POII: STVV-Eupen zondag 12/5 20u

Alles over de wedstrijden van STVV
B. De Wever
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 mei 2019, 14:52

Re: POII: STVV-Eupen zondag 12/5 20u

Bericht door B. De Wever »

STVV-fan schreef: Ge speelt uw BESTE seizoen sinds JAREN. BETER dan onder Brepoels.
Ge strandt op 90 minuten van PO I
Ge strandt in de kwartfinales van de enige overgebleven "sterke" eersteklasser.
En ge gaat alweer stranden!
Ik krijg van al die stranden zowaar een echt vakantiegevoel, net als de spelers.
Ge kunt u ook gekwetst melden en een trouwke gaan doen, dat hoort er allemaal bij als het om de knikkers gaat!

Beter dan Brepoels? Nee hoor, want die eindigde 4de ipv 7de, en zat WEL in PO1.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: POII: STVV-Eupen zondag 12/5 20u

Bericht door enerkey »

Ik ben al 2 POII thuiswedstrijden niet gaan zien desondanks abbonement. Gisteren heb ik gewoon wat familie uitgenodigd bij mij thuis. Zag nu pas de uitslag. En zo zijn er meer supporters vrees ik. Voor mij is het seizoen afgelopen na de reguliere competitie.

Zelfs met POI vrees ik dat dit zo geweest was. Ik heb immers altijd allerlei andere zaken gepland omdat ik de kalender toch niet wist. Kan moeilijk weken aan een stuk iedere vrijdag, zaterdag en zondag vrijhouden omdat het dan weleens een thuismatch zou kunnen zijn.

En dat de spelers nu blijkbaar minder presteren. Als er op mijn werk amper iemand geinteresseerd is hetgeen ik doe. Ik zou ook minder gemotiveerd zijn. Desondanks zijn de spelers ervoor gegaan en eindigen ze waarschijnlijk 2de in hun groep. Chapeau.

Deze competitie doet mij denken aan de Beker van Limburg van vroeger, maar dan na de competitie ipv het begin.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: POII: STVV-Eupen zondag 12/5 20u

Bericht door STVV-fan »

B. De Wever schreef:
STVV-fan schreef: Ge speelt uw BESTE seizoen sinds JAREN. BETER dan onder Brepoels.
Ge strandt op 90 minuten van PO I
Ge strandt in de kwartfinales van de enige overgebleven "sterke" eersteklasser.
Beter dan Brepoels? Nee hoor, want die eindigde 4de ipv 7de, en zat WEL in PO1.
Guido had gewoon het geluk dat de overige ploegen het slechter gedaan hebben dat seizoen dan dit seizoen.

Dit wil dus zeggen dat Brys met een groep spelers, die de nodige stront en gal van de kwaliteitspers en de "kritische" supporters over zich heen kregen voor aanvang seizoen, tegen betere tegenstand dan Guido had in zijnen tijd, alsnog méér punten gehaald heeft.

Dan beweer jij hier en nu dat Brys het slechter deed dan Brepoels?

:boemel:
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: POII: STVV-Eupen zondag 12/5 20u

Bericht door lindoke »

Ik lees hier heel veel over wat er allemaal fout loopt waardoor de supporters niet meer naar het stadion komen, en ik weet dat het allemaal met de beste bedoelingen is. En dan worden er redenen aangehaald als tv, competitieformule, domino-effect, combi, stadion....komaan hé. Echt waar? Blijkbaar geldt dat dan toch niet voor iedere ploeg want ik zie wekelijks stadions die afgeladen vol zitten. En neen, niet alleen de POI wedstrijden. Ook tegen de mindere goden tijdens de reguliere competitie.

Dus sorry Mikman, die ballon gaat niet op. Want de redenen die jij aanhaalt zijn er voor alle ploegen maar niet alle ploegen sukkelen met hun toeschouwersaantallen. Dus klopt niet.

Jouw voorstellen om het tij te doen keren zoals actie's voor abo's doen, betere tifo's, supportersclubs opwaarderen, meer contact zoeken met de supporters......vind ik op zich geen slechte voorstellen. Al is het mijn persoonlijke mening dat dit uiteindelijk ook niet de oplossing gaat zijn.

