantal matchen dan ons en aan een tempo dat 5 maal hoger ligt en die hun vat is nooit ofte nooit leeg . Het is maar hoe je het bekijkt, maar eens kritisch je ogen open doen daar is niets mis mee ! Ik ga straks naar Genk kijken ( Op uitnodiging) , waarschijnlijk zal daar ook niet zoveel te zien zijn na de fuifnummers van deze week, maar dat soort me niet, als het voorafgaande eten maar lekker is !
Plaats reactie