Wat de oorzaak is en wat de oplossing is weet ik ook niet. Maar ik heb wel mijn eigen gedacht hierover. Ik kan volledig verkeerd zijn, maar de Truiense supporter is niet meer die supporter die zoals vroeger 2 uren op voorhand in het stadion zat en zoals een zot op de platen zat te kloppen. De Truiense supporter van tegenwoordig wil een ploeg/club hebben die successen haalt en prijzen pakt. En zelfs niet een enkel succesje ergens op een blauwe maandag maar een gevestigde waarde is. Supporters weten ook heel goed massaal naar het stadion komen dit niet gaat realiseren, maar dat een goed en doordacht kapitaalkrachtig beleid dat wel kan. Ik ben er vrij zeker van dat als dit bij STVV gedaan wordt en 3 seizoenen na mekaar top 3 gehaald wordt waartussen 1 landstitel zit, Stayen iedere thuismatch tot op het laatste zitje uitverkocht is waaronder 90% abonnees.

Tijden zijn veranderd en de "giantkiller" uithangen maakt al lang geen indruk meer op de supporters. Ik heb wel al terug enkele seizoenen een abonnement en ga al kijken van toen er mannen als Cleuren, Ludo Mignolet, en Frans Beckers rond liepen. Ik heb ook nog aan de Tiense gestaan om 18h voor een match tegen Brugge of Anderlecht die om 20h begon. Maar die tijden zijn voorbij. En ik blijf erbij, wat er 35km ten Noord Oosten van ons kan, is ook mogelijk bij ons.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
B. De Wever
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 mei 2019, 14:52

Re: POII: STVV-Eupen zondag 12/5 20u

Bericht door B. De Wever »

STVV-fan schreef:
B. De Wever schreef:
STVV-fan schreef: Ge speelt uw BESTE seizoen sinds JAREN. BETER dan onder Brepoels.
Ge strandt op 90 minuten van PO I
Ge strandt in de kwartfinales van de enige overgebleven "sterke" eersteklasser.
Beter dan Brepoels? Nee hoor, want die eindigde 4de ipv 7de, en zat WEL in PO1.
Guido had gewoon het geluk dat de overige ploegen het slechter gedaan hebben dat seizoen dan dit seizoen.

Dit wil dus zeggen dat Brys met een groep spelers, die de nodige stront en gal van de kwaliteitspers en de "kritische" supporters over zich heen kregen voor aanvang seizoen, tegen betere tegenstand dan Guido had in zijnen tijd, alsnog méér punten gehaald heeft.

Dan beweer jij hier en nu dat Brys het slechter deed dan Brepoels?

:boemel:
Toen waren het dezelfde ploegen hoor, zelfs een minder kwakkelend Anderlecht.
Brepoels eindigde 4de met PO1! Brys 7de zonder PO1 en niks in PO2.
Wie deed dan het best?
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: POII: STVV-Eupen zondag 12/5 20u

Bericht door STVV-fan »

B. De Wever schreef:
STVV-fan schreef:
B. De Wever schreef:
STVV-fan schreef: Ge speelt uw BESTE seizoen sinds JAREN. BETER dan onder Brepoels.
Ge strandt op 90 minuten van PO I
Ge strandt in de kwartfinales van de enige overgebleven "sterke" eersteklasser.
Beter dan Brepoels? Nee hoor, want die eindigde 4de ipv 7de, en zat WEL in PO1.
Guido had gewoon het geluk dat de overige ploegen het slechter gedaan hebben dat seizoen dan dit seizoen.

Dit wil dus zeggen dat Brys met een groep spelers, die de nodige stront en gal van de kwaliteitspers en de "kritische" supporters over zich heen kregen voor aanvang seizoen, tegen betere tegenstand dan Guido had in zijnen tijd, alsnog méér punten gehaald heeft.

Dan beweer jij hier en nu dat Brys het slechter deed dan Brepoels?

:boemel:
Toen waren het dezelfde ploegen hoor, zelfs een minder kwakkelend Anderlecht.
Brepoels eindigde 4de met PO1! Brys 7de zonder PO1 en niks in PO2.
Wie deed dan het best?
In mijn ogen nog altijd Brys hoor.

Toen waren het inderdaad dezelfde ploegen.
Diezelfde ploegen hebben indertijd minder punten gehaald dan nu.
Diezelfde ploegen hebben nu zelfs beter gepresteerd dan toen (meer punten behaald)

Nogmaals, Brys heeft met een ploeg die uitgescheten is geweest voor het seizoen, méér punten gehaald dan Guido en Guido had niet te kampen met "een uitverkoop van de sterkhouders".

Brys heeft méér punten gehaald dan Guido in een jaar dat diezelfde ploegen als indertijd ook méér punten haalden.

Ergo, Brys heeft een beter seizoen gedraaid dan Guido.

Het enige dat u anders doet beslissen is uw blindstaren op die PO I deelname van Guido, dat is waarlijk het enige dat u anders doet beslissen, want op ALLE andere vlakken was Brys een (stuk) beter.

uw blindstaren geeft ook aan dat Lindo in zijn post eigenlijk wel gelijk heeft als hij stelt dat enkel successen en landstitels (dat laatste niet in zoveel woorden gezegd) de mensen terugbrengt.

Ik noem dat je reinste grootheidswaanzin (geen verwijt naar u Lindo, ik respecteer uw post volledig)
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: POII: STVV-Eupen zondag 12/5 20u

Bericht door kenniksvanvoetbal »

STVV-fan schreef:Ik geloof dat Mikkie het, zoals eigenlijk zo vaak al het geval is geweest de voorbije seizoenen, zeer goed samenvat in zijn twee posts.

Ik heb ook de heilige schrik dat de Japanners er vroeg of laat de stekker gaan uittrekken omdat er supporters zijn die blijven met hunder kop spelen.
Dan, beste mensen, is het gedaan met voetbal in Sint-Truiden. Kan Gielen Stayen komen afbreken om appartementen op te zetten.

En ik blijf die negativiteit rond de Japanners niet snappen.

Budget stijgt, naargelang het aantal aangebrachte sponsors.
Men krijgt STVV in Japan verkocht.
Voor het eerst sinds lang werd er nog eens geld uitgegeven aan transfers (toch iets waar ook menigeen over geklaagd heeft de voorbije jaren).
Ge staat aan de vooravond van de dikste uitgaande transfer ooit gerealiseerd, met de eerste speler die door de Japanners is gehaald.
Ge speelt uw BESTE seizoen sinds JAREN. BETER dan onder Brepoels.
Ge strandt op 90 minuten van PO I
Ge strandt in de kwartfinales van de enige overgebleven "sterke" eersteklasser.

En dan zie je op sporza een filmpke passeren van een persoon die denkt Brys zijn vet ne keer te moeten geven.
Komaan he.
De supporters die zich sowieso al verstoppen achter de gespuide mist van "x-aantal redenen waarom het waarschijnlijk nooit meer goed komt met STVV" zien hierin dan hun bevestiging van niet meer te komen want: "wat een arrogantie van trainer en spelersgroep".
De supporters die wel gekomen zijn voelen zich dan weer in de ballen geshot.

Als supporter heb je niet het alleenrecht om "een statement" te maken. De trainer en spelers hadden en hebben er ook alle recht toe.
Zij hebben al veel smerigheid over zich heen gekregen nog vóór het seizoen gestart was, tijdens het seizoen ook nog deftig hun portie gehad ( hoewel dat een beetje gemaskeerd werd door de zeer goede resultaten) en nu begint het weer ongebreideld.

Deze individuele alleenheersers moeten eens dringend gaan beseffen wat voor consequenties hun acties hebben.
Naar zeer veel matchen zijn potentiële sponsors komen kijken hoor, neem dat maar van mij aan en zij moeten dan die personen bezig zien en horen?

Nooit een keer opgelet (waarschijnlijk niet hoor, maar goed) op de filmpjes van STVV die de Japanse twitter en FB pagina van STVV verspreid heeft?
Nooit is uw opgevallen hoe schitterend die beelden geknipt zijn zodat het lijkt alsof er volk zit in het stadion?

Dus aub, denk na (voor de mensen die zich geroepen voelen) vooral ge denkt een statement te moeten maken (al weer)

uw opsomming moet je maar eens proberen te verkopen ergens:

Budget stijgt, naargelang het aantal aangebrachte sponsors.
Men krijgt STVV in Japan verkocht.
Voor het eerst sinds lang werd er nog eens geld uitgegeven aan transfers (toch iets waar ook menigeen over geklaagd heeft de voorbije jaren).
Ge staat aan de vooravond van de dikste uitgaande transfer ooit gerealiseerd, met de eerste speler die door de Japanners is gehaald.
Ge speelt uw BESTE seizoen sinds JAREN. BETER dan onder Brepoels.
Ge strandt op 90 minuten van PO I
Ge strandt in de kwartfinales van de enige overgebleven "sterke" eersteklasser.


aan wat zien we dat het budget stijgt ! aan de Norre die verkocht is om een gat dicht te rijden ,aan Bezus die verkocht werd ! Eèn grote flop
transfer gedaan waarvan niemand exact weet wat die juist gekost heeft. Voor de rest huurlingen waar je niks (financieel)aan hebt. en daarbovenop
een halve bank invallers versluist wegens te duur .
Dan zal het zijn omdat ge uw beste seizoen in jaren speelt.........tja , dat is dan evenveel ambitie als de clubleiding....
Sommige denken echt dat er hier kampioen moet gespeeld worden hè.............. Laat mij nog een laatste keer duidelijk zijn , wanneer je uw grote ambities rondbazuint in augustus verkoop je tijdens de winterstop wanneer je op een play off 1 plaats staat geen sterkhouders.
Wanneer je ambitie hebt voor play of 2 te winnen stel je (met wat er nog overschiet) uw sterkste ploeg op ....en stel je geen keeper op voor speelminuten ,en laat je Boli geen twee maanden uitbollen omdat ook hij zijn valies al gepakt heeft en schrik heeft om zich te kwetsen.
Buiten het voor U Genoemde Topjaar is het dit seizoen niet anders dan het Duchatelet seizoen waar Dompè en Edmilsons verkocht werden alleen
zijn we iets beter gestrand in de ranking. Voor het overige Juist hetzelfde ,en ...indien er geen Asian Cup was geweest, was Tommy ook reeds weg in februari ....er kwam toen gewoon nog geen geld genoeg op tafel . Dat is pas ambitie hè. En nu kunnen jullie allemaal de boom in. :roll:
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
B. De Wever
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 mei 2019, 14:52

Re: POII: STVV-Eupen zondag 12/5 20u

Bericht door B. De Wever »

STVV-fan schreef:
B. De Wever schreef:
STVV-fan schreef:
B. De Wever schreef:
STVV-fan schreef: Ge speelt uw BESTE seizoen sinds JAREN. BETER dan onder Brepoels.
Ge strandt op 90 minuten van PO I
Ge strandt in de kwartfinales van de enige overgebleven "sterke" eersteklasser.
Beter dan Brepoels? Nee hoor, want die eindigde 4de ipv 7de, en zat WEL in PO1.
Guido had gewoon het geluk dat de overige ploegen het slechter gedaan hebben dat seizoen dan dit seizoen.

Dit wil dus zeggen dat Brys met een groep spelers, die de nodige stront en gal van de kwaliteitspers en de "kritische" supporters over zich heen kregen voor aanvang seizoen, tegen betere tegenstand dan Guido had in zijnen tijd, alsnog méér punten gehaald heeft.

Dan beweer jij hier en nu dat Brys het slechter deed dan Brepoels?

:boemel:
Toen waren het dezelfde ploegen hoor, zelfs een minder kwakkelend Anderlecht.
Brepoels eindigde 4de met PO1! Brys 7de zonder PO1 en niks in PO2.
Wie deed dan het best?
In mijn ogen nog altijd Brys hoor.

Toen waren het inderdaad dezelfde ploegen.
Diezelfde ploegen hebben indertijd minder punten gehaald dan nu.
Diezelfde ploegen hebben nu zelfs beter gepresteerd dan toen (meer punten behaald)

Nogmaals, Brys heeft met een ploeg die uitgescheten is geweest voor het seizoen, méér punten gehaald dan Guido en Guido had niet te kampen met "een uitverkoop van de sterkhouders".

Brys heeft méér punten gehaald dan Guido in een jaar dat diezelfde ploegen als indertijd ook méér punten haalden.

Ergo, Brys heeft een beter seizoen gedraaid dan Guido.

Het enige dat u anders doet beslissen is uw blindstaren op die PO I deelname van Guido, dat is waarlijk het enige dat u anders doet beslissen, want op ALLE andere vlakken was Brys een (stuk) beter.

uw blindstaren geeft ook aan dat Lindo in zijn post eigenlijk wel gelijk heeft als hij stelt dat enkel successen en landstitels (dat laatste niet in zoveel woorden gezegd) de mensen terugbrengt.

Ik noem dat je reinste grootheidswaanzin (geen verwijt naar u Lindo, ik respecteer uw post volledig)
In een competitie telt wat er op het eind staat, in voetbal, in koers, in turnen, ...
Op het einde van een COMPETITIE worden de prijzen uitgedeeld!
Het enige is dus mij blindstaren op de PO1 deelname?
Daar gaat het godverdomme over, dat is de essentie, dat is wat telt!
Brepoels was erbij, Brys niet.
De enige echte waardemeter, al de rest is uw eigen blij maken.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: POII: STVV-Eupen zondag 12/5 20u

Bericht door Jacques »

lindoke schreef: Wat de oorzaak is en wat de oplossing is weet ik ook niet. Maar ik heb wel mijn eigen gedacht hierover. Ik kan volledig verkeerd zijn, maar de Truiense supporter is niet meer die supporter die zoals vroeger 2 uren op voorhand in het stadion zat en zoals een zot op de platen zat te kloppen. De Truiense supporter van tegenwoordig wil een ploeg/club hebben die successen haalt en prijzen pakt. En zelfs niet een enkel succesje ergens op een blauwe maandag maar een gevestigde waarde is. Supporters weten ook heel goed massaal naar het stadion komen dit niet gaat realiseren, maar dat een goed en doordacht kapitaalkrachtig beleid dat wel kan. Ik ben er vrij zeker van dat als dit bij STVV gedaan wordt en 3 seizoenen na mekaar top 3 gehaald wordt waartussen 1 landstitel zit, Stayen iedere thuismatch tot op het laatste zitje uitverkocht is waaronder 90% abonnees.

Tijden zijn veranderd en de "giantkiller" uithangen maakt al lang geen indruk meer op de supporters. Ik heb wel al terug enkele seizoenen een abonnement en ga al kijken van toen er mannen als Cleuren, Ludo Mignolet, en Frans Beckers rond liepen. Ik heb ook nog aan de Tiense gestaan om 18h voor een match tegen Brugge of Anderlecht die om 20h begon. Maar die tijden zijn voorbij. En ik blijf erbij, wat er 35km ten Noord Oosten van ons kan, is ook mogelijk bij ons.
Men mag ambitieus en veeleisend zijn, maar als men in jaar 1 na de overname en op een moment dat het enthousiasme op een dieptepunt zit, verwacht om beter te doen dan in de 50 vorige jaren, lijkt me dat vooral onrealistisch. Er zijn helaas supporters die bij momenten veel weg lijken te hebben van verwende kleuters. We draaien het 2de beste seizoen sinds de invoering van de play-offs, maar toch krijg je karikaturen die zelf waarschijnlijk geen 5 keer in het stadion geweest zijn, maar het toch presteren om het ontslag van de trainer te eisen, uit hun nek te lullen over een doodstrijd, over een loser DNA of zich hier speciaal registreren om van hunnen tak te kunnen maken. Als een kind zo doet, zet je het in de hoek of geef je het desnoods een pak voor de broek. Dat zouden sommigen hier ook kunnen gebruiken.
De redelijkheid lijkt soms ver zoek. Er is een driejarenplan en we zitten nu op schema of zelfs een klein beetje voor op dat plan, maar ik heb de indruk dat sommigen denken dat het plan is om binnen drie jaar de CL te winnen ofzo. Als je schrijft "3 seizoenen op rij top 3 met daarbij 1 landstitel" mag ik hopen dat het om te lachen is. Als het dat is dat men verwacht, kunnen we er beter gewoon mee stoppen, want dat gaat nooit gebeuren, nooit. Standard is er sinds 2000 letterlijk 1 keer in geslaagd om zo'n reeks neer te zetten, Genk niet eens, en dat zijn dan clubs met 5 keer meer budget, 5 keer meer supporters. Als wij ooit één seizoen top drie halen of de beker pakken, zou dat al uniek zijn, iets dat zich letterlijk 1 keer om de 50 jaar voordoet. Al zullen we hier dan waarschijnlijk lezen dat we gefaald hebben, omdat we naast een CL ticket grijpen...
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: POII: STVV-Eupen zondag 12/5 20u

Bericht door tesneusdoek »

Jacques schreef:
lindoke schreef: Wat de oorzaak is en wat de oplossing is weet ik ook niet. Maar ik heb wel mijn eigen gedacht hierover. Ik kan volledig verkeerd zijn, maar de Truiense supporter is niet meer die supporter die zoals vroeger 2 uren op voorhand in het stadion zat en zoals een zot op de platen zat te kloppen. De Truiense supporter van tegenwoordig wil een ploeg/club hebben die successen haalt en prijzen pakt. En zelfs niet een enkel succesje ergens op een blauwe maandag maar een gevestigde waarde is. Supporters weten ook heel goed massaal naar het stadion komen dit niet gaat realiseren, maar dat een goed en doordacht kapitaalkrachtig beleid dat wel kan. Ik ben er vrij zeker van dat als dit bij STVV gedaan wordt en 3 seizoenen na mekaar top 3 gehaald wordt waartussen 1 landstitel zit, Stayen iedere thuismatch tot op het laatste zitje uitverkocht is waaronder 90% abonnees.

Tijden zijn veranderd en de "giantkiller" uithangen maakt al lang geen indruk meer op de supporters. Ik heb wel al terug enkele seizoenen een abonnement en ga al kijken van toen er mannen als Cleuren, Ludo Mignolet, en Frans Beckers rond liepen. Ik heb ook nog aan de Tiense gestaan om 18h voor een match tegen Brugge of Anderlecht die om 20h begon. Maar die tijden zijn voorbij. En ik blijf erbij, wat er 35km ten Noord Oosten van ons kan, is ook mogelijk bij ons.
Men mag ambitieus en veeleisend zijn, maar als men in jaar 1 na de overname en op een moment dat het enthousiasme op een dieptepunt zit, verwacht om beter te doen dan in de 50 vorige jaren, lijkt me dat vooral onrealistisch. Er zijn helaas supporters die bij momenten veel weg lijken te hebben van verwende kleuters. We draaien het 2de beste seizoen sinds de invoering van de play-offs, maar toch krijg je karikaturen die zelf waarschijnlijk geen 5 keer in het stadion geweest zijn, maar het toch presteren om het ontslag van de trainer te eisen, uit hun nek te lullen over een doodstrijd, over een loser DNA of zich hier speciaal registreren om van hunnen tak te kunnen maken. Als een kind zo doet, zet je het in de hoek of geef je het desnoods een pak voor de broek. Dat zouden sommigen hier ook kunnen gebruiken.
De redelijkheid lijkt soms ver zoek. Er is een driejarenplan en we zitten nu op schema of zelfs een klein beetje voor op dat plan, maar ik heb de indruk dat sommigen denken dat het plan is om binnen drie jaar de CL te winnen ofzo. Als je schrijft "3 seizoenen op rij top 3 met daarbij 1 landstitel" mag ik hopen dat het om te lachen is. Als het dat is dat men verwacht, kunnen we er beter gewoon mee stoppen, want dat gaat nooit gebeuren, nooit. Standard is er sinds 2000 letterlijk 1 keer in geslaagd om zo'n reeks neer te zetten, Genk niet eens, en dat zijn dan clubs met 5 keer meer budget, 5 keer meer supporters. Als wij ooit één seizoen top drie halen of de beker pakken, zou dat al uniek zijn, iets dat zich letterlijk 1 keer om de 50 jaar voordoet. Al zullen we hier dan waarschijnlijk lezen dat we gefaald hebben, omdat we naast een CL ticket grijpen...
Ik volg Jacques hier volledig in. Voor het seizoen werd er gesproken over een 3-jarenplan om een stabiele PO 1- kandidaat te worden (wat niet hetzelfde is dan er elk jaar bij te zijn, laat staan op een Europese plaats te eindigen). Ik kan met die ambitie leven, vooral als we dat degelijk doen, zonder zotte dingen te doen, door elk jaar uw "blok" zoveel mogelijk bijeen proberen te houden, aangevuld met eventueel een paar jongens uit de jeugd, de doorbraak van enkele spelers die jong en goedkoop werden aangekocht, een drietal kwaliteitsvolle inkomende transfers en de verkoop van uw topper(s) enkel als er boter bij de vis komt.

Ik kijk dus uit naar het sportieve beleid op middellange termijn, naar de (lokale) sponsors die we kunnen aantrekken dankzij de vernieuwde illusie onder het beleid van DMM, naar het stijgen in populariteit in het verre oosten (misschien een deel van uw voorbereiding daar plannen), naar zaterdagen en zondagen waarop we het stadion weer gevuld krijgen omdat er goed voetbal gebracht wordt en omdat we een degelijke subtopper geworden zijn, waar jonge talentvolle spelers graag voor komen spelen...

Ik blijf denken dat dit mogelijk is en alleen als we dat stap voor stap doen, kunnen we vermijden om aan een financieel infuus van DMM te komen hangen. Ik vind het hoopgevend dat DMM zijn beleid zo rustig uitstippelt en niet zoals één of ander verwend zoontje van een oliesjeik of één of andere mediageile magnaat hier op een paar seizoen tijd tientallen miljoenen opsmoddert aan dure spelers die alleen naar hier willen komen voor riante lonen en die (net) tekort komen voor de top en normaal hun neus zouden optrekken voor een ploeg met het palmares van STVV, maar toch komen omdat ze hier snel wat geld willen verdienen. Dat zou pas getuigen van een gebrek aan implicatie en zou ons het ergste moeten doen vrezen...

Dus... Trust the process!!! Laat het bestuur, de trainer en de ploeg rustig verder groeien...'t kum in orde :geel: :blauw: :stvv:

PS. Brys, die hier door velen al bij het oud vuil werd gezet, zou opeens van interesse genieten van grote(re) clubs... De sportieve verantwoordelijken van die clubs volgen dus duidelijk dit forum niet... :headbang: :roll: :yes:
StellaWADASWAD
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 dec 2017, 21:31

Re: POII: STVV-Eupen zondag 12/5 20u

Bericht door StellaWADASWAD »

B. De Wever schreef:
STVV-fan schreef:
B. De Wever schreef:
STVV-fan schreef:
B. De Wever schreef: Beter dan Brepoels? Nee hoor, want die eindigde 4de ipv 7de, en zat WEL in PO1.
Guido had gewoon het geluk dat de overige ploegen het slechter gedaan hebben dat seizoen dan dit seizoen.

Dit wil dus zeggen dat Brys met een groep spelers, die de nodige stront en gal van de kwaliteitspers en de "kritische" supporters over zich heen kregen voor aanvang seizoen, tegen betere tegenstand dan Guido had in zijnen tijd, alsnog méér punten gehaald heeft.

Dan beweer jij hier en nu dat Brys het slechter deed dan Brepoels?

:boemel:
Toen waren het dezelfde ploegen hoor, zelfs een minder kwakkelend Anderlecht.
Brepoels eindigde 4de met PO1! Brys 7de zonder PO1 en niks in PO2.
Wie deed dan het best?
In mijn ogen nog altijd Brys hoor.

Toen waren het inderdaad dezelfde ploegen.
Diezelfde ploegen hebben indertijd minder punten gehaald dan nu.
Diezelfde ploegen hebben nu zelfs beter gepresteerd dan toen (meer punten behaald)

Nogmaals, Brys heeft met een ploeg die uitgescheten is geweest voor het seizoen, méér punten gehaald dan Guido en Guido had niet te kampen met "een uitverkoop van de sterkhouders".

Brys heeft méér punten gehaald dan Guido in een jaar dat diezelfde ploegen als indertijd ook méér punten haalden.

Ergo, Brys heeft een beter seizoen gedraaid dan Guido.

Het enige dat u anders doet beslissen is uw blindstaren op die PO I deelname van Guido, dat is waarlijk het enige dat u anders doet beslissen, want op ALLE andere vlakken was Brys een (stuk) beter.

uw blindstaren geeft ook aan dat Lindo in zijn post eigenlijk wel gelijk heeft als hij stelt dat enkel successen en landstitels (dat laatste niet in zoveel woorden gezegd) de mensen terugbrengt.

Ik noem dat je reinste grootheidswaanzin (geen verwijt naar u Lindo, ik respecteer uw post volledig)
In een competitie telt wat er op het eind staat, in voetbal, in koers, in turnen, ...
Op het einde van een COMPETITIE worden de prijzen uitgedeeld!
Het enige is dus mij blindstaren op de PO1 deelname?
Daar gaat het godverdomme over, dat is de essentie, dat is wat telt!
Brepoels was erbij, Brys niet.
De enige echte waardemeter, al de rest is uw eigen blij maken.
Als jij niet blij werd van het bij momenten sprankelende voetbal dat hier te zien was, ben ik triest in jouw plaats. Brys is misschien wel de beste trainer op Stayen in 10 jaar tijd, en mensen willen hem al weer weg? Tuurlijk, ik stoor me soms ook aan de wissels of de vreemde opstellingen. Maar zoals de man al aangaf: de vervangers van de vervangers opstellen, dat heeft gevolgen.

Dat bloed, zweet en tranen geroep uit de spionkop afgelopen zondag was bijzonder zielig. Als je alle wedstrijden gezien hebt dit seizoen, kan je met zekerheid zeggen dat de jongens zich 90% van de wedstrijden de longen uit het lijf hebben gelopen. Als je dan kijkt hoeveel volk erover blijft van je 'harde kern' tijdens deze play-offs, kunnen de spelers hetzelfde vragen. Dus ik begrijp de frustratie van Brys, al ga ik niet ontkennen dat ik bij de roest ook 'boe' heb geroepen.

En het mislopen van play-off 1 was pijnlijk, dat geef ik zeker toe, maar om hiervoor Brys af te schieten getuigd van weinig inzicht in het spelletje.
B. De Wever
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 mei 2019, 14:52

Re: POII: STVV-Eupen zondag 12/5 20u

Bericht door B. De Wever »

Daar gaat het niet over.
Het gaat over iets tastbaar achterlaten op het einde van een competitie!
Dat heeft Brepoels wel klaargespeeld, als promovendus dan nog, en Brys niet.
Niet dat Brys dat moest uiteraard.
Afin, ik heb al gemerkt dat een discussie met feiten hier niet aan de orde is.
Een COMPETITIE wordt gespeeld om op het einde binnen de prijzen te vallen, ik snap niet wat hier zo moeilijk aan is om te begrijpen.

Zeg mij eens wie in de Tour 10 jaar geleden 7de werd! Heeft die mens slecht gekoerst?
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: POII: STVV-Eupen zondag 12/5 20u

Bericht door AirMontella »

B. De Wever schreef:
Zeg mij eens wie in de Tour 10 jaar geleden 7de werd! Heeft die mens slecht gekoerst?
Kreuziger. :D
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: POII: STVV-Eupen zondag 12/5 20u

Bericht door enerkey »

AirMontella schreef:
B. De Wever schreef:
Zeg mij eens wie in de Tour 10 jaar geleden 7de werd! Heeft die mens slecht gekoerst?
Kreuziger. :D
Die is ondertussen 7de door de dopinggevallen. Misschien kunnen we ook nog een aantal plaatsen stijgen vanwege de nu nog onbekende omkoopgevallen. :toppie:
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: POII: STVV-Eupen zondag 12/5 20u

Bericht door STVV-fan »

B. De Wever schreef:Daar gaat het niet over.
Het gaat over iets tastbaar achterlaten op het einde van een competitie!
Dat heeft Brepoels wel klaargespeeld, als promovendus dan nog, en Brys niet.
Niet dat Brys dat moest uiteraard.
Afin, ik heb al gemerkt dat een discussie met feiten hier niet aan de orde is.
Een COMPETITIE wordt gespeeld om op het einde binnen de prijzen te vallen, ik snap niet wat hier zo moeilijk aan is om te begrijpen.

Zeg mij eens wie in de Tour 10 jaar geleden 7de werd! Heeft die mens slecht gekoerst?
Ik geef u nochtans ook wel een aantal feitjes aan hoor.

Al uw reacties bevestigen enkel mijn vermoeden dat je je blindstaart op de PO I deelname. Met het steeds terugkomen op die "competitie" (in hoofdletters dan nog wel).

Want enkel vanwege het feit dat Brepoels PO I gehaald heeft zeg jij mij dat Brepoels het indertijd beter heeft gedaan dan Brys.

Hier schemert ook een alarmerende hoeveelheid grootheidswaanzin door, want hieruit kan afgeleid worden dat, specifiek voor jou, STVV enkel "goed" kan presteren wanneer er resultaten zijn :gek:.

een COMPETITIE wordt inderdaad gespeeld om op het einde te proberen in de prijzen te vallen. Ik begrijp u heel goed beste man.

Het zijn blijkbaar de fijnere dingen die u ontgaan (of die u niet ontgaan, maar waar je gewoon niet bij wilt stilstaan).

En om u nu nog meer op stang te jagen: Ik blijf erbij dat Brys beter gepresteerd heeft dan Brepoels indertijd, ondanks een PO I deelname
Plaats reactie